Хвилини з мистецтвом «ТАЄМНИЦЯ ОДНІЄЇ КАРТИНИ»

Про матеріал
Пропоную цікавий матеріал для виховної роботи. Допоможе краще познайомитися з творчістю Т.Г.Шевченка, як художника.
Перегляд файлу

Хвилини з мистецтвом

«ТАЄМНИЦЯ ОДНІЄЇ КАРТИНИ»

Мета: вчити учнів бачити певний стан природи, настрій автора, відтворений за допомогою фарб, через просторову композицію; розширювати знання про творчість Т.Г.Шевченка; розвити фантазію, творчу уяву; виховувати естетичні почуття.

Обладнання: картина Т. Г. Шевченка «Кате­рина».

ХІД ЗАНЯТТЯ

I. Організація класу

II. Хвилина з мистецтвом

1. Розповідь учителя

— У 1842 році Тарас Григорович Шевченко створив картину «Катерина», у якій переконливо, з глибинною життєвою правдою розкрив трагедію нещасливого кохання бідної української дівчини-кріпачки. Силою свого соціального й мистецького узагальнення, глибиною розкриття трагедії ця кар­тина не мала собі подібних ні в українському, ні в сві­товому образотворчому мистецтві того часу.

Твір «Катерина» був значним кроком у звільнен­ні Шевченка-художника від академічних канонів та умовностей. 

Освітлену яскравим сонячним світлом постать героїні Шевченко подає на тлі блакитно-зеленкувато-синього ранкового пейзажу, що значною мірою сприяло передачі об'єму і простору, а також ство­ренню повітряної перспективи. Сліпучої білизни українська сорочка, барвиста плахта, червоний фар­тух і червоні стрічки зазвучали тут з великою силою, чому сприяв увесь кольоровий лад твору й особливо холодне тло — романтично-піднесений пейзаж.

Образ селянина-ложкаря на першому плані, май­же поряд з Катериною, який співчутливо дивиться на неї, допомагає ще більше підкреслити важке горе дівчини, її переживання.

З винятковою майстерністю намальовано голову Катерини. Рисунок голови, обличчя, як і рисунок усієї постаті, відзначається підкресленою пластич­ністю й витонченістю ліній.

З великою майстерністю художник виконав ук­раїнський пейзаж, оповитий ранковим блакитним серпанком. У «Катерині» він подає величну пано­раму рідної землі з її безкраїми степами, вітряками й високими могилами.

2. Розгляд картини

III. Підсумок заняття

Обговорення вражень від картини.

 Про що розповів художник? -

 Що в картині вас найбільше вразило?

 Які почуття викликає картина?

 Які фарби, кольори, відтінки переважають на картині?

 Як ви гадаєте, чому?

 

docx
Додав(-ла)
Шкура Наталія
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку