Використання матеріалу дає можливість у захоплюючій формі розвивати та збагачувати мовлення учнів, формувати кмітливість та спостережливість. Матеріал розрахований для вчителів.
«Юні філологи» (мовно-літературна гра для учнів 2-х класів)
КОНКУРС 1
«ВІЗИТКА» ( ЗНАЙОМСТВО КОМАНД )
Кожна команда рекламує себе: капітан, назва, девіз.
КОНКУРС 2
Для мене українська мова – це…
(Запис в команді на фліп-чартах, представлення).
КОНКУРС 3
Брейн-ринг «Далі…Далі»
Кожній команді задається серія запитань , на які потрібно відповісти за 1 хвилину
Запитання для 1 команди
1. Слова із протилежним значенням - ант
2. Перша буква у власній назві - вел
3. Знак у слові з-поміж -
4. Наука про звуки мови - фон
5. Словниковий склад мови - лексика
6. Префікс у слові прекрасний
7. Список літер встановленого порядку - алфав
8. Слово з багатьма лексичними значеннями (багатозначне)
9. Розділ мови про правопис - орфографія
10. Буква без звука - Ь
11. Словник, що пояснює значення слів - тлумачний
12. Сьомий відмінок нашої мови - кл
13. Частина слова перед коренем
14. Новостворені слова
15. Які застарілі слова зображено на картинках? (слово, термін)
КОНКУРС 3
«ЗАМОРОЧКИ З БОЧКИ»
Завдання
У Т. Г. Шевченка читаємо:
Уже як хочете , хоч лайте ,
Хоч і не лайте, й не читайте,
Про мене...Я і не прошу,
Для себе, братики, спишу,
Ще раз те олово потрачу...
Запитання: Що таке олово ! Цей предмет знаходиться у чорному ящику.
Відповідь : У ящику - олівці.Колись олівці робили з олов яних паличок,вставлених у дерев яну оправу.
Такі олива добре писали на пергаменті.
КОНКУРС 4
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВБОЛІВАЛЬНИКІВ.
«ПІСЕННИЙ АУКЦІОН»
Згадати і проспівати рядки з українських народних пісень, де згадуються назви рослин.
Згадати і проспівати українські пісні, які починаються на слово «ой»
КОНКУРС 5.
«ПРЯМО ЧИ ВЛУЧНО».
Учасники команд по черзі показують жестами, рухами фразеологізми, які потрібно відгадати іншій команді.
Для 1 команди.
1. Ламати голову.
2. Взяти ноги в руки.
3. Дивитись крізь пальці.
4. Води в рот набрати.
Для 2 команди.
1. Очі колоти.
2. На лобі написано.
3. Водити за ніс.
4. Чесати язики.
Конкурс 3. Ребуси.
-Розшифруйте ребуси ( 1 бал за кожне слово ).
40 А (сорока)
3 буна (трибуна)
Пі 2 л ( підвал)
10,,,на (десна)
9,,но 100 (дев яносто)
100лиця (столиця)
Конкурс капітанів (бліц-питання)
1. Які алфавіти складаються з шести літер? ( Абетка, азбука).
2. Що знаходиться в середині школи? ( буква о)
3. Що стоїть між підлогою і стелею? (літера і).
4. Чим закінчується зима і весна? ( літерою а).
5. Як записати слово робота п ятьма і чотирма буквами? ( праця, труд).
6. На питання що? відповідають слова, які означають назви...( неістот).
7. Утворіть дієслово від слова читач. (читати).
8.Текст, у якому хтось чи щось описується, називається...( опис).
9.Як називають дитину кішки? ( кошеня).
10.Портрет, якої відомої людини зображений на 100-гривневій купюрі? ( Т.Шевченка.)
11.Що ми чуємо: звуки чи букви? ( звуки).
12.Найважливішим засобом людського спілкування є ...(мова).
Конкурс
Відгадай фразеологізм
Дякуємо за увагу!