«Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Заходи безпеки під час роботи з лугами»

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про основні класи неорганічних сполук на прикладі лугів; закріпити знання про склад і назви основ, розглянути хімічні властивості лугів на прикладі взаємодії з кислотами, оксидами та солями; розвивати навички складати рівняння хімічних реакцій; виховувати самостійність та уважність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Заходи безпеки під час роботи з лугами»Підготувала студентка ФМПНТгрупи БХ19 БДудник Вікторія

Номер слайду 2

1. Що таке основи? Основи – це сполуки, що складаються з атомів металічного елемента й однієї або декількох груп -ОН2. На які дві групи поділяють основи? луги – розчинні гідроксиди, та нерозчинні гідроксиди3. Розподіліть формули основ за розчинністю на три групи Розчинні: Малорозчинні: Нерозчинні:

Номер слайду 3

ЯК СКЛАДАТИ НАЗВИ ОСНОВ? якщо елементи зі сталою валентністю, то: Ca(OH)2 кальцій гідроксид. Na. OHнатрійгідроксидякщо елементи зі змінною валентністю, то: Fe(OH)2 ферум (ІІ) гідроксид. Cu(OH)2 купрум (ІІ) гідроксид

Номер слайду 4

1. Тверді луги (гранули) тримати в закритій посудині, щоб ізолювати від вологи й вуглекислого газу, який є в повітрі.2. Не брати речовини руками, не розбризкувати3. Під час роботи з концентрованими лугами потрібно дотримуватися застережних заходів: одягнути халат або фартух, гумові рукавиці й захисні окуляри.4. Під час приготування розчинів лугів необхідно певну його наважку насипати в посудину з широким горлом, залити потрібною кількістю води й ретельно перемішати.5. Не виливати в раковину концентровані луги, їх спочатку треба нейтралізувати або сильно розвести водою.6. Зберігати концентровані луги в спеціально відведеному місці з відповідними написами.7. Якщо луг було випадково розлито, то його потрібно засипати піском або стружкою, потім видалити пісок або стружку й залити це місце сильно розведеною соляною або оцтовою кислотою. Після цього видалити кислоту ганчіркою, вимити водою стіл і рукавиці. 8. За потрапляння лугу на шкіру пошкоджене місце потрібно промити великою кількістю проточної води, потім — розчином оцтової кислоти з масовою часткою 4 % або розчином борної кислоти з масовою часткою 2 %. 9. Якщо луг попаде в очі, необхідно промити їх проточною водою, потім — розчином борної кислоти, злегка промокнути рушником і звернутися до лікаря.style.opacity

Номер слайду 5

Виявлення лугів Як змінюється забарвлення індикаторів у лужному середовищі?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Індикатор. Забарвленнянейтральнелужне. Лакмус. Метиловий оранжевий. ФенолфталеїнІндикатори – складні органічні речовини, що змінюють своє забарвлення залежно від наявності лугів або кислот у розчині.

Номер слайду 6

Взаємодія лугів із кислотами. Лабораторний дослід«Взаємодія лугів з кислотами в розчині»Завдання: експериментально дослідити взаємодію лугів з кислотами. Зробити відповідні висновки. Розчин лугу. Зміна забарвлення після доливання фенолфталеїну. Кислота, що реагує з лугом. Зміна забарвлення після доливання кислоти Na. OHхлориднасульфатна KOHхлориднасульфатна

Номер слайду 7

Взаємодія лугів із кислотами. Лабораторний дослід«Взаємодія лугів з кислотами в розчині»244 Реакції, у яких дві речовини обмінюються своїми частинами, називаються реакціями обміну. Реакцію обміну між кислотою та основою у результаті якої утворюється сіль і вода, називають реакцією нейтралізації.

Номер слайду 8

Взаємодія лугів із кислотними оксидами ()2 CO32-CO2 => H2 CO3 => 32кальцій карбонат

Номер слайду 9

Взаємодія лугів із солями 422 Взаємодія між лугом та сіллю у водному розчині відбувається за умови якщо один із її продуктів випадає в осад, тобто є нерозчинною речовиною.

Номер слайду 10

Тренувальні вправи І група1. Be(OH)2+HCl=2. Na. OH + Сu. SO4=3. Ba(OH)2+H2 CO3=4. Li. OH + SO3=ІІ група1. Mn(OH)2+HF=2. Li. OH + Сu. SO3=3. Ca(OH)2+H2 SO3=4. KOH + CO2 =

Номер слайду 11

Домашнє завдання. Хімія 8 клас Марія Савчин (2021)Опрацювати § 29 Початковий рівень: Письмово виконати: Випишіть формули основ із поданого переліку хімічних формул: Fe. O, Li. OH, Zn(OH)2, HCl, K2 O, Mg(OH)2, H2 SO4, NH4 OH, Ca. CO3, KOH, Fe(OH)3, Cr(OH)2, HNO3, Ba(OH)2. Назвіть їх.2. Сформулюйте визначення: а) основ; б) реакції нейтралізації. Середній рівень: Письмово виконати: Складіть формули гідроксидів за їхніми назвами: барій гідроксид, калій гідроксид, ферум (ІІ) гідроксид, магній гідроксид, купрум (ІІ) гідроксид, купрум (І) гідроксид, літій гідроксид. Перетворіть схеми реакцій на рівняння, дописавши формули пропущених речовин і коефіцієнти:а) Ca(OH)2 + HCl = …. + H2 O б) KOH + H3 PO4 = …. + H2 Oв) Cu. SO4 + Na. OH = Cu(OH)2 + …. г) KOH + SO3 = …. + H2 O Достатній рівень: Письмово виконати: Відтворіть рівняння хімічних реакцій за наведеними фрагментами: Cu. Br2 + ... = Сu(ОН)2 + 2 КВr; SO3 + 2 Na. OH = ... + Н2 О; ... + 2 HNO2 = Ca(NO2)2 + 2 Н2 О. Розчин, що містив барій гідроксид масою 17,1 г повністю нейтралізували розчином сульфатної кислоти. Обчисліть масу речовини, що випала в осад. Високий рівень: Письмово виконати: Виберіть з переліку хімічні формули тих речовин, які реагують з натрій гідроксидом. Складіть рівняння відповідних реакцій та класифікуйте їх: Cu. Cl2, Ba. O, SO2, HNO3, Н3 РО4, Au, Са3(РО4)2, Mg(OH)2, КСl, Fe. SO4. Через розчин, що містив кальцій гідроксид, кількістю речовини 0,2 моль, пропустили сульфур (VI) оксид до утворення кальцій сульфату. Обчисліть кількість речовини й масу утвореної солі.rrrr

pptx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Презентації
Додано
9 березня 2023
Переглядів
1498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку