Хімічні властивості кисню: взаємодія з вугіллям, сіркою, фосфором. Реакція сполучення.

Про матеріал

Урок з предмету «Хімія» на тему «Хімічні властивості кисню: взаємодія з вугіллям, сіркою, фосфором. Реакція сполучення». Розробка уроку у 7 класі з використанням інтерактивних методів навчання, хімічного експерименту, методу проектів.

Перегляд файлу

Тема

Хімічні властивості кисню: взаємодія з вугіллям, сіркою, фосфором. Реакція сполучення.

Очікувані результати

навчальна:

  • вивчити хімічні властивості кисню на прикладі вза­ємодії з вугіллям, сіркою, фосфором.
  • дати уявлення про реакції спо­лучення, окиснення.
  • дати поняття про оксиди як про­дукти окиснення елементів металів і неметалів;

розвивальна:

  • закріпити знання про типи хімічних реакцій,
  • продовжити розвивати вміння складання рівнянь хімічних реакцій.;

виховна:

  • виховувати переконаність у необхідності розуміння     властивостей речовин з пізнавальної та практичної точки зору.

Тип заняття:

комбінований

Форми роботи:

Індивідуальне опитування, інтерактивні вправи «Спіймай помилку» та «Мікрофон»,  завдання-малюнок , гра  «Влучний стрілець»,  демонстраційний хімічний експеримент

Обладнання:

1. Мультимедійна система

2. Відеофрагменти

 

Основні поняття та терміни

Реакція сполучення, оксиди, горіння, окиснення

Міжпредметні зв'язки

Математика, основи здоров’я

Девіз уроку:

                                  «Вважай нещасним той день або той час,         

                                     в який ти не засвоїв  нічого нового і

                                     нічого не додав до своєї освіти».

                                                              Я.А. Коменський

Структура уроку

   І. Організаційний момент

  ІІ. Перевірка домашнього завдання

 ІІІ. Актуалізація опорних знань

 IV. Мотивація навчальної діяльності

  V. Вивчення нового матеріалу

  1. Хімічні властивості кисню
  2. Реакція сполучення

  VІ. Узагальнення та систематизація нового матеріалу

 VIІ. Домашнє завдання

VІIІ. Підсумок уроку

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка готовності до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Індивідуальне опитування

А Розв’язування задачі

              Знайти масову частку Оксигену у алюміній  оксиді.

          Б Скласти хімічні рівняння добування кисню в лабораторії

          В Перевірка домашніх вправ, творчого завдання

  1. Інтерактивна вправа «Спіймай помилку»
  • Молекула складної речовини кисень утворена двома атомами  

Оксигену.

  • Кисень – газ без кольору, запаху, смаку, легший за повітря.
  • Кисень вперше добув А. Лавуазьє.
  • До складу води входить 89% кисню.
  • Відносна атомна маса кисню – 8.
  • Розчинений у воді Оксиген потрібний для життєдіяльності водних рослин і тварин.
  • Кисень добре розчиняється у воді.
  • Лабораторні способи добування кисню відносяться до реакцій заміщення.
  • Інгібитори – речовини, які прискорюють хімічну реакцію.
  • Кисень збирають способом витиснення повітря.

Рис. 1

  1. Завдання-малюнок

          Яких помилок припустився учень?

  • Учень 7 класу приготував обладнання для одержання кисню. Він налив у пробірку розчин калій перманганату. Пробірку закрив пробкою з прямою газовідвідною трубкою, на яку надів догори дном порожню пробірку, і почав чекати. Закінчився урок, але тліюча скіпка, яку він підносив до пробірки-приймача, так і не спахнула.

ІІІ. Актуалізація опорних знань 

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Бесіда з учнями

  • Що таке хімічна реакція?
  • За яких умов відбуваються хімічні реакції?
  • За якими ознаками можна визначити, що хімічна реакція відбувається?

 

IV. Мотивація навчальної діяльності

Проблема: Як ви вважаєте, що ми будемо вивчати на уроці?

Демонстрація відео фрагмента: «Спалювання заліза»

Повідомлення теми та завдань уроку

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Хімічні властивості кисню

І. Горіння простих речовин

   А горіння вуглецю

       С + О2 = СО2 (карбон(IV) оксид)

Демонстрація: Спалювання вуглецю

   Б горіння сірки

      S + О2 = SО2 (сульфур(IV) оксид)

Демонстрація: Спалювання сірки

   В горіння фосфору

      4Р + 5О2 = 2Р2О5 (фосфор(V) оксид)

Демонстрація: Спалювання фосфору

   Г горіння магнію

      2Мg + O2 = 2МgO (магній оксид)

Демонстрація: Спалювання магнію

  1. Первинне закріплення знань

         Запитання:

  • Яка речовина підтримує горіння?
  • Так які ж речовини утворюються при взаємодії кисню з простими речовинами?
  • Які речовини на вашу думку можуть утворюватись при горіння складних речовин?

 ІІ. Горіння складних речовин

     А горіння метану

     СН4 + 2О2 = СО2  + 2О

     Б горіння спирту

     С2Н5ОН + 3О2 = 2СО2  + 3Н2О

  • За  20 останніх років в незалежній Україні відбулося більше 900 підземних пожеж та майже 50 вибухів. Україна втратила приблизно 4 тисячі гірників. Рівень травматизму у вугільній галузі України вважається одним з найвищих у світі. На 1 млн. тонн вугілля в нашій країні доводиться 2,5 шахтарської смерті. Це про них горить свіча.
  1. Фізкультхвилинка (1 хв.)

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться,

За щасливий день вчорашній,

Ви до сонця потягніться,

Веретеном обкрутіться,

Раз присядьте, два присядьте,

І за парти тихо сядьте.

 

  1. Реакція сполучення

       Реакціями сполучення називаються реакції, під час яких із кількох речовин утворюється одна.

       Оксидом називається сполука, утворена двома елементами, одним із яких є Оксиген.

VI. Узагальнення та систематизація знань

  1. Напишіть рівняння реакцій:

AL +   О2

Mg +   О2

C2H4 + О2

H2S +   О2

PH3 +   О2

  1. Гра: «Влучний стрілець»

Вибрати з переліку формул оксиди: CH4, CO2, H2CO3, Na2O, SO2, NH3, AL2O3, HCL, BaO, H3PO4

VIІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати § 21
  •  виконати вправи: 18, 19

 Повторити правила ТБ

VIІI. Підсумок уроку

  • З якою хімічною властивістю кисню ви ознайомились на уроці?
  • Як ви вважаєте з практичної точки зору навіщо вивчаються властивості речовин?

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
1191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку