Презентація. "Гриби. Особливості будови, живлення і розмноження на прикладі шампіньйонів"

Про матеріал

Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями будови і життєдіяльності шапинкових грибів на прикладі шампіньйону; дати поняття про живлення і розмноження грибів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала вчитель біології НВК № 111 Алексеєнко Валерія Валеріївна

Номер слайду 2

РОСЛИНИ ГРИБИ ТВАРИНИ БАКТЕРІЇ

Номер слайду 3

РОЗМНОЖЕННЯ РІСТ , РОЗВИТОК ЖИВЛЕННЯ ДИХАННЯ ВИДІЛЕННЯ ПОДРАЗЛИВІСТЬ КЛІТИННА БУДОВА

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

3. Як відбувається процес розмноження у грибів, які умови необхідні? 2. Які особливості живлення характерні для грибів?

Номер слайду 8

Дати поняття про живлення і розмноження грибів Вивчити особливості будови і життєдіяльності шапинкових грибів на прикладі шампіньйону; Порівняти особливості будови грибів з тваринами та рослинами;

Номер слайду 9

1. Лабораторія конструювання: «З чого зроблений гриб?» 2. Эксперимент «Умови проживання та особливості живлення грибів» 3. Розслідування біохакерів «Неймовірно але факт!!!» (життя грибів) 4. Як стати грибним магнатом або особливості розмноження грибів 5. Що «підгледіли» люди у грибів?

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Візьміть підготовані гіфи грибів із пластиліну. За допомогою малюнку сформуйте з гіфів плодове тіло ( ніжку та шапочку), міцелій. Встановіть гриб. Знайдіть місцезнаходження гіменофору на плодовому тілі гриба.

Номер слайду 12

ШАПКА ГІМЕНОФОР НІЖКА ГРИБНИЦЯ (міцелій) ПЛОДОВЕ ТІЛО

Номер слайду 13

ПОГЛИНАЄ ПОЖИВНІ РЕЧОВИНИ ВСІЄЮ ПОВЕРХНЕЮ ТІЛА ШЛЯХОМ ВСМОКТУВАННЯ ГОТОВИМИ ОРГАНІЧНИМИ РЕЧОВИНАМИ

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Перед вами на столі знаходяться наступні предмети: - 3 пакетика з крохмалем ( що виступають в ролі гіфів грибів ) Стакан №1 (містить концентрований водний розчин йоду – середовище №1 – біля доріг) Стакан №2 (містить слабкий водний розчин йоду – середовище №2 - ліс) Стакан №3 (містить воду без домішок – середовище №3 - контрольний зразок)

Номер слайду 16

Помістіть пакетик з крохмалем в стакан №1, спостерігайте що відбувається з його вмістом. Зробіть висновок про те, що буде відбуватися з грибами, які ростуть біля доріг. Помістіть пакетик з крохмалем в стакан №2, спостерігайте, що відбувається з його вмістом. Зробіть висновок, що буде відбуватись з грибами, які ростуть в лісі, делеко від доріг. Помістіть пакетик з крохмалем в стакан №3, спостерігайте, що відбувається, зробіть висновок яке значення має контрольний зразок. Заповніть таблицю результатів дослідження.

Номер слайду 17

Середовище №1 Середовище №2 Місце росту грибів Висновок Середовище №3 Контрольний зразок Біля доріг Ліс (1000м від доріг) Спостере-ження Різка зміна забарвлення на темно-фіолетовий Менш інтенсивна зміна забарвлення на світло-фіолетовий Колір не змінився Гриби швидко вби-рають в себе речови-ни. В середовищі біля доріг серед них багато шкідливих. Гриби швидко вби-рають в себе речови-ни. В лісі їх кількість менша і вони в цьому середовищі безпечніші Контрольний зразок, необхідний для більш зручного порівняння з дослідними зразками

Номер слайду 18

ГРУПА ГРИБІВ ДЖЕРЕЛО ЖИВЛЕННЯ Органічні речовини відмерших організмів або їх частин ГРИБИ-САПРОТРОФИ

Номер слайду 19

ГРУПА ГРИБІВ ДЖЕРЕЛО ЖИВЛЕННЯ Органічні речовини живих організмів ГРИБИ-ПАРАЗИТИ

Номер слайду 20

ГРУПА ГРИБІВ ДЖЕРЕЛО ЖИВЛЕННЯ Живуть в симбіозі з іншими організмами та отримують від них поживні речовини ГРИБИ-СИМБІОТРОФИ

Номер слайду 21

Спосіб живлення гетеротрофний - + Наявність клітинної стінки + - + - - + Наявність вакуолей Резервний поліса- харид - глікоген

Номер слайду 22

Починає накрапати дощ (клацання пальцями). Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах). Починається справжня злива (плескання по стегнах). А ось і град та  справжня буря (тупіт ногами). Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах). Дощ стихає (плескання долонями по плечах). Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями) Тихий шелест вітру (потирання долонь). Ура! Сонце! (руки догори).

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

СТАТЕВЕ РОЗМНОЖЕННЯ БЕЗСТАТЕВЕ РОЗМНОЖЕННЯ Слияние специализированных клеток СПОРАМИ (утворюються на гіменофорі) ЧАСТИНАМИ МІЦЕЛІЮ Злиття спеціалізованих клітин ТРУБЧАСТИЙ ГІМЕНОФОР ПЛАСТИНЧАСТИЙ ГІМЕНОФОР

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

3. Як відбувається процес розмноження у грибів, які умови необхідні? 2. Які особливості живлення характерні для грибів?

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Наука, що вивчає гриби, називається: А) мікробіологія Б) альгологія В) мікологія 2. Плодові тіла грибів, утворені: А) міцелієм Б) трубочками В) пластинками 3. Гриби розмножуються безста-тевим шляхом за допомогою: А) гамет Б) насіння В) спор 4. Гриби по типу живлення – гетеротрафи, це спільна ознака з: А) рослинами Б)тваринами  5.  Гіменофор шапинкових грибів може бути: А) трубчастим Б) плоским В) пластинчастим  6. Які гриби можуть жии в повітрі: А) шампіньйон Б)трюфель В) плісняві

Номер слайду 39

ШАПКА ГІМЕНОФОР СПОРИ НІЖКА ГІФИ МІЦЕЛІЙ

Номер слайду 40

Наука, що вивчає гриби, називається: В) мікологія 2. Плодові тіла грибів, утворені: А) міцелієм 3. Гриби розмножуються безста-тевим шляхом за допомогою: В) спор 4. Гриби по типу живлення – гетеротрафи, це спільна ознака з: Б)тваринами  5.  Гіменофор шапинкових грибів може бути: А) трубчастим В) пластинчастим  6. Які гриби можуть жии в повітрі: В) плісняві

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Щоб грибів міцних набрати, треба рано вставати Дрібний дощ гриби «сіє». По гриби ходи неодмінно - гриби хлібу заміна

Номер слайду 43

П. 47-48 (відповідаємо на питання після параграфу) 3. Скласти бізнес-план по вирощуванню грибів (формат А-4, презентація) 2. Пам’ятка «Правила збору грибів» (формат А-4) 4. Намалювати плакат «Обережно, отруйні гриби» ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Номер слайду 44

НІЧОГО НЕ ЯСНО ВСЕ ЗРОЗУМІЛО! ЯКОСЬ НЕ ЗОВСІМ ОБЕРІТЬ СВОЄ ЯБЛУЧКО

Номер слайду 45

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кузьмич Оксана
    Дякую за цікаву ідею!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
5 жовтня 2019
Переглядів
3005
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку