Грунт. Склад грунту. Значення грунту

Про матеріал

Дана розробка уроку може бути корисною при вивченні теми "Грунт" у 1 класі з предмету Я досліджую світ. Автори Т. Гільберг, Т. Сак

Перегляд файлу

Тема. Ґрунт. Склад ґрунту. Значення ґрунту.

Мета:

  • формувати уявлення про ґрунт, ознайомити зі складом ґрунту, його значенням;
  • розвивати навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість, зв’язне мовлення, уяву, пам’ять;
  • виховувати почуття шанобливого ставлення до природи, вшанувати землю.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: підручник «Я досліджую світ/Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак, - К.: Генеза, 2013. Зошит з ЯДС/Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак/, мовний матеріал, склянка з водою, ґрунт, пісок, глина, фішки, презентація з фізкультхвилинкою.

І Організаційний момент.

1. Привітання.

Сіли, діти, всі рівненько.

Посміхнулися гарненько.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Хвилинка спостережень за погодою та календарем

° Яке сьогодні число?

° Який місяць?

° Який день тижня?

° Який сьогодні день: похмурий чи ясний?

° Яке небо: похмуре чи ясне?

° Чи є сьогодні опади? Які саме?

° Який сьогодні вітер: слабкий чи сильний?

° Що змінилося порівняно з минулим тижнем?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда.

- Якими властивостями подібні між собою вода і повітря?

- Чи можливе життя без води та повітря? Чому?

- Як діти можуть дбати про чистоту води і повітря?

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

Щоб дізнатися тему нашого уроку, ми з вами розгадаємо загадку.

УВЕСЬ СВІТ ГОДУЮ, А САМ НЕ ЇМ. ВСЕ ТЕРПЛЮ І ДОБРОМ УСІМ ПЛАЧУ.

2.Бесіда.

(демонстрація малюнку) ґрунт

 

https://zoippo.net.ua/zwimg/thumb/b/b5/%D0%93%D1%80%D1%83%D0%BD%D1%8211.png/200px-%D0%93%D1%80%D1%83%D0%BD%D1%8211.png

Що ж це таке?

Діти, сьогодні на уроці ми познайомимося з ґрунтом. Ви дізнаєтеся, що це таке, та для чого він нам потрібен.

ІV. Сприймання нового матеріалу.

1. Бесіда за малюнками в підручнику. Ст 51.

Роздивіться малюнки у підручнику.

Куди висаджують рослини? (в землю, а точніше у ґрунт)

2. Розповідь вчителя.

Від чого залежить урожай рослин?

Запам’ятайте діти: урожай рослин залежить від родючості ґрунту.

3. Цікава інформація.

1) У ґрунті ростуть рослини, а також живуть деякі тварини. Наприклад: кроти,черв’яки. А такі тварини, як лисиці, борсуки, миші, створюють нори під землею і мешкають там.

2) Чи знаєте ви, що найродючіший ґрунт – чорнозем. А наша Батьківщина Україна багата на чорноземи.

4. Практична робота.

Розгляд ілюстрацій у підручнику на ст. 50.

Ми побуваємо зараз з вами у ролі дослідників.

-Чи знаєте ви, що ґрунт містить воду?

Дослід 1.

Я вкину грудочку ґрунту у воду, а ви подивитеся, що буде відбуватися. Тож, що ми бачимо у пробірці? (бульбашки)

- Про що це говорить? (у ґрунті є повітря)

Дослід 2.

Я розмішаю ґрунт у воді. На самому дні осяде пісок. Трохи вище буде глина. А зверху – грунт.

-Скажіть, а якого кольору ґрунт? (чорного)

Так, він чорного кольору завдяки перегною.

А що ж таке перегній?

5. Фізкультхвилинка. Під музичний супровід.

6. Бесіда за малюнками у підручнику ст. 53.

Роздивіться малюнки внизу сторінки.

-         Що зображено на першому малюнку?

-         Що зображено на другому малюнку?

-         Як потрібно охороняти ґрунт?

Пам’ятка: аби ґрунт був родючим, його треба удобрювати, виривати бур’яни, садити культурні рослини. Також необхідно орати землю трактором, тоді ґрунт буде пухким і в ньому краще будуть рости рослинки. Також не можна викопувати черв’ячків з ґрунту, адже вони збагачують його необхідними солями та поживними речовинами.

V. Закріплення нового матеріалу.

Гра «Правда чи неправда». (використання фішок)

Я буду говорити твердження. Якщо воно істинне – показуєте зелену фішку, якщо хибне – рожеву. (А про істинні і хибні твердження ви пам’ятаєте з уроків математики)

-         Ґрунт – верхній, родючий шар землі.

-         У ґрунті ростуть рослини.

-         Птахи живуть у ґрунті.

-         Чим менше в ґрунті перегною,тим вищий урожай.

-         Перегной надає ґрунтові чорного кольору.

-         У ґрунті немає води та повітря.

-         Всі люди повинні берегти ґрунт.

Давайте подивимося ще раз на схему та на малюнки і повторимо з чого складається ґрунт. (Відповіді дітей)

VІ. Узагальнення і систематизація ЗУН учнів.

1. Кросворд.

Відмерлі рештки рослин та тварин – це … (перегній)

Якщо ґрунт буде поживним він дасть нам багатий … (урожай)

Найкращий ґрунт, чорного кольору, якого так багато на Україні має назву … (чорнозем)

Хто може жити у ґрунті? (тварини)

Прочитайте ключове слово нашого уроку. (Грунт)

2. Робота з прислів’ям.

Як ви розумієте прислів’я?

Земля – тарілка, що покладеш, те й візьмеш

VІІ. Підсумок.

-  Що ми вивчали на уроці?

- Що таке ґрунт?

-  Де ми можемо бачити його у класі?

Використана література

  • 1. Підручник Природознавство /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак, - К.: Генеза, 2013;
  • 2.Уроки природознавства в 1 класі: посіб. для вчителя / Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак. - 2-ге вид. - К.: Генеза, 2013. - 120с.

 

docx
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку