Мета гри: у пізнавальній ігровій формі перевіритивміння та навички учнів з предметів, уміння використовувати знанняу незвичайних ситуаціях, коментувати та пояснювати факти, розвивати самостійне мислення учнів та вміння працювати в команді.
«НЕЙМОВІРНА РЕАЛЬНІСТЬ»
Хіміко-еколого-біологічна гра.
Мета: у пізнавальній ігровій формі перевірити вміння та навички учнів з предметів, уміння використовувати знання у незвичайних ситуаціях, коментувати та пояснювати факти, розвивати самостійне мислення учнів та вміння працювати в команді.
Грають дві команди - хімічна і екологічна лабораторії.
Суть гри; виконавши завдання, піднятися на верхню сходинку біологічної ступені.
Вед.1. Сьогодні ми зібрались, щоб бути свідками і учасниками наукової битви двох лабораторій - хімічної і екологічної.
Вед.2 В наш час питання екології дуже важливі і актуальні. Вчені стверджують«що кожної години на нашій планеті:
Вед.2. Кожної хвилини:
Вед.1. Наша гра буде присвячена питанням екології, хімії, біології. Для проведення конкурсу-гри ми створили дві наукові лабораторії - хімічну і екологічну на чолі із завідуючими лабораторіями. /Представлення команд і запрошення їх на місця/
Вед.2. Для того, щоб члени лабораторій краще ознайомилися один з одним, ми проведемо розминку, яка називається “В ОДНІЙ ЗВЯЗЦІ”
Вед.1.Молодці і До роботи готові. Починаємо гру.
Перший агон "ТЕОРІЯ І РЕАЛЬНІСТЬ".
На нашій планеті багато екологічно небезпечних зон. Ви знаєте, що з вини людини зникає Аральське море, в озері Байкал гинуть дуже цінні породи риб, в атмосфері дуже багато вуглекислого газу, а це приводить до глобального потепління. А скільки лиха приніс Чорнобиль!
Вед.2. На нашому глобусі відмічені місця екологічних катастроф. Ваше завдання відповісти на запитання;
~ Що таке озонова дірка? Що руйнує озоновий шар?
ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.
Вед.1. Другий агон "ІНФОРМАЦІЯ ДО РОЗДУМУ".
На сцені закріплені великі букви. Члени лабораторій - команд вибирають будь-які. Кожна буква - це завдання.
А -Який елемент потрібний для збереження зубної емалі?
Б - Виберіть рослину, яка випаровує найбільшу кількість вологи береза – 6 відер, дуб – 5, евкаліпт - 40?
В - Який елемент зайвий? Чому? А1 , СІ, Са, Ма, РЬ, К.
Г - Хто зайвий? Чому? Ведмідь, тюлень, вовк, лисиця, тигр, заєць.
ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.
Вед.2. Третій агон "ВІЧНИЙ ПОШУК"
Ви бачите ромашку, яка знаходиться в зоні екологічного лиха.
Спасти її можна, якщо правильно відповісти на запитання.
/Запитання із ромашки/
4. Наука, що вивчає рослини? (ботаніка)
10. Що виманила лисиця у ворони у відомій байці Крилова?(сир)
Питання для 2 команди:
ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.
Вед.1. Четвертий агон "УВАГА! ЕКСПЕРИМЕНТ!"
Одержані посилки на адресу наших лабораторій: Науково-дослідницький інститут N3, хімічна і екологічна лабораторії.
ЗАВДАННЯ В ПОСИЛКАХ.
ХІМІЧНА ЛАБОРАТОРІЯ - визначити з даних сполук сульфат натрію.
ЕКОЛОГІЧНА ЛАБОРАТОРІЯ - визначити наявність крохмалю в даних продуктах.
Вед.2. Поки лабораторії працюють - гра з болільниками.
ПІДСУМКИ РОБОТИ ЛАБОРАТОРІЙ.
Вед.1.. П'ятий агон "ЕКЗАМЕН"
Наші науковці за час спільної роботи мають вже деякі теоретичні знання. Давайте перевіримо їх.
Завідувачі лабораторіями тягнуть білети.
Хімічний експеримент.
1.Оцені об’єм – налити « на око» 30 мл води.
2. Зібрати лабораторний штатив на швидкість.
Вед.2. Шостий агон "ЧИМ ШВИДШЕ, ТИМ КРАЩЕ"
Тільки що підвезли грунт. Лабораторії повинні з'ясувати, як впливають нові мінеральні добрива на врожай рису, гречки, вівса.
Завдання: розібрати насіння круп /на швидкість/.
Вед.1. ГРА З ГЛЯДАЧАМИ.
1.Яке молоко не можна пити?
2.Туман, лід, хмара, сніг. Що об'єднує ці слова?
ПІДСУМКИ РОБОТИ ЛАБОРАТОРІЙ.
Вед.2. Сьомий агон "ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ".
Команди мають виліпити клітину з пластиліну
ПІДСУМКИ РОБОТИ ЛАБОРАТОРІЙ.
Вед.і. Восьмий агон "ЗНАЙДИ МЕНЕ".
З Фрагментів формул натрій карбонат, кальцій карбонат скласти Формули.
НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ ПІДСУМКИ КОНКУРСУ
Ми не господарі природи, ми її складова, якщо ми не поважаємо її, значить ми не поважаємо себе.
Природа забезпечує людину всім необхідним для повноцінної і щасливого життя, вона створила і підтримує нас. Її механізми покликані створювати гармонію та взаємодію різних систем. Потрібно любити природу, без неї не буде нас.
Гейм ІV «Розповідь про надзвичайне»
Домашнім завданням командам було підготувати коротке повідомлення про цікаве хімічне явище або факт, відкриття незвичайне застосування якоїсь речовини.
Гейм V «Хто більше»
Українська і російська мови багаті на приказки, скоромовки, загадки.
Згадайте та назвіть ті, що стосуються найпоширенішої на землі речовини – води.
Як вам відомо вода перебуває у природі у різних агрегатних станах, тому у вас збільшується кількість варіантів відповідей. Команди відповідають по черзі. Перемагає та команда, яка підготувала та назвала найбільшу кількість прикладів. Кількість названих прикладів є кількістю балів, що набирає команда за цей гейм.
Наприклад:
Конкурс 1. Хімічний етикет.
Знання хімічного обладнання.
За кожну правильну відповідь команда одержує 1 бал.
Конкурс 2. Чи правду кажуть, що…
Команди відповідають разом. Відповідь «так» чи « ні » (показують трафарет)
Чи правду кажуть, що
Підсумки конкурсів.
А зараз нас чекає зустріч з містером Хімічний дослід.
Хімічний дослід учень 10 класу.
-А тепер дивиться всі
З колби я зіллю води,
Чарівні слова скажу:
«По хімічному велінню , по моєму хотінню
Молоко з води зробись!»
(Дослід – утворення «молока» з води, реактиви: барій хлорид та натрій сульфат)
- Ну яки бажання ваші?
Кави, чаю, простокваші?
Може «Спрайту», «Кока-коли»?
По хімічному велінню, по моєму хотінню
«Спрайте, із води зробись!
(Дослід – сода, кислота, метилоранж)
Конкурс 3. Хімічна дуель
- Наші команди обмінюються «хімічною люб’язністю»
( Команди задають питання)
Конкурс 4. Хто більше
Написати як можна більше хімічних елементів із закінченням на «ій»
( гра з вболівальниками)
а) твердий як ….
б) характер як…
в) сивина блищить як…
г) слово срібло, а мовчання -…
3. Найпоширеніший елемент на Землі? (оксиген)
4. Наука про речовини та їх перетворення.(хімія)
5.Спосіб виділення солі з води(випарювання)
6. Яким хімічним елементом багато яблуко?(ферум)
7. Яки агрегатні стани може мати вода? (всі три)
- Поки наше жури перевіряє виконання завдання ми дивимось номер художньої самодіяльності.
- Слово жури.
Конкурс 5. Домашнє завдання
Чарівна наука хімія, але вона любить уважних і охайних учнів. Давайте подивимось, як не потрібно працювати на практичних роботах.
( Учні показують виконання дослідів з помилками)
Конкурс 6. Хімічний експеримент.
По одному представнику від команди.
1.Оцені об’єм – налити « на око» 100 мл води.
2 Зібрати лабораторний штатив на швидкість.
Підсумки конкурсів.
Конкурс 7. Розшифрувати формули
Скласти формули сполук , знаючи валентність.
- Поки команди працюють у нас експериментальна пауза. Зустрічайте «Хімік – цілитель» (дослід –чудове зцілення, реактиви: амоній роданід,ферум(ІІІ) хлорид, натрій фторид), а ще до нас завітав «Хімік – Коперфільд» (дослід – незгоряюча хустинка реактиви: етиловий спирт, вода)
Побажаємо успіхів Хімікам у вивченні хімії.
Підсумки конкурсу. Слово жури.
-А зараз вас прийшли вітати корифеї хімії. Послухайте їх наказ.
( Учні 10, 9, 8 класу)
- Хімію любить, вивчайте та поважайте, як матінку свою,
Хоча вона вам ніби й не потрібна,
Бо ви дорослі, знаєте вже все
І впевнено в житті крокуєте.
А хімія оця гірка, вонюча,
Водночас корисна й пахуча,
Без неї нам не їсти і не спати,
Не вмитись і не одягтись,
Та навіть не погратись.
Це треба добре памятать,
Бо все, куди не подивись в житті, без хімії
Як і без мами ніяк не обійтись,
Ніде вам не пройти без формул, без рівнянь, і без завдань,
І без міцних хімічних знань!
- І хоча у нас сьогодні є переможці і переможені, я вважаю, що перемогла «Дружба»! (прояв надпису за допомогою амоній роданіду і ферум (ІІІ) хлориду).
Всіх вас я посвячу в хіміки! Бажаю вам успіхів в вивченні хімії, міцних знань, гарних оцінок! ( Учні виконують гімн хіміків.)
Великий Д.І. Менделєєв сказав у своєму заповіті молоді : «…внимательно изучайте химию. Это изумительная наука!...», так любить і вивчайте хімію!
Хіміко - біологічна гра '' Форт Буаяр. ''.
Учитель хімії. Люба людина чи доросла, чи мала любить грати в шахи,. або у волейбол, або в цікаву інтелектуальну гру. Вона ризикує і виграє. Сьогодні й мі з вами отримуємо певний запас адреналіну.
Учитель біології. Давайте уявимо, що ми знаходимось в океані, де стоїть форт Буаяр. Нашим гравцям потрібно пройти по його лабіринтах, вирішити багато проблем, відповісти на запитання.
Представлення команд, пояснення правил гри.
Учитель хімії. Маршрут, яким пройдуть гравці: Кімната - акваріум → Галерея кам'яних статуй → Башта Перевертнів → Лабораторія алхіміка → Підвал Павуків → Дробина з зникаючими сходинками → Чорна кімната.
Учитель біології. Отже, мі починаємо. ( Команди тягнуть конверти з завданнями) Ви знаходитесь у Кімнаті - акваріум, яка заповнена водою, її можна перепливти, але є небезпека зустрітися з величезною медузою, у якої є щупальці, на яких містяться формули сполук з різних класів органічних сполук. Якщо ви виконаєте завдання, то обов'язково перепливете на іншій бік .
Завдання для 1 команди: Вибрати речовини, які належати насиченим вуглеводням: С6Н6, С2Н6, СН4, С2Н4, С3Н8, С5Н10, С7Н16.
Завдання для 2 команди: Вибрати насичені речовини: С6Н14, С2Н2, С4Н10, С6Н12, С 8 H18 , С9Н18, С5Н12.
Команди працюють на час. Команда, яка швидше виконає завдання, отримує ключ.
Учитель хімії. Ми з вами рухаємося до Галереї кам’яних статуй. Але ці скульптури можуть ожити, якщо ви невірно виконаєте завдання. Це – небезпечно, бо ці статуї будуть вас переслідувати. У разі правильної відповіді, ви розгадаєте шифр галереї і отримуєте ключ.
Завдання для 1 команди: Дивись додаток
Завдання для 2 команди: Дивись додаток
Команди виконують завдання на час.
Учитель біології: Башта Перевертнів – це башта тіней померлих магів, які мають гучний голос. Вони живуть поодинці, мовчки, але якщо зустрічають людину, можуть заговорити її до смерті. Якщо ви доведете, що у вас є спільні інтереси з магами, вони перетворяться на співучих птахів, слухати яких дуже приємно. А спільний інтерес – це ваші знання.
Питання для 1 команди:
4. Наука, що вивчає рослини? (ботаніка)
10. Що виманила лисиця у ворони у відомій байці Крилова?(сир)
Питання для 2 команди:
Учитель хімії: Як вам відомо алхіміки намагалися одержати філософський камінь, а з нього золото. Ось ви зараз знаходитесь в Лабораторії алхіміка, ваше завдання в цих конвертах.
Завдання для 1 команди: Довести, що дана органічна речовина містить Хлор.
Завдання для 2 команди: Довести, що дана сполука містить сульфат – йон.
Учитель біології: Ми з вами направляємося до підвалу Павуків, де живуть страшні отруйні павуки, які намагаються вкусити і отруїти і небезпечні для людини. Вони закривають вхід у підвал. Перемогти їх можна , якщо правильно відповісти на запитання.
Завдання для 1 команди: з переклику речовин вибрати та назвати алкан
Завдання для 2 команди: з пере лику речовин вибрати та назвати алкен
Учитель хімії: А ось перед нами дробина з зникаючими сходинками. Щоб піднятися по цих сходинкам, потрібно виконати наступне завдання.
(білок) (фотосинтез)
Завдання для1 команди: амінокислота →?→ рибосома ; листок→?→кисень;
Завдання для 2 команди: нуклеотид→?→мітохондрія; листок →?→ вугле-
кислий газ (АТФ) (дихання)
Учитель біології: І нарешті ми з вами біля чорної кімнати. Що в цій кімнаті, ніхто не знає. Але зайти туди можуть кращі. Тому ми пропонуємо це зробити капітанам команд.
Завдання для капітана 1 команди: Який об’єм вуглекислого газу утвориться при згорянні 3 моль метану?
Завдання для капітана 2 команди: Який об’єм хлору потрібен для хлоруванню 2 моль метану?
Учитель хімії: А поки наші капітани працюють, ми граємо з уболівальниками.
Питання для уболівальників:
Перевірка виконаного завдання капітанами.
Підсумки гри, нагородження переможців.
Біологія + хімія
1.Значна кількість цих речовин утворюється у тканинах хвойних рослин, хрону, цибулі, часнику. Вони здатні пригнічувати ріст і розвиток шкідливих мікроорганізмів. Що це за речовини?
1.Фітогормони 3.Вітаміни
2.Фітонциди 4.Гербіциди
Відповідь. Фітонциди.
2.Ці темно-коричневі пігменти забезпечують забарвлення волосся, шкіри, райдужної оболонки ока. їхнє утворення посилюється під дією ультрафіолетового випромінювання, а припинення синтезу цих сполук викликає посивіння волосся.Назвіть ці сполуки.
1.Хлорофіли 3.Гемоглобіни
2.Каротиноїди 4.Меланіни
Відповідь. Меланіни.
3.Елемент,який визначає червоний колір гемоглобіну,входить до складу міоглобіну.Певний його запас зберігається в білках печінки.
Відповідь: Залізо
4.Нестача цього елемента викликає карієс зубів, а його надлишок-плямисту емаль зубів. Відповідь: Фтор ( Флуор)