10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Художні образи повісті Е. А. По «Золотий жук» (образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача)

Про матеріал
Автор, назва. Е.А. По «Золотий жук» Рік написання. 1843 Історія написання. З часів Е. А. По американська публіка захоплювалася розгадуванням різноманітних загадок-шифровок, що їх у великій кількості друкували журнали. Це надихнуло письменника на задум твору, значною мірою побудованого на розгадуванні піратської криптограми. Рукопис твору не одразу був схвалений до друку й досить довго чекав на оприлюднення. Проте його публікація мала шалений успіх.
Перегляд файлу

                                 7 клас                                                                    02.04.2020

Дату і тему записуємо в робочий зошит.

Тема:Художні образи повісті Е. А. По «Золотий жук» (образи Вільяма

Леграна, Джупітера, оповідача)

Мета: показати учням процес розкиття таємниці, емоційне напруження

пригоди в повісті Е. А. По «Золотий жук»; продовжити роботу над образами В.

Леграна, Джупітера, автора-оповідача; продовжувати вчити аналізувати образ

літературного героя; розвивати логічне та образне мислення, навички учнів із

коментованого читання та аналізу художнього тексту, навички визачення

художніх деталей, зв’язного усного мовлення, складання аргументованої

відповіді, доведення власної точки зору; стимулювати інтерес учнів до читання

світоої літератури, сприяти вихованню потягу до знань, формуванню

допитливості.

Обладнання: підручник, портрет Е. А. По

Тип уроку: комбінований урок.

 

                                  Хід року

 

I. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань

1. Літературна вікторина

1. Яку країну представляє Е. А. По? (США)

2. Чому Е. По виховувався в сім’ї Алланів? (Осиротів у 2 роки.)

3. Як названий батько ставився до хлопця? (Він пишався прийомним сином, хоча

часом суворо карав хлопчика.)

4. У яких закладах навчався Е. По? (У лондонському пансіонаті, Англійській

класичній школі, Віргінському університеті.)

5. Чому Е. По пішов з дому? (Він не хотів підкорятися волі опікуна.)

6. За який твір письменник отримав премію в 1832 році? («Рукопис, знайдений у

пляшці».)

7. Батьком яких видів літератури став Е. По? (Інтелектуальногодетективу і

наукової фантастики.)

8. Назвіть твори, які відносимо до детективного жанру. («Вбивство на вулиці

Морг», «Золотий жук», «Украдений лист», «Таємниця Марі Піці».)

9. Що таке детектив?

10. Що характерно для детективних творів?

11. які різновиди детективів ви знаєте?

12. Хто з письменників став послідовником Е. По?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку

1. Літературні асоціації

Вчитель. Магічне слово «золото»... Які асоціації виникають у вашій уяві,

коли ви чуєте це слово?

2. Бесіда.

- Чи хотіли б ви знайти золото, скарб?

- Що б ви з ним зробили? З якою метою використали?

 

- Чи бачили ви художні фільми,читали книги про золо шукачів? Назвіть

їх, будь ласка.

- Пригадайте оповідання Джека Лондона «Любов до життя», дайте

визначення цього літературного жанру.

- Які, на вашу думку, риси характеру допомогли герою вижити?

- А що, по-вашому, допомагає людині досягти своєї мети?

- А хто в повісті «Золотий жук» досягає своєї мети?

3. Вчитель. Сьогодні у нас знайомство з не менш упертим,

цілеспрямованим героєм оповідання Е.По «Золотий жук». В ході вивчення

цього твору ми дамо відповідь на запитання «Що ж допомогло головному

героєві досягти мети?»

4. Відгадування ребусу – теми уроку

5. Запис теми у зошит

IV. Основний зміст уроку

- Чим цей твір особливий для Е.По і для всієї літератури?

Вчитель. Цікавим є його історія написання та особливості

композиційної будови

1. Робота в групах

Розкажіть про історію написання повісті «Золотий жук».

Автор, назва. Е.А. По «Золотий жук»

Рік написання. 1843

Історія написання. З часів Е. А. По американська публіка захоплювалася

розгадуванням різноманітних загадок-шифровок, що їх у великій кількості

друкували журнали. Це надихнуло письменника на задум твору, значною мірою

побудованого на розгадуванні піратської криптограми. Рукопис твору не одразу

був схвалений до друку й досить довго чекав на оприлюднення.

Проте його публікація мала шалений успіх.

Криптограма – це зашифрований лист.(записати в зошит)

 Щоб розгадати криптограму, треба насамперед розгадати ключові слова, що наведені до неї.

Розкажіть про композиційний прийом, використаний у повісті

«Золотий жук».

Едгар Аллан По в повісті «Золотий жук» використав цікавий і

оригінальний елемент композиції «розповідь в розповіді». Такий спосіб

побудови твору дозволяє представити різні точки зору на одну подію, створити

емоційне напруження, таємничу атмосферу

Згідно із цим принципом, сюжет твору вміщено в додаткову оповідь (що

може передувати сюжету або утворювати його «рамку»), а розповідач

(оповідач), персонаж, перебирає на себе роль свідка описуваних ним подій і

розповідає історію, перебираючи на себе роль автора. Такий спосіб побудови

твору дає автору можливість розкрити різні точки зору на зображуване.

Розкажіть про прототип золотого жука.

Прототипи золотого жука. У примітках до книги Е. А. По сказано, що

автор вигадав свого жука, поєднавши ознаки двох видів жуків, поширених на

території США. Яких саме жуків поєднав письменник, як вони називаються?

Опис золотого жука Е. А. По відповідає реальності. Нереальною є тільки

його велика вага. Скоріше за все прототипом золотого жука був один з

американських видів Plusiotis (Scarabaeidae). Золотистий хрущ із цього роду і

справді здається відлитим із чистого золота, хоча важить він не більше за інших

жуків. У описаного Е. А. По жука є ще темні плями на надкрилках, відсутні у

срібного та золотого виду Plusiotis, тому коментатори зазвичай вважають, що

По змішав ознаки двох різних видів.

Розкажіть про прототип золотого жука.

Прототипи золотого жука. У примітках до книги Е. А. По сказано, що

автор вигадав свого жука, поєднавши ознаки двох видів жуків, поширених на

території США. Яких саме жуків поєднав письменник, як вони називаються?

У Книзі рекордів Гіннесса жуки сімейства Scarabaeidae, які живуть

здебільшого у тропіках, визнані найсильнішими тваринами, що існують на

світі, у відношенні до своїх розмірів. Скарабей сягає розмірів 11–41 мм.

Скарабей священний (Scarabaeus Sacer) був у давньому Єгипті предметом

культу (у тому, як саме жуки котять кульки гною, вбачали прообраз руху

сонця). Існував у Єгипті й культ бога Хепрі — бога вранішнього сонця, який

зображувався у вигляді скарабея або людини з головою скарабея.

Фігурки скарабея, виготовлені з дорогоцінного каміння, служили

печатками, амулетами, прикрасами. На великих «скарабеях» робились надписи,

малюнки, емблеми. Ці фігурки клали у труни й саркофаги померлих, іноді

розміщали їх у муміях. Такої уваги жодні інші жуки не привертали.

 Вчитель. Чому твір називається «Золотий жук»? Знайдіть опис цього

жука.

5. Робота з підручником. Пошукова робота.

В чому його незвичайність? Чи існує такий жук в природі?

Вчитель. Отже, золотий жук є зав’язкою у творі, першою сходинкою у

виникнення таємниці загадки. Розкажіть про цю таємницю.

 Домашнє завдання:

Переказ твору.

 Характеристика образу Леграна.

Завдання виконувати в зошиті,фотографувати і надсилати в особисті повідомлення VIBER.

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
30 квітня
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку