Година спілкування
на тему:
«Харчування і здоров'я. Овочі, фрукти, молочні продукти, їхнє значення для росту та розвитку»
Харчування і здоров'я. Овочі, фрукти, молочні продукти, їхнє значення для росту та розвитку
Мета: пояснити значення харчування для здоров'я; розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів, вчити учнів розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої; пояснити, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня; викликати інтерес до продуктів, що містять вітаміни та прагнення до збереження власного здоров'я.Виховувати навички правильного здорового харчування.
Обладнання. Ілюстрації, мікрофон, малюнки з зображенням продуктів харчування,малюнки до теми, картки для роботи в групах.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
Психотренінг
-У вас на партах – двосторонні жовті кружечки,домалюйте схемки так, щоб вони відображали ваш настрій на початку уроку: байдужий, гарний, поганий,а в кінці уроку ви намалюєте з яким настроєм ви закінчили урок.
-Сьогодні урок має бути-цікавим,незвичним,навчальним.
-Ви будете уважними ,активними,кмітливими.
- Діти! Заплющіть очі, налаштуємося на роботу. Ви все вмієте,ви все знаєте, ви розумні й творчі. Покладіть долоню на серденько. Б'ється серденько? Таке маленьке, а так багато працює. Ось і ми плідно працюємо. Розплющіть очі.
- Яка людина,якщо здорова?
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
1) Оголошення теми і мети уроку.
СЛАЙД №3
-Сьогодні вранці ви всі вчасно прокинулися, зробили ранкову гімнастику і гігієнічні процедури. А потім … (відповіді дітей)
-А для чого дитині потрібно поснідати? (відповіді дітей)
- Так, обов'язково вранці дитині вашого віку потрібно поснідати. Їжа постачає організм дитини речовинами, які дають йому змогу рости і розвиватися.
- Їжа або харчування — необхідна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити.
-Отже,тема нашого уроку «Харчування і здоров'я”.
-Яким уявляєте наш урок?(мікрофон)
-урок має бути: цікавим, незвичним, навчальним. А ми будемо: уважними, активними, кмітливими.
Сьогодні на уроці ви навчитеся розпізнавати корисні і шкідливі продукти та напої, дізнаєтеся, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня. Під час уроку ми навчимося вибирати їжу корисну для здоров'я. Тема дуже важлива для кожного із нас.
А тому у мене прохання до вас: На уроці не просто слухати, а чути. Не просто відповідати , а міркувати, дружно й плідно працювати.
2)Мотивація навчальної діяльності
Мабуть кожному відомі мудрі слова:
«Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити»
- Як ви розумієте цей вислів?
-Дійсно,не можна вбачати мету і смисл життя в їжі. Дехто вважає ,що не має значення де і коли їсти, аби не бути голодним. Проходить час і така людина починає нездужати.І ви вже повинні правильно харчуватися.
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
1. Бесіда про продукти харчування.
- З чого складається їжа?
- Чому людина їсть?
Організм дитини потребує повноцінного і різноманітного харчування
— Ми вживаємо різну їжу: хлібобулочні вироби і крупи; овочі і фрукти; молоко і молочні продукти; м'ясо, рибу, бобові продукти, яйця.
2. Робота в групах.СЛАЙД №15
І група:Вибрати і назвати корисні продукти із поданих (молоко,сир, чипси, яблуко, сік, картопля, мівіна, сухарики, копчена ковбаса, компот, кока - кола, солодощі, мед, риба, морозиво - прикріпляють на плакат «Здорова їжа»)
ІІ група: Вибрати і назвати шкідливі для здоров'я продукти.
-Давайте,ці шкідливі продукти викинемо до мішечка і ніколи їх не будемо вживати.
Фізкультхвилинка для очей.
ІV.Узагальнення і систематизація знань
1. Хвилинка відпочинку
Гра «Країна Здоров'яків».
Учитель називає продукти харчування, а діти плескають у долоні, якщо названий продукт корисний.
Риба, чіпси, кефір, цукерки, капуста, морква, сало, торт, каша, фанта, цибуля, яблуко, пепсі, соняшникова олія, груша.
3. Практична робота. Вибір корисної їжі для здоров'я.СЛАЙД №18
На дошці малюнки двох хлопчиків – худенького і товстенького. Між ними різні види їжі. Завдання: вийти до дошки і розділити їжу між хлопчиками – хто з них чим харчувався, довести свою думку.
4.Вправа «Комора здоров'я»
Із-за гір,з-за океанів,
І у різний звісно час,
Овочі найвищих санів
Телеграм наслали нам.
Телеграма №1
На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися?...(гарбуз)
Телеграма №2.
Я жовтенька, я маленька,
Мов медочок солоденька.
На баштані достигаю,
Тепле сонечко вітаю.
(Диня)
Телеграма №3.
На городі в нас грядки,
На грядках – рясні листки:
Там зростають малюки,
Зелененькі …
(Огірки)
Телеграма №4.
Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі.(морква)
Телеграма №5.
Ми цукрові, ми кормові,
Є брати у нас столові.
Ми зростаєм всі рядками.
Люди звуть нас... (буряками).
Телеграма №6.
Під землею народилась
і для борщику згодилась.
Мене чистять, ріжуть, труть,
смажать, варять і печуть. (Картопля)
Телеграма №7.
Без очей, без рук, а лізе на дрюк.(Квасоля)
-Яку ж пісню мені нагадують ці овочі? Ви мені не підскажете?Так, «Ходить гарбуз по городу»(інсценізація казки).
V. Підсумок уроку.
Гра «Закінчи речення»
-Сьогодні на уроці я вчився…
-Найбільше мені сподобалось…
-Я запам'ятав…
-Складним було…
Психотренінг. Домалювати схемки настрою зі зворотного боку.
- Чи змінився ваш настрій до кінця уроку? Як? Чому? Чи впливає настрій на здоров'я людини?
СЛАЙД
-Діти, ми про їжу говорили. А їжа - це здоров'я.
Будьте здоровими,
Будьте щасливими,
Будьте розумними,
Будьте красивими!
Здоров'я - це сила!
Здоров'я – це клас!
Хай буде здоров'я
у вас і у нас.
Учень:-Почекайте,почекайте!
Вчитель: Хто це там у нас?
Учень: Це я, Гарбуз. Крім того,що я корисний, з мене каша дуже смачна. Чи можу я гостей пригостити гарбузовою кашою?
Учитель: Ну що ж,шановні гості,чи може наш Гарбуз пригостити вас кашою? (Пригощаємо гостей).
Кожне слово для людини має значення,
На прощання скажем всім: “Допобачення!”