І дівчатко, і хлоп'я мають право на ім'я

Про матеріал

У конспекті розроблено виховне заняття із виховання ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави. У цьому конспекті використано відеоролики "Кожна дитина має право", фізкультхвилинка "Танці-зігріванці" та "Легенда про те як виникли імена". Заняття відповідає віковим особливостям молодших школярів.

Перегляд файлу

Тема: І дівчатко і хлоп’я, мають право на ім’я

Мета: продовжувати формувати уявлення про права дитини; ознайомити з  Конституцією України, із значеннями імен; акцентувати увагу на правах дитини, що порушуються у родині, у школі; розвивати увагу, старанність; виховувати повагу до своєї сім’ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості.

Обладнання: предмети на картинках (сонце, ананас, шишка, кіт, огірок), букви (С, А, Ш, К,О), телевізор, Конституція України, відеоролики («Права дітей», «Легенда про те, як виникли імена», «Фізкультхвилинка», пелюстки із значеннями імен, зображення хлопчика.

Хід заняття

І. Організаційний момент

          1. Привітання

У коло всі разом ставайте

І посмішку передавайте.

На сусіда подивіться

Та йому ви посміхніться.

Другу ви ім’я назвіть

Руку дружби простягніть

 

          2. Гра «Передай посмішку сусідові»

 А тепер по черзі одне одному скажіть: «Я тобі бажаю…» (Діти виконують запропоноване)

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття

3.  Бесіда

          - Діти, як називається наша держава?

  • Україна
  • А люди, які проживають на території України?
  • Українці.

Але в Україні проживають ще і люди іншої національності: росіяни, білоруси, литовці…. Та всі вони живуть за законами України. А всі закони України записані ось в такій книзі Конституції України. За цими законами живуть всі: і діти і дорослі.

   - Діти, хто це?

   - А як цього  хлопчика  звати ми дізнаємося, коли складемо із перших літер назв предметів.

   - А що це за слова: Микола, Галина, Сергій, Мар’яна ?

   - Так це імена.

   - А що таке ім’я? ( Слово, що дають дитині при народженні)

Перегляд відеоролика «Кожна дитина має право»

  • Як ви, напевно, вже здогадалися сьогодні на занятті ми поговоримо про права дітей на ім’я.

ІІІ. Основна частина

            4. Розповідь учителя

- Слово ім'я дуже давнє. Воно зберегло своє первісне значення — назва. Прізвище дитина одержує від батька, а по батькові — від імені свого батька. Імена різні. Більшість із них запозичені з латини, грецької та інших мов.

У статті 7 Декларації «Прав дитини» зазначено: «Кожна дитина має право на ім’я». Кожна дитина дитина має бути зареєстрована одразу ж після народження. З моменту народження вона має право на ім’я і набуття громадянства, а також, наскільки це можливо, право знати своїх батьків і право на їхнє піклування.

Ім’я має велике значення в житті кожного з нас. Воно супроводжує всіх, мов вірний друг.

         5. Тематична бесіда «Імена»
- Вам подобаються ваші імена?
- Чи хотіли б ви, щоб вас назвали інакше? Як?
- Чи знаєте ви, що імена «ростуть» разом з дітьми?
- Що таке ім'я по батькові?
- Назвіть своє повне ім'я та по батькові.
- Як називає вас мама, коли хоче приголубити?

-- Хто хоче назвати свої ласкаві імена? Сміливіше.

         6. Легенда про хлопчика

- Послухайте легенду про хлопчика, у якого не було  імені і що з ним сталося.

У одній родині народився хлопчик. Він був дуже гарний. Батьки не мали дійти згоди, яке ім’я йому подарувати і так склалося, що ніяк його не назвали. Батьки його називали « Хлопчик!». А хлопці на вулиці зверталися так: « Гей ти!». Хлопець ображався на своїх батьків за те , що вони ніяк його не назвали. Тоді батьки вирішили, що хлопцеві слід дати ім’я. І назвали його - Макар, що означає « щасливий». Їм дуже хотілося, щоб їхня дитина була щаслива. Ось така пригода тропилась з  Макаром.

    - Отже, дитину треба завжди називати лише по імені, а не якось ображати.

Ще у декларації про  права дитини є право на відпочинок. І зараз ми скористамося цим правом.

         7. Фізкультхвилинка

«Танці – зігріванці»

        8. Вірш «Спитав на уроці...»

Спитав на уроці Питайко Семен:

Чому ми не знаємо смислу імен?

Ну, що означає Андрій чи Ірина,

Валерій, Василь, Леонід, Катерина,

Олена і Зоя, Петро і Микита,

Максим і Тамара, Євген, Маргарита,

Павло і Григорій, Варвара, Віталій,

Макар, Вероніка, Аглая й так далі?

Відомо, що значить Надія і Віра,

Що Вову назвали володарем миру,

Що Люба - любов, а світленька - Світлана.

За віщо всім Славкам повага і шана?

Подумаєш: Люда - усім людям мила!

Хіба вона власне ім'я заслужила?

 

   9.  Гра «Що означає моє ім’я»

 - А чи знаєте ви, що означають ваші імена?

 - Давайте складемо квітку «Значення наших імен». На пелюстках  написані ваші  імена і їх значення. (Складання квітки імен)


Андрій – «мужній»

Анна – «благодать»

 Софія – «мудра»

Вікторія - «перемога»

Анастасія – «воскресла»

 Арсен – «безстрашний»

 Ангеліна – «ангельська»

Артем – «неушкоджений»

 Василь – «величний»

Вероніка – «переможна»

Віктор – «переможець»

Дмитро – «земний плід»

Денис – «веселун»

Іван – «помилуваний Богом»

Максим – «найбільший»

Матвій – «дарунок»

Михайло – «подібний до Бога»

Назар – «присвячений Богу»

Оксана – «гостинна»

Степан – «вінок»

Тетяна – «засновниця»

Христина – «християнка»

Кароліна – «людина»

Яна – «милість Божа»

Адріана – «мешканка Адрії»

Соломія – «Світла»


- Як називає вас мама, коли хоче приголубити?

- Хто хоче назвати свої ласкаві імена? Сміливіше.

 

ІІІ. Заключна частина

Перегляд відеоролика «Легенда про те, як виникли імена»

  • Чи сподобалося вам наше заняття?
  • Що вам запам’яталося найбільше?
docx
Додав(-ла)
Винник Наталія
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
2 січня 2019
Переглядів
3421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку