Коспект уроку у шостому класі Малинівського загальноосвітнього закладу вчителя Ахтямової Таісії Степанівни
Тема. Грецькі міфи.«Пігмаліон і Галатея»
Мета: збагачувати словниковий запас, формувати оцінні судження учнів, удосконалювати навички читання, розвивати зв’язне мовлення, виховувати зацікавленість грецькою міфологією.
Обладнання: відео, тести
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань учнів
1. Тест на знання міфу «Пігмаліон і Галатея»
II. Мотивація навчальної діяльності
Учитель.
— Упродовж розвитку людства з’явилося багато вічних історій про кохання. Вони всі різні, але спільним у них є те, що найпрекрасніше почуття завжди дає крила для злету, надихає на творчість, зігріває під час випробувань, пробуджує душу. Тема кохання має місце і в давньогрецькій міфології. Розглянемо це на прикладі міфу, який ви читали вдома.
ІІІ. Робота над темою уроку
Відповідь на питання за змістом.
-
Хто такий Пігмаліон? (Це видатний митець, який жив на острові Кіпр.)
-
Чому Пігмаліон був самотнім? (Бо гордував жінками.)
-
Яким було улюблене заняття Пігмаліона? (Він був гарним різьбярем. У години виснажливої праці Пігмаліон почувався щасливим.)
-
Якою була мета роботи Пігмаліона? (Він хотів вирізьбити жіночу постать, таку вродливу, «що подібної і на світі немає».)
-
Хто вплинув на появу в Пігмаліона мрії? (Мабуть, її навіяла богиня кохання Афродіта, яка розгнівалася на гордовитого різьбяра і вирішила його покарати.)
Переказ тексту
Розкажіть, як Пігмаліон трудився над створенням статуї.
Бесіда
-
Чи вдалося Пігмаліонові вирізьбити статую, про яку він мріяв? (Так.)
-
Як ви думаєте, чому митець так по-особливому ставився до свого творіння? (По-перше, це був результат його тривалої і напруженої праці. А по-друге, богиня Афродіта зробила свою справу і Пігмаліон закохався у статую.)
-
Яке незнане почуття захопило митця, коли він завершив роботу над статуєю? (його серце завмерло від незнаного щастя)
-
То що таке кохання, на думку невідомого творця міфу? (це щастя)
-
А ще? (доброта, співчуття, митець пройнявся співчуттям: «Як їй, напевно, незатишно», і вкрив її шатами)
-
А чому, на вашу думку, Пігмаліон раніше гордував жінками? (бо ще не кохав)
-
А як він намагався «оживити» дівчину? Які подарунки їй носив? (самоцвіти, коралі, стрічки)
-
Як ви думаєте, чому це не допомогло? Як у міфові розкривається тема кохання? (Кохання, як і все на землі, є волею богів.)
-
Про що просив Пігмаліон богиню Афродіту в день її свята? (Він просив, щоб його дружиною стала та, що вирізьблена з мармуру.)
-
Як на вашу думку, чому Афродіта виконала досить дивне прохання митця? (Тому що вона довела Пігмаліонові, що коханням не можна нехтувати. Бо ті, що його кохали, мабуть, теж страждали від байдужості, як і Пігмаліон тепер, коли його почуття до прекрасної дівчини розбивалися об бездушний камінь)
-
Чи правильно вчинила Афродіта, на вашу думку, ожививши статую?
Фізкультхвилинка (під сертакі)
Перегляд анімаційного фільму про Пігмаліона і Галатею
Коментар учителя до міфу
Для давніх греків кохання було частиною долі, його розуміння було зовсім іншим, ніж у сучасних людей. Воно тісно пов’язувалося з призначенням людини на землі. Саме любов, на думку давніх греків, була рушійною силою життя, основою всього живого, найбільш величною і довершеною силою.
VII. Застосування знань, умінь, навичок
-
То яке природне явище чи, може, почуття пояснюється в цьому міфі, на вашу думку? (Виникнення почуття кохання)
-
Доведіть, що цей переказ - міф.
-
Як ви можете за допомогою життя героя Пігмаліона пояснити такий вислів: Кохання — це не що інше, як бажання щастя іншому (Д. Юм, англійський філософ)
Висновки
Міф «Пігмаліон і Галатея» - вічний образ
-
Розглянемо репродукцію картини Нормана «Пігмаліон і Галатея» (с. 27, Л. Пеше, с. 28). Який саме епізод з міфу зображений на картині?
-
Що відчуває в цей час Пігмаліон?
-
Як це передано у виразі його обличчя, у рухах?
-
Міф про Пігмаліона став поштовхом до написання комедії Б. Шоу «Пігмаліон», яку будемо вчити у 11 класі
IV. Підсумок уроку
— Що цікавого дізналися на уроці?
Інтерактивна гра «Мікрофон» (закінчити речення письмово)
Після аналізу міфу про Пігмаліона та Галатею у мене виникли такі думки… (Які повчальні моменти криються в міфові, розглянутому на сьогоднішньому уроці?)
-
Який розділ ми закінчили вивчати? (грецькі міфи). Переходимо до індійської міфології
Домашня робота
Пригадати вивчене з теми «Казки давньої Індії»
Творче завдання: створити ілюстрації до вивчених міфів (на А3)