Хімія 7 клас НУШ урок №5

Про матеріал
Урок№5 - продовження апробації Модельної навчальної програми "Хімія 7-9 класи" для закладів загальної середньої освіти ( авт. Г.А.Лашевська) - наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023року № 1001). Розроблений на снові шкільної програми та у відповідності із власним календарним планом вчительки. Даний урок допоможе учням розібратися у різноманітті простих, складних і небезпечних речовин. Вони не тільки ознайомляться із маркуванням речовин, а і проведуть лабораторне дослідження №2: « Маркування речовин (на прикладі хімічної, харчової, косметичної, фармацевтичної продукції)»; використають метод спостереження; попрацюють на сайті learningapps.org; використають матеріали нового підручника Г.Лашевської. Урок містить відеоматеріали, що відповідають темі, які учні можуть самостійно переглянути дома. Використовуються форми роботи запропоновані для НУШ.
Перегляд файлу

Чернівецька гімназія №7 Чернівецької міської ради

Урок хімії в 7 класі НУШ

(на основі Модельної програми Г.А Лашевської

і відповідного власного календарного планування

Вчителька

Старовойт В.Г.

Тема 1. Здобуваємо й застосовуємо хімічні знання безпечно 

Урок №5.

Тема уроку №5: «Прості й складні речовини. Ознайомлення із маркованням речовин. Лабораторне дослідження №2. Марковання речовин (на прикладі   хімічної, харчової, косметичної, фармацевтичної продукції)»

 

Мета уроку: на основі знань про фізичні тіла, речовини, молекули, атоми  дослідити прості і складні речовини за їх впливом на людський організм через використання марковання речовин на прикладі продукції, яка використовується у них дома (хімічна, харчова, косметична. Тощо). При проведенні лабораторного дослідження використовувати такі методи як спостереження, застосувуючи цифрову грамотність.

Змістовні лінії уроку: розвиток пізнавального інтересу до науки хімії та методів  її  вивчення;

безпека життєдіяльності – основа навчання природничих дисциплін;

 

  Розвиток компетентностей на уроці:

     Спілкування державною мовою

     Екологічна грамотність і здорове життя

     Інформаційно- цифрова компетентність

     Навички практичної діяльності

Використання інтерактивних методів навчання ( в залежності від часу і активності учнів можливо часткове використання):

     Групове обговорення роботи із джерелом

     Метод вільного мікрофону

     Практична діяльність

 

Очікуванні результати: Висловлюють власні думки з приводу дотримання правил Т/Б при виконанні  лабораторного досліду №2, називають найважливіше обладнання  для проведення даного дослідження; працюють в групі, оцінюють свою роботу дома і на уроці; демонструють вміння виконувати певну роль в групі.

Обладнання: телевізор ( екран), ноутбук, підключений інтернет, заготівки для роботи  на класній дошці, матеріали для рефлексії, заготовлені посилання на он лайн сервіси : лабораторне дослідження – 1.«Маркування небезпечних речовин» за посиланням http://surl.li/lusdd,

2. https://learningapps.org/watch?v=pvb7avz4523 – повторення знань про хімічний посуд,

3. https://learningapps.org/watch?v=pr2ohji3t23 – правила  техніки безпеки ,

4. https://learningapps.org/watch?v=ppnbn6bwn23 – маркування небезпечних речовин  (матеріали 2,3,4 подані за останньою версією підручника Г. Лашевської);

продукція , яка буде досліджуватися.   

                                                    Хід уроку:

І. Організаційний момент

Вітання: «Слава Україні! Відповідь: «Героям слава!». Давайте запишемо в зошиті число і поділимося результатами домашньої роботи, тобто виконуємо перший пункт плану уроку. ( Уточнюю чи були труднощі при виконанні домашнього завдання, виясняю чи всі виконали, уточнюю причину не виконаних завдань і уточнюю коли це завдання буде виконано).

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок ( включає пункт плану «Що? Де? Коли?)

 Працювати будемо у трьох групах: І група задає запитання про тіла і речовини, молекули, атоми; ІІ група відповідає на ці питання, а ІІІ група аналізує якість запитань та відповідей. Два учні (бажаючі) працюють індивідуально на телефонах за посиланнями 2 і 3.

В результаті активної роботи приходимо до підсумку. Що

     Фізичні тіла складаються з речовин.

     Невід’ємна ознака речовини — маса.

     Більшість речовин може перебувати у трьох агрегатних станах — твердому, рідкому й газоподібному.

     Речовини та їх суміші, які використову­ють у будівництві, для виготовлення облад­ннання, різних предметів, називають матеріалами.

     Атом — найменша частинка речовини, яка не має електричного заряду і складається з ядра та електронів, що рухаються нав­коло нього.

     Молекула — частинка речовини, яка складається з двох або більшої кількості сполучених атомів.

ІІІ. Вивчення теми на основі знань учнів

Переходимо до вивчення теми сьогоднішнього уроку. Щоб сформулювати її прошу назвати речовини, які є у вас дома. Методом мозкового штурму учні називають  косметику, речовини для побуту, для харчування, для прибирання квартири, для проведення ремонту Все це записується на дошці. Пропоную пригадати з минулого уроку що таке властивості речовин і розділити названі речовини на групи за властивостями.

Властивості речовини — це ознаки, за якими речовина відрізняється від іншої або подібна до неї.

То ж за цими властивостями ми і вивчатимемо сьогодні що? Звичайно речовини, їх групи иа як вони впливають на нас.

Записуємо тему уроку : : «Прості й складні речовини. Ознайомлення із маркуванням речовин. Лабораторне дослідження №2. Маркування речовин (на прикладі   хімічної, харчової, косметичної, фармацевтичної продукції)»

Давайте спробуємо на основі спостережень описати фізичні властивості деяких речовин: води, кухонної солі, заліза, сірки, оцту, засобу для чищення забруднених поверхонь. А тепер сформулюйте, які властивості ми називаємо фізичними?

Властивості речовини, які визначають спостереженням або вимірюваннями, називають фізичними.
Найважливішими фізичними властивостями речовини є:
• агрегатний стан за певних температури й тиску;
• колір, блиск (або їх відсутність);
• запах (або його відсутність);
• розчинність (або нерозчинність) у воді;
• температура плавлення;
• температура кипіння;
• густина;
• теплопровідність;
• електропровідність (або неелектропровідність).

Чи всі речовини безпечні для здоров’я людини? А як визначити які з них небезпечні? Так їх позначають і це позначення називається маркуванням.

Проводжу обговорення питань : - Знаки хімічної безпеки.
- Пам’ятка з хімічної безпеки. (на екран телевізора виводжу електронний підручник Г. Лашевської (ст.7-8) Мал. 2.6, де є сучасні зображення маркованої продукції – остання версія)
Маркування небезпечних речовин проводять з метою попередження людей про небезпеку, яку можуть створити речовини під час зберігання
і використання
, на етикетках, упаковках, контейнерах запроваджено відповідне маркування. Кожний знак небезпеки містить чорне символічне зображення (мал. 25 у підручнику П. Попеля).              При наявності інтернету пропоную переглянути відеоматеріал за посиланням : http://surl.li/lusdd

Діти конспектують цікаві для себе моменти. Переходимо до практичного дослідження.

ІV. Хімічне дослідження №2. Маркування небезпечних речовин.

В зошиті для практичних досліджень записуємо число, тему дослідження. Формулюємо завдання, визначаємо кількість досліджуваних речовин, вимоги до оформлення роботи і проводимо перше дослідження, вивчаючи етикетки роздані вчителем  для роботи. Малюємо знаки маркування з етикетки  в зошиті і записуємо їх значення. У висновку – рекомендації як користуватися даним засобом.

V. Рефлексія  ( http://surl.li/eylpd)- на сайті wordwall

Для рефлексії використовую  готову вправу із сайту wordwall

VІ. Джерела інформації

Пропоную скористатися матеріалами підручника  П. Попеля, Г.Лашевської та інтернетом, переглянути запропонований відеоролик за посиланням: http://surl.li/lusdd

VІІ. Оцінювання

При оцінюванні враховую  участь у груповій роботі, активність під час обговорення та мозкового штурму, знання правил безпеки, виконання дослідження на уроці та вдома.

VІІІ. Домашнє завдання :

     оформити в зошиті лабораторне дослідження №2 – другу речовину;

     дати відповідь на питання : для чого маркують хімічну, харчову, косметичну, фармацевтичну тощо сировину і продукцію?
- Що таке хімічна безпека?

      Зіграйте у гру за посиланням : https://learningapps.org/watch?v=pb5xdpuwk23

     При необхідності скористайтеся відеоматеріалами для кращого розуміння теми: http://surl.li/lusdd


 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савєнкова Ольга Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
798
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку