Урок-Узагальнення знань з теми «Оксиди, кислоти»

Про матеріал

Матеріал уроку можно використовувати для проведення уроку-узагальнення з теми "Оксиди, кислоти"

Дидактичні цілі: узагальнити й систематизувати знання учнів про класифікацію неорганічних сполук, фізичні й хімічні властивості оксидів і кислот; вміння застосовувати знання теоретичного матеріалу на практиці.

Виховні цілі: розвивати в учнів вміння активно оволодівати знаннями, застосовувати їх, розвивати почуття взаємопідтримки.

Розвивальні цілі: розвивати ерудицію, увагу, вміння цінувати час.

Перегляд файлу

Тема : Узагальнення знань з теми «Оксиди, кислоти»

Дидактичні  цілі: узагальнити й систематизувати знання  учнів про  класифікацію  неорганічних сполук, фізичні й хімічні  властивості оксидів і кислот; вміння застосовувати  знання   теоретичного матеріалу на практиці.

Виховні цілі: розвивати  в учнів вміння активно оволодівати знаннями, застосовувати їх, розвивати почуття взаємопідтримки.

Розвивальні цілі: розвивати ерудицію, увагу, вміння цінувати час.

 

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

 

Обладнання: періодична  система хімічних елементів  Д. І. Менделєєва, таблиця  розчинності, ряд активності  металів, картки - завдання.

 

Хід  уроку

І. Організаційний   момент.

ІІ. Мотивація  навчальної  діяльності

В  світі є багато невідомого. Бувають  різні відкриття для всіх   і для себе. Для себе - це те чого ви раніше  не знали. Бажаю  щоб сьогодні  на уроці ви довідалися багато цікавого.

Метою нашого уроку є узагальнити знання про оксиди та кислоти, вміти застосувати свої знання на практиці.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань

1. КОНКУРС. Розминка

Команди повинні відповісти на максимальну кількість запитань за 1 хвилину. Часу на обмірковування не дається. Правильна відповідь 1 бал.

1.      Які класи складних неорганічних сполук ви знаєте? ( оксиди, основи, кислоти, солі)

2.      Складні речовини, що складаються з атомів металу й Оксигену,  називають­ся... Оксидами)

3.      За кількістю атомів Гідрогену кислоти поділяються на...(Одно, двох,триосновні)

4.       Оксиди класифікуються на кислотні  й... (Основні)

5.       У результаті взаємодії кислотного й основного оксидів  утворюється...

(Сіль)

6. Назвіть формули їдкого  натру.

7.      Розчинні у воді основи називаються...(Лугами)

8.      Складні речовини, утворені атомами гідрогену і кислотними залишками називаються ( кислоти)

9.  Як називаються речовини з допомогою яких виявляють кислоти, луги

 ( індикатори)

10.  Яка кислота і де виробляється нашим організмом?(хлоридна кислота,

в шлунку).

11.  Які кислоти ми використовуємо в їжі?( органічні кислоти: яблучна, оцтова, щавлева, лимонна)

12. Прізвище автора ряду активності металів.

13.  Яку кислоту ми пємо разом з газованими напоями?(карбонатну кислоту).

14. Назвіть нерозчинну у воді кислоту?

15. Який оксид є найпоширенішим у літосфері?(SiO2)

16. З якими металами не буде взаємодіяти хлоридна кислота?( що стоять в ряді активностей металів після Гідрогену)

 2. КОНКУРС. Інтелектуальна розминка. Правильна відповідь 1 бал.

Сьогодні ми продовжуємо мандрувати по загадковій   хімічній країні  неорганічних речовин. Я прочитаю хімічну казку , після чого вам потрібно буде відповісти на запитання.

  « Жив-був парубок Сульфур (ІV)оксид. Набридло йому жити самому і вирішив він одружитися. Заслав сватів  до гарної дівчини їхнього містечка, яку всі поважали і шанували за чуйне серце та добрі справи. Між собою  жителі її називали найкоштовнішим мінералом. Дівчині хлопець подобався і вона пов’язала старостів рушниками. Незабаром і весілля справили. Народилася у них дитинка, гарна та прозора, як мама. Коли капнули на неї лакмус, то він змінив своє забарвлення і всі зрозуміли, що народилася дівчинка.

Росла вона,  на радість своїм батькам, товариською, мала багато друзів, через спільне захоплення – виготовляти нові речовини. Коли вона вступала в реакцію з хлопцями з їхньої вулиці, то завжди утворювалась сіль  і газ, який вони ніколи не могли впіймати.

Часто дівчинка намагалася потоваришувати з хлопцями з іншої вулиці, які були гарними на вроду, добре вдягненими, але ті навіть не хотіли виходити зі своїх  будиночків.

Коли до дівчинки приходили в гості Основи з братами, Основними оксидами, тоді кімната наповнювалася різноманітними солями, а підлога чомусь завжди ставала мокрою.

Пройшов час , і маленька дівчинка виросла.

Вона хотіла стати поетесою, але, як тільки торкалася паперу, одразу з’являлася дірка.

Тоді вона спробувала опанувати професію кравчині. Але , кімната ,де вона працювала, наповнювалася запахом горілого, а на тканині з’являлися маленькі дірочки. Клієнти були дуже невдоволеними.

Тоді вона пішла на хімічне підприємство, яке було у їхньому містечку. Там, завдяки своїй працьовитості  та завзяттю, вона здобула великий авторитет і шану. До неї надходило багато пропозицій  з інших підприємств. Усі говорили , що вона  - «хліб» хімічної промисловості. Так дівчинка знайшла свою справу в житті. Нині живе щасливо».

Запитання:

  •                   Як звали наречену;
  •                   Як змінився колір лакмусу.
  •                   Як звали дівчинку.
  •                   Як звали хлопців з вулиці , де жила дівчинка
  •                   Який газ не могли спіймати? Чому?
  •                   Як звати хлопців із сусідньої вулиці.
  •                   Чому підлога в кімнаті ставала вологою
  •                   Чому дівчинка не могла стати поетесою і кравчинею

3. КОНКУРС «ФОРМУЛИ РЕЧОВИН»

  •                  Написати формули речовин. Правильно написана формула 1 бал.

Для команди 1.

  •                  хлоридна кислота, гідроксид калію, карбонат натрію, ферум (ІІІ) оксид, калій оксид.

Для команди 2.

  •                  гідроксид натрію, сульфатна кислота, алюміній оксид, сульфат магнію, натрій оксид.

4. КОНКУРС «УНІВЕРСИТЕТ»

Треба визначити закодоване слово.Команда переможець отримує 5 балів.

1.  Склав витискувальний ряд металів:

К) Менделєєв; П) Ломоносов;

Н) Парацельс; О) Бекетов.

2. Хімія – наука про…

П) Тварини; Р) Рослини;

К) Речовини; У) Гриби.

3.  Реакцію між простою та складною речовинами називають…

К) Розкладу; А) Обміну;

И) Сполучення С;) Заміщення.

4. Реакція між двома складними речовинами називається:

И) Обміну; О) Сполучення;

У) Розкладу; А) Заміщення.

5. Відносна молекулярна маса азоту:

Д) 28; Н) 32;

П) 14; К) 40.

Слово – «ОКСИД».

5. КОНКУРС «ХІМІЧНЕ АСОРТІ»

Кожна команда отримує «ромашку» . На кожному пелюстку формула речовини. За кожну правильну реакцію 1 бал.

Завдання для команди 1.

Написати рівняння взаємодії хлоридною кислоти з речовинами: Fe, MgO, Ca(OH)2, Zn, Fe2O3, Cu, H2SO4, CO2.

Завдання для команди 2.

Написати рівняння взаємодії бромідної кислоти з речовинами: Ca, BaO, NaOH, CaCl2, ZnO, Cu, HCl, SO2.

Кількість балів за конкурс – 5.

6. КОНКУРС «Шифровка»

Кожна команда повинна визначити речовини А,В, С, Д, Е.

2Ва +А = 2В

В + С = Ва(ОН)2

Ва(ОН)2 + 2Д = ВаСl2 + 2С

В + 2Д = ВаСl2 + С

ВаСl2 +Е = ВаSO4 + 2Д

Відповідь: А –О2, В – ВаО, С –Н2О, Д – НСl, Е – Н2SO4.

За кожну визначену речовину – 1бал.

7. КОНКУРС «Цікавий факт». Правильна відповідь 5 балів

В тваринному світі зустрічається цікавий приклад. Так, крокодил, перетравлює за декілька місяців проковтнуті залізні наконечники списів і стальні гачки. Як це можна пояснити?

8. КОНКУРС «Експериментальний»

Визначити, яка речовина знаходиться в пробірці

 ІV. Підбиття підсумків

V.  Домашнє завдання

Повторити матеріал

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
3243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку