Календарно-тематичне планування з екології для 11 класу (рівень стандарту), згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді і спорту України.
(17 годин, 0,5 год./тиждень)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
|
|
Тема 1. Екологія як наука про довкілля Предмет, об’єкт, завдання і методи науки про довкілля. Структура сучасної екології та її місце в системі наук. |
|
|
|
Тема 2. Природа і людина: системний підхід Властивості складних систем. Біосфера. Еволюція уявлень про роль і місце природи у житті суспільства.
|
|
|
|
Ноосфера. Антропогенний вплив на природне середовище. Практична робота1. Аналіз особливостей історичних етапів взаємодії суспільства і природи. |
|
|
|
Тема 3. Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень. Категорія „забруднення”. Основні антропогенні джерела забруднення.
|
|
|
|
Стійкість природних компонентів, геосистем до антропогенних забруднень. Практична робота 2. Порівняння обсягів і структури забруднення міст України. |
|
|
|
Тема 4. Проблема деградації природних компонентів. Поняття „деградація природи”. Типологія компонентів природи за ступенем стійкості до антропогенних чинників.
|
|
|
|
Наслідки деградації природних компонентів. Категорія деградована геосистема. Практична робота 3. Вплив інтенсивності ерозійних процесів на стан ґрунтового покриву. Узагальнення знань з теми |
|
|
|
Тема 5. Проблема зміни ланок колообігу речовин та енергії. Колообіг речовин і енергії як основний системотворчий фактор.
|
|
|
|
Колообіги речовин, енергії, інформації та їх зміни антропогенною діяльністю. Практична робота 4. Аналіз схем колообігу основних речовин у природі на предмет зміненості їх ланок антропогенною діяльністю. |
|
|
|
Тема 6. Проблема збалансованого природокористування. Категорія „збалансований розвиток”, її еволюція.
|
|
|
|
Збалансованість між біологічної продуктивністю і споживанням біологічної продукції. Практична робота 5. Існуюча і оптимальна структура природокористування в Україні. |
|
|
|
Тема 7. Проблема збереження біотичного і ландшафтного різноманіть. Генетичне видове і екосистемне біорізноманіття. Причини і наслідки деградації.
|
|
|
|
Природозаповідання. Міжнародні та національні програми збереження біорізноманіття. Практична робота 6. Аналіз особливостей розвитку заповідної мережі України |
|
|
|
Тема 8. Проблема оптимальної ландшафтно-екологічної організації території. Категорія „оптимізація”. Критерії та пріоритети ландшафтно-екологічної оптимізації території. Ієрархія цілей організації.
|
|
|
|
Найвищий пріоритет природоохоронної та антропоекологічної функцій. Оптимізація „природного каркасу” території. Практична робота 7. Аналіз співвідношень природних і антропогенних угідь своєї області, адміністративного району і порівняння їх з оптимальними показниками |
|
|
|
Оптимальне співвідношення природних та господарських угідь. Нормування антропогенних навантажень. Узагальнення знань з теми |
|