Презентація "Мандрівка в країну прикметника"

Про матеріал
Узагальнення вивченого про прикметник у формі подорожі з використанням інтерактивних форм навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відкритий урок з української мови вчителя Кожанського ЗЗСО I-II ст. Сергієнко Світлани Миколаївни 2020 р. 1.Організаційний момент. Продзвенів у нас дзвінок, Починається урок.

Номер слайду 2

I.Налаштування на успіх.

Номер слайду 3

Зробити комплімент-це значить сказати щось приємне, висловити симпатію.

Номер слайду 4

II.Актуалізація знань. Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну прекрасну , країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову. Яка ж це країна? (Морфологія)

Номер слайду 5

За дрімучими лісами, де завжди цвіте весна, є країна чарівна Хто до неї потрапляє, той усе на світі знає, Не брестиме навмання, бо дає вона знання. Та країна , як ведеться, Морфологією зветься, А потрапить той туди, Хто уроки вчить завжди.

Номер слайду 6

Бесіда -У якому з міст цієї країни ми вже побували, кого з мешканців добре знаємо? (Рольова гра) “Мікрофон” - Чому Іменник не зміг відгадати перший варіант загадки? -Які слова допомогли і йому , і вам у другому варіанті? ----До якої частини мови належать ці слова? -Чи можемо ми обійтися у мовленні без прикметників? Чому?

Номер слайду 7

III.Тема.Мандрівка в казкове місто Прикметника. Узагальнення та систематизація знань із теми “Прикметник”. Вправа “Очікування” . -А щоб урок був успішним , треба визначити, чого ж ви очікуєте від роботи на уроці? Продовжіть речення: -Від цього уроку я очікую:

Номер слайду 8

ЗНАТИ: *визначення прикметника, групи прикметників за значенням; *ступені порівняння прикметників ; *правила написання прикметників. УМІТИ: *знаходити прикметники ; *правильно їх писати; *використовувати їх у мовленні.

Номер слайду 9

Правила роботи на уроці *Ми поважаємо права власні й інших. *Ми не сміємося над чужими помилками. *Ми маємо право на помилку , бо вчимося. *Ми завжди допомагаємо один одному. *Ми слухаємо ,що нам хочуть сказати інші, якщо треба ,запитуємо. *Ми цінуємо здобутки інших. *Ми намагаємося виконати роботу якнайкраще.

Номер слайду 10

I. Зупинка “Інтелектуальна.” Вправа “так” чи “ні”. 1.Прикметник належить до самостійних частин мови? 2.Прикметник називає предмет? 3.Прикметник відповідає на питання Який?Чий? 4.Прикметники змінюються за родами, числами, відмінками? 5.Прикметник залежить від дієслова?

Номер слайду 11

6.Рід прикметника можна визначити в множині? 7.Розряди прикметників :якісні, відносні, присвійні? 8.Ступені порівняння мають якісні прикметники? 9.Проста форма вищого ступеня порівняння твориться за допомогою суфіксів –ш,-іш? 10.Складена форма вищого ступеня порівняння твориться за допомогою слів найбільш, найменш?

Номер слайду 12

11.На питання Чий? Відповідають присвійні прикметники? 12.У реченні прикметник найчастіше буває означенням?

Номер слайду 13

Перевірте відповіді 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. так ні так так ні ні так так так ні так так

Номер слайду 14

II.Зупинка “Словникова”. 1.Робота в групах. Розділіть слова у три колонки на якісні, ,відносні, присвійні. Залізне слово, бабусина хустка, хвойний ліс, братова статуетка, робочий одяг, великий рюкзак, вовняний шарф, орлині кігті, залізний дріт, щире здивування, мамин плащ.

Номер слайду 15

Перевірте відповіді. ЯКІСНІ ВІДНОСНІ ПРИСВІЙНІ ЗАЛІЗНЕ СЛОВО ЗАЛІЗНИЙ ДРІТ МАМИН ПЛАЩ ВЕЛИКИЙ РЮКЗАК ВОВНЯНИЙ ШАРФ ОРЛИНІ КІГТІ ЩИРЕ ЗДИВУВАННЯ РОБОЧИЙ ОДЯГ БРАТОВА СТАТУЕТКА ЛИСЯЧА ХИТРІСТЬ ХВОЙНИЙ ЛІС БАБУСИНА ХУСТКА

Номер слайду 16

2.Диктант для шпигуна. Перевірте написання. Золоточубий, зів’ялі, світло-коричневі, жовтогарячий, ясночолий, дивовижне, сонцесяйне, оранжево-жовті, пишноголовий, українські.

Номер слайду 17

III.Зупинка “Пошукова” Перевірте правильність виконання. Швидше, глибше, важчий, найкраща, найдовші, найкоротший, найпухнастіша, найколючіша, найповільніша, найсмачніші, цупкішої, грубішої.

Номер слайду 18

IV.Зупинка “Орфографічна.” 1.Утворити складні прикметники , записавши їх у дві колонки: ті, які пишуться разом і ті , які пишуться через дефіс. Пояснити правопис. Народний і визвольний, народне господарство, народний і державний, народна розмова, народний обряд, народний і масовий, Західна Європа, дев’ятий поверх, ліс і степ, воєнний і патріотичний .

Номер слайду 19

Перевірте написання. Разом: народногосподарський, народнорозмовний, народнообрядовий,західноєвропейський, дев’ятиповерховий, лісостеповий. Через дефіс: народно-визвольний, народно-державний, народно-масовий, воєнно-патріотичний.

Номер слайду 20

2.Гра “Упіймай літеру” Вставити пропущені букви н чи нн Лимон..ий, ден..ий, мрійн..ий, гречан..ий, здоровен..ий, качин..ий, зміїн..ий, страшен..ий, пташин..ий, осін..ій, туман..ий, незбагнен..ий, глинян..ий.

Номер слайду 21

3.Гра”Добери синонім”(усно) До поданих прикметників доберіть синоніми з префіксом не-. Самостійний, сумний,мізерний,низький, підпільний, мовчазний, боязкий.

Номер слайду 22

V.Зупинка”Сигнальна” 1.Гра “Веселі перегони”. 1)Прикметники змінюються за родами, числами та відмінками? 2)Прикметники у реченні виконують роль обставини, рідше – підмета? 3)Прикметники відповідають на питання який? яка? яке?чий?чия?чиє? 4)Прикметники поділяються на два розряди: якісні і відносні ?

Номер слайду 23

Гра “Веселі перегони ” 5)Зелен- це коротка форма прикметника? 6)Лише якісні прикметники мають ступені порівняння? 7)Польський – це проста форма вищого ступеня порівняння? 8)Частка не з прикметниками завжди пишеться окремо?

Номер слайду 24

2.”Екстрений виклик”(усно) Виправте помилки у вживанні прикметників. Вибачте ,хотів написати краткіший лист, а вийшов довжкіший. У нашому класі тепер новесенький класний керівник. Спочатку я сперечався з мамою, а потім зрозумів, що вона завжди правіша.

Номер слайду 25

“Екстрений виклик” Через тиждень дерева стоятимуть більш голі. Найбільш досконаліший проект був підготовлений учнями шостих класів.

Номер слайду 26

VI.Зупинка “Творча” 1.Скласти сенкан про прикметник.

Номер слайду 27

2.Гра”Хто швидше і краще?” Дібрати інші прикметники до слів: небо, дорога, казка, пісня.

Номер слайду 28

Перевірте відповіді тестових завдань 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. А. + + + + Б. + + + + + В. + Г. + +

Номер слайду 29

Підсумок уроку. “Незакінчене речення” На уроці я навчився… Я дізнався, що… Мені сподобалося… Мої очікування…

Номер слайду 30

Домашнє завдання. Підготуватись до контрольної роботи за темою “Прикметник як частина мови”.

ppt
Додано
11 лютого 2022
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку