Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.

Про матеріал

Конспект уроку для 5 класу, 1 вступний урок із зарубіжної літератури. Допоможе розповісти про літератури як вид мистецтва. Знайомить учнів із поняттям "художня література"

Перегляд файлу

Урок №                                                      клас                                                                              дата

Тема: Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в  сучасному житті.

Мета:

  • зацікавити учнів новим навчальним предметом;
  • розкрити роль книги для розвитку людства, значення світової літератури в сучасному житті людини;
  • сприяти вихованню любові до книги та залученню дітей до активного свідомого читання.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: вислови про книгу, дидактичний матеріал.   

                         

        Книги - це пам'ять, а без пам'яті

        прожити не можна.

                                                                                                                 В. Я. Брюсов

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

   Вправа «Подаруй посмішку».

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

     Слово вчителя

     Дорогі діти! Сьогодні ми зустрілися на першому у вашому житті уроці світової літератури. Цей предмет ви будете вивчати протягом усього шкільного життя. Сподіваюся, що для багатьох із вас він стане улюбленим.

    Як ви гадаєте, що знаходиться в мене в руках? (Учитель показує кольоровий пакунок. Діти висловлюють свої припущення)

    Це «чарівний пакунок», і якщо ви розгадаєте загадку, то дізнаєтеся, що в ньому знаходиться.

  Загадка: біле поле, чорне насіння, хто його сіє, той розуміє. (Книга). (Діти розгадують)

  Ви любите читати казки, оповідання, поезії, історії про цікаві пригоди? Отже, пропоную вирушити у літературну мандрівку-круїз, що значить :      

К книги Р радять,Уучать і  3знайомлять. (Запис на дошці)

    Уроки світової літератури, сподіваюсь, якраз і допоможуть вам не заблукати в безкрайньому книжковому морі.                                                                                          

ІІІ. Актуалізація опорних знань

      Вікторина для любителів художньої літератури, мультфільмів та фільмів «Чи знаєте ви …»

1) Який твір давньої літератури називають «Книгою книг» і вважають священною? (Біблію)

2) Який герой мав на спині власний пропелер, жив на даху й дуже любив ласощі? (Карлсон)

3) Які хоробрі лицарі рятували честь французької королеви? (Три мушкетери)

4) Хто найбільший фантазер і вигадник у світі? (Барон Мюнхгаузен)

5) Як звали хлопчика, якого виховали звірі та який став ватажком зграї? (Мауглі)

6) Хто зумів 28 років прожити на безлюдному острові? (Робінзон Крузо)

7) Героїня якої казки мала яскраву шапочку? («Червона Шапочка»)

8) Хто з казкових героїв мав довгий дерев’яний ніс і потрапляв у численні пригоди разом зі своїми друзями з лялькового театру? (Буратіно)

9) Який персонаж одним людям здавався велетнем, а іншим — дрібною комашкою? (Гуллівер)

10) Яка героїня розповідала казки протягом тисячі ночей і цим урятувала собі

та іншим людям життя? (Шахразада)

11) Яку дівчинку викрала спочатку Жаба, потім — Жук, потім надала їй притулок Миша, а врятувала Ластівка? (Дюймовочку)

12) Як звали знаменитого слідчого, який розплутував найскладніші історії

та знаходив злочинців, часто навіть не виходячи зі свого кабінету? (Шерлок

Холмс)

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

     Робота в групах із епіграфом уроку.

          Прочитайте епіграф до сьогоднішнього уроку. Поясніть, як ви розумієте висловлювання?

Книги - це пам'ять, а без пам'яті прожити не можна. В. Я. Брюсов                                                                                                      

         Читаючи твори світової літератури, ми не просто довідуємося про життя людей далеких країн, але й доторкаємося до невичерпної скарбниці духовності. Адже кращі книги, створені людством, і є «світовою літературою», неоціненним духовним багатством, користуватися яким може кожна людина.

V. Підсумки уроку

     «Мікрофон»

     На сьогоднішньому уроці наш круїз-знайомство зі світом книг завершено. Продовжимо мандрівку незвіданим океаном людської мудрості на наступних заняттях світової літератури.

     Продовжити речення:

  • «Книги – це …»

«Я хочу мати у своїй бібліотеці … книгу»

  VІ. Домашнє завдання (на вибір)

Дібрати вислови (прислів’я, приказки) про книгу, її роль у житті людини.

Придумати вікторину, кросворд, ребус про книгу.

docx
Додано
9 вересня 2018
Переглядів
10395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку