Грецькі міфи.«Пігмаліон і Галатея»

Про матеріал
Упродовж розвитку людства з’явилося багато вічних історій про кохання. Вони всі різні, але спільним у них є те, що найпрекрасніше почуття завжди дає крила для злету, надихає на творчість, зігріває під час випробувань, пробуджує душу. Тема кохання має місце і в давньогрецькій міфології.
Перегляд файлу

Коспект уроку у шостому класі Малинівського загальноосвітнього закладу вчителя Ахтямової Таісії Степанівни

Тема. Грецькі міфи.«Пігмаліон і Галатея»

Мета: збагачувати словниковий запас, формувати оцінні судження учнів, удосконалювати навички читання, розвивати зв’язне мовлення, виховувати зацікавленість грецькою міфологією.

Обладнання: відео, тести

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань учнів

1. Тест на знання міфу «Пігмаліон і Галатея»

II. Мотивація навчальної діяльності

Учитель.

— Упродовж розвитку людства з’явилося багато вічних історій про кохання. Вони всі різні, але спільним у них є те, що найпрекрасніше почуття завжди дає крила для злету, надихає на творчість, зігріває під час випробувань, пробуджує душу. Тема кохання має місце і в давньогрецькій міфології. Розглянемо це на прикладі міфу, який ви читали вдома.

ІІІ. Робота над темою уроку

Відповідь на питання за змістом.

  • Хто такий Пігмаліон? (Це видатний митець, який жив на острові Кіпр.)
  • Чому Пігмаліон був самотнім? (Бо гордував жінками.)
  • Яким було улюблене заняття Пігмаліона? (Він був гарним різьбярем. У години виснажливої праці Пігмаліон почувався щасливим.)
  • Якою була мета роботи Пігмаліона? (Він хотів вирізьбити жіночу постать, таку вродливу, «що подібної і на світі немає».)
  • Хто вплинув на появу в Пігмаліона мрії? (Мабуть, її навіяла богиня кохання Афродіта, яка розгнівалася на гордовитого різьбяра і вирішила його покарати.)

Переказ тексту

Розкажіть, як Пігмаліон трудився над створенням статуї.

Бесіда

  • Чи вдалося Пігмаліонові вирізьбити статую, про яку він мріяв? (Так.)
  • Як ви думаєте, чому митець так по-особливому ставився до свого творіння? (По-перше, це був результат його тривалої і напруженої праці. А по-друге, богиня Афродіта зробила свою справу і Пігмаліон закохався у статую.)
  • Яке незнане почуття захопило митця, коли він завершив роботу над статуєю? (його серце завмерло від незнаного щастя)
  • То що таке кохання, на думку невідомого творця міфу? (це щастя)
  • А ще? (доброта, співчуття, митець пройнявся співчуттям: «Як їй, напевно, незатишно», і вкрив її шатами)
  • А чому, на вашу думку, Пігмаліон раніше гордував жінками? (бо ще не кохав)
  • А як він намагався «оживити» дівчину? Які подарунки їй носив? (самоцвіти, коралі, стрічки)
  • Як ви думаєте, чому це не допомогло? Як у міфові розкривається тема кохання? (Кохання, як і все на землі, є волею богів.)
  • Про що просив Пігмаліон богиню Афродіту в день її свята? (Він просив, щоб його дружиною стала та, що вирізьблена з мармуру.)
  • Як на вашу думку, чому Афродіта виконала досить дивне прохання митця? (Тому що вона довела Пігмаліонові, що коханням не можна нехтувати. Бо ті, що його кохали, мабуть, теж страждали від байдужості, як і Пігмаліон тепер, коли його почуття до прекрасної дівчини розбивалися об бездушний камінь)
  • Чи правильно вчинила Афродіта, на вашу думку, ожививши статую?

Фізкультхвилинка (під сертакі)

Перегляд анімаційного фільму про Пігмаліона і Галатею

Коментар учителя до міфу

Для давніх греків кохання було частиною долі, його розуміння було зовсім іншим, ніж у сучасних людей. Воно тісно пов’язувалося з призначенням людини на землі. Саме любов, на думку давніх греків, була рушійною силою життя, основою всього живого, найбільш величною і довершеною силою.

VII. Застосування знань, умінь, навичок

  • То яке природне явище чи, може, почуття пояснюється в цьому міфі, на вашу думку? (Виникнення почуття кохання)
  • Доведіть, що цей переказ - міф.
  • Як ви можете за допомогою життя героя Пігмаліона пояснити такий вислів: Кохання — це не що інше, як бажання щастя іншому (Д. Юм, англійський філософ)

Висновки

Міф «Пігмаліон і Галатея» - вічний образ

  • Розглянемо репродукцію картини Нормана «Пігмаліон і Галатея» (с. 27, Л. Пеше, с. 28). Який саме епізод з міфу зображений на картині?
  • Що відчуває в цей час Пігмаліон?
  • Як це передано у виразі його обличчя, у рухах?
  • Міф про Пігмаліона став поштовхом до написання комедії Б. Шоу «Пігмаліон», яку будемо вчити у 11 класі

IV. Підсумок уроку

— Що цікавого дізналися на уроці?

Інтерактивна гра «Мікрофон» (закінчити речення письмово)

Після аналізу міфу про Пігмаліона та Галатею у мене виникли такі думки… (Які повчальні моменти криються в міфові, розглянутому на сьогоднішньому уроці?)

  • Який розділ ми закінчили вивчати? (грецькі міфи). Переходимо до індійської міфології

Домашня робота

Пригадати вивчене з теми «Казки давньої Індії»

Творче завдання: створити ілюстрації до вивчених міфів (на А3)

docx
Додано
25 січня 2019
Переглядів
8929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку