Григір ТЮТЮННИК. «Дивак». Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини.

Про матеріал
Конспект уроку з української літератури у 5 класі "Григір ТЮТЮННИК. «Дивак». Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини".
Перегляд файлу

 

 

Тема.  Григір ТЮТЮННИК. «Дивак». Коротко про письменника.  

            Ідея неповторності й  багатства  внутрішнього  світу людини.

 

МЕТА: формувати  навики  роботи з текстом (добирати потрібні уривки для  аналізу); розвивати в учнів   медіаграмотність та  критичне мислення;

спонукати   школярів до усвідомлення того, що кожна людина є неповторною.

 

 

 

                           Х   І  Д       У   Р  О   К   У

 

 

І. Вступна  частина  уроку

 

¤ Актуалізація

Бесіда . Під час бесіди варто з’ясувати в дітей, 1)чи завжди вони   вірять інформації, яку поширююють люди ( друзі, знайомі, навіть рідні) про іншу людину; 2) як вони ставляться до своїх ровесників, які відрізняться від них своєю поведінкою, уподобаннями.

 

    Свої думки учні  записують у зошит, пояснюючи ту чи іншу позицію.

¤ Мотивація

Учитель. Хлопчика, про якого ми будемо читати  твір, називали диваком.

Це добре чи погано? З чим це у вас асоціюється?

Асоціативний  кущ  (створюємо до слова  «дивак»).

 

Словникова робота. З’ясовуємо  у тлумачному словнику  значення слова «дивак».

 

Уточнювальне  запитання. Чи  співпадає ваше розуміння «дивак» із визначенням   у словнику?

 

¤ Тема, очікувані  результати

 

 Слово вчителя. Ознайомивши дітей  з темою твору, сформулювати

очікувані результати:

  • учні  знаходять   у тексті  пояснення того, чому Олеся називали диваком;
  • пояснюють, чи є   на їхню думку  той чи інший вчинок дивним;
  • усвідомлюють, що не завжди варто  вірити почутому і варто  перевіряти інформацію.
  •  

 

 

 

ІІ. Основна  частина  уроку

¤ «Спрямоване   читання».

 

Учні читають   твір мовчки, але із зупинками. Роблячи паузу, діти виділяють ті чи інші уривки у творі, необхідні для аналізу(можна застовувати  маркування).Важливу інформацію  занотовуємо у таблицю:

     Вчинок

Дивний

Звичний для дитини

Олесь любить зиму, любить робити  перші протопти в заметах.

 

 

Ще любить малювати всяку всячину на снігу.

 

 

Любить блукати в бору.

 

 

Милується крізь лід річковим дном.

 

 

 

 

 

ІІІ. Підсумкова частина  уроку

¤ «Мікрофон».

  Наприкінці  уроку  пропонуємо  учням відповісти на два запитання:

  1. Олесь дивак чи  звичайна дитина?
  2. Як треба ставитись до людей, які чимось від нас відрізняються?
  3. Чи можна   сприймати  на віру   будь – яку інформацію ?

 

 

Домашнє  завдання: написати твір – роздум «Чому односельці називали   Олеся диваком?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Віцькар Ірина
Додано
3 березня 2022
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку