СИМБІОЗ ХОРЕОГРАФІЇ І МУЗИКИ
ТА ЙОГО ВПЛИВ НА ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ДИТИНИ
Розробка заняття
Керівник: ШАБЛИЙ ТЕТЯНА МИКОЛАЇВНА
Зразковий художній колектив естрадно-спортивного танцю «Ювента»
комунальний позашкільний навчальний заклад
«Палац дитячої та юнацької творчості Центрально-Міського району»
м. Кривий Ріг Дніпропетровської області
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Сембіоз хореографії і музики та його вплив
на емоційний стан дитини
МЕТА:
а) навчальна:
б) розвивальна:
в) виховна:
МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ: наочний, словесний, інтерактивний, здорв’язберігаючий.
ТИП ЗАНЯТТЯ: комбінований з використанням гри, змагання, імпровізації, урок закріплення знань, умінь і навичок.
ОБЛАДНАННЯ: музичний інструмент (піаніно), музичний центр,
хореографічні станки, дзеркала, гімнастичні мати.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ:
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Керівник: Танець і музика - споріднені мистецтва, між ними існує глибокий взаємозв'язок. Музика є душею танцю. Вона створює той творчий настрій, ту емоційну атмосферу, які потрібні для створення образу в танці. Тільки при органічному взаємозв'язку музики і рухів танець придбаває свідомість і виразність.
шикування
ознайомлення з темою і метою заняття
розминка по колу: простий танцювальний крок,
хід на півпальцях, п’ятках
(пісня «Что такое доброта» група «Барбаріки»)
робота над позиціями рук
(пісня «Пых-пых-самовар» группа «Непоседы»)
2.1 комбінації класичного танцю біля станка
Вправа виконується обличчям до станка.
(пісня «Часики ідуть» із м/ф «Фіксики»)
Вправа виконується, тримаючись однією рукою за станок.
(пісня «Неприятность эту мы переживём» із м/ф «Пригоди Кота Леопольда»)
Вправа виконується, тримаючись однією рукою за станок.
(пісня «В траве сидел кузнечик» із м/ф «Незнайка»)
Вправа виконується, тримаючись однією рукою за станок.
(пісня «Песенка про лето» із м/ф «Дед Мороз и лето»)
(пісня «Дождик-босиком» із м/ф «Пригоди Кота Леопольда»)
Вправа виконується, тримаючись однією рукою за станок.
(пісня «Веснушки» виконує група «Веснушки»)
Гра на увагу та закріплення знань: «Відгадай , хто це!»
Керівник: пропонує дітям відгадати загадку та відповісти на запитання, до якої вправи з хореографії належить данна відповідь.
Мордочка усатая,
Шубка полосатая,
Часто умывается,
За хвостом гоняется.
Відповідь: кіт, вправи: Plie, Rond de jambe par terre
А в траве зеленой тихо
Скачет по травинкам лихо
Весь в зеленом человечек
Шустрый маленький …
Відповідь: коник (кузнечик), вправи: Battements tendus jetes
Керівник: Акробатична підготовка всебічно розвиває і укріплює м'язи спини, преса і ніг, має тренувальну дію на вестибулярний апарат, удосконалюючи функцію рівноваги.
Для виконання вправ використовується музичний супровід:
Використовується форма роботи – змагання:
нахили тулуба назад, касаючись ліктями пола
«міст»
Керівник: Велика увага приділяється вправам для м'язів ніг і розтяжки. Для цього виконується робота над шпагатами, під час якої необхідно стежити за правильним положенням корпусу, натягнутими м'язами ніг і стопи.
Для виконання вправ використовується музичний супровід:
пісня «Точка, точка, запятая» із к/ф Точка, точка, запятая»
Керівник: Стрибкова підготовка включає вдосконалення і відпрацьовування стрибків. Відточується майстерність виконання, техніка стрибка, висота польоту.
Виконуються стрибки:
3. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.
Керівник: Мета заключної частини уроку в тому, щоб привести організм в нормальний стан після фізичного навантаження; дихання, пульс, м’язи – все повинно прийти в первісний стан.
Гра –імпровізація «Дерев'яні і Тряпічні ляльки»
При зображенні дерев'яних ляльок напружуються м'язи ніг, тулубу, опущених вздовж тулуба рук. Робляться різкі повороти всього тіла вправо і вліво, зберігається нерухомість шиї, рук, плечей, ступні міцно і нерухомо стоять на підлозі.
Наслідуючи тряпічним лялькам, необхідно зняти зайву напругу в плечах і тулубі; руки висять пасивно. У цьому положенні потрібно короткими поштовхами повертати тіло то вправо, то вліво; при цьому руки злітають і обвивають навколо тулуба, голова повертається, ноги також повертаються, хоча ступні залишаються на місці.
Рухи виконуються по кілька разів поспіль.
Для виконання гри використовується музичний супровід:
пісня Карабаса-Барабаса із фільму «Пригоди Буратіно»
музика «Шарманка» із фільму «Пригоди Буратіно»
Керівник: Протягом усього заняття лунали пісні про дружбу. Ваше домашнє завдання – підготувати прислів’я про дружбу.
Будь ласка, хто підготував прислів’я.
(Діти відповідають.)
Керівник: Музика і танець розвивають емоційну сферу дитини, підтримують ії емоційний стан.
Рух під музику являється одним з найефективніших методів розвитку музичності - методом, грунтованим на природній руховій реакції на музику, властивій будь-якій дитині.
Підведення підсумків заняття.
Вихід із зали.
Музичний супровід пісня «Дружба» в виконанні групи «Барбарики»