Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями будови і життєдіяльності шапинкових грибів на прикладі шампіньйону; дати поняття про живлення і розмноження грибів.
1. Лабораторія конструювання: «З чого зроблений гриб?» 2. Эксперимент «Умови проживання та особливості живлення грибів» 3. Розслідування біохакерів «Неймовірно але факт!!!» (життя грибів) 4. Як стати грибним магнатом або особливості розмноження грибів 5. Що «підгледіли» люди у грибів?
Перед вами на столі знаходяться наступні предмети: - 3 пакетика з крохмалем ( що виступають в ролі гіфів грибів ) Стакан №1 (містить концентрований водний розчин йоду – середовище №1 – біля доріг) Стакан №2 (містить слабкий водний розчин йоду – середовище №2 - ліс) Стакан №3 (містить воду без домішок – середовище №3 - контрольний зразок)
Помістіть пакетик з крохмалем в стакан №1, спостерігайте що відбувається з його вмістом. Зробіть висновок про те, що буде відбуватися з грибами, які ростуть біля доріг. Помістіть пакетик з крохмалем в стакан №2, спостерігайте, що відбувається з його вмістом. Зробіть висновок, що буде відбуватись з грибами, які ростуть в лісі, делеко від доріг. Помістіть пакетик з крохмалем в стакан №3, спостерігайте, що відбувається, зробіть висновок яке значення має контрольний зразок. Заповніть таблицю результатів дослідження.
Середовище №1 Середовище №2 Місце росту грибів Висновок Середовище №3 Контрольний зразок Біля доріг Ліс (1000м від доріг) Спостере-ження Різка зміна забарвлення на темно-фіолетовий Менш інтенсивна зміна забарвлення на світло-фіолетовий Колір не змінився Гриби швидко вби-рають в себе речови-ни. В середовищі біля доріг серед них багато шкідливих. Гриби швидко вби-рають в себе речови-ни. В лісі їх кількість менша і вони в цьому середовищі безпечніші Контрольний зразок, необхідний для більш зручного порівняння з дослідними зразками
Починає накрапати дощ (клацання пальцями). Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах). Починається справжня злива (плескання по стегнах). А ось і град та справжня буря (тупіт ногами). Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах). Дощ стихає (плескання долонями по плечах). Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями) Тихий шелест вітру (потирання долонь). Ура! Сонце! (руки догори).
Наука, що вивчає гриби, називається: А) мікробіологія Б) альгологія В) мікологія 2. Плодові тіла грибів, утворені: А) міцелієм Б) трубочками В) пластинками 3. Гриби розмножуються безста-тевим шляхом за допомогою: А) гамет Б) насіння В) спор 4. Гриби по типу живлення – гетеротрафи, це спільна ознака з: А) рослинами Б)тваринами 5. Гіменофор шапинкових грибів може бути: А) трубчастим Б) плоским В) пластинчастим 6. Які гриби можуть жии в повітрі: А) шампіньйон Б)трюфель В) плісняві
Наука, що вивчає гриби, називається: В) мікологія 2. Плодові тіла грибів, утворені: А) міцелієм 3. Гриби розмножуються безста-тевим шляхом за допомогою: В) спор 4. Гриби по типу живлення – гетеротрафи, це спільна ознака з: Б)тваринами 5. Гіменофор шапинкових грибів може бути: А) трубчастим В) пластинчастим 6. Які гриби можуть жии в повітрі: В) плісняві