Гейміфікація навчального процесу (гра) – ефективний спосіб зацікавити дитину, який працює не лише в початковій, а й в середній та старшій школах.
Ця стаття покликана зацікавати вчителів до використання гри у навчальному процесі незалежно від класу та віку учнів.
Гра, як виклик навчальному процесу Сучасна школа перебуває у стані, коли ти або приймаєш зміни, або категорично проти них. Саме тому, одним із основних етапів новітніх навчальних технологій є впровадження гри, як найпростішого виду для запам’ятовування та відтворення навчального матеріалу.
Гейміфікація навчального процесу (гра) – ефективний спосіб зацікавити дитину, який працює не лише в початковій, а й в середній та старшій школах. Однак, досить часто такий вид діяльності викликає скептичне ставлення у деяких вчителів. Це пов’язано з тим, що по-перше, під час гри учні досить часто «заграються» під час виконання такого типу завдань: починають галасувати, відволікаються на інших учнів і т.д., а по-друге, не завжди вчитель має певне матеріальне забезпечення для створення подібного роду завдань.
Отже, гра – це справжній виклик навчальному процесу. Проте, давайте ж розберемося, які є види ігор, і як їх можна використати у навчальній діяльності.
Умовно ігри можна поділити на декілька типів:
1) За призначенням – ігри, які допомагають вивчити новий матеріал; ігри, які допомагають закріпити матеріал; ігри, які допомагають повторити матеріал.
2) За аудиторією – ігри для дітей дошкільного віку ; ігри для учнів початкової школи; ігри для учнів середньої школи; ігри для учнів старшої школи.
Найпростіше використовувати елементи гри у дитячому садочку та у 1-4 класах.
Саме в цей період діти проявляють найбільший інтерес до такого виду завдань. Учитель може виконувати, як роль помічника (виконувати завдання разом з учнями), так і роль наглядача (спостерігати за процесом опосередковано). Наприклад, ви вирішили провести тематичне заняття до Дня Землі у 3 класі. Роздрукуйте різноманітні предмети і попросіть дітей розсортувати їх по п’яти контейнерах для сміття: скло, метал, папір, пластик та органічне сміття. Таким чином, ви почнете привчати дітей до сортування сміття.
У 5-11 класах вчитель може трансформувати гру та ввести її в навчальний процес через проектну діяльність. Наприклад, тема вашого заняття «Глобальні проблеми навколишнього середовища». Змоделюйте ситуацію: У місті А, штату Оклахома через жителі міста змушені використовувати дизельне пальне для автомобілів. Через це рівень забрудненості досяг критичного значення. Для уникнення екологічної катастрофи уряд США виділив 2 мільйони доларів для будівництва заводу, який виготовлятиме екологічне паливо.
Жителі міста поділилися на 2 табори: перші погоджуються з будівництвом, інші – ні. Попросіть учнів поділитися на 2 команди, де в першій команді будуть захисники, а в другій адвокати противники. Учитель буде виконувати опосередковану роль і дивитися на дії учнів зі сторони.
Таким чином ви дасте змогу вашим учням вирішити глобальну проблему і дійти певної згоди у даному питанні.
Отже, як можна побачити гра – це імітація реальних умов, у якій діти вирішують певні труднощі. Саме тому, так важливо вводити такий вид діяльності у навчальний процес.