Реакція нейтралізації. Взаємодія лугів з кислотами.

Про матеріал

Урок комбінований, розрахований на поглиблення і систематизацію знань: про основи, з`ясування особливостей нерозчиненних основ. Під час уроку формуються практичні навички хімічного експерименту, вміння логічно мислити та аналізувати, працювати в малих групах.

Перегляд файлу

Богданова Н. М., Новопразький НВК

 

Тема: Реакція нейтралізації. Розклад нерозчинених основ під час нагрівання.

Мета: поглиблення, систематизація знань про основи, вияснення особливостей нерозчинних основ; формування практичних навичок хімічного експерименту, вміння логічно мислити, аналізувати інформацію; виховання пізнавальної активності, вміння працювати в малих групах.

Обладнання: пробірки, штативи, набір реактивів: NaOH, солі Cu, Fe, Al, In, Ф/ф, спиртівка, сірники, пробіркотримачі.

Урок-тренінг (поглиблення і корекція знань).

Девіз уроку: «На шляху до знань зупинитись – значить, позадкувати»

Ларошфуко

Хід уроку

І. Організація класу.

Повідомлення теми, мети уроку, роз’яснення девізу.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вивчені класи сполук, їх визначення. Продовження більш детально вивчати властивості основ.

Ось – основи, це не нове,

Та в будові, зауваж,

Завжди в кінці стоїть ОН.

 

ІІІ. Осмислення і узагальнення матеріалу.

Працювати будемо в парах. Тренування хімічного мислення.

  1. Диктант «Так чи ні» на листочку. Аналіз диктанту, взаємоперевірка.
  2. «Третій лишній».

а) Ca(OH)2, KOH, Fe(OH)3І в.

б) Cu(OH)2, Al(OH)3, Fe(OH)2ІІ в.

 

 

 

  1. «Слідство ведуть хіміки» (дописати рівняння реакції)

І в.        ІІ в.

К + Н2О →       Na + Н2О →

BaO + Н2О →      CaO + Н2О →

NaOH + Н2SO4     Cu(OH)2 + HCl

  1. «Експериментатор» – провести ці реакції.

а) пояснити, що утвориться, пояснити результат. Яка з вказаних реакцій буде реакцією нейтралізації? (Чому? Є правило)

б) дооформити лабораторну роботу №3 (тренінг оформлення лабора-торної роботи)

в) показати розклад нерозчинної основи І в. Cu(OH)2

ІІ в. Fe(OH)3 → (тренінг практичних умінь)

г) висновок – нерозчинні основи розкладаються, а розчинні? – реакція перевірка

  1. Вправа «Сам собі вчитель» (тренінг креативного мислення)

а) З’єднай стрілками NaOH з речовинами, якими він реагує (тренування пам’яті, навиків, умінь)

NaOH

K2O          CO2

HCl          Н2SO4

CaO          Fe2O3

SO2          CuO

б) Напиши, які речовини утворяться. Чому?

в) Напиши рівняння реакцій, підбери коефіцієнти, визнач тип реакцій.

 

ІІІ. Підсумок уроку і домашнє завдання.

Яка маса води утвориться внаслідок розкладу 5 г. CuOН2.

Рефлексія. Що корисного дізналися? Що викликає труднощі. Оціни свої знання.

Якщо буде гас, гронування.

Д/з. Повторити §17. Впр. №3 на 5–6 б.; №4 на 7–9 б.; №5 на 10–11 б.

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку