Урок комбінований, розрахований на поглиблення і систематизацію знань: про основи, з`ясування особливостей нерозчиненних основ. Під час уроку формуються практичні навички хімічного експерименту, вміння логічно мислити та аналізувати, працювати в малих групах.
Богданова Н. М., Новопразький НВК
Тема: Реакція нейтралізації. Розклад нерозчинених основ під час нагрівання.
Мета: поглиблення, систематизація знань про основи, вияснення особливостей нерозчинних основ; формування практичних навичок хімічного експерименту, вміння логічно мислити, аналізувати інформацію; виховання пізнавальної активності, вміння працювати в малих групах.
Обладнання: пробірки, штативи, набір реактивів: NaOH, солі Cu, Fe, Al, In, Ф/ф, спиртівка, сірники, пробіркотримачі.
Урок-тренінг (поглиблення і корекція знань).
Девіз уроку: «На шляху до знань зупинитись – значить, позадкувати»
Ларошфуко
Хід уроку
І. Організація класу.
Повідомлення теми, мети уроку, роз’яснення девізу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Вивчені класи сполук, їх визначення. Продовження більш детально вивчати властивості основ.
Ось – основи, це не нове,
Та в будові, зауваж,
Завжди в кінці стоїть ОН.
ІІІ. Осмислення і узагальнення матеріалу.
Працювати будемо в парах. Тренування хімічного мислення.
а) Ca(OH)2, KOH, Fe(OH)3 – І в.
б) Cu(OH)2, Al(OH)3, Fe(OH)2 – ІІ в.
І в. ІІ в.
К + Н2О → Na + Н2О →
BaO + Н2О → CaO + Н2О →
NaOH + Н2SO4 → Cu(OH)2 + HCl →
а) пояснити, що утвориться, пояснити результат. Яка з вказаних реакцій буде реакцією нейтралізації? (Чому? Є правило)
б) дооформити лабораторну роботу №3 (тренінг оформлення лабора-торної роботи)
в) показати розклад нерозчинної основи І в. Cu(OH)2 →
ІІ в. Fe(OH)3 → (тренінг практичних умінь)
г) висновок – нерозчинні основи розкладаються, а розчинні? – реакція перевірка
а) З’єднай стрілками NaOH з речовинами, якими він реагує (тренування пам’яті, навиків, умінь)
NaOH
K2O CO2
HCl Н2SO4
CaO Fe2O3
SO2 CuO
б) Напиши, які речовини утворяться. Чому?
в) Напиши рівняння реакцій, підбери коефіцієнти, визнач тип реакцій.
ІІІ. Підсумок уроку і домашнє завдання.
Яка маса води утвориться внаслідок розкладу 5 г. CuOН2.
Рефлексія. Що корисного дізналися? Що викликає труднощі. Оціни свої знання.
Якщо буде гас, гронування.
Д/з. Повторити §17. Впр. №3 на 5–6 б.; №4 на 7–9 б.; №5 на 10–11 б.