Про матеріал
Тема: Гра з хімії і фізики «Crazy science» для учнів 7-8 класів
Мета: 1) освітня – узагальнити знання про фізичні і хімічні явища, властивості неорганічних речовин ;2) виховна – виховувати взаєморозуміння, взаємоповагу при роботі в групах 3) розвиваюча – розвивати в учнів критичне мислення; вміння порівнювати і аналізувати, узагальнювати знання про властивості речовин, мислити абстрактно.
Гра з хімії і фізики “Crazy science ” для учнів 7-8 класів
Мета: 1) освітня – узагальнити знання про фізичні і хімічні явища, властивості неорганічних речовин ;2) виховна – виховувати взаєморозуміння, взаємоповагу при роботі в групах 3) розвиваюча – розвивати в учнів критичне мислення; вміння порівнювати і аналізувати, узагальнювати знання про властивості речовин, мислити абстрактно.
ХІД ЗАХОДУ
Учасники гри об’єднуються у команди (2-3). Журі фіксують результати гри у протоколах
Раунд 1. НАЗВА КОМАНДИ.
Учасники називають свою команду, обирають капітана
Далі раунди можна проводити в будь-якій послідовності . Для цього можна використати “колесо фортуни” або ігрову юлу
Раунд 2 . ПАЗЛИ “Явища”
Команди складають пазл . По завершені пояснюють зображені явища
Раунд 3.ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИЙ
Кожна команда проводить досліди згідно інструкції
Дослід 1.
Крохмаль із розчином йоду дає синє забарвлення. Реакція з йодом дає змогу виявити навіть мільйонну частину крохмалю в розчині. Потрібно капнути на харчовий продукт аптечним розчином йоду. Якщо крохмаль є – утворюється синьо-фіолетова пляма.
Провести дослід(дотримуючись правил техніки безпеки) , зробити висновок про наявність крохмалю в продуктах харчування , зробити висновок про якість продуктів
Дослід 2.
Надути повітряну кульку, не використовуючи власне повітря.
У вас є пляшка, оцет, сода.
Раунд 4. ВІДГАДАЙ
Команди по черзі відповідають
1. Дорослі люди зазвичай на 60% складаються з цієї речовини, однак при народженні ми складаємось з неї близько на 90%. Люди похилого віку мають в організмі 45-50% такої речовини (ВОДА)
2.Прилад або речовина за допомогою яких фіксують зміни якогось параметра контрольованого процесу (Індикатор)
3. Прилад який має шкалу і пружину зі стрілочкою. Використовують для вимірювання сили, ним можна виміряти силу тяжіння, пружності, вагу, силу тертя… (ДИНАМОМЕТР)
4. У середні віки ця речовина була настільки дорогою, що її іноді називали «білим золотом», використовували як гроші.
- це хороший антисептик, який перешкоджає процесам гниття,
-тільки 6 % всієї видобутої речовини використовується в харчових цілях, ще 17 %часто використовується для боротьби з обмерзанням вулиць та доріг в зимовий період. ( КУХОННА СІЛЬ)
5. Чиста речовина не має ні кольору, ні смаку, ні запаху. Однак в природі без домішок рідко існує
-Перші згадки про цю унікальну речовину зустрічаються ще в рукописах 8-го століття китайського алхіміка Мао Хао, хоча європейці відкрили для себе цю речовину аж у 18 ст.
-Занадто велика кількість цієї речовини для організму людини може привести до отруєння і навіть смерті , але без неї наш мозок може жити протягом 4-6 хвилин , а потім починає вмирати (КИСЕНЬ)
6. Прилад який є у кожного вдома. Може бути скляний, електронний. Має шкалу та колбу з спиртом чи ртуттю, які розширяються або стискаються при використанні. (ТЕРМОМЕТР)
Раунд 5 . МУЗИЧНА ПАУЗА
Відгадай пісню за мелодією
Раунд 6. Наукова РОМАШКА
На пелюстках ромашки написати терміни , що пов’язані з хімією чи фізикою.
Раунд 7. КОНКУРС КАПІТАНІВ
Хімія і фізика — експериментальні науки. Їх не можна вивчити без проведення дослідів.
Завдання для капітанів: у 3 посудини різного об’єму налити по 50 мл води ( не використовуючи мірний посуд)
Журі перевіряє загальний об’єм води (150 мл +- 20 мл)використовуючи мірний циліндр
Раунд 8. МУЗИЧНА ПАУЗА
Відгадай пісню за емодзі
СЛОВО ЖУРІ . Нагородження команд , вручення сертифікатів