хімічний квест для учнів 9 - 10 класів

Про матеріал
Цікавий хімічний квест для учнів 9 -10 класів, який можна проводити як позакласний захід, чи під час проведення тижня стему
Перегляд файлу

Хімічний рок – квест  для учнів 9 – 10 класів

з теми «Органічні речовини»

Мета квесту: закріпити знання учнів із вивчення курсу хімії, навчити застосовувати набуті знання у формі гри, підвищити навички учнів з сучасними інформаційними технологіями, закріпити навички розв’язування задач та вміння проводити дослідження винами, виховувати вміння працювати в команді.

 

Правила квесту: формуються команди із учнів певних класів. Учасники отримують стартове завдання, виконавши його визначають наступний пункт призначення ( маршрут). Переможе та команда яка перша виконає всі завдання .

 

Після прибуття усіх команд в повному складі до старту (лабораторії) організатори після привітання коротко розказують про правила гри:

  • кожна команда іде за своїм індивідуальним маршрутом та строго і чітко слідує підказкам
  • жодні реактиви, які використовуються у грі не можна пити, пробувати на смак, нюхати, забирати з точки
  • пересуватись необхідно без лишнього шуму та поспіху
  • під час гри не можна нищити майна
  • команда завжди грає власними силами. Тобто без будь-яких підказок від людей, що не входять в команду
  • під час гри можна користуватись калькуляторами та періодичною системою елементів
  • виграє та команда, що потратить сумарно найменше часу на виконання усіх завдань
  • при порушенні правил на будь-якій з точок до часу виконання завдання на цій точці додається 5 штрафних хвилин

 Під час організаційної частини капітану кожної команди вручається бейжик  із номером команди.

Останніприготування:
А визнаєте, щотакехімія?

Хімія – наука непроста і на всім під силу,

І не кожен синтезує ці хімічні дива.

 Але зможе осягнути і її закони,

Лише той, хто звик долати різні перешкоди.

Любіть хімію, вивчайте та поважайте, як матінку свою.

Без неї нам не їсти і не спати,

Не вмитись і на одягтись,

Не їздить і не покататись

Та навіть не погратись.

Бо все, куди не подивишся в житті,

Без хімії, як без мами, нам не обійтись.

Ніде нам не пройти без формул і рівнянь,

І без завдань та міцних хімічних знань.

 

Відправна станція.  Відгадати хімічний елемент, який є у періодичній системі , він буде показувати наступну точку для виконання завдань.

Загадка 1.

Я в сполуках органічних

І у газах вулканічних

Утворив найлегший газ,

Що горючий водночас. 

У небесную блакить

Зонд зі мною полетить

Як зустрінусь з киснем, враз

Вибух – це гримучий газ

Потекло щось? Не біда

Це з’явилася вода

Я й відновник добрий теж,

Може, ти мене назвеш?( гідроген)

Загадка 2:

Відкрив його Лавуазьє, він потрібний всюди, скрізь. У білках він – складова частина, і в повітрі є також. Професій у нього не злічити, ним можна фарбувати, можна з’їсти. А можна в лампах застосувати, і фрукти й овочі підгодувати. Хто цей незнайомець?...(азот)

 

Станція « Літературна»

Розгадайте легенду, поясніть процес що відбувається та отримайте підказку

Одного разу цариця Клеопатра запропонувала оригінальне парі. Вона стверджувала, що з’їсть сніданок, який буде коштувати 1 000 000 систерцій ( це дуже велика сума). Ніхто не міг уявити страви, яка б коштувала так дорого. Як же були всі здивовані, коли Клеопатра все таки виграла суперечку! Що ж з’їла вигадниця? Вона розчинила в бокалі з оцтом своє коштовне намисто з перлів і випила цей розчин. Клеопатра виграла випивши коштовний напій.

Ваше завдання напишіть відповідне рівняння реакції яке відбулося в бокалі?

 

Станція « Дослідницька»

За допомогою наявних реагентів розпізнати речовини які містяться у прономерованих пробірках.

 В  пробірках: глюкоза , крохмаль, оцтова кислота.

Реактиви: йод, магній, індикатори, сульфат  міді(ІІ), натрій гідроксид .

 

 

 

 

Станція «Математична» ( командир витягує одну із задач)

Розв’яжіть задачу

1.Органічна речовина з масовою часткою Карбону 64,8%, Гідрогену – 13,5%, Оксигену – 21,6% має відносну густину пари за повітрям 2,552. Виведіть молекулярну формулу речовини.

2. Відносна густина за воднем речовини з масовими частками С – 54,55%, Н – 9,09%, О – 36,36% дорівнює 22. Напишіть структурну формулу невідомої речовини.

3. Масова частка Карбону в органічній речовині складає 82,76%, Гідрогену – 17,24%. Визначте формулу речовини, якщо відносна густина її за воднем становить 29.

 

 

Станція « Перевірка знань»

( за допомогою ІКТ ( ноутбуків) проводимо тест контроль)

  1. Вкажіть яка речовина належить до алкінів:

С3Н4;

С3Н6

С5Н10

С4Н8

  1. Вкажіть формулу етанолу

СН3ОН

С2Н5ОН

С2Н5СООН

С3Н7ОН

  1. Вкажіть хімічну формулу болотного газу

СО

СН4

СО2

С2Н6

  1. Виберіть групу елементів,де зібрані лише едементи органогени

Na,H,O,N

Cl,Br,I,F

C,H,O,N

Se,H,O,Fe

  1. Укажіть один із продуктів горіння органічних сполук

СО

СО2

Н2

Н2О2

  1. Вкажіть ,як називається функціональна група карбонових кислот

карбонільна

карбоксильна

гідроксильна

аміногрупа

  1. Вкажіть колір індикатора метилоранжу в розчині етанової кислоти

жовтий

фіолетовий

рожевий

синій

  1. Вкажіть якісний реактив на крохмаль

хлор

бром

йод

лакмус

  1. Вкажіть сполуки, у яких число атомів карбону дорівнює 5

гексан

пентан

пентен

етан

  1. Вкажіть функціональні групи амінокислот

карбоксильна

гідроксогрупа

аміногрупа

нітрогрупа

  1. Позначте сполуки,які можна одержати взаємодією оцтової кислоти і натрію

натрій етаноат

вода

водень

натрій гідрогенкарбонат

  1. Вкажіть фізичні властивості етанолу

рідина з характерним запахом

рідина без запаху

добре розчиняється у воді

погано розчиняється у воді

  1. Виберіть гомологи етану

С2Н6

С5Н12

С4Н8

С3Н6

  1. Вкажіть галузі застосування етилену

одержання метану

виготовлення поліетилену

виробництво етилового спирту

паливо

  1. Встановіть відповідність між вуглеводнем і типом зв'язку

пропін

бутан

бензен

етен

1

одинарний

2

подвійний

3

потрійний

  1. Встановіть послідовність збільшення атомів Карбону в сполуках
  •                    

 

пентан

  •                    

 

гексин

  •                    

 

октен

  1. Встановіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій

CH3COOH+Ca

CH3COOH+CaCO3

CH3OH + O2

CH3COOH+CaО

  • 1

CO2+H2O

  • 2

(CH3COO)2 Ca +H2O

  • 3

(CH3COO)2 Ca +H2O +CO2

  • 4

(CH3COO)2 Ca +H2

  1. Чому дорівнює сума коефіцієнтів у реакціях горіння

С2Н4 + О2

С4Н8+О2

С3Н4 +О2

  • 1

15

  • 2

10

  • 3

8

  1. Який об'єм водню (н.у.) утвориться під час взаємодії натрію з розчином етанової кислоти масою 36г з масовою чаською кислоти 10%
  2. Який об'єм повітря піде на спалювання  10л етану?

 

 

 

Фініш

Фініш для команд настає, коли вони знову потрапляють на точку з якої стартували (для кожної команди ця точка була інакша). На цих точках представники від організаторів вручають команді кросворд. Відгадавши його команда у виділених клітинках отримає назву фінішної точки, куди їй слід буде прямувати, щоб отримати бажаний приз.

Кросворд «Алкани»

  1. Для яких вуглеводнів характерна така формула: Cn H 2n+2?
  2. Як називається ряд найпростіших алканів?
  3. Яка ізомерія характерна для насичених вуглеводнів?
  4. Найпростіший представник алканів?
  5. Для якого з алканів характерна така структурна формула CH3 – CH2 – CH3?
  6. Від чого залежить характер горіння алканів?
  7. Під час якої реакції алкани можуть розриватись на зв’язки С – С і С –Н?
  8. Як називають розщеплення сполук під дією нагрівання?
  9. Який газ є джерелом алканів?
  10. До якої реакції здатні алкани під дією високої температури та за наявності каталізатора?
  11. Для яких атомів в молекулі алканів характерна SP3-гібридизація?
  12. Який газ виділяється при повному горінні алканів?
  13. За яким механізмом відбувається реакція заміщення?
  14. Для якого алкану характерна така молекулярна формула C9H20?
  15. Для якого з алканів характерна така структурна формула

CH3 – (CH2) 8CH3?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

1а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

14

 

 

 

8

 

 

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Останній етап: Підведення підсумків , нагородження команд.

docx
Пов’язані теми
Хімія, Позакласні заходи
Додано
13 жовтня
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку