Мета:- навчитися встановлювати причинно-наслідковий зв'язок між властивостями і застосуванням речовин, прогнозувати їх вл-сті. - розвивати комунікаційні навички, логічне мислення, вміння нестандартно мислити та приймати рішення. - виховати пізнавальний інтерес до предмету, компетентну, самодостатню, креативну і толерантну особистість.
Питання #1 Назвіть найменшу частку речовини. Питання #2 Найлегший елемент. Питання #3 Короткий записхімічних реакцій. Питання #4 Про яких двох вчених йдеться: число букв в прізвищах однаково, але в прізвищі одного, всі голосні - «о», а в іншоготака ж кількість «е»Питання №5 Який елемент утворюєнайбільше сполук?Питання №6 Навіщо японці покриваютьособливо цінні документитонким шаром металу?Питання #7 Який метал може кричати?Питання #8 Який метал при нормальних умовах знаходиться в рідкому стані?Питання #9 Який хім. елемент у вигляді простих речовин може бути і дуже твердим, і дуже м'яким?Питання #10 Яке молоко не п'ють?Питання #11 В якій капусті багато йоду?БЛІЦ-ТУРНІРПитання #12 Яке слово вийде з двох індійських слів - «дерево» і «плакати»?Питання #13 Яка кислота завжди знаходиться в шлунку здорової людини, а при нестачі цієї кислоти, її вживають як ліки?
Питання #1 Назвіть найменшу частину речовини(Молекула)Питання #2 Найлегший елемент(Водень)Питання #3 Короткий записхімічних реакцій(Хім. рівняння)Питання #4 Про яких двох вчених йдеться: число букв в прізвищах однаково, але в прізвищі одного, всі голосні - «о», а в іншоготака ж кількість «е»(Менделєєв, Ломоносов)Питання №5 Який елемент утворюєнайбільше сполук?(Водень)Питання №6 Навіщо японці покриваютьособливо цінні документитонким шаром металу?(Щоб унеможливити ксерокопіювання )Питання #7 Який метал може кричати?(Олово)Питання #8 Який метал при нормальних умовах знаходиться в рідкому стані?(Ртуть)Питання #9 Який хім. елемент у вигляді простих речовин може бути і дуже твердим, і дуже м'яким?(С, алмаз, графіт)Питання #10 Яке молоко не п'ють?(Вапняне)Питання #11 В якій капусті багато йоду?(У морській капусті)БЛІЦ-ТУРНІРПитання #12 Яке слово вийде з двох індійських слів - «дерево» і «плакати»?(Каучук: кау – дерево, чук - плакати)Питання #13 Яка кислота завжди знаходиться в шлунку здорової людини, а при нестачі цієї кислоти, її вживають як ліки?(Хлоридна кислота)
1) Група елементів, що входить до складу побічної підгрупи елементів другої групи:а) Zn, Cd, Hg б) Mg, Be, Caв) Zn, Ba, Sn г) Ca, Ra, Mg2) Сумарна кількість електронів та протонів у іона Al3+а) 27 б) 13в) 26 г) 233) Наведіть формули оксидів:а) Mg. O, Na2 O, SO3б) K2 O, H2 SO4, SO2в) H2 SO4, P205, K2 CO3г) HNO3, N2 O5, H2 SO44) Формули спиртів:а) C2 H5 OH, CH3 COOHб) C3 H8 O3, HCOHв) CH3 OH, C3 H7 OHг) C2 H6, C5 H10, C8 H145) Реакція заміщення:а) K2 O + H2 O → 2 KOHб) Mg. O + H2 SO4 → Mg. SO4 + H2 Oв) 2 К + 2 HCl → 2 KCl + H2г) Cu(OH)2 → Cu. O + H2 O6) Валентність карбону в органічних сполуках:а) II б) IVв) VI г) VV7) Етанова кислота взаємодіє з:а) HCl б) Caв) H2 O г) Cu. V1) Група елементів, що входить до складу побічної підгрупи елементів другої групи:а) Zn, Cd, Hg б) Mg, Be, Caв) Zn, Ba, Sn г) Ca, Ra, Mg2) Сумарна кількість електронів та протонів у іона Al3+а) 27 б) 13в) 26 г) 233) Наведіть формули оксидів:а) Mg. O, Na2 O, SO3б) K2 O, H2 SO4, SO2в) H2 SO4, P205, K2 CO3г) HNO3, N2 O5, H2 SO44) Формули спиртів:а) C2 H5 OH, CH3 COOHб) C3 H8 O3, HCOHв) CH3 OH, C3 H7 OHг) C2 H6, C5 H10, C8 H145) Реакція заміщення:а) K2 O + H2 O → 2 KOHб) Mg. O + H2 SO4 → Mg. SO4 + H2 Oв) 2 К + 2 HCl → 2 KCl + H2г) Cu(OH)2 → Cu. O + H2 O6) Валентність карбону в органічних сполуках:а) II б) IVв) VI г) VV7) Етанова кислота взаємодіє з:а) HCl б) Caв) H2 O г) Cu ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
Завдання №1 Налийте в пробірку речовину #1, додайте кілька крапель реч-ни #2. Що ви спостерігаєте? Повільно доливайте речовину #3. Поясніть, що сталося? 3б - вказати речовини 1б - вказати тип реакції Завдання №1 Налийте в пробірку речовину #1 (КОН), додайте кілька крапель реч-ни #2 (Фенол фталеін). Що ви спостерігаєте? Повільно доливайте речовину #3 (HCl). Поясніть, що сталося? KOH + HCl → KCl + H2 O(Реакція нейтралізації) Завдання №2 Вам необхідно довести наявність H2 SO4c допомогою наявних реактивів. Ціна завдання: 2 бали Завдання №2 Вам необхідно довести наявність H2 SO4за допомоги наявних реактивів. Н⁺ - метиловий оранжевий → рожевий (або додати цинк → виділяється Н2)SO4²⁻ + Ba²⁺→ Ba. SO4↓ (білий) Н2 SO4 + Ba. Cl2 → Ba. SO4 + 2 HCl Завдання №3 У пробірках речовини: - оцтова кислота- гліцерин- глюкоза. Під яким номером стоїть кожна з речовин?Ціна завдання: 3 бали Завдання №3 У пробірках речовини: - оцтова кислота (2) - гліцерин (пробірка 3) - глюкоза (пробірка 1)Під яким номером стоїть кожна з речовин?Ціна завдання: 3 бали
ЩО ЦЕ?Яблуко має найважливішу роль в історії людства. Яблука вирощували ще в Стародавньому Єгипті та Месопотамії. Великим яблуком називають Нью-Йорк - економічний і культурний центр США. З міфів Стародавньої Греції ми знаємо, що Гера, Афіна і Афродіта - не поділили яблуко з написом «Чудовій». Відомий криптограф Тьюринг вчинив самогубство, вживши яблуко з ціанідом. У XX столітті образ яблука перекочував з біблійних міфів в IT-індустрію.