І. Франко. Казка «Фарбований лис». Образ Лиса, риси його характеру. 5 клас

Про матеріал
Тема: І. Франко. Казка «Фарбований лис». Образ Лиса, риси його характеру. Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь і навичок. Методи роботи: Евристична бесіда, інтерактивна вправа
Перегляд файлу

Тема: І. Франко. Казка «Фарбований лис». Образ Лиса, риси його характеру.

Мета: дати поняття про головні і другорядні персонажі; розвивати навички переказу казки, характеристики її героїв; уміння виділяти головне; розвивати артистичні здібності учнів; навчити логічно мислити, висловлювати власні думки; виховувати усвідомлене позитивного ставлення до доброго й красивого в житті й негативне до зла.

Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь і навичок.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до казок, підручник.

                         Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку.

II. Актуалізація опорних знань.

а) Читання улюблених уривків казки «Фарбований лис» із дотриманням інтонації, яка б відбивала стан героя, авторське ставлення до нього.

III. Формування і вдосконалення вмінь і навичок.

  • Евристична бесіда

а) 1) Хто виступає героями казки?

    2) Назвіть головних і другорядних героїв казки.

    3) Яка різниця між головними героями та другорядними героями твору?

(Про головного героя говориться найбільше, усі інші допомагають розкрити риси його характеру)

    4) Чим відрізняється мова автора і мова персонажів? ( У мові персонажів можуть бути просторічні або специфічні слова, які вказують на вік героя, його походження, професію, на те, в якій місцевості він народився і проживає.)

  • Характеристика головного героя, визначення рис його характеру та свого ставлення до нього. Слово вчителя.

б) Пишучи про звірів, Франко мав на увазі людей, тому ми будемо розглядати образ Лиса Микити з точки зору людських якостей. А люди, як правило, не бувають лише хорошими або лише поганими. У кожної доброї людини є недоліки, більші чи менші, а в кожної поганої напевне є якісь хороші риси. Отже, спробуймо схарактеризувати нашого героя різнобічно.

  • Інтерактивна вправа

     Назвати риси характеру і записати в таблицю під знаком «+» і під знаком «-».

                        «+»

                          «-»

Кмітливий

Хвастливий

Вправний мисливець

Гордий

Розумний

Хитрий

Товариський

Необережний

Сміливий

 

Терплячий

 

Дотримує слово

 

Спостережливий

 

Добрий, справедливий, м’якосердий цар

 

 

IV. Підсумок уроку

  • Ти вважаєш Лиса справді добрим і справедливим царем?
  • Чи справедливо вчинили звірі зі своїм царем?
  • Лис Микита негативний чи позитивний персонаж? (Негативний; негативний з окремим добрими рисами; позитивний; позитивний з окремими негативними.)
  • Чи викликає у вас співчуття Лис? Якщо так, то чому? Отже, хто такий Лис?( В образі Лиса Микита можна впізнати людину загалом непогану-сміливу, кмітливу, яка воліє знаходити вихід із скрутних ситуацій і використовувати їх собі на користь, але хвастовиту і необережну, яка інколи переоцінює свої можливості, за що й страждає)

Домашнє завдання

V. Підготувати характеристику Лиса(усну зв’язну розповідь).

 

docx
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку