|
Тема. Григір ТЮТЮННИК. «Дивак». Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини.
МЕТА: формувати навики роботи з текстом (добирати потрібні уривки для аналізу); розвивати в учнів медіаграмотність та критичне мислення; спонукати школярів до усвідомлення того, що кожна людина є неповторною.
Х І Д У Р О К У
І. Вступна частина уроку
¤ Актуалізація Бесіда . Під час бесіди варто з’ясувати в дітей, 1)чи завжди вони вірять інформації, яку поширююють люди ( друзі, знайомі, навіть рідні) про іншу людину; 2) як вони ставляться до своїх ровесників, які відрізняться від них своєю поведінкою, уподобаннями.
Свої думки учні записують у зошит, пояснюючи ту чи іншу позицію. ¤ Мотивація Учитель. Хлопчика, про якого ми будемо читати твір, називали диваком. Це добре чи погано? З чим це у вас асоціюється? Асоціативний кущ (створюємо до слова «дивак»).
Словникова робота. З’ясовуємо у тлумачному словнику значення слова «дивак».
Уточнювальне запитання. Чи співпадає ваше розуміння «дивак» із визначенням у словнику?
¤ Тема, очікувані результати
Слово вчителя. Ознайомивши дітей з темою твору, сформулювати очікувані результати:
ІІ. Основна частина уроку ¤ «Спрямоване читання».
Учні читають твір мовчки, але із зупинками. Роблячи паузу, діти виділяють ті чи інші уривки у творі, необхідні для аналізу(можна застовувати маркування).Важливу інформацію занотовуємо у таблицю:
ІІІ. Підсумкова частина уроку ¤ «Мікрофон». Наприкінці уроку пропонуємо учням відповісти на два запитання:
Домашнє завдання: написати твір – роздум «Чому односельці називали Олеся диваком?»
|