2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Хімічний марафон. Інтелектуальна гра для учнів 10—11-х класів

Про матеріал

У грі беруть участь декілька команд по чотири учні в кожній. Гра поділяється на дев'ять таймів по 6—7 хв.

У кожному таймі ведучий зачитує п'ять підказок. Після кожної підказки дається час (60 с), щоб команди обговорили та написали на аркуші паперу відповідь. Якщо команда дала правильну відповідь уже після першої підказки, вона отримує 5 балів, після другої — 4 бали і т. д.

Підказки підібрані таким чином, щоб на першо­му місці стояло складніше запитання, яке перевіряє ерудованість учнів і контролює їхні знання. П'ята підказка повинна бути зовсім простою, щоб кожна ко­манда, навіть зовсім слабка, усе ж дала відповідь на за­питання.

Перегляд файлу

Хімічний марафон

Інтелектуальна гра для учнів 10—11-х класів

У грі беруть участь декілька команд по чотири учні в кожній. Гра поділяється на дев'ять таймів по 6—7 хв.

У кожному таймі ведучий зачитує п'ять підказок. Після кожної підказки дається час (60 с), щоб команди обговорили та написали на аркуші паперу відповідь. Якщо команда дала правильну відповідь уже після першої підказки, вона отримує 5 балів, після другої — 4 бали і т. д.

Підказки підібрані таким чином, щоб на першо­му місці стояло складніше запитання, яке перевіряє ерудованість учнів і контролює їхні знання. П'ята підказка повинна бути зовсім простою, щоб кожна ко­манда, навіть зовсім слабка, усе ж дала відповідь на за­питання.

 

ТАЙМ І

1. У 1890 р. він став причиною загибелі екіпажу океанського парусника «Мальборо». Корабель не отри­мав ніяких пошкоджень, але, втративши керування, блу­кав в океані.

2. Він став причиною масових самогубств китів (кити викидалися на берег).

3. Він входить до складу вулканічних газів.

4. Його вміст у навколишньому середовищі — своєрідний еталон для порівняння забруднення атмо­сфери різних міст, а також для встановлення ступеня отруйності вихлопних газів автомобілів.

5. При отруєнні ним наступає кисневе голодування тканин, а особливо клітин центральної нервової си­стеми.

(Карбон(ІІ) оксид (чадний газ).)

 

ТАЙМ II

1. Агат, онікс, халцедон, опал, кристаліт — мінерали, які він утворює.

2. Першою зброєю й одночасно знаряддям праці доісторичної людини був матеріал, який складався, го­ловним чином з нього.

3. Він має шкідливу біологічну дію на людину: викликає такі захворювання, як силікоз і утворення каменів у нирках.

4. У земній корі його масова частка становить бли­зько 90 %.

5. У наші дні з нього виготовляють цемент, скло, кришталь, тонку кераміку. (Силіцій оксид (кремнезем).)

 

ТАЙМ III

1. Він займає п'яте місце за поширеністю у Всесвіті: на кожні 100 000 атомів на його долю припадає 15. Космологи вважають, що він з'явився в числі перших елементів Всесвіту.

2. За поширеністю на Землі він знаходиться в кінці другого десятка елементів (у земній корі його міститься лише 0,04 %, причому основна частина зосереджена в атмосфері).

3. У рідкому стані він застосовується в кріогенній техніці.

4. У газоподібному стані його використовують у ме­талургії для створення інертного середовища.

5. Своєю назвою він зобов'язаний французько­му вченому А. Лавуазьє, який відродив напівзабутий термін, вважаючи, що він у перекладі з давньогрецької означає «безжиттєвий».

(Нітроген (азот).)

 

ТАЙМ IV

1. В організмі людини його міститься близько 3 г, із них близько 2 г — у крові.

2. За поширенням у земній корі він поступається лише Оксигену, Силіцію й Алюмінію.

3. Спочатку єдиним джерелом його добування були метеорити, що впали на Землю. Вони містили його в чистому вигляді.

4. Первісна людина стала використову­вати знаряддя з нього за декілька тисячоліть до н. е.

5. На його честь в історії названо вік.

(Ферум (залізо).)

 

ТАЙМ V

1. У газоподібному вигляді він викликає сильне под­разнення, особливо очей і дихальної системи. У рідкому вигляді викликає серйозні опіки шкіри.

2. Він входить до складу деяких (досить відомих) гербіцидів, інсектицидів, пестицидів.

3. Його отримують, головним чином, у результаті електролізу солей.

4. Війська Антанти й німецькі війська застосовува­ли його в бойових діях під час Першої світової війни.

5. Його використовують для дезінфекції води. (Хлор.)

 

ТАЙМ VI

1. Він — стимулятор дихання й слабодіючий се­чогінний засіб.

2. При вживанні у великих кількостях викликає сон­ливість і галюцинації.

3. Його можна отримати з чайного листа екстракцією з хлороформом.

4. Він є гетероциклічною сполукою і, крім чайних листків, міститься також у листках коли, зернах какао та кави.

5. Перша частина слова означає назву напою, який, судячи з реклами, є «нового дня ковтком».

(Кофеїн.)

 

ТАЙМ VII

1. У 1862 р. шведський хімік Альфред Нобель роз­почав його промислове виробництво на фабриці під Стокгольмом, після чого, у 1864 р., на ній стався вибух. У числі загиблих був молодший брат Нобеля Еміль.

2.      А. Нобель з'ясував, що його можна робити більш безпечним у поводженні, змішуючи з кізельгуром.

3. Його суміш із кізельгуром А. Нобель запатентував під на­звою «динаміт».

4. Він міститься (30 %) у ви­буховій речовині — кордиті, що використовується для начин­ки гранат і розривних куль.

5. Його можна одержа­ти взаємодією гліцерину та нітратної кислоти. (Нітрогліцерин.)

 

ТАЙМ VIII

1. Занепад і розпад Римської Імперії (на думку дея­ких учених) були зумовлені отруєнням йонами цієї ре­човини.

2. Раніше його додавали в погане вино для покра­щення смаку.

3. У часи Древнього Риму його широко використо­вували для виготовлення кухонної утварі, водопровідних труб, монет, гир.

4. Зараз він використовується для виготовлення покрівельного матеріалу, оболонки кабелю, в акуму­ляторах. Його солі використовують у виробництві фарби, а сполуки, що його містять, застосовують як антидетонаційну присадку до бензину.

5. Найпоширеніший припій є сплавом олова із цим металом.

(Плюмбум (свинець).)

ТАЙМ IX

1. Він присутній у невеликих кількостях у крові та сечі людини. У хворих на діабет його концентрація вища, ніж у здорових лю­дей. Діабетики виділяють його при диханні.

2. Його використовують для одержання плексиг­ласу (поліметилметакрилату).

3. Він широко використовується як розчинник у ла­бораторній практиці й промислових умовах.

4. Його можна отримати із вторинного спирту.

5. Він — найпростіший представник кетонів. (Ацетон (диметилкетон).)

 

 

doc
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку