Тема: “Clothes”
Підтема: “ Clothes we wear”
Мета: практична – сформувати репродуктивну лексичну навичку (на матеріалі слів, пов'язаних з темою “Clothes”;
освітня – удосконалювати вживання в мовленні граматичних структур .
виховна – виховувати пізнавальний інтерес до вивчення англійської мови, культуру спілкування
розвиваюча – розвивати мовленнєві компетенції учнів та їх зацікавленість у вивченні теми
План – конспект уроку
Тема: “Clothes”
Підтема: “ Clothes we wear”
Мета: практична – сформувати репродуктивну лексичну навичку (на матеріалі слів, пов’язаних з темою “Clothes”;
освітня – удосконалювати вживання в мовленні граматичних структур .
виховна – виховувати пізнавальний інтерес до вивчення англійської мови, культуру спілкування
розвиваюча – розвивати мовленнєві компетенції учнів та їх зацікавленість у вивченні теми
Обладнання: підручник, слайди, роздатковий матеріал.
Етап. Мета. Прийом |
Зміст роботи |
Прийом: слово вчителя
Прийом: активізація уваги та мислення
Прийом: робота з класом
Прийом: - прийоми запам’ятовування,.
Прийом: конкретизація і закріплення вже набутих знань Прийом: активізація уваги та мислення
Прийом: oдержання з текстy чи ілюстрації підручника нових знань
Повідомлення домашнього завдання Прийом: слово вчителя
Завершення уроку |
T: Good morning, children! I hope you are all in good mood and ready for English lesson. Are you ready, kids? (Yes) Let's get started Tell me please, who is absent?
T: Let’s play a game, which is called :‘The chain”. The first student says a word, which refers to “Clothes”. The second student repeats the first student’s word and adds his own word. The third has to repeat two words and add his one. Foe example, 1: Tshirt; 2: T-shirt, suit; 3: T-shirt, suit, blouse. [. . .] T: Well done. Now, you may guess that today we will talk about Clothes. And the topic of our lesson is “Clothes we wear” Т: Please, open your copybooks and write down the date from the blackboard.
And, let`s check your home task. Who can tell me what was your home task? I guess your home task was to read the text at page 180. And Exercisse 3 after that text. Well. Now, I will give you this dialogue, divided into several parts. Your task will be to put these parts in the proper order. T: OK, good for you.
T. Read and write down the words from our topic into your dictionaries. T: OK, good job, thank you
T: Look at the pictures and match the styles with pictures of these people. And explain why do you think so. E x a m p l e: I think the girl in Photo 1 is very romantic because she is dressed in white and she is smiling.
T: Well done
T: Now, open your books at page 185. And find text №2
Т: We hawe “N” minutes left. Its high time to put dоwn your home task. Open your daybooks, and write down the task from the blackboard. Ex. 4 P. 189 . You need to write a short story about the clothes you wear. Say: where did you buy them, who influences your choice, what does your friends think of them T: Open your daybooks, and write down the task from the blackboard.
You were active today The most active were : And you should be more active. The lesson is over, you are free. Good-bye!
|