Закріплювати знання учнів по темі «Текст» і « Речення»; вдосконалювати практичних навиків по впорядкуванню тексту, його удосконаленню, встановленню меж речень, поширенню простих речень; сприяти активізації словника школярів, удосконаленню граматичного ладу мовлення; створити комфортне середовище для розвитку комунікативних компетенцій; впливати на формування емпатії, позитивного ставлення до оточуючих, сім'ї , природи шляхом створення «Рецепту доброти».
Автор. Тимощук Олена Євгеніївна, вчитель-методист
Дубенського НВК «ЗНЗ-ДНЗ»
Українська мова. 2-ий клас.
Тема: Робота над текстом, його удосконалення. Складання та поширення речень.
Мета: закріплювати знання учнів по темі «Текст» і « Речення»; вдосконалювати практичних навиків по впорядкуванню тексту, його удосконаленню, встановленню меж речень, поширенню простих речень; сприяти активізації словника школярів, удосконаленню граматичного ладу мовлення; створити комфортне середовище для розвитку комунікативних компетенцій; впливати на формування емпатії, позитивного ставлення до оточуючих, сім’ї , природи шляхом створення «Рецепту доброти».
Обладнання: мікрофон, м’яч, мультимедійна презентація, ноутбук, телевізор, картки з диференційованими завданнями і для роботи в парах.
Форма проведення: урок «Доброти»
Хід уроку
Прочитайте подані слова і знайдіть серед них зайве:
Дерево, морозиво, любов, Петрусь, свято, змайстрував, природа.
Утворять нове слово, взявши з першого слова – першу літеру, з другого – другу, з третього – третю і т.д.
(Доброта)
Чуйність
Доброзичливість Справедливість
Уважність
Щирість
Любов
Милосердя
Тоді увага на екран. З’ясуйте, чи все гаразд із цим текстом.
Розташуйте речення так, щоб вийшов текст
Інтерактивна вправа «Займи позицію»
Спро буємо на сьогоднішньому уроці створити «Рецепт доброти»
Отож, перший «інгредієнт» для нашого «Рецепту доброти» - це:
– Чи достатньо «гарних » слів, щоб не образити друга?
-А як зрозуміти добре ви чините, чи ні?
Тому нашим новим «складником рецепту» буде:
Прочитайте текст самостійно і визначте в ньому недоліки.
Була зима. На вулиці було дуже слизько.
Василько й Ольга йшли до школи. Попереду них ішла старенька бабуся. Раптом бабуся підсковзнулася і впала. Василько дав свій портфель Ользі, а сам кинувся допомагати бабусі.
Бабуся щиро подякувала хлопчикові.
Прочитайте ще раз цей текст, уже виправлений, і доберіть до нього заголовок.
3. Не проходьте повз людської біди, горя. Допоможіть!
– У вас на парті лежать картки. Погляньте на них і сформулюйте завдання. Оберіть посильний для вас варіант і запишіть цей текст, встановивши межі речень.
А) Галя і Петрик гралися в парку на снігу вони побачили знесилену пташку діти принесли її у школу пташку стала жити у клітці
Б) Чи знаєш ти, що полюбляють птахи омелюх – прив’ялі ягоди горобини, калини, бузини снігур – крім цих ягід, ще насіння клена, ясена, бузку а якке насіння для пернатих приготував ти
- Перевірка (колективно)
- Як ви гадаєте, чому говорячи про доброту, ми згадали про птахів?
Ще одна порада для нашого рецепту:
4.Не залишайте тварин у біді. Допомагайте їм, особливо взимку.
3. Гра «Роздута куля»
Поширте речення потрібними за змістом словами
Марійка помила.
Марійка помила (що?)….
(Яка?) Марійка помила (що?)…..
( Яка?) Марійка (як?) помила (що?)….
Олесь допоміг змайструвати (що?)…..
Олесь (як?) допоміг (кому?) змайструвати (що?)….
Наступним правилом «доброти» буде….
Слухайте маму і тата, бабусю з дідусем, допомагайте їм.
Утворіть прислів’я
а зла уникай.
добром вернеться.
там біди не буде.
той і собі має.
ДОБРО ДОБРОМ ВЕРНЕТЬСЯ!
На уроці я навчився…
На уроці мені було цікаво…
На уроці мені було важко…
Я сьогодні зрозумів…
На наступний урок я б хотів взяти завдання…
А мої враження від вас і від вашої роботи на сьогоднішньому уроці заховались у слові «Доброта». Розшифруйте кожну її, літеру і дізнайтесь, якими ви були протягом уроку.
Нехай множаться зерна добра у ваших душах і проростають гарними вчинками. Я у вас вірю.