Хімія 7 клас НУШ урок №2

Про матеріал
Урок розроблено у рамках апробації Модельної навчальної програми "Хімія 7-9 класи" для закладів загальної середньої освіти ( авт. Г.А.Лашевська) - наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023року № 1001) та у відповідності із власним календарним планом за програмою Чернівецької гімназії №7 Чернівецької міської ради (1 година на тиждень). Урок №2 є продовженням розпочатого напрямку. Використовуються форми роботи запропоновані для НУШ. Урок можна вткористовувати у очній і дистанційній формі навчання. Є додатки до уроку. .
Перегляд файлу

Чернівецька гімназія №7 Чернівецької міської ради

Урок хімії в 7 класі НУШ

(на основі Модельної програми Г.А Лашевської

і відповідного власного календарного планування

Вчителька

Старовойт В.Г.

Тема 1. Здобуваємо й застосовуємо хімічні знання безпечно 

Урок №2.

Тема уроку№2: « Предмет хімії. Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення в навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії»

Мета уроку: на основі самостійної роботи учнів з інформацією в інтернеті (під час виконання домашнього завдання та представлення його в групах у класі) усвідомити значення понять : « Предмет хімії. Хімія – природнича наука, її значення в житті людини».

На основі знань попереднього уроку про правила безпеки на уроках хімії, продемонструвати візуальні зміни забарвлення індикаторів у різних середовищах харчових продуктів і побутових відходів.

Змістовні лінії уроку: безпека життєдіяльності – основа навчання природничих дисциплін; громадянська позиція кожного українського школяра; розвиток пізнавального інтересу до науки хімії та її значення в житті суспільства

 Розвиток компетентностей на уроці:

     Спілкування державною мовою

     Екологічна грамотність і здорове життя

     Інформаційно- цифрова компетентність

     Уміння вчитися впродовж життя

Використання інтерактивних методів навчання ( в залежності від часу і активності учнів можливо часткове використання):

     Групове обговорення

     Коло ідей

     Плакат думок

     Сенкан ( можна використати для індивідуального домашнього завдання)

 

     Очікуванні результати: Моделює одержані в 5-6 класах знання з інтегрованого курсу природничих дисциплін . Висловлює власні думки з приводу дотримання правил Т/Б при використанні  обладнання кабінету, лаборантської кімнати, при виконанні демонстраційного експерименту; використовує інтернет ресурси для засвоєння матеріалу; працює в групі, оцінює свою роботу дома і на уроці; демонструє вміння виконувати певну роль в групі.

 Обладнання: телевізор ( екран), ноутбук, підключений інтернет, заготівки для роботи  на класній дошці : заготовлені посилання на он лайн сервіси : wordwall learningapps; заготовлені картки  із назвами 10 персонажів запропонованими в підручнику Г. Лашевської ( на самому початку) для роботи в малих групах ;   заготівка  надписів : «Бепека пожежна», «Безпека особиста», «Безпека при роботі в хімічному кабінеті»; реактиви та обладнання для демонстрації зміни забарвлення індикторів в лужному та кислому середовищі; відеоурок Тетяни Безавлук для демонстрації фрагменту про значення хімії в житті людини.

                                                    Хід уроку:

І. Організаційний момент

Вітання: «Слава Україні! Відповідь: «Героям слава!». На першому уроці я вам запропонувала план-схему за якою ми будемо проводити наші уроки, а також позначення, які ми робитимемо на полях зошита, щоб не забути основні моменти та допрацювати те, що не встигли в класі.

План-схема уроку ( у презентації, або на дошці :

І- Знаємо, уміємо …

ІІ- Вивчатимемо ….

ІІІ- Експеримент ( дослідження)…

ІV- Що? Де? Коли? ( цікава інформація) ….

V – Рефлексія ( оцінювання) …

VІ – Джерела інформації ( література, інтернет посилання…)

VІІ -  Домашнє завдання…

 Нагадую, що при роботі з зошиті будемо використовувати певні помітки на полях:

                    !- вивчити напам’ять

              ?- доробити, перевірити

             Д.З. – домашнє завдання

              V – звернути увагу, важливо

 

То ж працюємо за нашим планом

Перший пункт – І- Що ми знаємо і уміємо

На минулому занятті ми говорили про ?.... (учні відповідають) Вірно важливість техніки безпеки. Запрошую 3- бажаючих працювати з карточками – вам треба розмістити в три колонки відповідно правила поведінки  вивчені на минулому уроці. В цей час інші учні класі  клас роблять коло.

ІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок

Проводжу у колі з допомогою м’яча. Передаючи м’яч по колу  даємо відповіді на мої запитання (Список запитань додаю)

Перевірямо з класом, як справилися із завданням учні що працювали самостійно.

ІІІ. Вивчення теми на основі знань учнів

 Прошу відкрити зошити і записати дату уроку. Пропоную сформулювати тему уроку. Методом мозкового штурму виясняємо, що доцільно буде розглянути що ж вивчає хімія, для чого вона і її роль у житті суспільства. Записую тему на дошці, або демонструю слайд.

Оскільки на першому занятті ми визначили , що безпека відноситься до першочергових потреб людини. Розглянули різновиди безпеки, зокрема роботи в хімічному кабінеті. Виконуємо другий пункт нашого плану. Сьогодні ми продовжимо тему людських потреб і зупинимось на потребі здобування знань. А конкретно- хімічних знань.

Працюємо в маленьких групах по 3 учні, які ви створили готуючи матеріал використовуючи інтернет. У нас є 10 персонажів, які коротко інформують нас про своє захоплення і як воно пов’язане з хімією. Учні розповідають про свої дослідження в пошуковій системі інтернету.

Акцентую увагу, що хімія наука експериментальна, вивчає склад, будову, властивості речовин та їх перетворення в живій і неживій природі. Робимо в зошиті позначку на полях - ! (вивчити на пам'ять)

Малюю на дошці трикутник і називаю його «Трикутником пізнання»:

                                              Властивості

 

 

 

                      Склад Будова

Методом мозкового штурму виясняємо які нам відомі речовини  і де вони використовуються. Обговорюємо що собою являють  речовини зображені на малюнку 2.1 ст 12 (підручника Г Лашевської), що їх об’єднує, пропонуємо  назву до цього малюнка. Висловлюємо думки з приводу прокисання молока, гіркоти масла, тощо. Дискутуємо  про речовини та їх перетворення в навколишньому світі. Користуючись матеріалами підручників попередніх авторів ( у нас це Попель ) даю короткі відомості з історії хімії. Основні положення фіксуємо в зошит. На полях робимо позначку – вивчити напам’ять означення хімії як науки. Переходжу до підтвердження , що хімія експериментальна наука і пропоную демонстрацію забарвлення індикаторів  в різних середовищах ( при необхідності використовую фрагмент відеоуроку  Тетяни Безавлук

ІV. Практична частина – правила поведінки –

Демонстрація №2. Зміна забарвлення  індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів. (можна показати фрагмен  відеоуроку  Тетяни Безавлук за посиланням: https://youtu.be/GjmqxWrkpGI?si=_oErJbJA_rD2UAYw

Під час демонстрації прошу учнів коментувати яких правил техніки безпеки дотримуюся.

V. Рефлексія  ( http://surl.li/eylpd)- на сайті wordwall

Для рефлексії використовую  готову вправу із сайту wordwall, або підготовлені  питання по даній темі.

VІ. Джерела інформації

Пропоную скористатися матеріалами підручника Г.Лашевської та Попеля.

VІІ. Оцінювання

Враховую при оцінюванні групову роботу, де учні проводять самооцінку та виконані індивідуальні і домашні завдання.

VІІІ. Домашнє завдання : Г.Лашевська – на  ст. 12 виконати впр. 1-2. Впр.2 має пояснення на ст. 25.

Додатки до уроку:

  1. Я — Андрій, майбутній журналіст. Мені не дають спати лаври Теодора В.

                           Ґрея і Гліба Репіча. Вивчаючи хімію, зможу розвинути свої         

                           природні здібності, інтереси й обдарування.

 

    2. Моє ім’я Петро. Я мрію про власну студію молекулярної кухні.

                                    Найсучасніші здобутки хімічного матеріалознавства

                                    забезпечують функціональність мого протеза.

                                    Надихаюся незламністю Романа Купрієнка, Ольги  

                                    Бенди, переможними історіями Едуардо Гарсії і Майкла

                                                                                                                      Кейнза.

 3. Мене звуть Валерій. Знання хімії потрібне мені, бо хочу сприяти  

                                           досягненню цілей сталого розвитку в Україні і світі.

                                           Цікавлюся проблемою утилізації побутових

                                           відходів і військових боєприпасів. А ще мрію стати

                                            нобелівським лауреатом.

 

4.  Я – Ашанті. Хімічні джерела струму (акумулятори) і новітні матеріали   

                            в конструкції візочка сприяють моїй мобільності.

                            Вивчатиму хімію, бо хочу знати, як правильно дбати

                            про чистоту тіла, оселі, планети. Маю за приклад

                            Сібріну Коллінз.

 

5. Я – Катерина. Хочу досягти успіху, розробляючи нові ліки, адже Україні потрібна сильна фармацевтична
галузь. Хочу зробити те, що не встигли Владислава Черних «Аїда» й Андрій Кравченко «Кремінь»

 

6. Звуся Лейлою. Вивчати хімію мене надихнув успіх Бо Вангтракулді винахідниці вогнестійкого хіджаба.

 

7. Моє ім’я – Валентина. Навчаюся завзятості й цілеспрямованості в тезки – незрячої луцької волонтерки з вадами слуху. Упевнена, що зможу здобути хімічну професію. Прикладом для мене є Мона Мінкара, Генрі «Хобі» Ведл, Метью Губерман-Пфеффер, Кері Супало.

 

8. Я – Мустафа, майбутній історик, цікавлюся внеском алхімічної спільноти, зокрема доробком Таппуті Белатекаллім, у виникнення хімії.

 

9. Моє ім’я Шерон. Мрію стати фахівчинею з радіаційного і хімічного захисту. А ще – здобути премію L’ORÉAL-ЮНЕСКО «Для жінок у науці».

 

10. Звуся Григір, іще не вирішив, ким стану. Та дарма! Хімія потрібна повсюдно — у медицині й у війську, у криміналістиці й косметології, фермерстві й мистецтві, у щоденному житті й надзвичайних ситуаціях.

( діти дома шукали інформацію про ці особистості і на уроці діляться нею – одну особистіть опрацьовували по 3  учні в домашній групі)

 

Запитання в колі:

  1. З чого складається повітря?
  2. Що знаєте про воду?
  3. Які водні середовища існування можете назвати?

 

     4.Що таке речовини?

     5.Чи можете привести приклад суміші?

     6. З якими природничими науками  ви познайомилися в 5-6 класах?

     7. Хто знає що таке атом , а що таке молекула?

     8. А як вивчають природничі науки, якими методами?

9. Чого треба дотримуватися при вивченні природничих дисциплін?

( Ці питання вони вивчали у інтегрованому курсі у 5-6 класі)

Використовую питання із плаката:

Рефлексія

(пишу на окремих листках . Хто хоче  той витягує запитання і відповідає)

Було важко, але я…

На наступному занятті я хочу…

Найбільший мій  успіх на уроці це…

Тепер я знаю що…

На сьогоднішньому занятті я дізнався  ( дізналась)…

Хочу похвалити себе за те, що  на  занятті я…

На занятті мені особливо сподобалось…

На сьогоднішньому занятті мене здивувало…

На сьогоднішньому занятті я розібралась (розібрався)…

Знання із сьогоднішнього заняття мені знадобляться…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Степаненко Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
14 вересня 2023
Переглядів
1090
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку