" Хімічний експеримент при роботі з невеликою кількість речовини"

Про матеріал
Майстер- клас для вчителів хімії, який знайомить з методикою проведення хімічного експерименту з невеликою кількістю речовини, а також з новими інтерактивними вправами.Презентація пластини для роботи з невеликою кількістю речовини.
Перегляд файлу

                     

Майстер-клас на тему: «ХІМІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ ПРИ РОБОТІ З НЕВЕЛИКОЮ КІЛЬКІСТЮ РЕЧОВИНИ»

Мета : обмін досвідом з колегами району, набуття нового досвіду, розвиток творчого потенціалу вчителя,розвиток пізнавальної діяльності учнів,виховання зацікавленогсті до предмету, формування світогляду , уяви про практичне застосування практичних знань.

Обладнання: презентація до майстер-класу,картки,

6 цеглинок конструктора « ЛЕГО», набір реактивів , пластина для роботи з малою кількістю речовини, піпетки.

Епіграф заходу: «Хімічний експеримент- джерело знань про речовини та хімічні реакції»

Хід проведення:

1.Організаційний момент.

Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні ми зібралися з вами для того, щоб поспілкуватися, в невимушеній обстановці, поділитися досвідом, обмінятися емоціями.

Вправа «Очікування» .Що ви очікуєте від нашої зустрічі ?( вчителі оголошують свіої очікування).

2.А тепер рецепт вдалого уроку- долати труднощі .(Відео-ролик).

3. Колір - це лакмусовий папірець вашого настрою. Той колір, який вам зараз подобається, говорить про внутрішній стан. Чи готові пройти цветотест і дізнатися чого вам зараз найбільше не вистачає? Тоді почнемо.

Виберіть колір, який зараз вам подобається найбільше.

Якого кольору ваш настрій? Всі кольори тесту діляться на три групи.

Кольори позитивних емоцій. До них відносяться червоний, помаранчевий, жовтий.

Кольори умиротворення і спокою. Синій, зелений, фіолетовий.

Кольори відстороненості. Білий, сірий, чорний.

Тепер докладніше поговоримо про ваш настрій і про те, як ці кольори можуть допомогти вам в інтер'єрі.

Какого цвета ваше настроение?

 

http://www.triora.ua/wp-content/uploads/2018/01/viber-image-2.jpgЧервоний говорить про те, що ви повні сил, енергії і рішучості, готові до роботи і підкорення вершин. Тримайте свій запал! Надмірна активність призведе до швидкої втоми.Якщо у вас «червоне» настрій, в інтер'єрі вам краще використовувати більш спокійні кольори з 2 і 3 групи. Справа в тому, що при тривалому знаходженні в червоному приміщенні можна відчути втому, дратівливість. Тому палітра червоного застосовується для тих місць, де люди проводять небагато часу.

http://www.triora.ua/wp-content/uploads/2018/01/viber-image-kopiya.jpgПомаранчевий У вас шикарне настрій! Ви сповнені оптимізму, налаштовані і заряджаєте своїм позитивом оточуючих людей. Хороший привід зайнятися цікавою справою. Може бути, подумати про новий дизайн будинку? До речі, помаранчевий там буде до речі. Він дарує відчуття благополуччя і спокою, бадьорить і спонукає до дії, робить людей відкрито. Цей колір допоможе вам довго зберегти гарний настрій.

ЖелтыйЖовтий колір.Вибрали жовтий? Ви відкриті для нових знань. Час записатися на курси або підібрати цікаву літературу.

Можна сміливо використовувати жовтий в інтер'єрі. Він відмінно впливає на роботу головного мозку, покращує пам'ять, сприяє розвитку творчих начал. Незважаючи на свою активність, колір не стомлює. Навпаки - постійно підживлює.

ЗеленыйЗелений.Ті, хто вибрав зелений колір, переоцінюють своє життя і погляди. Зовні це ніяк не відбивається на вас, але всередині відбувається справжня революція. Можливо, ви на порозі важливих змін. Головне - не гарячкувати.А допоможе - зелений в інтер'єрі. Він заспокоює, знімає напругу, допомагає забути тривогу, створює хорошу атмосферу в домі, мотивує на розвиток, поліпшення якості життя

СинийСиній.Синій говорить про те, що ви досягли внутрішньої гармонії. Все стоїть на своїх колах, життя комфортна і успішна.В оточенні синій допомагає мислити позитивно і вільно, знімає відчуття напруги, злості. У синьому приміщенні людина краще думає, відволікається від суєти.

ФиолетовыйФіолетовий Якщо вам до вподоби фіолетовий, значить, творче начало вимагає своєї реалізації. Займіться тим, що вам найбільше до смаку і отримуйте радість від своїх шедеврів.В інтер'єрах фіолетовий також допомагає реалізувати таланти, надихає на нові починання, сприяє плідній праці. А ще - підсилює інтуїцію.

http://www.triora.ua/wp-content/uploads/2018/01/viber-image-kopiya-6.jpgБілий .Якщо ви вибрали цей колір, значить, вам набридло нинішній стан, ви хочете змін. Можливо, це настрій одного дня, а може бути, пора дійсно щось поміняти в житті.В інтер'єрі білий тримає настрій людини в стані ідеального балансу - спокій і впевненість, спрага діяльності та відсутність страхів, хороша працездатність.

http://www.triora.ua/wp-content/uploads/2018/01/viber-image-kopiya-8.jpgЧорний .Вам потрібно трохи самотності і спокою. Занадто багато сталося подій, від яких тепер потрібно відпочити.Чи можна оточити себе чорним в інтер'єрі? Так. Він холодний, не виражає ніякої енергії, практично не впливає на емоційний стан людини, тим самим допомагаючи відпочити. Як і білий, служить стабілізатором інших квітів.

СерыйСірий .Щось турбує і хвилює вас. Напруження особистих емоцій, перевантаження на роботі, підготовка до чогось важливого. Вам просто потрібно знайти спокій і стабільність, щоб все налагодилося.Сірий інтер'єр допоможе заспокоїтися. У таких приміщеннях люди думають логічно, неупереджено і холодно. Добре використовувати колір в робочих місцях - нічого зайвого.

 

Сила кольору перевірена ще нашими предками. Можете не сумніватися: правильно підібрані кольори доповнять або виправлять настрій, дійсно будуть працювати на вас, покращуючи душевний стан і надихаючи на нове.

ІІ.Основна частина заходу.

ВПРАВА « Я себе позиціоную з…»  Учасникам пропонуються створити моделі молекул( з відповідних наборів)  з якими себе позиціонують учасники. Пояснити чому ? Можна використати , також, 6 цеглинок конструктора «ЛЕГО»- долучившись до реформ нової української школи.( Наприклад : я, аміак- газ), легка у спілкуванні, можу привести людей до тями аргументами та доводами. Можу бути «шкідливою» для тих колег, які не хочуть працювати.

Велике значення серед різних типів уроку має урок-експеримент.

Хімія – експериментально-теоретична наука, тому при вивченні її основ важливу роль відіграє хімічний експеримент – складова частина навчально-виховного процесу. Якщо подумки простежити історичний шлях хімічної науки, то можна переконатися в тому, що в її розвитку провідне місце належить експерименту. Усі вагомі теоретичні відкриття в хімії є результатом узагальнення численних експериментальних фактів. Експеримент — найважливіший шлях здійснення зв'язку теорії з практикою при навчанні хімії, перетворення знань в переконання.

Відомо, що хімічний експеримент виконує різні дидактичні функції, використовується в різних формах і поєднується з різними методами й засобами навчання. Він являє собою систему, в якій діє принцип поступового підвищення самостійності учнів: від демонстрації явищ через проведення фронтальних лабораторних дослідів під керівництвом учителя до самостійної роботи під час виконання практичних робіт і розв’язку експериментальних задач, домашнього експерименту.

Вправа «Підказка» ( працюють 2 чоловіка)

Один підказує терміни, їх не називаючи, інший повинен назвати термін.

У того, хто угадує за спиною на дошці написані терміни:

Явище

Менделєєв

Закон

Атом

Кисень

Реакція

 

Вправа « Хімічна піраміда»

 

( На цеглинках написані терміни, які розкладаються у вигляді піраміди: хімічний посуд, хімічні реакції, базові поняття, інструкції з техніки безпеки, реактиви, спецодяг.)

Давайте об’єднаємося в дві групи за кольорами:

І група- теплі кольори; ІІ група – холодні кольори.

 

Практичний міні- експеримент

 

Використовуючи пластину для малої кількості речовини , піпеток, реактивів:хлоридної кислоти, універсальних індикаторів, натрій гідроксиду підфарбованого індикатором, оцтової кислоти, аргентум нітрату проводимо наступні досліди:

Дослід№1. «Дія кислот на індикатори»

Дослід №2 « Реакція нейтралізації»

Дослід №3 « Якісна реакція на хлориди».

ІІІ. Узагальнення отриманої інформації:

 

Вправа «Кола ВЕНА»

Давайте визначимо, позитивні та негативні ознаки проведення експерименту в посуді для  малої кількості речовини та у звичайному посуді.

 

Вправа « Хімія і повсякденне життя»

 

ІV .Підсумок проведення.

 

Вправа «Душа моя»

 

Продовжити речення:

Моя душа плаче

Вправа « Рефлексія- зворотній зв’язок»

Вчитель показує картинку шухляди- це означає що вчителі покладуть собі у скарбничку, м’ясорубка- не потрібна інформація, редикюль- буду використовувати.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Майстер-класи
Додано
28 жовтня
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку