Урок "Будова органів дихання"

Про матеріал
У зв'язку з упровадженням у навчально-виховний процес школи інноваційних технологій змінилися й освітні цілі, що в значній мірі тепер спрямовані на формування й розвиток здібностей учнів до самостійного пошуку, збору, аналізу та представлення інформації; виховання творчої особистості, в результаті яких вона буде підготовлена до активного, самостійного життя в суспільстві.
Перегляд файлу

Конспект уроку з біології для 8 класу на тему «Будова і функції органів дихання»

 

Урок

Життя вимірюється не кількістю наших

 вдохів, а кількістю моментів, від яких

перехоплює дихання.
Майя Енджелоу (Maya Angelou)

Тема: «Будова і функції органів дихання»

 

Мета: Сформувати в учнів поняття про дихання як сукупність процесів , що відбуваються в організмі людини, сформувати взаємозв’язок  будови дихальної системи та функціями що вона виконує, згадати еволюції розвитку дихальної системи. Сформувати в учнів свідоме ставлення до власного здоровя .

 

Формування ключових та предметних компетентностей: 

Компетентності у галузі природничих наук,  міжпредметна, здоров’язбережувальна компетентність, інформаційна компетентність, соціальні компетентності, культурна компетентність.

 

Обладнання: Роздатковий картковий  матеріал із зображенням органів дихання тварин, муляжі органів дихання.

 

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційна частина уроку.

ІІ. Актуалізація

Дерево припущень

Картинки по запросу дерево розмальовка

 

 

«Кластер-образ»

Переглянувши таблицю  вказати еволюцію дихальної системи в ссавців.

ІІІ Вивчення нового матеріалу

«З-Х-Д

 

Дихання -  це сукупність процесів, у результаті яких відбувається використання організмом кисню і виділення вуглекислого газу.

 

Назвемо диихальні процеси організму людини:

Ветеляція легень        дифузія газів у легенях       транспорт газів кровю  

         Газообмін між кровю  і тканинами         використання  клітинами О2 і виділення СО2

 Ніс. Носова поржнина

Переглянувши малюнок пояснити:  Яким чином миготливий епітелій  забезпечує очищення повітря?

Чому в носовій порожнині  можливе  зігрівання повітря?

Яку функцію виконують нюхові клітини?

 

 

 

 

Гортань

Розглянувши малюнок знайдіть :

А) Глотка

Б) Гортань

В) Голосова щілина

 

 

 

 

 

При  ковтанні  надгортанник закриває вхід у трахею і по ньому їжа чи слина потрапляє у стравохід, а дихальні рухи припиняються.

Слід пам’ятати що розмовляти під час споживання їжі небезпечно!

Бронхи

Розглянувши малюнок знайдіть:

А) Бронхи

Б) Бронхіальне дерево

 

 

 

 

 

Повітропровідні шляхи що відходять від трахеї . Складаються з хрящових на -півкілець. Сукупність розділених бронхів має назву бронхіальне дерево. Бронхи закінчуються альвеолами (легеневими пухирцями)

Легені

Розглянувши малюнок знайдіть:

А) Частини легень чи однакова їх кількість?

Б) Ворота легень

 

 

 

 

 

Парний орган дихання . права складається з трьох часток, а ліва з двох . Ворота легень розташовані на внутрішній частині, якими проходять бронхи, судини, нерви. Зовні легені вкриті легеневою плеврою, яка складається з двох листів між якими розташована плевральна порожнина заповнена плевральною рідиною.

ІV Закріплення знань

«Ажурна пилка»(кооперативне навчання)

Картинки по запросу будова органів дихання

Дати назву органам дихання

 

  1. Яку функцію виконує процес дихання?
  2. Яку функцію виконує носова порожнина?
  3. Яку будову мають легені?

V Домашнє завдання:

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
7 жовтня 2019
Переглядів
742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку