Мета: повторити відомості про прикметник як самостійну частину мови, пояснити принцип поділу прикметників на групи (якісні, відносні, присвійні), рощвивати лексичний запас здобувачів освіти, виховувати любов до оточуючих.
Якісні Виражають ознаку предмета, яка може бути в більшій чи менші мірі. Якісні прикметники можна поєднувати зі словами дуже, сильно, менш, надто та ін. Більш веселий. Занадто веселий. Менш веселий. Не дуже веселий
Номер слайду 4
Якісні прикметники утворюють кілька тематичних груп, виражаючи: Колір, розмір, вагу, зовнішність: червоний, легкий, високий, русявий, сліпий. Загальну оцінку: позитивний, негативний, гарний, поганий Вік, риси характеру: молодий, старий, хоробрий, боязкий, меткий. Смак, нюх, слух: солодкий, кислий, запашний, голосний
Номер слайду 5
Відносні Відносні прикметники позначають ознаку предмета за його відношенням до інших предметів, явищ, обставин, часу, місця, матеріалу (відносяться до чогось). Дерев’яний стіл (стіл із дерева)Дощова осінь (стосується явища)Міські вулиці (стосується місця)
Розподільний диктант. Запишіть прикметники в 3 колонки: якісні, відносні, присвійні. Добрий, банановий, зозулин, розумний, усміхнений, Еммин, акваріумний, риб’ячий, качинин, Андріїв, янтарний, жорстокий, кришталевий, лемурів, добовий, орлиний. Ключ. Підкресліть першу букву. Якщо все виконаєте правильно, знайдете початок прислів’я «… : розіб’єш – не складеш».{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Якісні Відносні Присвійні Добрий. Банановий. Зозулин розумнийакваріумний. Емминусміхненийянтарнийриб’ячийжорстокий кришталевийкачининдобовий. Андріївлемуріворлиний
Номер слайду 8
Зверніть увагу!Присвійні прикметники, які утворено від власної назви, пишемо з малої букви, якщо він:має суфікс –івськ-, -инськ- (шевченківські рядки);входить до складу фразеологізму (гордіїв вузол, дамоклів меч). Поясніть написання прикметників. Сергіїв плеєр, Наталине повідомлення, Шевченкові поезії, франківські сонети, ахіллесова п’ята, дідова хата, овеча шкура.
Домашнє завдання. Опрацювати правила на с.128, 131-132. Записати по 5 прикметників до кожної групи (якісні (5), відносні (5), присвійні (5) - 9 б.*Скласти речення зі словами ві'тряний – вітрови'й (2 б).