КЗО "СЗШ N 97 ім.П.І.Шкідченка" ДМР
МЕТОДИЧКА
« Граматика для учнів 1-4 класів з англійської мови »
Вчитель: Козіна С.М.
2023 р.
ЗМІСТ
2. Множина іменників. 4-5
3. Конструкція «have got / has got». 6
4. Конструкція «this-that / these-those». 7
5. Теперішній час - Present Simple Tense. 8-10
6. Теперішній тривалий час-Present Continuous Tense. 11
7. Минулий час - Past Simple Tense. 12
8. Конструкція there is-there are/there was-there were. 13
9. Модальні дієслова can/could/must. 14-15
10. Ступені порівняння прикметників. 16-17
11. Конструкція “to be going to”. 18
12. Теперішній доконаний час Present Perfect Tense. 19
13. Займенник. 20-21
14. Дидактичні ігри 22-23
Артикль.
Правило вживання артиклів в англійській мові досить просте:
Ось таблиця з прикладами:
Назва |
Артикль |
cat |
a |
dog |
a |
rabbit |
a |
apple |
an |
orange |
an |
umbrella |
an |
sun |
the |
moon |
the |
Earth |
the |
Також варто зазначити, що іноді артиклі можуть бути опущені. Наприклад, у реченні "I like apples", артикль перед "apples" опущений, оскільки ми говоримо про загальне поняття "яблука", а не про конкретне яблуко.
Множина іменників
Правило вживання множини іменників для учнів 1-4 класів можна сформулювати так:
Ось таблиця з прикладами:
Назва |
Однина |
Множина |
cat |
a cat |
cats |
dog |
a dog |
dogs |
rabbit |
a rabbit |
rabbits |
box |
a box |
boxes |
bus |
a bus |
buses |
buzz |
a buzz |
buzzes |
dish |
a dish |
dishes |
church |
a church |
churches |
baby |
a baby |
babies |
city |
a city |
cities |
pony |
a pony |
ponies |
child |
a child |
children |
tooth |
a tooth |
teeth |
leaf |
a leaf |
leaves |
wolf |
a wolf |
wolves |
knife |
a knife |
knives |
Варто зазначити, що є багато винятків з цим правилом, тому не завжди можна додати "-s", "-es" або "-ies" до іменника, щоб сформувати його множину.
Конструкція «have got / has got»
Правило вживання конструкції "have got" / "has got" для учнів 1-4 класів можна сформулювати так:
"Have got" та "has got" - це конструкції, які означають "мати" або "володіти" в англійській мові. "Have got" вживається зі словом "I", "you", "we" або "they", а "has got" - зі словом "he", "she" або "it". Наприклад:
У заперечних та питальних реченнях "have got" та "has got" вживаються з допоміжним дієсловом "do" / "does". Наприклад:
Також, "have got" можна замінити на "have" у деяких випадках, наприклад, у питальних реченнях "Have you got a pen?" можна переформулювати як "Do you have a pen?" або просто "Have you a pen?".
Важливо зазначити, що у деяких випадках "have got" та "has got" можуть вживатись неправильно або зайво, тому варто ретельно вивчати їх вживання.
Конструкція «this-that / these-those»
Правило вживання конструкцій "this/that" та "these/those" для дітей можна сформулювати так:
"This" та "these" вживаються, коли мова йде про людину, річ або предмет, який знаходиться поруч з нами, недалеко. "That" та "those" вживаються, коли мова йде про людину, річ або предмет, який знаходиться далеко від нас.
Ось таблиця з прикладами:
Конструкція |
Опис |
Приклади |
This |
Людина, річ або предмет, що знаходиться поруч з нами |
This is my pencil. (Це мій олівець.)This is my friend. (Це мій друг.) |
These |
Декілька людей, речей або предметів, що знаходяться поруч з нами |
These are my shoes. (Це мої черевики.)These are my friends. (Це мої друзі.) |
That |
Людина, річ або предмет, що знаходиться далеко від нас |
That is a bird. (То птах.)That is my school. (Це моя школа.) |
Those |
Декілька людей, речей або предметів, що знаходяться далеко від нас |
Those are my books. (Ті книги мої.)Those are my friends over there. (Ті друзі там.) |
Важливо зазначити, що в англійській мові часто вживається скорочення "this is" та "that is" як "this's" та "that's", а також "these are" та "those are" як "these're" та "those're". Проте, у писемній формі рекомендується використовувати повну форму.
Теперішній час - Present Simple Tense
Правило вживання Present Simple Tense для дітей можна сформулювати так:
Present Simple Tense вживається, коли ми говоримо про речі, які робляться регулярно, про факти, правду про щось, про наші звички та про наші уподобання. В Present Simple Tense, дієслово вживається в невизначеній формі (з нульовим закінченням), у третій особі однини (he, she, it) дієслово вживається з закінченням (-s, es-).
Ось декілька прикладів:
Персона |
Дієслово |
Пояснення |
I |
play |
Я граю у футбол кожного дня. |
She |
eats |
Вона їсть кашу на сніданок. |
He |
walks |
Він ходить на роботу кожен день. |
They |
watch |
Вони дивляться фільм кожну п’ятницю. |
Також Present Simple Tense вживається для:
Важливо зазначити, що деякі дієслова в Present Simple Tense мають незвичайну форму в третій особі однини (he, she, it). Наприклад:
Дієслово |
Форма третьої особи однини |
do |
does |
have |
has |
go |
goes |
watch |
watches |
eat |
eats |
Тому, коли ми говоримо про дії, які виконуються третьою особою однини, дієслова в Present Simple Tense змінюються згідно з цими правилами.
Для утворення стверджувальних речень в Present Simple Tense ми використовуємо дієслово в невизначеній формі (без закінчення -ed) у першій, другій та третій особі однини та множини.
Наприклад:
Для утворення заперечних речень в Present Simple Tense ми використовуємо допоміжне дієслово "do" або "does" (в залежності від особи) з часткою "not" та дієсловом у невизначеній формі.
Наприклад:
Для утворення питальних речень в Present Simple Tense ми використовуємо допоміжне дієслово "do" або "does" (в залежності від особи) на початку речення, а дієслово в невизначеній формі ставимо після підмета.
Наприклад:
Також, для утворення питальних речень можна використовувати запитальні слова "what", "where", "who", "when", "why", "how" з допоміжним дієсловом та дієсловом в невизначеній формі.
Теперішній тривалий час - Present Continuous Tense .
Теперішній тривалий час - Present Continuous Tense - використовується для опису дії, яка відбувається в даний момент або зараз.
Стверджувальні речення у Present Continuous Tense утворюються за допомогою допоміжного дієслова "to be" у теперішньому часі (am, is, are) і основного дієслова з закінченням -ing.
Приклади стверджувальних речень:
Питальні речення у Present Continuous Tense утворюються за допомогою допоміжного дієслова "to be" у теперішньому часі (am, is, are), яке ставиться на початок речення, потім іде підмет, а далі основне дієслово з закінченням -ing.
Приклади питальних речень:
Заперечні речення у Present Continuous Tense утворюються за допомогою допоміжного дієслова "to be" у теперішньому часі (am not, is not, are not) та основного дієслова з закінченням -ing.
Приклади заперечних речень:
Минулий час - Past Simple Tense
Минулий час - Past Simple Tense вживається для опису дій, які сталися у минулому. Для дієслів у минулому часі закінченням буде -ed, або іноді він може змінюватися. Для дієслова "to be" форма минулого часу змінюється в залежності від особи.
Стверджувальні речення:
I played with my friend yesterday. - Я грався з другом вчора.
She watched a movie last night. - Вона дивилась фільм вчора ввечері.
He was happy when he saw the present. - Він був щасливим, коли побачив подарунок.
Заперечні речення:
I did not play with my friend yesterday. - Я не грався з другом вчора.
She did not watch a movie last night. - Вона не дивилась фільм вчора ввечері.
He was not happy when he saw the present. - Він не був щасливим, коли побачив подарунок.
Питальні речення:
Did you play with your friend yesterday? - Ти грався з другом вчора?
Did she watch a movie last night? - Вона дивилась фільм вчора ввечері?
Was he happy when he saw the present? - Він був щасливим, коли побачив подарунок?
Конструкція there is-there are / there was-there were.
Конструкції "there is-there are" і "there was-there were" використовуються для опису наявності предметів або людей в певному місці у даний момент або в минулому.
Наприклад:
Стверджувальні речення:
Питальні речення:
Заперечні речення:
Модальні дієслова can/could/must
Модальні дієслова - це дієслова, які використовуються для вираження можливості, здатності, обов'язку та інших подібних понять. Основні модальні дієслова в англійській мові для дітей - can, could, must.
Модальне дієслово |
Вживання |
Приклади |
can |
здатність, дозвіл |
I can play the guitar. Can I go to the bathroom? |
could |
здатність у минулому, ввічливе прохання |
I could speak Spanish when I was younger. Could you pass the salt? |
must |
обов'язок, необхідність |
You must wear a seatbelt in the car. We must finish the project. |
Ступені порівняння прикметників
Ступені порівняння прикметників – це спосіб порівняння двох предметів чи явищ за допомогою прикметників. В англійській мові відрізняють три ступені порівняння: Positive (перший ступінь), Comparative (другий ступінь) та Superlative (третій ступінь).
Positive (перший ступінь) |
Comparative (другий ступінь) |
Superlative (третій ступінь) |
Tall |
Taller |
The tallest |
Fast |
Faster |
The fastest |
Smart |
Smarter |
The smartest |
Brave |
Braver |
The bravest |
Happy |
Happier |
The happiest |
Big |
Bigger |
The biggest |
Strong |
Stronger |
The strongest |
Funny |
Funnier |
The funniest |
Beautiful |
More beautiful |
The most beautiful |
Конструкція “to be going to”
Конструкція "to be going to" вживається, щоб висловити намір або план на майбутнє.
Для утворення конструкції "to be going to" потрібно використовувати дієслово "to be" в поточній формі разом зі словом "going" і інфінітивом дієслова, яке вказує на дію, яку планують зробити в майбутньому.
Стверджувальна форма: I am going to play basketball tomorrow. He is going to visit his grandparents next week.
Заперечна форма: I am not going to study tonight. She is not going to watch TV all day.
Питальна форма: Are you going to cook dinner tonight? Is she going to travel to Europe next summer?
Таблиця з прикладами:
Форма |
Приклад |
Стверджувальна |
I am going to play soccer. |
|
She is going to read a book. |
|
They are going to watch TV. |
Заперечна |
I am not going to study. |
|
He is not going to eat candy. |
|
We are not going to swim. |
Питальна |
Are you going to dance? |
|
Is she going to sing a song? |
|
Are they going to play games? |
Теперішній доконаний час Present Perfect Tense
Теперішній доконаний час Present Perfect Tense вживається, коли мова йде про дію, яка сталася у минулому, але має певний зв'язок із теперішнім часом, наприклад, коли результат дії все ще впливає на теперішній момент часу або коли ми цікавимося, чи відбулася дія до теперішнього моменту. Для утворення Present Perfect Tense потрібно вжити дієслово "to have" в теперішньому часі разом з третьою формою дієслова (Past Participle).
Для стверджувальних речень вживаємо таку форму:
Subject + have/has + Past Participle
Для заперечних речень потрібно додати частку "not":
Subject + have/has + not + Past Participle
Для питальних речень потрібно поміняти місця підмета і дієслова "have/has":
Have/Has + Subject + Past Participle ?
Також можна вживати Present Perfect Tense зі словами "already", "just" і "yet", які вказують на час, коли дія відбулася. Наприклад:
Займеник
Особові, присвійні і об'єктні займенники використовуються для заміни іменників у реченні, щоб уникнути повторень і зробити мовлення більш чітким і логічним.
Особові займенники вказують на особу, яка виконує дію в реченні. Особові займенники поділяються на одниною та множину та за особами - 1 особа (я), 2 особа (ти, ви), 3 особа (він, вона, воно, вони).
Присвійні займенники вказують на належність іменника до дієслова. Вони також поділяються на одниною та множину. Присвійні займенники для одниної особи складаються зі слів my (мій), your (твій), his (його), her (її), its (його, її) та одразу після них йде іменник. Присвійні займенники для множини осіб складаються зі слів our (наш), your (ваш), their (їхній) та одразу після них йде іменник.
Об'єктні займенники використовуються для заміни іменників, які виступають в ролі об'єкту дієслова в реченні. Об'єктні займенники також поділяються на одниною та множину. Об'єктні займенники для одниної особи включають me (мене), you (тебе, вас), him (його), her (її), it (його, її). Об'єктні займенники для множини осіб включають us (нас), you (вас), them (їх).
Особові займенники |
Присвійні займенники |
Об'єктні займенники |
I (я) |
my (мій) |
me (мене) |
you (ти, ви) |
your (твій, ваш) |
you (тебе, вас) |
he (він) |
his (його) |
him (його) |
she (вона) |
her (її) |
her (їй) |
It (він, вона) |
Its (його,її) |
It (йому, їй) |
We (ми) |
Our (наше) |
Us (нам) |
They (вони) |
Their (їхнє) |
Them(їм) |
ГРА« Розсипані літери».
Мета: розвиток писемного мовлення
Вчитель пише слово й розрізає його на літери ( або на склади). Завдання учнів – скласти слово. Гра використовується з метою закріплення будь-якої теми
ГРА: «Допоможи знайти річ»
Мета: закріпити у мовленні використання прийменників at, in, under, on.
Учитель ховає якусь річ та питає: “Where is…..(a pencil)?” Завдання учнів – знайти очима, або рухаючись по класу, цю річ і відповісти: «It is at the window (….on the stand)».
ГРА «Назва слова на цю літеру».
Мета: активізувати в пам’яті учнів знайомі їм слова,повторити літери алфавіту
Гра проводиться з м’ячем.
Учитель називає літеру англійського алфавіту та кидає м’яча якомусь учневі. Піймавши м’яча, учень має назвати будь-яке слово на певну тему.
Цю гру бажано проводити по командах. Яка команда назвала більше слів, та й перемогла.
ГРА «Тime»
Ця та подібні ігри проводяться при вивченні та закріпленні лексики до теми: «Час. Години»
Учитель приносить у клас макет годинника зі стрілками. Пересуваючи стрілки, він почергово запитує учнів з кожної команди: «What time is it now?» За кожну правильну відповідь команда одержує 1 бал.
У 4-му класі під час повторення даної теми можна замість годинника використовувати картки, подібні до електронного годинника ( 12:45; 09:10; 5:30…)
ГРА «Can You Read These Combinations of Letters?»
Мета: розвиток навичок читання буквосполучень
Учні заздалегідь готують картки з вивченими буквосполученнями (ee, ea, ar, or, oo, er, ir, ck, ur, ou, ow, th, sh, ch). Потім учитель вимовляє один звук і пропонує учням показати буквосполучення (“літери-подружки”), яким графічно цей звук передають на письмі.
Щоб гра була більш цікавішою вчитель може забирати картку з неправильною відповіддю. Виграють учні, у яких залишиться більше карток.
ГРА « Ноw old are you?»
Мета: розвиток лексики по темі «Цифри» та мовлення учнів
Гра проводиться по парах.
Учитель роздає учням по одній картці з будь-якою цифрою від 1 до 10. Учитель починає гру, питаючи у одного з учнів: «Ноw old are you?». Учень повинен відповісти: “I am 6”, бо в нього на картці написано «6» Потім учні ланцюжком по черзі питають один одного про вік.
Грa «Word lottery»
Мета: розвивати вміння використовувати граматичні структури: “Have you got….?”, “Yes, I have got/No, I have not got”.
1 варіант гри: вчитель роздає учням по 2-3 картинки зі знайомими їм словами і звертається до одного з учнів: “Have you got a (dog)?”. Учень, до якого звернулися, повинен відповісти «Yes, I have got» або «No, I have not got».
2 варіант гри: учитель тримає картку зі словами на певну тему (наприклад, “Animals”) учень ставить запитання: «Have you got (Do you have) a frog?», Учитель відповідає і, якщо у нього є ця картка,віддає її учневі. Перемагає той учень, у якого більше карток.
1