Тема. Досліджую роль прислівників у тексті
Робота в групах
Об’єднання в групи
Гра «Різнобарвні стікери». Учні стають в коло і закривають очі. Вчитель прикріплює на спину кожному кольоровий листочок. За командою вчителя усі відкривають очі. Після чого учасники об’єднуються в групи за кольором стікера.
Розподіл ролей
Спікер:
Секретар:
Охоронець часу:
Доповідач:
Завдання для роботи в групах
Презентація у колі
Діти сідають у велике коло і починається обговорення
- Про що розповідалося у тексті, коли ви з ним ознайомилися вперше?
- Після того, як ви додали прислівники, який із текстів почав більше передавати зміст різних деталей?
- Який із двох прочитаних текстів, вам, найбільше сподобався?
- За рахунок чого?
- Чи можемо ми обійтися в мові без прислівників?
Тема. Досліджую питання прислівників
Робота в групах
Об’єднання в групи
Гра «Мозаїка». Діти стоять в колі. По центру кола стоїть чарівна скринька. У ній знаходяться порізані зображення. Кожен бере одну частинку. Далі діти повинні знайти учнів, у яких є однакові частини і об’єднуються в групи.
Розподіл ролей
Спікер:
Секретар:
Охоронець часу:
Доповідач:
Завдання для роботи в групах
Застосовую метод «Кластера». Його можна застосувати на будь якому етапі уроку, він дає можливість краще запам’ятати дану тему. В даному випадку – закріплення вивченого матеріалу. Його суть:
- кожна група отримує чистий аркуш паперу, де посередині написане ключове словосполучення «питання прислівників» ;
- ознайомившись із завданнями, діти в групі виписують на аркуші питання, а далі ставлять стрілочки і навколо них записують на яку ознаку дії вказують дані прислівники;
- вкінці кожна група презентує свою роботу.
Презентація робіт
Тема. Досліджую прислівники - синоніми
Робота в групах
Об’єднання в групи
Гра «Листочки». Учні виймають листочки з цифрою із мішечка. Об’єднуються в групи з однаковими цифрами.
Розподіл ролей
Спікер:
Секретар:
Секундант:
Доповідач:
Завдання для роботи в групах
Знаємо |
Хочемо дізнатися |
Про що дізналися? |
Є іменники-синоніми, прикметники-синоніми, дієслова-синоніми |
Чи зустрічаються прислівники-синоніми? |
Записують слова з карток |
Застосовую метод критичного мислення «Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися». На великому аркуші паперу креслю таблицю. Разом з усіма учнями записуємо в першій колонці те, що ми знаємо про слова-синоніми іменники, прикметники, дієслова. В другій колонці записуємо запитання до нашої сьогоднішньої теми «Чи зустрічаються прислівники – синоніми?». Далі діти працюють в групах на картках. В кінці роботи записують свої результати в загальну таблицю.
Знайди пару
Поєднай слова, близькі за значенням
вороже красивий
дорога сміливий
чудовий недружелюбно
боязко шлях
хоробрий інколи
іти боязливо
часом чимало
багато крокувати
Знайди пару
Поєднай слова, близькі за значенням
хитрий чепурний
думати стрімко
близько ряд
шеренга гарно
бавитися мислити
чудово підступний
швидко гратися
охайний недалеко
Знайди пару
Поєднай слова, близькі за значенням
доглядати гасати
розумний покривало
старанно навкруги
чудово заметіль
бігати кмітливий
ковдра піклуватися
завірюха ретельно
навколо гарно
Знайди пару
Поєднай слова, близькі за значенням
вороже красивий
доглядати сміливий
чудовий гарно
чудово недружелюбно
хоробрий інколи
іти піклуватися
часом чимало
багато крокувати
Презентація робіт
Тема. Досліджую прислівники - антоніми
Робота в групах
Об’єднання в групи
Учні об’єднуються в групи за фігурою, яку витягнули з корзини. Займають місця за партами, на яких стоять відповідні фігури.
Розподіл ролей
Спікер:
Секретар:
Секундант:
Доповідач:
Завдання для роботи в групах
Застосовую метод критичного мислення «Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися». На великому аркуші паперу креслю таблицю. Разом з усіма учнями записуємо в першій колонці те, що ми знаємо про слова-антоніми іменники, прикметники, дієслова. В другій колонці записуємо запитання до нашої сьогоднішньої теми «Чи зустрічаються прислівники – антоніми?». Далі діти працюють в групах на картках. В кінці роботи записують свої результати в загальну таблицю.
Знаємо |
Хочемо дізнатися |
Про що дізналися? |
Є іменники-антоніми, прикметники-антоніми, дієслова-антоніми |
Чи зустрічаються прислівники-антоніми? |
Записують слова з карток |
Знайди пару
Поєднай слова, протилежні за значенням
влітку брудно
говорити ніч
теплий взимку
чисто мало
день мовчати
багато холодний
плакати пізніше
раніше сміятися
Знайди пару
Поєднай слова, протилежні за значенням
голосно погано
знайти ніч
високий тихо
гарно тепло
день загубити
холодно низький
плакати тихо
голосно сміятися
Знайди пару
Поєднай слова, протилежні за значенням
уперед важко
знайти зима
білий вночі
легко швидко
літо загубити
повільно чорний
плакати назад
вдень сміятися
Знайди пару
Поєднай слова, протилежні за значенням
зранку вузько
знайти ніч
високий тихо
широко ліворуч
день загубити
праворуч низький
плакати ліниво
старанно сміятися
Презентація робіт
Тема. Досліджую однорідні члени речення виражені
прислівниками
Робота в групах
Об’єднання в групи
Учні об’єднуються в групи за порою року коли народилися (зима, весна, літо, осінь). Відшукують картинку із зображенням відповідної пори року, займають свої місця.
Розподіл ролей
Спікер:
Секретар:
Охоронець часу:
Доповідач:
Завдання для роботи в групах
Кожна група отримує інформаційний листок із етапами роботи.
Інформаційний лист для І групи
1.Підбери не менше двох слів з довідки,
які підходять за змістом.
2.Зроби висновок, на які питання ці слова
відповідають?
3.Підсумуйте, якщо слова відповідають
на одне і те саме запитання і пояснюють
одне і те саме слово – це однорідні члени
речення.
Учися ….. і ……накривати на стіл. Подарунок має бути ……, ….
Оформлений. Коли тебе про щось запитують, відповідай .., … .
у гостях поводься …, …, …
Довідка: правильно, красиво, гарно, акуратно, чітко,
люб’язно, скромно, просто невимушено.
Інформаційний лист для ІІ групи
1.Знайдіть і підкресліть прислівники.
2.З’ясуйте, на які питання вони
відповідають
3.Підсумуйте, якщо слова відповідають
на одне і те саме запитання і пояснюють
одне і те саме слово – це однорідні
члени речення.
Довго і важко ми йшли по снігових заметах.
Дзвінко і весело звучить шкільний дзвінок.
Сьогодні на вулиці жарко, спекотно і задушливо.
Справа, зліва, навкруги з’явилися маленькі мишенята.
Сова полює на мишей лише вночі та вранці.
Інформаційний лист для ІІІ групи
1.Підбери не менше двох слів
самостійно які підходять за змістом.
2.Зроби висновок, на які питання ці
слова відповідають?
3.Підсумуйте, якщо слова відповідають
на одне і те саме запитання і пояснюють
одне і те саме слово – це однорідні
члени речення.
…, … проминуло літо. Прийшла осіння пора. …., …. Пада-
юь пожовклі листочки. Вітер …, … жене похмурі
хмари, жбурляє холодний пісок. Дерева ронять
у воду дрібненьке листя. …, …, навкруги, … .
Інформаційний лист для ІV групи
1.Підбери не менше двох слів з
довідки, які підходять за змістом.
2.Зроби висновок, на які питання
ці слова відповідають?
3.Підсумуйте, якщо слова
відповідають на одне і те саме
запитання і пояснюють одне і те
саме слово – це однорідні члени
речення.
Учися ….. і ……накривати на стіл. Подарунок має бути ……, ….
Оформлений. Коли тебе про щось запитують, відповідай .., … .
у гостях поводься …, …, …
Довідка: правильно, красиво, гарно, акуратно, чітко,
люб’язно, скромно, просто невимушено.
Презентація робіт
Тема. Досліджую правопис найуживаніших
прислівників
Робота в групах
Об’єднання в групи
Гра «Жеребкування». З кошика вибирають квітку (4 видів) і об’єднуються в групи.
Розподіл ролей
Спікер:
Секретар:
Охоронець часу:
Доповідач:
Завдання для роботи в групах
Кожна група отримує листок із словами і малюнками, які вони мають вирізати, а потім наклеїти на окремому листку створивши свою картину галерею.
Презентація робіт