Закріплювати та узагальнювати знання учнів про речення, як мовну одиницю, про види речень за метою висловлювання, зокрема про розповідні та питальні, вчити учнів правильно та чітко будувати, інтонувати слова, важливі доля вираження думки, правильно вживати розділові знаки, сприяти розвитку комунікативних якостей учнів; формувати в учнів уміння передавати зміст малюнка і складати за ним розповідь, вдосконалювати граматичний лад мовлення; виховувати бережне ставлення до природи, естетичні смаки, культуру спілкування.
Автор. Тимощук Олена Євгеніївна, вчитель-методист
Дубенського НВК «ЗНЗ-ДНЗ»
Українська мова. 2 клас
Урок милування красою природи
Тема: Закріплення знань про розповідні та питальні речення. Складання розповіді за малюнком та запитаннями.
Мета: закріплювати та узагальнювати знання учнів про речення, як мовну одиницю, про види речень за метою висловлювання, зокрема про розповідні та питальні, вчити учнів правильно та чітко будувати, інтонувати слова, важливі доля вираження думки, правильно вживати розділові знаки, сприяти розвитку комунікативних якостей учнів; формувати в учнів уміння передавати зміст малюнка і складати за ним розповідь, вдосконалювати граматичний лад мовлення; виховувати бережне ставлення до природи, естетичні смаки, культуру спілкування.
Обладнання: грамзапис П.І.Чайковського «Осінь»; відеофільм «Осінні барви», лялька – Осінь, картина для складання розповіді, мультимедіа, текст для встановлення меж речень
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навиків учнів
Хід уроку
І. Організація класу
1. - Доброго дня
2. – Нехай спочатку в знак поваги сядуть дівчатка – це наша краса, а потім –
хлопчики – наша сила.
3. – Послухайте цю мелодію, автор якої П.І.Чайковський, і скажіть, які картини постали у вашій уяві?
4. Правильно, це мелодія з альбому П.І.Чайковського «Пори року», яка називається «Осінь». Тому саме вона завітала до нас на урок.
(З’являється лялька Осінь)
5. Вона теж зраділа зустрічі з вами і запрошує вас поринути в її володіння, аби потім ви сказали, яка вона? (перегляд відео)
ІІ. Актуалізація опорних знань
плаксива щедра золота
дощова багата
пізня осінь трудолюбива
рання клопітна
грибна дощова різнобарвна
І рядок: а о с д з г б ж
ІІ рядок: восени осінній
ІІІ. Повторення раніше вивченого:
– Це більша чи менша мовна одиниця, ніж текст? Доведіть
– Як би ви сказали: речення – це мовний автобус, мовний літак, мовний корабель, мовний поїзд чи мовний автомобіль? Доведіть
(Речення складається зі слів, а поїзд – з вагонів; в реченні слова пишуться окремо, а поїзді – вагони стоять з’єднані, а в реченні пов’язані за змістом; речення має свій початок і кінець, а поїзд – початок і «хвіст»)
ІV. Закріплення та узагальнення вивченого
Непомітно підкралася осінь повітря дихає прохолодою чи бачили ви як ранком стелиться туман сонце все частіше ховається за хмарами в небі видніється ключ журавлів чому так сумно
а) – Розгляньте картину і доберіть до неї підпис (Осіння прогулянка)
б) – Що ви можете сказати про ці речення?
План
1. Яка пора настала?
2. Куди прийшли діти з учителькою?
3. Що вони збирають?
4. Що учні подарувати учительці?
5. Який настрій у всіх?
(Питальні)
- Вам потрібно скласти речення – відповіді . Які це будуть речення?
(Розповідні)
Примірний текст
Осіння прогулянка
Настала золота осінь.
Діти з учителькою прийшли до лісу. Вони збирають різнобарвне листя. Учні подарували учительці осінній букет.
У всіх чудовий настрій!
г) зачитування тексту
V. Підсумок уроку
(Осене, не залишай нас! Осене, дай грибів побільше! Осене, не пускай Зиму! Осене, подаруй мені свої плоди!)
З цими реченнями ми неодмінно попрацюємо на наступному уроці
VІ. Домашнє завдання
Виконати вправу 143.