"Хвилинка каліграфії"- завдання на уроки української мови 3-4 класи

Про матеріал
У 3 класі починає виявлятися індивідуальна манера письма,вироблятися почерк. Завдання вчителя- допомогти учням сформувати почерк більш чітким,розбірливим, достатньо швидким і водночас близьким до рукописних зразків.Такій роботі відводиться частина уроку.Помітних результатів можна досягти,поєднавши каліграфічні хвилинки з повторенням вивченого матеріалу.
Перегляд файлу

Хвилинка каліграфії

Письмо - складний психофізіологічний процес не лише для першокласників , а й для всіх молодших школярів. Ефективність і успішність навчання каліграфічного письма значною мірою залежить від правильного, чіткого зображення букв та їх з’єднань.

Державний стандарт початкової загальної освіти передбачає формування графічних навичок письма. Робота над каліграфією , технікою письма не обмежується періодом навчання грамоти, а має продовжуватися у наступних класах . Навчаючи дитину каліграфічного письма, необхідно враховувати її індивідуальні особливості. Кожен урок починається з перевірки правильної посадки дитини, положення ручки в руці, розміщення зошита на парті. Це сприяє профілактиці порушення постави та зору дитини, підвищенню працездатності, формуванню чіткого та швидкого письма. Потрібно орієнтувати школярів на правильне з’єднання букв у складах, на дотримання нахилу при написанні букв і слів. Навчати дітей писати правильно і красиво. Таке письмо сприятиме вихованню у дитини охайності, працьовитості, сумлінності та старанності у вихованні будь - якої роботи, її естетичному вихованню.

Формування графічних - навичок процес складний і тривалий. Необхідно враховувати настрій дитини, вчасно приходити їй на допомогу, не забувати похвалити дитину, заохотити її старанність. Постійна увага, підтримка та активна допомога в оволодінні навичками письма нададуть дитині впевненості у своїх силах і можливостях.

У 3 класі починає виявлятися індивідуальна манера письма, вироблятися почерк. Завдання вчителя - допомогти учням сформувати почерк більш чітким, розбірливим, достатньо швидким і водночас близьким до рукописних зразків. Тому на кожному уроці слід планувати роботу, спрямовану на корекцію та закріплення великих і малих букв, їх з’єднань. Такій роботі відводиться частина уроку. Помітних результатів можна досягти, поєднавши каліграфічні хвилинки з повторенням вивченого матеріалу.

Пропоную зразки каліграфічних хвилинок і різноманітних завдань до них.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аа Аа Аа ом ав на

Андрійко подарував Василькові пару голубів.

 - Підкреслити основу речення.

 - Встановити зв’язок слів у реченні (усно).

 - У словах позначити наголос.

Бб Бб Бб ба бм аб

Білочка готується до зими.

-         Підкреслити головні члени речення.

-         Встановити зв’язок слів у реченні (письмово).

-         Дібрати спільнокореневі слова до слова «зима».

Блакитне небо дихало на землю теплом.

-         Встановити зв’язок слів у реченні (письмово).

-         Дібрати перевірне слово до слова «теплом».

-         Розібрати за будовою слово «блакитне»

Вв Вв Вв ва ев вм

Вкриваються запашним цвітом яблуні.

-         Визначити вид речення (за метою висловлювання; інтонацією).

-         Переробити речення на питальне.

-         Підкреслити підмет та присудок.

Весело щебече соловейко.

-         Підкреслити головні члени речення.

-         Встановити зв’язок слів у реченні (письмово)

-         Дібрати антонім до слова «весело».

Гг Гг Гг гу аг гл

Під глибоким снігом спить земля.

-         Встановити зв’язок слів у реченні (письмово).

-         Дібрати перевірне слово до слова «земля».

-         Розібрати за будовою слово «глибоким».

Дд Дд Дд ду де ад ід

Добре дитині біля рідної матері.

-         Пояснити прислів’я.

-         Дібрати антонім до слова «добре».

-         Скласти звукову модель слова «рідної».

Кружляють білі чайки над Дніпром.

-         Підкреслити головні члени речення.

-         Поділити слова для переносу.

-         Назвати частини мови.

Ее Ее Ее ем ед не

Діти посадили маленьке деревце.

-         Встановити зв’язок слів у реченні (усно).

-         Виписати слова з префіксами.

-         Записати слова в алфавітному порядку.

За селом розкинувся широкий лан.

-         Підкреслити головні члени речення.

-         Підкреслити іменники та визначити в них рід.

-         Розібрати за будовою слово «широкий».

Єє Єє Єє єр єл тє

В небі сяє веселка.

-         Підкреслити основу речення.

-         Дібрати синонім до слова «веселка».

-         Поділити слова для переносу.

-         Визначити час дієслова.

Жж Жж Жж жу жл аж

У небі співали дзвінкоголосі жайворонки.

-         Підкреслити підмет та присудок.

-         Виписати прикметник та визначити в ньому число.

-         Скласти звукову модель слова «дзвінкоголосі».

Жовте листя сумно тріпотіло од вітру.

-         Підкреслити головні члени речення.

-         Дібрати спільнокореневі слова до слова «листя».

-         Дібрати антонім до слова «сумно».

Зз Зз зз зе зо аз із

За селом починався березовий ліс.

-         Визначити вид речення (за метою висловлювання, інтонацією).

-         Дібрати спільнокореневі слова до слова «березовий».

-         З одним із дібраних слів скласти речення і записати.

Зима засипала землю сріблястим снігом.

 - Визначити вид речення ( за метою висловлювання,        інтонацією).

 - Дібрати спільнокореневі слова до слова «сріблястим».

 - З одним із дібраних слів скласти речення і записати.

Ии Ии Ии им ит ли си

Світлі зайчики грали на опалому листі.

-         Встановити зв’язок слів у реченні.

-         Дібрати антонім до слова «світлі».

-         Підкреслити в слові іменники і визначити їх число.

Іі Іі Іі ір іл ів ді

Повіває легенький вітерець.

-         Підкреслити основу речення.

 - Поставити питання до слів, назвати частини мови.

 - Розібрати за будовою слово «вітерець».

 

Її  Її  Її  їл  їм  їв  ої

Біленька хатинка стоїть край села.

- Визначити наголос у кожному слові.

- Дібрати синонім до слова «хата».

- Скласти звукову модель слова «стоїть».

Йй Йй Йй йд йт йо

На вулиці йде сильний дощ.

- Визначити вид речення.

- Поділити слова для переносу.

- Підкреслити в реченні прикметник.

- Розібрати слово «сильний» як частину мови.

Буйно цвітуть у липні липи.

- Встановити зв’язок слів у реченні (письмово).

- Назвати частини мови.

- Розібрати за будовою слово «цвітуть»

Кк Кк Кк ку км ок ек

Косу дівчина плете.

На косі трава росте.

Із косою йде на косу

 Хлопець той, що трави косить.

- Знайти і підкреслити багатозначне слово.

- Розібрати за будовою слово «дівчина»

- Утворити нові слова, використовуючи префікси («плете»),

Лл Лл Лл лу ле ал

Над зеленим лугом летіли ластівки.

- Встановити зв’язок слів у реченні.

- Назвати частини мови.

- Розібрати як частину мови слово «лугом».

Мм Мм Мм ма мі ом см

Ми збирали яблука кислі і солодкі.

- Підкреслити головні члени речення.

- Виписати антоніми.

- Розібрати за будовою слово «яблука».

Нн Нн Нн не ні ан нм

Над багряними садами лине прощальний перегук журавлів.

-      Визначити вид речення.

-      Назвати частини мови.

-       Розібрати слово «багряними» як частину мови.

 

Оо Оо Оо ом ор бо ол

Осіннє листя золотаве на стежку падає з гілля.

 - Визначити вид речення (за метою висловлювання та інтонацією).

 - Підкреслити іменники в реченні.

 - Розібрати за будовою слово «стежку»

Морські хвилі заливають берег.

-      Визначити основу речення.

-      Встановити зв’язок між словами в реченні (письмово).

-      Дібрати споріднені слова до слова «морські».

-      Позначити у споріднених словах корінь.

Пп Пп Пп па пе ап пм

Пахне полем, колосками наш чудовий урожай.

 - Визначити вид речення (за метою висловлювання та інтонацією).

 - Підкреслити головні члени речення.

 - Розібрати як частину мови слово «чудовий»

Рр Рр Рр ра ру рм

Різнобарвні квіти зацвіли весною в лузі.

-      Доповнити речення однорідними членами речення.

-      Поставити наголос у словах .

-      Розібрати за будовою слово «зацвіли».

Сс Сс Сс св см со се

Спить земля під глибоким снігом.

-      Підкреслити основу речення.

-      Назвати частини мови.

-      Дібрати синоніми до слова «спить».

Сонце встає над обрієм.

-      Поставити наголос у словах.

-      Записати слова в алфавітному порядку.

-      За допомогою суфіксів утворити і записати слова (сонце).

Тт Тт Тт ту ат ет те.

Тихесенький вечір на землю спадає.

-      Встановити зв’язок слів у реченні (письмово).

-      Виписати прикметник і розібрати його як частину мови.

 

 

Уу Уу Уу ук ум му су

У моєї мами золоті руки.

 - Визначити вид речення (за метою висловлювання та інтонацією).

 - Знайти словосполучення, що вжиті в переносному значенні.

 - Розібрати за будовою слово «золоті».

У березовому гаю шелестить теплий вітер.

-       Підкреслити головні і другорядні члени речення.

-       Дібрати антонім до слова «теплий».

                -   Дібрати і записати спільнокореневі слова до слова     «березовому», позначити корінь.

Фф Фф Фф фо фр іф фж

Біля будинку Федори росло високе дерево.

-       Визначити граматичну основу речення.

-       Дібрати антонім до слова «високе».

-       Розібрати як частину мови слово «дерево».

Хх Хх Хх хе ха хл хм

Хто ховає під кущі наші супи і борщі ?

-       Відгадати загадку.

- Визначити вид речення (за метою висловлювання, інтонацією).

 - Записати слова які не можна перенести.

Цц Цц Цц це цу яц цл

Сонце сипле на землю ласкаве проміння.

-       Визначити основу речення.

-       Виділити закінчення в іменниках.

-       Зробити звуковий аналіз слова «проміння».

Чч Чч Чч че чу чв чж

Заглядає в шибку казка сивими очима.

-       Визначити головні і другорядні члени речення.

-       Визначити вид речення (за метою висловлювання та інтонацією).

-       Розібрати як частину мови слово «казка».

Шш Шш Шш ша ше иш шм

Широко розкинулось пшеничне поле.

-       Встановити зв’язок між словами в реченні (письмово).

-       Поставити наголос у словах.

-       Дібрати спільнокореневі слова до слова «пшеничне».

Шумить бурхлива і ревуча річка.

-       Встановити зв’язок між словами в реченні (письмово).

-       Дібрати і записати пестливі слова до слова «річка».

 

Щщ Щщ Щщ щу ащ ящ

Верби полощуть своє гілля у воді.

 -  Встановити зв’язок між словами в реченні (усно).

 - Дібрати спільнокореневі слова до слова «верби».

 - Розібрати як частину мови слово «полощуть».

З малої хмари великий дощ буде.

-         Назвати частини мови.

-         Виписати іменники з прикметниками .

                   -    Визначити їх рід та число.

ь ь ь ль мь нь

В лісах ростуть берези, дуби, клени.

-         Визначити вид речення.

-         Підкреслити однорідні члени речення.

-         Розібрати за будовою слово «лісах».

Друзі, допоможіть пташкам узимку!

 - Визначити вид речення (за метою висловлювання та інтонацією).

 - Підкресліть у реченні звертання.

 - Визначити частини мови.

 - Доповніть речення однорідними членами речення.

Юю Юю Юю лю рю юл ют

Ми любимо землю свою.

-         Визначити основу речення.

-         Поділити слова для переносу.

-         Розібрати як частину мови слово «землю».

Верби вплітають зіроньки в коси.

-         Підкреслити головні і другорядні члени речення.

-         Розібрати як частину мови слово «вплітають».

Яя Яя Яя мя ня яр ям

Ячмінь і жито дозрівають влітку.

-         Підкреслити однорідні члени речення.

-         Розібрати як частину мови слово «ячмінь».

Явір росте біля ставу.

 - Визначити вид речення (за метою висловлювання та інтонацією).

 - Підкреслити головні та другорядні члени речення.

 - Записати слова в алфавітному порядку.

docx
Додав(-ла)
каша світлана
Додано
17 квітня
Переглядів
387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку