Харукі Муракамі. "Норвезький ліс" (Презентація)

Про матеріал
Урок позакласного читання, присвячений творчості сучасного японського письменника Харукі Муракамі. У фокусі - основні риси творчості автора, дискусійні запитання до змісту твору, креативні завдання для занурення в атмосферу витвореного Муракамі художнього світу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Харукі Муракамі. «Норвезький ліс» Урок позакласного читання

Номер слайду 2

Японський письменник і перекладач. Автор романів, есеїв, оповідань, нон-фікшн творів. Дитинство та юність. Народився в мальовничій частині Японії під назвою Кіото. Улюблені автори та літературні впливи: Ф. Кафка, Г. Флобер, Ч. Дікенс, К. Воннеґут, Ф. Достоєвський, Дж. Керуак та інші. Вивчав драматургію (класичну філологію) в Університеті Васеда. Понад 6 років був власником кав’ярні та джаз-бару, якими опікувався разом зі своєю дружиною.

Номер слайду 3

На початку 1990-х вів ток-шоу на одному з комерційних каналів у Токіо, де говорив про західну музику й субкультуру. Освіта й кар’єра. Фанат джазової музики (має колекцію в понад 40000 платівок), бігу та здорового способу життя. Протягом тривалого часу викладав у Принстонському університеті (США). Перекладав чимало західних творів на японську мову. Зокрема, тексти С. Фіцджеральда, Т. Капоте, Дж. Ірвинга, Дж. Селінджера, У. Ле Гуїн та інших. А ще великий шанувальник котів!

Номер слайду 4

Який важливий для західного канону твір читають персонажі «Норвезького лісу»?

Номер слайду 5

Розгляньте бінґо з рисами творів Муракамі. Які з них наявні у «Норвезькому лісі»?

Номер слайду 6

Загадкова жінка; вушний фетиш; висушений колодязь; щось зникє; відчуття, що за тобою стежать; неочікуваний телефонний дзвінок; коти; стара джазова платівка; міська бентега; надприродні здібності; біг; секретний прохід; вільний простір / космос; станції метро / зупинки електричок; флешбеки з історії; неврівнова-жений підліток; розмови з котами; паралельні світи; дивні сексуальні взаємини; обкладинка Чіпа Кідда; нічне Токіо; незвичне ім’я; злодій без обличчя; зникомі коти.

Номер слайду 7

Послухайте пісню Norwegian Wood. Які асоціації у вас викликає композиція після прочитання роману?

Номер слайду 8

Доповніть таблицю{7 BD5 E923-FAF2-4 E53-97 E6-93 AECE02573 D} Характеристика Місце дії?Час дії1960-і рр. Любовні трикутники в романі? – Тору – Мідорі Кідзукі - ? – Тору ? – Нагасава - ? Мідорі - ? - Рейко. Назва роману. Походить від пісні Norwegian Wood (This Bird Has Flown) групи The Beatles Композиція?

Номер слайду 9

«Норвезький ліс» – роман виховання (bildungsroman). Це жанровий різновид роману, присвячений проблемі формування особистості.

Номер слайду 10

Риси роману вихованняяскраво виражений процес внутрішнього й зовнішнього становленняособистості від дитинства до фізичної й духовної зрілостівиховання та формування особистості через мистецтво, працю, середовище, подорожі, вплив ідеологій тощофункція другорядних персонажів як «вихователів» відносно головного героядидактизм фіналумотив випробувань (ініціації)окреслення типу героя (наставник або вихованець)категорія мінливого героя

Номер слайду 11

Які відомі вам твори можна схарактеризувати як романи виховання?

Номер слайду 12

Які відомі вам твори можна схарактеризувати як романи виховання?“Червоне і чорне” Стендаля, “Місто” В. Підмогильного, “Портрет митця замолоду” Дж. Джойса, “Над прірвою в житі” Дж. Селінджера…

Номер слайду 13

Поміркуймо!Як Муракамі розкриває тему смерті Кідзуко? Чому ми так і не почули голос цього персонажа протягом дії всього роману? Які життєві обставини й дилеми найбільше впливають на становлення Тору як особистості? Як Наоко змагається з депресією? І чому, на вашу думку, вона програє? Яка роль студентських заворушень у Токіо в структурі роману?

Номер слайду 14

Розробіть у зошитах схему розвитку Тору , користуючись опорним каркасом123456 Ретро-спецкція. Перші кроки в університетіСамогубство Кідзукі??Розв’язка. Тору починає згадувати свої молоді роки???Нічна розмова на даху будинку, побачення. Дзвінок Мідорі

Номер слайду 15

Роль музики в «Норвезькому лісі»Які інші функції виконує образ музики в романі?Джерело комфорту й спокоюІнструмент для боротьби із забуттям. Триґер ностальгіїСпосіб виразити приховані почуття й невимовні емоціїЗасіб змалюван-ня епохи

Номер слайду 16

Зачитайте улюблені цитати з роману. Чому ви вибрали саме їх?

Номер слайду 17

Створімо ілюстрації до роману. Поділіться на групи. Сформулюйте 4--5 ключових слів / мотивів роману. За допомогою нейромережі створіть зображення Поділіться результатами в класі * Вибирайте стиль ілюстрацій відповідно до свого сприйняття твору. Жодних творчих обмежень!

Номер слайду 18

Результатиліс, самотність, любов, Японіяпочуття провини, Токіо, молодість, дружбагітара, сльози, кохання, дорослішання

Номер слайду 19

Домашнє завдання. Напишіть есе на одну з тем Тору між коханням і дружбою. Як в очах іншого побачити власне віддзеркалення? Саундтрек моїх тінейджерських років. Як звучить моє життя? Популярність серед однолітків чи вірність собі – який шлях обрати? Доповніть есе доречними прикладами з «Норвезького лісу» та ідеями, які виникли під час обговорення твору в класіОбсяг – 1,5 – 2 сторінки* Створіть плейлист із музичних творів, які могли би стати саундтреком до нової екранізації «Норвезького ліса». Поділіться посиланням з однокласними

Номер слайду 20

До зустрічі на наступному занятті!

pptx
Додав(-ла)
Alina Yakovlieva
Додано
17 квітня 2023
Переглядів
1008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку