Комунальний заклад
«Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №176 комбінованого типу»
Криворізької міської ради
ХОДИТЬ ОСІНЬ ПО КРАЇНІ,
ЧУДЕСА ДАРУЄ ДИВНІ
конспект комбінованого заняття
Вихователь спеціальної групи
для дітей з затримкою психічного розвитку:
Климчук Алла Василівна
Кривий Ріг
Словник: різнобарвна, щедра, гербарій, осінній букет, листопад,плоди.
Попередня робота: бесіди про осінні явища, читання віршів, загадок про осінь, розгляд картин (осінній пейзаж), спостереження за змінами в природі на прогулянці, збір природного матеріалу для художньої композиціїкомпозиції.
Хід заняття
1.Слайд
- Діти, у нас сьогодні незвичайний день. Погляньте навколо себе. Як гарно і затишно в нашій груповій кімнаті. А ще сьогодні до нас завітали вихователі нашого дитсадка. Привітаємо їх.
Діти: Всім доброго ранку! Всім доброго дня!
Ми щиро бажаємо,
І з радістю новий день починаємо!
2. Слайд
- Промінчик осінній заглянув до нас
І в коло велике зібрав, друзі, нас.
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось –
Я – вам, ви – мені.
Вправа «Усмішка по колу»
- Я сподіваюсь, що ваш настрій допоможе відгадати загадку.
Загадка
Хто вона ота красуня
В золотистому намисті,
Що без пензля і без фарб
Скрізь малює листя? (Осінь ).
- Правильно, – це осінь. Осінь — найкрасивіша пора року. Як її тільки не називають – казкова, багряна.
Словесна гра « Добери ознаку» (золота, чарівна, працьовита, гарна,багата, щедра).
- Як ви гадаєте . осінь весела пора року чи сумна?
Діти: Осінь весела пора року, тому що можна бігати по листю, і воно під ногами
шарудить. Восени гарно, все таке жовте, багато овочів і фруктів, грибів.
- А чому сумна?
Діти: Осінь сумна пора року тому що холодно, часто йдуть дощі, небо похмуре,
Птахи відлітають в теплі краї .На вулиці не можна багато гуляти, треба одягати теплий одяг.
- А ви б хотіли зустрітися з осінню ?
3. Слайди Осінь господарює скрізь, куди не глянеш.
Ходить осінь по країні,
Осінь мила, осінь дивна:
Листя золотом фарбує,
Щедрий урожай дарує,
Прохолоду насилає,
Птаха в вирій проводжає...
4. Слайд
- Ви здогадались, хто це?
Осінь: Добрий день! В добрий час!
Рада дуже бачить вас!
Я Осінь чарівна й ясна.
Я дивна, наче казочка сама.
Тримаю пензлик у руках,
Малюю я в садах, в гаях.
Хочу я вас, любi дiти,
В царство осіннє ycix запросити.
- Приймаємо запрошення осені?А куди ми підемо, ви повинні відгадати.
Загадка: Це місце не просте, воно дрімуче і густе.
Звірі, птахи там живуть; ягоди, гриби ростуть.
5. Слайд Що це за місце? (Ліс)
- Так, саме у лісі для осені найбільше роботи – там багато дерев і кущів, а їх треба одягнути в золоте осіннє вбрання.Дорога буде не проста, але ми з труднощами впораємося. З собою візьмем кошик, куди будемо складати дарунки осені. Візьмемо
з собою чарівні квадрати (квадрати Воскобовича) вони нам знадобляться.
Кричалка: Будь веселий! Завжди так!
Будь бадьорий! Тільки так!
Настрій – во! Погода – клас!
Приєднайтеся до нас!
6. Слайд
- Погляньте, перед нами широка річка а за річкою видніється ліс . Як же нам потрапити на ту сторону річки?
Діти: У нас у кошику є чарівні квадрати, ми з них можемо зробити човник.(діти роблять човники, кажуть чистомовку)
Чистомовка
Ла-ла-ла – осінь знов до нас прийшла,
Та-та-та – це красуня золота,
Тя-тя-тя – опадає листя,
Ати-ати-ати – будем разом прибирати.
- А ось і ліс , як тут гарно, а яке свіже повітря. Давайте подихаємо.
Вправа на дихання : « Ой як гарно пахне » (Вдихаємо повітря через ніс, а видихаємо через рот, проговорюючи слова «ой як гарно пахне» 4 -5 р)
- Чим пахне в лісі?(сухим листям, грибами).
Ви знаєте, що осінь не тільки можна побачити, її ще можна і почути.
Дид.гра «Звуки осені»
7. Слайди
- Закриємо очі та відчуємо звуки осені. Що ви почули? (шелест листя, шумить вітер , іде дощик).
Дид.гра «Яка погода восени»
- Коли йде дощ – дощова….
- Молодці, все ви вірно кажете про погоду.
8. Слайд
Вірш Г.Бойко «Осінні клени».
- Як називається явище в природі, коли падають листочки.
Прикмета :«Пізній листопад – до суворої і тривалої зими».
- Ви тільки подивіться, скільки листя насипалось з дерев, Який чудовий, різнобарвний теплий килим утворився! Як ви гадаєте, яка користь від листочків, які опали? … (відповіді дітей)
Вони будуть зігрівати землю взимку.
Під листочками будуть зимувати комахи.
Їжачок будує тепле гніздечко на зиму…
- Якого кольору листочки. Давайте по них походимо, як вони шуршать.(ш-ш-ш).
Знайдіть і покажіть листочки з горобини, берези, клена, дуба.
Які це листочки.(березові, кленові,дубові)
Що утворилося? (Вірно, осінній букет. Ми цей букет візьмемо до групи.)
а що можна з них зробити?(засушити і буде гербарій).
Діти знаходять між листочками (каштани, шишки,жолуді, горіхи).
- Давайте трішки візьмемо собі в кошик на згадку про ліс.
9. Слайд
- Я завжди чекаю на осінь, бо вона дарує всім щедрі та такі смачні дари, а ще кажуть, що осінь багата і щедра. Чому?
- Де ростуть овочі, фрукти?
- А що збирають восени в полі?(кукурудзу, соняшник, пшеницю)
- У природі є багато секретів і цікавинок. А зараз я пропоную скласти вам кольорову доріжку, по якій ми пройдемо (завдання з конструктором ЛЕГО)
Дослідницька діяльність
- А ви знаєте , що овочі також можуть подарувати осені фарбу, знаєте яку?
- Якщо сильно надавити на овоч, то з нього тече сік. У огірочка і кабачка він прозорий, а якій він у морквиці? Давайте перевіримо: запрошую вас за столи,.Так, овочі подарували нам помаранчевий і буряковий колір, червоний.
Сьогодні ми з вами спостерігали і бачили, що осінь подарувала різні барви. Отже, діти, яка осінь? … (різнобарвна).
Ми з вами назбирали у кошики різні дари осені. Я пропоную вам викласти з них картину на згадку про цікаву подорож до країни осені.
Підготуємо пальчики до роботи
Пальчикова гімнастика з шишками
Шишечки, ви нас гартуйте,
Від хвороб усіх лікуйте.
Між долоньками катаємо,
Свій масаж розпочинаємо.
Заховали-показали,
Заховали-показали,
Знов в долоньках покатали,-
Ось масажу і кінець,
А хто робив, той молодець!
(діти викладають картину).
Звучить музика ,з’являється осінь.
- Дякуємо тобі, осінь, за те, що нас запросила до себе в гості що дарувала красу, натхнення та гарний настрій. Ти — справжня чарівниця!