1
ЗМІСТ
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
1.Назва програми «Хочу до до школи»
Розробка практичного психолога Будильського НВК: ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ Грузд Н.В.
2. Програма розрахована на дітей 5-7 років
3. Мета програми: формувати психологічну готовність дітей до навчання в НУШ, активізувати та стимулювати пізнавальну діяльність, розвивати емоційно-вольову, мотиваційну сфери, формувати комунікативні вміння і навички.
4. Завдання:
Сприяти готовності дітей до навчання в НУШ: довільності емоційно-вольової, мотиваційної, соціальної, інтелектуальної, психічної сфер:
1. Формувати установки на взаємодію та доброзичливе ставлення до однокласників, вміння визначати свій та інших емоційний стан, уміння вислуховувати відповіді товаришів.
2. Розширювати знання про навколишню дійсність.
3. Розвивати пізнавальні процеси вихованців: увагу, пам’ять, мислення, уяву.
4. Формувати зв’язне мовлення, вміння повно висловлювати думку.
5. Розвивати довільну регуляцію поведінки: вміння виконувати вказівку вчителя, працювати за зразком, розвивати навички самостійної навчальної діяльності.
5.Науково-методичне обґрунтування програми:
Програма спрямована на розвиток пізнавальних процесів: пам'яті, мислення, уваги, уяви, просторових уявлень, формування фонематичного слуху та мовлення, розвитку довільності психічних процесів.
Групові заняття (10-20 дітей) проводяться в ігровій формі та включають вправи на розвиток пізнавальної та емоційно-вольової сфери, комунікативні ігри, вправи на розвиток моторики.
Програма розрахована для використання практичними психологами.
Структура програми:
Програма корекційно-розвивальних занять складається із 10 занять, 1 година на тиждень. Тривалість кожного заняття по 35 хвилин.
Матеріали та обладнання: плакат квітка з правилами групи, іграшки, м'яч, олівці,аркуші з індивідуальними заняттями, музичні записи, дипломи майбутніх першокласників.
Строки та етапи реалізації програми:
Реалізація програми березень-травень 2019 року
Очікувані результати:
Навчально-тематичний план та структура занять
№ заняття |
Мета заняття |
Зміст роботи |
|
Діагностичний етап. Діагностика шкільної готовності Керна-Йерасика (квітень) |
|
1 |
Корекційно-розвиткові заняття. Мета: створити емоційний комфорт, позитивну мотивацію до школи, зняти емоційне напруження, сприяти розвитку мовлення, пізнавальних процесів, виховувати доброзичливе ставлення до інших. |
1. Вправа-привітання 2. Гра «Я знаю» 3. Вправа «Мій настрій» 4.Оголошення теми заняття 5. Створення правил групи 6. Вивчення вірша. 7.Вправа «Австралійський дощик» 8. Гра «Назви правильно предмети» 9.Рефлексія. Визначення емоційного стану. 10. Ритуал прощання.
|
2 |
Мета: розвиток пізнавальних процесів, комунікативних вмінь |
1. Вправа-привітання «Ясне сонце». Визначення емоційного стану. 2. Повторення правил групи й вірша. 3. Вправа «Слідчий або що я покладу до портфеля» 4. Вправа «Придумай речення» 5. Танцювальна вправа «Два півники» 6. Вправа на розвиток уваги «Стрілочки» 7. Рефлексія. Визначення емоційного стану. 8. Ритуал прощання.
|
3 |
Мета: розвиток пізнавальних процесів, формування комунікативних вмінь, довільності поведінки. |
1. Ритуал привітання. Визначення емоційного стану 2. Гра «Назви сусідів тижня» 3. Повторення правил групи та віршика. 4. Гра « Не пропусти слова про школу та шкільні речі» 5. Вправа «Запам’ятай» 6. Вправа на розслаблення «Ходим по колу-граємо в школу» 7. Вправа «Оплески» 8. Рефлексія. Визначення емоційного стану дітей. 9. Ритуал прощання. Вправа «Ух». |
4 |
Мета: створити позитивний настрій, розвивати пізнавальні процеси, формувати вміння виконувати вказівку вчителя, виховувати доброзичливість |
1. Ритуал привітання незвичним способом. Визначення емоційного стану. Повторення правил групи. 2. Гра «Так-ні» 3. Вправа «Слуховий диктант» 4. Рухлива хвилинка «Будь ласка» 5. Гра «Форми» 6. Вправа з рахівними паличками. 7. Рефлексія. Визначення емоційного стану 8. Ритуал прощання «Я бажаю тобі» |
5 |
Мета: розвиток пізнавальних процесів, мовлення, формування вміння працювати в команді, виконувати вказівку вчителя.
|
1. Ритуал вітання «Добрий день!» Визначення емоційного стану. Повторення правил групи. 2. Вправа «Закінчи речення» 3. Вправа «Пишемо кружечками» 4. Хвилинка розслаблення. 5. Вправа «Ким був раніше?» 6.Вправа «Відшукай всіх сонечок» 7. Рефлексія. Визначення емоційного стану. 8. Ритуал прощання «До побачення» |
6 |
Мета: розвиток мовлення, пізнавальних процесів, вміння слухати вказівку дорослого, формування вміння працювати разом. |
1. Ритуал вітання незвичним способом. 2. Визначення емоційного стану. Повторення правил групи. 3. Вправа на розвиток уваги, пам’яті 5. Рухлива хвилинка» 6. Вивчення чистомовки. 7. Гра «Істівне-неїстівне на новий лад» 8. Рефлексія. Визначення емоційного стану. 9. Ритуал прощання «До побачення» |
7 |
Мета:розвиток пізнавальних процесів, поповнення й розширення словникового запасу, формування «Я-свідомості», емпатії, умінь діяти за правилом.
|
1. Ритуал привітання із дзеркальцем. Визначення емоційного стану. Повторення правил групи. 2. Вправа «Подарунок» 3. Вправа «Упізнай казку» 4. Повторення чистомовки, вивченої на занятті 6. 5. Рухлива хвилинка «Австралійський дощик» 6. Вправа «Назви дії предмета» 7. Вправа «Склади коврик» 8. Рефлексія. Визначення емоційного стану свого товариша. 9. Ритуал прощання «Дарую тепло свого сердечка»
|
8 |
Мета: розвиток пізнавальних процесів, вміння виконувати вказівку вчителя, формувати чутливе відношення один до одного.
|
1. Музичне вітання. 2. Визначення емоційного стану. 3. Повторення правил групи (віршик) 4. Вправа «Закодоване слово» 5. Вправа «Кольори» 6. Вправа «Ковпак трикутний» 7. Вправа «Домалюй намисто, знайди пару рукавичці» 8. Рефлексія. Визначення емоційного стану». 9. Ритуал прощання «Побажання».
|
9 |
Мета: розвиток уваги, уяви, фонематичного слуху, довільності рухів, вміння працювати за вказівкою вчителя.
|
1. Ритуал привітання. 2. Визначення емоційного стану. 3. Повторення правил групи. 4. Вправа «Уважний» 5. Рухлива хвилинка «Король сказав» 6. Вправа «Домалюй» 7. Вправа «Протилежні слова» 8. Рефлексія. Визначення емоційного стану». 9. Ритуал прощання «Ух»(див.попередні заняття).
|
10 |
Мета:розвиток пізнавальних процесів, мовлення, уявлень про шкільні особливості, формування комунікативних вмінь.
|
1. Ритуал привітання. 2. Визначення емоційного стану. 3. Повторення правил групи. 4. Вправа «Давайте поплещемо» 5. Вправа «Склади оповідання» 6. Рухлива хвилинка «Слухай оплески» 7. Малювання під музику «Я-майбутній школяр» 8. Рефлексія. Визначення емоційного стану». Вручення дипломів майбутнього першокласника. 9. Ритуал прощання «Ми веселі, дружні діти, будем в школу ми ходити».
|
|
Діагностичний етап. Діагностика Керна-Йерасика (вересень 2019) |
|
Заняття 1
Мета: створити емоційний комфорт, позитивну мотивацію до школи, зняти емоційне напруження; сприяти розвитку мовлення, пізнавальних процесів, виховувати доброзичливе ставлення до інших.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Діти, сьогодні до вас у гості завітав казковий герой. Скажіть,хто це?
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Він поспати трохи ліг.
Так, це ведмедик. Його звуть Ласунчик, бо він дуже любить медок, цукерки. Він хоче з вами привітатися. Кожному з вас необхідно взяти його в руки, дивитися йому в очі, сказати «Привіт!» і назвати своє ім'я. І так по колу (психолог починає із себе).
А зараз ми пограємо в гру, яка називається «Я знаю». Я задаю запитання. Відповідає той, кому я кину м'ячика.
-Скільки тобі років?
- Як звуть твоїх батьків?
- Як називається село, в якому ти живеш?
- У якій країні ти живеш?
- Яка зараз пора року?
- Який зараз місяць?
- Який зараз день?
- Що таке школа?
- Що роблять у школі?
- Хто такий школяр?
- Навіщо бути школярем?
3. Вправа «Мій настрій» 5хв.
Діти, кожного дня кожна людина має настрій. Він змінюється залежно від того, що отримує людина – гарне чи погане. Якщо гарне, то людина радісна (показую емоції на малюнку), хтось засмутив – людина засмучена (емоцію суму), нічого не трапилося за день – людина спокійна. Давайте покажемо наші емоції (разом відображаємо вказані емоції мімікою). А зараз ми з вами визначимо свій настрій, які ми: радісні, спокійні чи сумні і позначимо його на аркушах, які лежать перед вами. Отже, в кого радісний настрій – зафарбовуємо кружечок жовтим кольором. Хто спокійний – зеленим, хто сумний – червоним.
Підсумок. –Чи є у нашій групі діти, які є сумні? А що треба зробити, щоб вони стали радісні або спокійні? (сказати приємні слова).
Тож давайте скажемо щось приємне (відповіді дітей).
Як ви почуваєте себе після того, як вам побажали приємне? Що треба сказати у відповідь?
4. Оголошення теми заняття.1хв.
Діти, із сьогоднішнього дня один раз в тиждень ми будемо працювати з вами разом і готуватися до навчання в школі.
Скажіть, щоб гарно навчатися в школі, що треба робити?
А ще, щоб гарно навчатися в школі, треба мати гарну пам’ять, мислення, увагу, уяву. Тому на наших заняттях ми будемо їх розвивати, а ще будемо вчитися гарному спілкуванню один з одним.
5. Створення правил групи.5хв.
Діти, щоб на наших заняттях був лад, давайте створимо правила, за якими ми будемо з вами працювати. Наш ведмедик Ласунчик зірвав у лісі чарівну квіточку. На пелюстках цієї квіточки нам треба написати правила, за якими ми будемо працювати (обговорення правил і їх запис психологом): уважно слухати один одного, не перебивати відповідь товариша, не викрикувати, хочеш сказати-підніми руку, говорити по черзі.
6. Вивчення вірша.5хв.
Спитає вчитель-треба встать,
Дозволить сісти-тихо сядь.
Сказати хочеш-не шуми,
А тільки руку підійми.
7. Вправа «Австралійський дощик»1хв.
8.Гра з м’ячиком «Назви правильно предмети»5хв.
Я кажу узагальнююче слово, діти – відповідні предмети. Наприклад, овочі: картопля, морква…(меблі, іграшки,транспорт, одяг, школа).
9. Рефлексія.5хв.
- Чи сподобалося заняття?
- Що саме?
10. Ритуал прощання.5хв.
- Діти, а зараз ми попрощаємося з нашим гостем Ласунчиком: «До побачення, Ласунчику. Мені на занятті було (приємно, неприємно-чому).
Заняття № 2
Мета: розвиток пізнавальних процесів, комунікативних вмінь.
Хід заняття:
(діти повторюють рухи за психологом)
Встало вранці ясне сонце
Посміхнулось у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Наше сонце звеселяти.
Встали, сіли, встали, сіли
Бачте, як повеселіли.
Стало сонце танцювати,
Добрий день усім казати.
2. Визначення емоційного стану. 3хв.
-Зараз ми з вами визначимо свій настрій за допомогою цієї вправи.
Хто має емоцію радості – стрибніть уверх, хто спокійний-стоїть, хто сумує-присядьте.
Спитає вчитель-треба встать,
Дозволить сісти-тихо сядь.
Сказати хочеш-не шуми,
А тільки руку підніми.
Діти, школярі, ходячи до школи, кожного дня носять із собою рюкзаки. Скажіть, навіщо? (відповіді дітей).
І від того, як ви навчитесь користуватися рюкзаком, залежить ваше вміння якісно й швидко готуватися до уроків, щоб не пропустити навчальний матеріал.
Зараз ми з вами будемо як справжній слідчий перевіряти, що ж лежить у цьому рюкзаку. Але робити це будемо із зав'язаними очима.
(обираю декілька учнів, які витягують по одній речі з рюкзака, вгадують її і говорять призначення).
Вправа «Розфарбуй стрілочки».
7. Рефлексія.
Визначення емоційного стану(як на початку заняття) 5хв.
8. Ритуал прощання. 1хв.
Візьмемося за руки й скажемо «На занятті ми бували-до побачення сказали».
Заняття 3
Мета: розвиток пізнавальних процесів, формування комунікативних вмінь, вміння виконувати вказівки вчителя.
Хід заняття:
1. Ритуал привітання5хв.
«Міша, я бажаю тобі гарного дня»
2. Визначення настрою.(попереднє заняття)3хв.
2. Гра «Назви сусідів днів тижня» (з м'ячиком)5хв.
Діти, скажіть,які ви знаєте дні тижня? А який сьогодні день тижня? Для чого треба знати дні тижня? Зараз ми пограємо в гру «Назви сусідів днів тижня». Наприклад, назви сусідів середи і т.д.
3. Повторення правил групи та віршика2хв.
4. Вправа «Не пропусти слова про школу й шкільні речі»5хв.
Зараз я говорю слова. Коли ви чуєте слово, пов'язане із школою, плескаєте в долоні.
5. Вправа-діагностика «Запам'ятай й відміть»5хв.
Діти, перед вами аркуш із 10 предметами. Ваше завдання подивитися й запам'ятати ці предмети. За моїм сигналом треба перегорнути листки на інший бік.
Готові? Тепер перегорнули аркуш на інший бік. На цьому боці серед всіх зображень вам треба знайти і обвести ті, які ви бачили.
6. Вправа на розслаблення «Ходим по колу»2хв.
Ходим, ходим ми по колу
Граєм, граєм ми у школу.
1,2,3,4 – плескаєм в долоні щиро.
7. Вправа «Оплески»4хв.
Діти, зараз я буду показувати цифру, а ви будете плескати в долоні стільки разів, скільки означає ця цифра. Готові? Почали!
Молодці, ви гарно справилися із завданням. Поаплодуйте собі, ви гарно працювали на занятті.
8. Рефлексія. Вправа – визначення емоційного стану дітей.3хв.
-Чи сподобалося вам заняття? Чим саме?
Тепер вам завдання. Хто має емоцію радості – стрибніть уверх, хто спокійний-стоїть, хто сумує-присядьте.
9. Ритуал прощання. Вправа «Ух»1хв.
Діти, візьміться за руки і давайте глибоко вдихнемо й наберемо повітря і разом одночасно його видихнемо й при цьому скажемо «Ух» (повторюючи так декілька разів).
Заняття №4
Мета: створити позитивний настрій; розвивати увагу, сприйняття форми, пам'ять, вміння виконувати вказівку вчителя, виховувати доброзичливість.
Хід заняття
1. Привітання2хв. Діти стоять у колі. По черзі вітаються один з одним, спочатку торкаючись руками, потім — «наче котики», торкаються плеча сусіда, потім — торкаються п'ятами.
Визначення емоційного стану.Повторення правил групи 2хв.
2.Гра «Так-ні» (з м'ячем) ст.12 «Готуємося до школи»3хв.
Діти, я буду задавати запитання, а вам треба на нього відповісти, але при цьому не вживати «Так» або «Ні». Наприклад :Ти-дівчинка? Відповідь «Я-дівчинка(хлопчик).
3. Вправа «Слуховий диктант»5хв.
Намалювати 5 будинків різного розміру так, щоб четвертий був найменший. У другого будинку на даху має бути труба, а середній будинок повинен мати круглі вікна.
4. Рухлива хвилинка «Будь ласка»2хв.
Коли я говорю команду із словом «будь ласка» ви її виконуєте. Якщо команда без слова будь ласка, стоїте на місці. Наприклад, будь ласка,підніміть руки вгору. Присядьте і т.д.
5. Гра «Форми»5хв.
Діти, в мене в руках геометричні фігури. Давайте їх назвемо. Правильно, це прямокутник, коло, квадрат. Давайте пригадаємо, які предмети мають форму:
Прямокутник — шафа, телевізор, книжка, тумбочка...
Коло — тарілка, м'яч, годинник, паляниця, сонце...
Квадрат — вікно, будинок тощо.
6. Вправа із паличками.10хв.
Діти, а тепер за допомогою паличок ми викладемо: квадрат. Скільки паличок ви взяли? 4
А тепер викладаємо трикутник (3 палички).
А тепер побудуємо будинок. Скільки паличок треба? 6
Молодці. А зараз завдання складніше. Ми будемо викладати зірку. Скільки паличок потрібно? 10
7.Рефлексія. Визначення емоційного стану (див. попереднє заняття)3хв.
Що сподобалося? Що дізналися нового?
8. Ритуал прощання «Я бажаю тобі»3хв.
Діти по колу бажають один одному приємне.
Заняття 5
Мета: розвиток пізнавальних процесів, розвитку мовлення, формування вміння працювати в команді, виконувати вказівку вчителя.
Хід заняття:
Діти, сьогодні ми привітаємося незвичним способом. Слова «Добрий день» будемо говорити спочатку дуже голосно, тоді трохи тихіше і дуже тихо. Потренуємося. Почали. Молодці.
(Психолог, шепочучи)
Хто найтихіше сяде на своє місце? (Називаю імена).
2. Визначення емоційного стану.3хв.
-Зараз ми з вами подумаємо і скажемо: у кого гарний настрій-плесніть, у кого поганий настрій-опустіть голову, хто спокійний-підніміть руку.
3.Вправа «Закінчи речення»2хв.
Я читаю початок речення, а ви називаєте його кінець.
Учні навчаються у…
У школі діти сидять за…
Учні пишуть у…
Дітей у школі навчає…
Дітей, які навчаються у школі, називають…
Всі шкільні приладдя діти носять до школи в…
У школі діти відпочивають під час…
Олівець, ручка, гумка лежать у…
4.Вправа «Пишемо кружечками»5хв.
Діти, ви ще не вмієте писати літери, але сьогодні почуті слова ви будете записувати за допомогою кружечків. Наприклад, я кажу слово «мама». Скільки звуків в почули у цьому слові? Так,4. Отже скільки кружечків ви запишете? (4). А скільки кружечків ви запишете, почувши слово «ліс»?(3).
Тато, машина, школа, сир, ми.
5.Хвилинка розслаблення2хв.
Повторюємо рухи за мною:
Сопілочка грає
Річка тече
Човник пливе
Правим веслом загрібаєм,
Лівим веслом загрібаєм,
А тепер усіх у класі
Радо зустрічаєм.
6.Вправа «Вправа ким був раніше?»3хв.
Я називаю слово, а ви говорите, ким був цей предмет чи істота.
Курка-яйцем,
Кінь-лошам,
Будинок-цеглою
Сорочка-тканиною
Хліб-борошном(зерном)
Корова-телям
Папір-деревом
В'язаний светр-ниткою
Собака-цуценям
Квітка-насінням
7.Вправа «Відшукай всіх сонечок»10хв.
Перед вами малюнки.
Кого ви бачите? Ваше завдання – знайти і розфарбувати всіх цих жучків. Який колір ми оберемо, щоб їх розфарбувати?
8.Рефлексія. 3хв.
9.Визначення емоційного стану.2хв.
Хто має емоцію радості – стрибніть уверх, хто спокійний-стоїть, хто сумує-присядьте.
10.Ритуал прощання «До побачення»2хв. (спочатку говорити тихо, потім голосніше, і ще голосніше).
Заняття 6
Мета: розвиток мовлення, пізнавальних процесів, вміння слухати вказівку дорослого, формування вміння працювати разом.
Хід заняття:
Сьогодні ми будемо вітатися дуже незвично, а для цього нам потрібно стати в пари. За моєю командою вітаємося: ніс до носа, нога до ноги, рука до руки,лоб до лоба, вухо до вуха.
Сьогодні ми з вами перевтілимося у тварин. Коли я кажу слово зайчики-ви стрибаєте, коли коні-б'єте ногами об підлогу, раки-задкуєте, птахи-махаєте руками, лелеки-стоїте на одній нозі
5. Вивчення чистомовки5хв.
Ро-ро-ро – їхали в метро
Рі-рі-рі- живемо в добрі
Ра-ра-ра-почнайся, гра
Ру-ру-ру-хочем грати в гру
Рі-рі-рі-нові правила у грі
6.Гра «Істівне-неїстівне на новий лад» (з м'ячем)7хв.
Коли чуєте назву тварини – ловите м'яч, рослину –відбиваємо»
7.Визначення емоційного стану (див. попередні заняття )3хв.
8.Ритуал прощання «До побачення».2хв.
Починаємо говорити тихо, потім – голосно.
Заняття 7
Мета: розвиток пізнавальних процесів, поповнення й розширення словникового запасу, формування «Я-свідомості», умінь діяти за правилом.
Хід заняття:
1.Ритуал привітання із дзеркальцем: 5хв.
Діти вітаються самі з собою за допомогою дзеркальця
«Привіт. Я бажаю тобі…»
2. Визначення емоційного стану:2хв. радісні-стрибніть, спокійні-стійте, сумні-присядьте (в разі емоції суму в дитини-робимо компліменти, кажемо приємні слова).
3. Вправа «Подарунок» (вчитися невербально показати те, що хотів би подарувати своєму товаришу, сестрі, брату, батькам)5хв.
4. Вправа «Упізнай казку»(показ малюнків і сюжетами казок)
-Який перший звук у назві кожної казки?5хв.
5. Рухлива хвилинка «Австралійський дощик»2хв.
6. Повторення скоромовки,вивченої на занятті 6.3хв.
7. Вправа «Назви дії предмета»3хв.
Діти, я буду називати слово, а ви говоритимете його дію, що цей предмет робить.
Ліс-шумить, росте.
Дощ-падає, капає.
Вітер-віє
Дитина-росте, грається.
Сніг-іде
Квітка-цвіте
Учень-навчається
Вогонь-пече
Собака-гавкає
Будинок-будується
Річка-тече
Кінь-скаче
Кішка-мурчить
Вчитель-навчає
Гроза-гримить
Сонце-світить
Мама-цілує
8. Вправа «Склади коврик». 2хв.
Сьогодні вам ще одне завдання. У вас на столиках є маленькі коврики. Але вони зіпсовані голодною мишкою, яка прогризла в них дірку. Ваше завдання-із 4 латок підібрати ту, яка підходить за малюнком коврика.
9. Рефлексія. Визначення настрою.3хв.
-Що сподобалося? Якщо настрій гарний –підніміть великий палець вгору, поганий-опустіть вниз.
9.Ритуал прощання. 5хв.
«До побачення, я дарю тобі тепло свого сердечка»(один одному).
Заняття 8
Мета: розвиток пізнавальних процесів, вміння виконувати вказівку вчителя, формувати чутливе відношення один до одного.
Хід заняття:
Кожній дитині підійти один до одного, посміхнутися, сказати «Привіт» і пожати руку.
Я називаю звуки, а ви називаєте слово, яке утворилося:
К-І-Т Н-Е-Б-О Е-К-Р-А-Н П-О-Р-О-С-Я М-А-Р-М-Е-Л-А-Д
М-А-Л-И-Н-А Ш-К-О-Л-Я-Р К-Н-И-Ж-К-А
Назвати предмети , які є в групі, за певним кольором.(4хв.)
Діти вимовляють слова вправи й показують рухи за психологом. Наступні рази – швидкість показу збільшується.
Ковпак мій трикутний
Трикутний мій ковпак
А якщо не трикутний,
То це не мій ковпак.
Діти, перед вами аркуш, на якому художник малював намисто, але до нього прийшли гості й він не встиг його закінчити. Ваше завдання-допомогти художнику закінчити намисто.
Друге завдання: перед вами малюнки рукавичок, але треба знайти пару кожній рукавичці і з'єднати їх однією лінією.
7. Рефлексія. Визначення настрою.3хв.
-Що сподобалося? Якщо настрій гарний –підніміть великий палець вгору, поганий-опустіть вниз.
8. Ритуал прощання «Побажання»5хв.
Кожна дитина по колу бажає одна одній побажання.
Заняття 9
Мета: розвиток уваги,уяви, фонематичного слуху, довільності рухів, вміння працювати за вказівкою вчителя.
Хід заняття:
Кожна дитина бажає одна одній гарного дня.
Діти, я читатиму слова. Якщо ви почуєте звук «і» -хлопаєте, «й»-присідаєте, якщо їх немає –стоїте:
Ліс, казка, йогурт, сон, барабан, пісок, йорж, пролісок, капуста, трамвай, кіно, Іра, банан, бінокль, йод, пелікан, бейблейд,тісто. Рухлива хвилинка «Король сказав»2хв.
-Наприклад, якщо я говорю король сказав стрибніть, ви робите. Якщо говорю стрибніть(без слів «король сказав»)-ви стоїте.
Діти, перед вами цифри від одного до дев'яти. Ваше завдання – домалювати так, щоб з кожної цифри вийшов малюнок.
7. Вправа "Протилежні слова»3хв.
Діти стають у коло. Я називаю слова, а діти по черзі кажуть слово з протилежним значенням.
День-ніч, сумний-веселий, чорний-білий, кислий-солодкий, старий-молодий, стояти-йти, гарячий-холодний, слабкий-сильний, швидкий-повільний, стояти-бігти, перемога-програш тощо.
8.Підсумок . Що сподобалося? Які емоції у вас після нашого заняття?3хв.
10.Ритуал прощання «Ух» (див. попередні заняття)2хв.
Заняття 10
Мета:розвиток пізнавальних процесів, мовлення, уявлень про шкільні особливості, формування комунікативних вмінь.
Хід заняття:
-рука до руки, спина до спини, вухом до вуха, п'ятою до п'яти, мізинець до мізинця, носом до носа.
2.Визначення емоційного стану (див. попередні заняття)3хв.
3. Вправа «Давайте поплещемо»3хв.
Хто вміє малювати
Хто допомагає мамі
Хто вміє ловити рибу
Хто любить морозиво
Хто вміє збирати гриби
Хто вміє плавати
Хто вміє дружити
3.Вправа «Склади оповідання»8хв.
Діти, зараз ми з вами будемо тренуватися складати оповідання. Я говорю початок, а кожен з вас добавляє речення.
Отже: «Вова і Настя скоро підуть до школи»…
4.Рухлива хвилинка «Слухай оплески»2хв.
Коли я плескаю 1 раз-стоїмо рівно, руки вгору, як тополі
2 рази-стрибаємо, як жабки
3 рази-стоїмо на одній нозі, як лелеки
5.Малювання під музику «Я-майбутній школяр»10хв.
6.Вправа «Затанцюй емоцію». (Стрибають ті, хто радісний, присідають ті, хто сумний).3хв.
Чи сподобалося заняття, чим?
Вручення пам'яток-зірочок майбутнього першокласника
Діти беруться за руки й говорять:
«Ми веселі дружні діти
Будем в школу ми ходити»
й вкінці сказаного плещуть собі.
Методи моніторингової оцінки програми
Порівнюючи результати діагностики Керна-Йерасика «Готовність до школи», проведену перед і після використання програми «Хочу до школи», бачимо позитивну динаміку після проведення підготовчих занять: збільшилися темп і якість виконання завдань, більш сформовані навички написання та копіювання за зразком, довільність та регуляція поведінки носять ціленаправлений характер. Збільшилася кількість дітей, які мають показники готовності до школи на високому рівні. Двоє учнів, які мали показники низького рівня, у вересні отримали бали середнього рівня готовності до школи.
Використана література:
1. Газета «Психолог. Шкільний світ» №22-24, 2008рік.
2. Корекційно-розвивальні заняття з молодшими школярами. Психолог. Бібліотека. Шкільний світ. 2004 рік.
3. Робота психолога з молодшими школярами. С.Коробко, О.Коробко, Київ:«Літера ЛТД», 2006 рік
4. Робочий зошит «Школа для дошкільнят. Розвиваємо пам’ять, мислення, увагу»,Київ: Перо, 2007 рік.
5.«Тести на готовність до школи». Соколова Ю., Київ: Країна Мрій, 2008 рік.
6. «Уся дошкільна програма». Київ: Перо, 2013 рік.
Додаток № 1
Додаток № 2
Додаток № 3
Додаток №4
Додаток № 5
Додаток №6
Казки
Додаток №7
Додаток №8
Додаток №9
Послухайте невеличке оповідання. Спробуйте запам'ятати його, а потім намалювати, те що почули.
Додаток №10
Фотоматеріали