Українська мова. 2 клас Урок милування красою природи Тема: Закріплення знань про розповідні та питальні речення. Складання розповіді за малюнком та запитаннями.

Про матеріал

Закріплювати та узагальнювати знання учнів про речення, як мовну одиницю, про види речень за метою висловлювання, зокрема про розповідні та питальні, вчити учнів правильно та чітко будувати, інтонувати слова, важливі доля вираження думки, правильно вживати розділові знаки, сприяти розвитку комунікативних якостей учнів; формувати в учнів уміння передавати зміст малюнка і складати за ним розповідь, вдосконалювати граматичний лад мовлення; виховувати бережне ставлення до природи, естетичні смаки, культуру спілкування.

Перегляд файлу

Автор. Тимощук Олена Євгеніївна, вчитель-методист

Дубенського НВК «ЗНЗ-ДНЗ»

 

Українська мова. 2 клас

Урок милування красою природи

Тема: Закріплення знань про розповідні та питальні речення. Складання   розповіді за малюнком та запитаннями.

Мета: закріплювати та узагальнювати знання учнів про речення, як мовну одиницю, про види речень за метою висловлювання, зокрема про розповідні та питальні, вчити учнів правильно та чітко будувати, інтонувати слова, важливі доля вираження думки, правильно вживати розділові знаки, сприяти розвитку комунікативних якостей учнів; формувати в учнів уміння передавати зміст малюнка і складати за ним розповідь, вдосконалювати граматичний лад мовлення; виховувати бережне ставлення до природи, естетичні смаки, культуру спілкування.

Обладнання: грамзапис П.І.Чайковського «Осінь»; відеофільм «Осінні барви», лялька – Осінь, картина для складання розповіді, мультимедіа, текст для встановлення меж речень

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навиків учнів

 

                                                           Хід уроку

І. Організація класу

 1.  - Доброго дня

        2. – Нехай спочатку в знак поваги сядуть дівчатка – це наша краса, а потім –

      хлопчики – наша сила.

3. – Послухайте цю мелодію, автор якої П.І.Чайковський, і скажіть, які картини постали у вашій уяві?

4. Правильно, це мелодія з альбому П.І.Чайковського «Пори року», яка називається «Осінь». Тому саме вона завітала до нас на урок.

         (З’являється  лялька  Осінь)

5.  Вона теж зраділа зустрічі з вами і запрошує вас поринути в її володіння, аби потім ви сказали, яка вона?  (перегляд відео)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Асоціативний кущ «Осінь»
  • Тож яка вона, осінь?

 

плаксива       щедра           золота

 

дощова                                  багата

                     пізня                 осінь            трудолюбива

 

рання                                  клопітна

 

грибна         дощова           різнобарвна

 

  • Ось яка вона! Тому сьогоднішній урок ми присвячуємо саме їй!
  1. Назвіть осінні місяці. Який зараз? Яке число?
  2.  Запис дати
  3.  Хвилинка каліграфії (з чарівної крапочки)

 

      І рядок:       а     о    с     д     з    г    б     ж

      ІІ рядок:    восени осінній

 

ІІІ. Повторення раніше вивченого:

  1. – Над якою темою ми зараз працюємо?

– Це більша чи менша мовна одиниця, ніж текст?  Доведіть

– Як би ви сказали: речення – це мовний автобус, мовний літак, мовний корабель, мовний поїзд чи мовний автомобіль? Доведіть

  • Чому?

 

(Речення складається зі слів, а поїзд – з вагонів; в реченні слова пишуться окремо, а поїзді – вагони стоять з’єднані, а в реченні пов’язані за змістом; речення має свій початок і кінець, а поїзд – початок і «хвіст»)

  • А ще речення так як і поїзд має   мету. У поїзда мета – доставити вантаж чи пасажирів до певного пункту призначення, а речення – мету висловлювання.
  1. Повторення про розповідні та питальні речення:
  • Які є речення за метою висловлювання?
  • Які речення називають розповідними?
  • Складіть розповідні речення про осінь
  • Які речення називають питальними?
  • Складіть питальні речення про осінь.

 

 

 

  1. Робота в парах.  «Казковий діалог»
  • Складіть казковий діалог про осінь, героями якого можуть бути рослини, тварини, предмети.

ІV. Закріплення та узагальнення вивченого

  1. Вправа «Віднови речення» (деформований текст на мультимедіа)
  • Встановіть межі речень та поставте потрібний розділовий знак:

Непомітно підкралася осінь  повітря дихає прохолодою   чи бачили ви як ранком стелиться туман  сонце все частіше ховається за хмарами в небі видніється ключ журавлів  чому так сумно

 

  • Прочитайте питальні речення. Скільки є у цьому тексті розповідних речень. Прочитайте останнє розповідне речення.
  • Перебудуйте це речення у питальні
  • Гра  «Журавлі»  (Чому так називають  цих птахів? Бо вони сумно, журливо курличуть, коли відлітають. Тож покажіть, як саме вони  курличуть. Діти: «курли, курли, курли» … (сумно)
  • А як їх звуть навесні? Веселиками, тому що вони  радіють зустрічі зі своєю батьківщиною.
  • Тож як вони тоді курличуть?   Діти: «курли, курли, курли» … (весело)

 

  1. Хвилинка відпочинку. Гра  «Художник»
  • Уявіть себе фарбою певного кольору і подумайте, що саме ви б намалювали.
  1. Робота за картиною:

а) – Розгляньте картину і доберіть до неї підпис  (Осіння прогулянка)

б) – Що ви можете сказати про ці речення? 

 

        План

    1. Яка пора настала?

     2. Куди прийшли діти з учителькою?

     3. Що вони збирають?

     4. Що учні подарувати учительці?

     5. Який настрій у всіх?

                                         (Питальні)

- Вам потрібно скласти речення – відповіді . Які це будуть речення?

                                                                                          (Розповідні)

 

 

 

 

 

Примірний текст

Осіння прогулянка

 

Настала золота осінь.

Діти з учителькою прийшли до лісу. Вони збирають різнобарвне листя. Учні подарували учительці осінній букет.

У всіх чудовий настрій!

 

г) зачитування тексту

 

V. Підсумок уроку

 

  1. – У вас є можливість звернутись до Осені. Отож, висловіть їй свої прохання й побажання.

(Осене, не залишай нас! Осене, дай грибів побільше!  Осене, не пускай Зиму!  Осене, подаруй мені свої плоди!)

  1. Які це речення за метою висловлювання?  (Спонукальні)

З цими реченнями ми неодмінно попрацюємо на наступному уроці

  1. – З якими реченнями ми працювали на цьому уроці?
  2. Хто відчув які труднощі?
  3. Яке із завдань ви взяли б до наступного уроку?

 

VІ. Домашнє  завдання

 

        Виконати вправу  143.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Тимощук Олена
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
1348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку