Урок розрахований на вивчення хімії дослідницьким шляхом, використано хімічний експеримент. Протягом уроку формуються навички складання рівнянь хімічних реакцій, виховується інтерес до науки, наполегливість та самостійність в здобуванні знань.
Богданова Н. М., Новопразький НВК
Тема: Хімічні властивості лугів.
Мета: вивчити хімічні властивості основ дослідницьким шляхом; формувати навички складання рівнянь хімічних реакцій; виховання наполегливості та самостійності в здобуванні знань.
Обладнання: періодична система, таблиця розчинності, розчини гідроксидів, хлорна, сульфатна кислота, індикатори, Мg, NH4CrHO7, нагрівальне обладнання, пробірки, тримачі, штативи.
Тип уроку: комбінований.
Основні поняття: осад, газ, сіль, розчин, нейтралізація.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Активізація опорних знань учнів.
«Прояви свої знання».
Подвійну назву вони мають
Розчинні у воді бувають
На шкіру втраплять – смійся й плач
Відчуєш зразу ж вплив – ОН
Не про молочні ріки й береги,
Вели ми з вами мову – про луги.
ІІІ. Осмислення та узагальнення. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
ТБ
Чом же світ тобі не милий
Руки лугом ти намилив?
Очі ще потри руками,
То забудеш тата й маму!
Властивості розчинних основ:
Лабораторна робота №4. Віртуальна хімічна лабораторія.
ІV. Осмислення та узагальнення нового матеріалу.
V. Підсумок уроку і домашнє завдання.
§17, впр. 3.
Ме(ОН)3 → оксид + Н2О