Конспект уроку з біології для 8 класу на тему «Будова і функції органів дихання»
Урок
Життя вимірюється не кількістю наших
вдохів, а кількістю моментів, від яких
перехоплює дихання.
Майя Енджелоу (Maya Angelou)
Тема: «Будова і функції органів дихання»
Мета: Сформувати в учнів поняття про дихання як сукупність процесів , що відбуваються в організмі людини, сформувати взаємозв’язок будови дихальної системи та функціями що вона виконує, згадати еволюції розвитку дихальної системи. Сформувати в учнів свідоме ставлення до власного здоров’я .
Формування ключових та предметних компетентностей:
Компетентності у галузі природничих наук, міжпредметна, здоров’язбережувальна компетентність, інформаційна компетентність, соціальні компетентності, культурна компетентність.
Обладнання: Роздатковий картковий матеріал із зображенням органів дихання тварин, муляжі органів дихання.
Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційна частина уроку.
ІІ. Актуалізація
Дерево припущень
«Кластер-образ»
Переглянувши таблицю вказати еволюцію дихальної системи в ссавців.
ІІІ Вивчення нового матеріалу
«З-Х-Д
Дихання - це сукупність процесів, у результаті яких відбувається використання організмом кисню і виділення вуглекислого газу.
Назвемо диихальні процеси організму людини:
Ветеляція легень дифузія газів у легенях транспорт газів кров’ю
Газообмін між кров’ю і тканинами використання клітинами О2 і виділення СО2
Ніс. Носова поржнина
Переглянувши малюнок пояснити: Яким чином миготливий епітелій забезпечує очищення повітря?
Чому в носовій порожнині можливе зігрівання повітря?
Яку функцію виконують нюхові клітини?
Гортань
Розглянувши малюнок знайдіть :
А) Глотка
Б) Гортань
В) Голосова щілина
При ковтанні надгортанник закриває вхід у трахею і по ньому їжа чи слина потрапляє у стравохід, а дихальні рухи припиняються.
Слід пам’ятати що розмовляти під час споживання їжі небезпечно!
Бронхи
Розглянувши малюнок знайдіть:
А) Бронхи
Б) Бронхіальне дерево
Повітропровідні шляхи що відходять від трахеї . Складаються з хрящових на -півкілець. Сукупність розділених бронхів має назву бронхіальне дерево. Бронхи закінчуються альвеолами (легеневими пухирцями)
Легені
Розглянувши малюнок знайдіть:
А) Частини легень чи однакова їх кількість?
Б) Ворота легень
Парний орган дихання . права складається з трьох часток, а ліва з двох . Ворота легень розташовані на внутрішній частині, якими проходять бронхи, судини, нерви. Зовні легені вкриті легеневою плеврою, яка складається з двох листів між якими розташована плевральна порожнина заповнена плевральною рідиною.
ІV Закріплення знань
«Ажурна пилка»(кооперативне навчання)
Дати назву органам дихання
V Домашнє завдання: