Граматика для учнів 1-4 класів з англійської мови

Про матеріал
Граматика для учнів 1-4 класів з англійської мови 1. Артикль. 2. Множина іменників. 3. Конструкція «have got / has got». 4. Конструкція «this-that / these-those». 5. Теперішній час - Present Simple Tense. 6. Теперішній тривалий час-Present Continuous Tense. 7. Минулий час - Past Simple Tense. 8. Конструкція there is-there are/there was-there were. 9. Модальні дієслова can/could/must. 10. Ступені порівняння прикметників. 11. Конструкція “to be going to”. 12. Теперішній доконаний час Present Perfect Tense. 13. Займенник. 14. Дидактичні ігри
Перегляд файлу

КЗО "СЗШ N 97 ім.П.І.Шкідченка" ДМР

 

 

 

МЕТОДИЧКА

 

 

« Граматика для учнів 1-4 класів з англійської мови »

 

 

 

 

 

Вчитель: Козіна С.М.

 

2023 р.

ЗМІСТ

 

 

1. Артикль.                                                                                  3  

2. Множина іменників.                                                        4-5

3. Конструкція «have got / has got».                                      6

4. Конструкція «this-that / these-those».                              7

5. Теперішній час - Present Simple Tense.                       8-10

6. Теперішній тривалий час-Present Continuous Tense.  11

7. Минулий час - Past Simple Tense.                                     12

8. Конструкція there is-there are/there was-there were.  13

9. Модальні дієслова can/could/must.                           14-15

10. Ступені порівняння прикметників.                          16-17

11. Конструкція “to be going to”.                                           18

12. Теперішній доконаний час Present Perfect Tense.     19

13. Займенник.                                                                     20-21

14. Дидактичні ігри                                                             22-23

 

 

 

 

Артикль.

Правило вживання артиклів в англійській мові досить просте:

  • Артикль "a" вживається перед іменником, який починається з приголосної літери: a cat, a dog, a rabbit.
  • Артикль "an" вживається перед іменником, який починається з голосної літери: an apple, an orange, an umbrella.
  • Артикль "the" вживається перед конкретним іменником, який ми вже згадували або який є єдиним у своєму роді: the sun, the moon, the Earth.

Ось таблиця з прикладами:

Назва

Артикль

cat

a

dog

a

rabbit

a

apple

an

orange

an

umbrella

an

sun

the

moon

the

Earth

the

 

Також варто зазначити, що іноді артиклі можуть бути опущені. Наприклад, у реченні "I like apples", артикль перед "apples" опущений, оскільки ми говоримо про загальне поняття "яблука", а не про конкретне яблуко.

Множина іменників

Правило вживання множини іменників для учнів 1-4 класів можна сформулювати так:

  • Додайте до іменника закінчення "-s", якщо іменник закінчується на приголосну літеру: cats, dogs, rabbits.
  • Додайте до іменника закінчення "-es", якщо іменник закінчується на літеру "s", "x", "z", "sh", "ch": boxes, buses, buzzes, dishes, churches.
  • Додайте до іменника закінчення "-ies", якщо іменник закінчується на літеру "y", а перед нею стоїть приголосна літера: babies, cities, ponies.
  • Замінити "f" на "v" та додати закінчення "-es", якщо перед останнім "f" стоїть голосний звук, наприклад, "leaf" -> "leaves".
  • Замінити "fe" на "ves", якщо перед "fe" стоїть приголосний звук, наприклад, "knife" -> "knives".
  • Деякі іменники мають неправильну форму множини. Наприклад, слово "child" у множині звучить як "children", а слово "tooth" у множині - як "teeth".

 

Ось таблиця з прикладами:

 

Назва

Однина

Множина

cat

a cat

cats

dog

a dog

dogs

rabbit

a rabbit

rabbits

box

a box

boxes

bus

a bus

buses

buzz

a buzz

buzzes

dish

a dish

dishes

church

a church

churches

baby

a baby

babies

city

a city

cities

pony

a pony

ponies

child

a child

children

tooth

a tooth

teeth

leaf

a leaf

leaves

wolf

a wolf

wolves

knife

a knife

knives

 

Варто зазначити, що є багато винятків з цим правилом, тому не завжди можна додати "-s", "-es" або "-ies" до іменника, щоб сформувати його множину.

 

 

 

 

 

 

 

Конструкція «have got / has got»

Правило вживання конструкції "have got" / "has got" для учнів 1-4 класів можна сформулювати так:

"Have got" та "has got" - це конструкції, які означають "мати" або "володіти" в англійській мові. "Have got" вживається зі словом "I", "you", "we" або "they", а "has got" - зі словом "he", "she" або "it". Наприклад:

  • I have got a bike. (У мене є велосипед.)
  • She has got a cat. (Вона має кота.)
  • They have got a lot of toys. (У них багато іграшок.)
  • He has got a new phone. (Він має новий телефон.)

 

У заперечних та питальних реченнях "have got" та "has got" вживаються з допоміжним дієсловом "do" / "does". Наприклад:

  • Do you have got a sister? (У тебе є сестра?)
  • She doesn't have got a car. (У неї немає машини.)
  • Has he got a dog? (У нього є собака?)
  • We haven't got any milk. (У нас немає молока.)

 

Також, "have got" можна замінити на "have" у деяких випадках, наприклад, у питальних реченнях "Have you got a pen?" можна переформулювати як "Do you have a pen?" або просто "Have you a pen?".

 

Важливо зазначити, що у деяких випадках "have got" та "has got" можуть вживатись неправильно або зайво, тому варто ретельно вивчати їх вживання.

 

Конструкція «this-that / these-those»

Правило вживання конструкцій "this/that" та "these/those" для дітей можна сформулювати так:

 

"This" та "these" вживаються, коли мова йде про людину, річ або предмет, який знаходиться поруч з нами, недалеко. "That" та "those" вживаються, коли мова йде про людину, річ або предмет, який знаходиться далеко від нас.

 

Ось таблиця з прикладами:

Конструкція

Опис

Приклади

This

Людина, річ або предмет, що знаходиться поруч з нами

This is my pencil. (Це мій олівець.)This is my friend. (Це мій друг.)

These

Декілька людей, речей або предметів, що знаходяться поруч з нами

These are my shoes. (Це мої черевики.)These are my friends. (Це мої друзі.)

That

Людина, річ або предмет, що знаходиться далеко від нас

That is a bird. (То птах.)That is my school. (Це моя школа.)

Those

Декілька людей, речей або предметів, що знаходяться далеко від нас

Those are my books. (Ті книги мої.)Those are my friends over there. (Ті друзі там.)

 

Важливо зазначити, що в англійській мові часто вживається скорочення "this is" та "that is" як "this's" та "that's", а також "these are" та "those are" як "these're" та "those're". Проте, у писемній формі рекомендується використовувати повну форму.

Теперішній час - Present Simple Tense

 

Правило вживання Present Simple Tense для дітей можна сформулювати так:

 

Present Simple Tense вживається, коли ми говоримо про речі, які робляться регулярно, про факти, правду про щось, про наші звички та про наші уподобання. В Present Simple Tense, дієслово вживається в невизначеній формі (з нульовим закінченням), у третій особі однини (he, she, it) дієслово вживається з закінченням (-s, es-).

 

Ось декілька прикладів:

Персона

Дієслово

Пояснення

I

play

Я граю у футбол кожного дня.

She

eats

Вона їсть кашу на сніданок.

He

walks

Він ходить на роботу кожен день.

They

watch

Вони дивляться фільм кожну п’ятницю.

 

Також Present Simple Tense вживається для:

  • Графіків та розкладів: The train arrives at 7 pm. (Поїзд прибуває о 7 вечора.)
  • Опису людей та речей: She has brown hair and blue eyes. (Вона має коричневе волосся та блакитні очі.)
  • Інструкцій та правил: You turn left at the corner. (Ти повертаєш наліво на розвилці.)

 

 

 

Важливо зазначити, що деякі дієслова в Present Simple Tense мають незвичайну форму в третій особі однини (he, she, it). Наприклад:

 

Дієслово

Форма третьої особи однини

do

does

have

has

go

goes

watch

watches

eat

eats

 

Тому, коли ми говоримо про дії, які виконуються третьою особою однини, дієслова в Present Simple Tense змінюються згідно з цими правилами.

  1. Стверджувальні речення:

Для утворення стверджувальних речень в Present Simple Tense ми використовуємо дієслово в невизначеній формі (без закінчення -ed) у першій, другій та третій особі однини та множини.

Наприклад:

  • I play football every day. (Я граю у футбол кожен день.)
  • She eats porridge for breakfast. (Вона їсть кашу на сніданок.)
  • We go to school by bus. (Ми їдемо до школи на автобусі.)
  1. Заперечні речення:

Для утворення заперечних речень в Present Simple Tense ми використовуємо допоміжне дієслово "do" або "does" (в залежності від особи) з часткою "not" та дієсловом у невизначеній формі.

Наприклад:

  • I do not play video games. (Я не граю відеоігри.)
  • She does not like broccoli. (Вона не любить броколі.)
  • They do not go to the movies on Sundays. (Вони не ходять в кіно по неділях.)
  1. Питальні речення:

Для утворення питальних речень в Present Simple Tense ми використовуємо допоміжне дієслово "do" або "does" (в залежності від особи) на початку речення, а дієслово в невизначеній формі ставимо після підмета.

 

Наприклад:

  • Do you like ice cream? (Ти любиш морозиво?)
  • Does she go to the gym on Saturdays? (Вона ходить на тренування у суботу?)
  • Do they watch TV in the evening? (Вони дивляться телевізор ввечері?)

 

Також, для утворення питальних речень можна використовувати запитальні слова "what", "where", "who", "when", "why", "how" з допоміжним дієсловом та дієсловом в невизначеній формі.

 

 

 

 

Теперішній тривалий час - Present Continuous Tense .

Теперішній тривалий час - Present Continuous Tense - використовується для опису дії, яка відбувається в даний момент або зараз.

Стверджувальні речення у Present Continuous Tense утворюються за допомогою допоміжного дієслова "to be" у теперішньому часі (am, is, are) і основного дієслова з закінченням -ing.

Приклади стверджувальних речень:

  • I am playing with my toy car. (Я граюся з моєю іграшковою машинкою.)
  • She is reading a book. (Вона читає книгу.)
  • They are dancing in the rain. (Вони танцюють під дощем.)

Питальні речення у Present Continuous Tense утворюються за допомогою допоміжного дієслова "to be" у теперішньому часі (am, is, are), яке ставиться на початок речення, потім іде підмет, а далі основне дієслово з закінченням -ing.

Приклади питальних речень:

  • Are you playing with your toy car? (Чи граєш тися зі своєю іграшковою машинкою?)
  • Is she reading a book? (Чи вона читає книгу?)
  • Are they dancing in the rain? (Чи вони танцюють під дощем?)

Заперечні речення у Present Continuous Tense утворюються за допомогою допоміжного дієслова "to be" у теперішньому часі (am not, is not, are not) та основного дієслова з закінченням -ing.

Приклади заперечних речень:

  • I am not playing with my toy car. (Я не граюся з моєю іграшковою машинкою.)
  • She is not reading a book. (Вона не читає книгу.)
  • They are not dancing in the rain. (Вони не танцюють під дощем.)

Минулий час - Past Simple Tense

 

Минулий час - Past Simple Tense вживається для опису дій, які сталися у минулому. Для дієслів у минулому часі закінченням буде -ed, або іноді він може змінюватися. Для дієслова "to be" форма минулого часу змінюється в залежності від особи.

 

Стверджувальні речення:

I played with my friend yesterday. - Я грався з другом вчора.

She watched a movie last night. - Вона дивилась фільм вчора ввечері.

He was happy when he saw the present. - Він був щасливим, коли побачив подарунок.

 

Заперечні речення:

I did not play with my friend yesterday. - Я не грався з другом вчора.

She did not watch a movie last night. - Вона не дивилась фільм вчора ввечері.

He was not happy when he saw the present. - Він не був щасливим, коли побачив подарунок.

 

Питальні речення:

Did you play with your friend yesterday? - Ти грався з другом вчора?

Did she watch a movie last night? - Вона дивилась фільм вчора ввечері?

Was he happy when he saw the present? - Він був щасливим, коли побачив подарунок?

 

 

Конструкція there is-there are / there was-there were.

 

Конструкції "there is-there are" і "there was-there were" використовуються для опису наявності предметів або людей в певному місці у даний момент або в минулому.

  • There is - вживається, коли описується наявність одного предмета або людини в певному місці.
  • There are - вживається, коли описується наявність більше, ніж одного предмета або людей в певному місці.
  • There was - вживається, коли описується наявність одного предмета або людини в певному місці в минулому.
  • There were - вживається, коли описується наявність більше, ніж одного предмета або людей в певному місці в минулому.

 

Наприклад:

 

Стверджувальні речення:

  • There is a book on the table. (На столі є книга.)
  • There are two cats in the room. (У кімнаті є дві кішки.)
  • There was a car in the garage yesterday. (У гаражі була машина вчора.)
  • There were many people at the party last night. (Вчора ввечері на вечірці було багато людей.)

 

 

 

 

 

Питальні речення:

  • Is there a pencil on the desk? (Чи є олівець на столі?)
  • Are there any flowers in the garden? (Чи є квіти в саду?)
  • Was there a dog in the park yesterday? (Чи був собака в парку вчора?)
  • Were there many cars on the road this morning? (Чи було багато машин на дорозі цього ранку?)

 

Заперечні речення:

  • There is not a pen in my bag. (У моїй сумці немає ручки.)
  • There are not any cookies in the jar. (У банці немає печива.)
  • There was not a bird in the tree. (На дереві не було птаха.)
  • There were not many people at the cinema last night. (Вчора ввечері в кінотеатрі було мало людей.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Модальні дієслова can/could/must

Модальні дієслова - це дієслова, які використовуються для вираження можливості, здатності, обов'язку та інших подібних понять. Основні модальні дієслова в англійській мові для дітей - can, could, must.

  • can використовується для вираження здатності або дозволу:
    • I can swim. Я вмію плавати.
    • Can I go to the park? Чи можу я піти в парк?
  • could використовується для вираження здатності у минулому або виразити прохання чи дозвіл ввічливою формою:
    • I could swim when I was younger. Я вмів плавати, коли був молодшим.
    • Could you please pass me the salt? Можете мені передати сіль?
  • must використовується для вираження обов'язку або необхідності:
    • You must brush your teeth twice a day. Ти повинен чистити зуби двічі на день.
    • We must finish our homework before we can play. Ми повинні закінчити домашнє завдання, перш ніж грати.

Модальне дієслово

Вживання

Приклади

can

здатність, дозвіл

I can play the guitar. Can I go to the bathroom?

could

здатність у минулому, ввічливе прохання

I could speak Spanish when I was younger. Could you pass the salt?

must

обов'язок, необхідність

You must wear a seatbelt in the car. We must finish the project.

Ступені порівняння прикметників

Ступені порівняння прикметників – це спосіб порівняння двох предметів чи явищ за допомогою прикметників. В англійській мові відрізняють три ступені порівняння: Positive (перший ступінь), Comparative (другий ступінь) та Superlative (третій ступінь).

  • Positive (перший ступінь) – це початковий ступінь прикметника, коли ми просто описуємо якість предмета. Наприклад: My cat is big. (Мій кіт великий.)
  • Comparative (другий ступінь) – це ступінь, коли ми порівнюємо два предмети за певною якістю. Вживається слово “more” або “-er” на кінці прикметника. Наприклад: My cat is bigger than your cat. (Мій кіт більший, ніж твій кіт.)
  • Superlative (третій ступінь) – це ступінь, коли ми порівнюємо один предмет з усіма іншими за певною якістю. Вживається слово “most” або “-est” на кінці прикметника. Наприклад: My cat is the biggest cat in the neighbourhood. (Мій кіт є найбільшим котом в районі.)

Positive (перший ступінь)

Comparative (другий ступінь)

Superlative (третій ступінь)

Tall

Taller

The tallest

Fast

Faster

The fastest

Smart

Smarter

The smartest

Brave

Braver

The bravest

Happy

Happier

The happiest

Big

Bigger

The biggest

Strong

Stronger

The strongest

Funny

Funnier

The funniest

Beautiful

More beautiful

The most beautiful

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конструкція “to be going to”

Конструкція "to be going to" вживається, щоб висловити намір або план на майбутнє.

Для утворення конструкції "to be going to" потрібно використовувати дієслово "to be" в поточній формі разом зі словом "going" і інфінітивом дієслова, яке вказує на дію, яку планують зробити в майбутньому.

Стверджувальна форма: I am going to play basketball tomorrow. He is going to visit his grandparents next week.

Заперечна форма: I am not going to study tonight. She is not going to watch TV all day.

Питальна форма: Are you going to cook dinner tonight? Is she going to travel to Europe next summer?

Таблиця з прикладами:

Форма

Приклад

Стверджувальна

I am going to play soccer.

 

She is going to read a book.

 

They are going to watch TV.

Заперечна

I am not going to study.

 

He is not going to eat candy.

 

We are not going to swim.

Питальна

Are you going to dance?

 

Is she going to sing a song?

 

Are they going to play games?

 

 

Теперішній доконаний час Present Perfect Tense

Теперішній доконаний час Present Perfect Tense вживається, коли мова йде про дію, яка сталася у минулому, але має певний зв'язок із теперішнім часом, наприклад, коли результат дії все ще впливає на теперішній момент часу або коли ми цікавимося, чи відбулася дія до теперішнього моменту. Для утворення Present Perfect Tense потрібно вжити дієслово "to have" в теперішньому часі разом з третьою формою дієслова (Past Participle).

Для стверджувальних речень вживаємо таку форму:

Subject + have/has + Past Participle

  • I have visited my grandparents three times this year. (Я відвідав своїх бабусю і дідуся три рази цього року.)
  • She has finished her homework. (Вона закінчила своє домашнє завдання.)

Для заперечних речень потрібно додати частку "not":

Subject + have/has + not + Past Participle

  • He has not studied for the test yet. (Він ще не вивчив для тесту.)
  • They have not seen the new movie. (Вони ще не дивилися новий фільм.)

Для питальних речень потрібно поміняти місця підмета і дієслова "have/has":

Have/Has + Subject + Past Participle ?

  • Have you ever been to Paris? (Ти колись був в Парижі?)
  • Has she finished her project? (Вона закінчила свій проект?)

Також можна вживати Present Perfect Tense зі словами "already", "just" і "yet", які вказують на час, коли дія відбулася. Наприклад:

  • I have already eaten breakfast. (Я вже поснідав.)
  • She has just arrived home. (Вона тільки що приїхала додому.)

Займеник

Особові, присвійні і об'єктні займенники використовуються для заміни іменників у реченні, щоб уникнути повторень і зробити мовлення більш чітким і логічним.

Особові займенники вказують на особу, яка виконує дію в реченні. Особові займенники поділяються на одниною та множину та за особами - 1 особа (я), 2 особа (ти, ви), 3 особа (він, вона, воно, вони).

Присвійні займенники вказують на належність іменника до дієслова. Вони також поділяються на одниною та множину. Присвійні займенники для одниної особи складаються зі слів my (мій), your (твій), his (його), her (її), its (його, її) та одразу після них йде іменник. Присвійні займенники для множини осіб складаються зі слів our (наш), your (ваш), their (їхній) та одразу після них йде іменник.

Об'єктні займенники використовуються для заміни іменників, які виступають в ролі об'єкту дієслова в реченні. Об'єктні займенники також поділяються на одниною та множину. Об'єктні займенники для одниної особи включають me (мене), you (тебе, вас), him (його), her (її), it (його, її). Об'єктні займенники для множини осіб включають us (нас), you (вас), them (їх).

Особові займенники

Присвійні займенники

Об'єктні займенники

I (я)

my (мій)

me (мене)

you (ти, ви)

your (твій, ваш)

you (тебе, вас)

he (він)

his (його)

him (його)

she (вона)

her (її)

her (їй)

It (він, вона)

Its (його,її)

It (йому, їй)

We (ми)

Our (наше)

Us (нам)

They (вони)

Their (їхнє)

Them(їм)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактичні ігри

ГРА« Розсипані літери».

Мета: розвиток писемного мовлення

Вчитель пише слово й розрізає його на літери ( або на склади). Завдання учнів – скласти слово. Гра використовується з метою закріплення будь-якої теми

ГРА: «Допоможи знайти річ»

Мета: закріпити у мовленні використання прийменників at, in, under, on.

Учитель ховає якусь річ та питає: “Where is…..(a pencil)?” Завдання учнів – знайти очима, або рухаючись по класу, цю річ і відповісти: «It is at the window (….on the stand)».

ГРА «Назва слова на цю літеру».

Мета: активізувати в пам’яті учнів знайомі їм слова,повторити літери алфавіту

Гра проводиться з м’ячем.

Учитель називає літеру англійського алфавіту та кидає м’яча якомусь учневі. Піймавши м’яча, учень має назвати будь-яке слово на певну тему.

Цю гру бажано проводити по командах. Яка команда назвала більше слів, та й перемогла.

ГРА «Тime»

Ця та подібні ігри проводяться при вивченні та закріпленні лексики до теми: «Час. Години»

Учитель приносить у клас макет годинника зі стрілками. Пересуваючи стрілки, він почергово запитує учнів з кожної команди: «What time is it now?» За кожну правильну відповідь команда одержує 1 бал.

У 4-му класі під час повторення даної теми можна замість годинника використовувати картки, подібні до електронного годинника ( 12:45; 09:10; 5:30…)

ГРА «Can You Read These Combinations of Letters?»

Мета: розвиток навичок читання буквосполучень

Учні заздалегідь готують картки з вивченими буквосполученнями (ee, ea, ar, or, oo, er, ir, ck, ur, ou, ow, th, sh, ch). Потім учитель вимовляє один звук і пропонує учням показати буквосполучення (“літери-подружки”), яким графічно цей звук передають на письмі.

Щоб гра була більш цікавішою вчитель може забирати картку з неправильною відповіддю. Виграють учні, у яких залишиться більше карток.

ГРА « Ноw old are you?»

Мета: розвиток лексики по темі «Цифри» та мовлення учнів

Гра проводиться по парах.

Учитель роздає учням по одній картці з будь-якою цифрою від 1 до 10. Учитель починає гру, питаючи у одного з учнів: «Ноw old are you?». Учень повинен відповісти: “I am 6”, бо в нього на картці написано «6» Потім учні ланцюжком по черзі питають один одного про вік.

Грa «Word lottery»

Мета: розвивати вміння використовувати граматичні структури: “Have you got….?”, “Yes, I have got/No, I have not got”.

1 варіант гри: вчитель роздає учням по 2-3 картинки зі знайомими їм словами і звертається до одного з учнів: “Have you got a (dog)?”. Учень, до якого звернулися, повинен відповісти «Yes, I have got» або «No, I have not got».

2 варіант гри: учитель тримає картку зі словами на певну тему (наприклад, “Animals”) учень ставить запитання: «Have you got (Do you have) a frog?», Учитель відповідає і, якщо у нього є ця картка,віддає її учневі. Перемагає той учень, у якого більше карток.Начало формыКонец формы 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кислюк Анастасія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 березня 2023
Переглядів
3614
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку