Тема: І. Франко. Казка «Фарбований лис». Образ Лиса, риси його характеру.
Мета: дати поняття про головні і другорядні персонажі; розвивати навички переказу казки, характеристики її героїв; уміння виділяти головне; розвивати артистичні здібності учнів; навчити логічно мислити, висловлювати власні думки; виховувати усвідомлене позитивного ставлення до доброго й красивого в житті й негативне до зла.
Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь і навичок.
Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до казок, підручник.
Хід уроку
I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку.
II. Актуалізація опорних знань.
а) Читання улюблених уривків казки «Фарбований лис» із дотриманням інтонації, яка б відбивала стан героя, авторське ставлення до нього.
III. Формування і вдосконалення вмінь і навичок.
а) 1) Хто виступає героями казки?
2) Назвіть головних і другорядних героїв казки.
3) Яка різниця між головними героями та другорядними героями твору?
(Про головного героя говориться найбільше, усі інші допомагають розкрити риси його характеру)
4) Чим відрізняється мова автора і мова персонажів? ( У мові персонажів можуть бути просторічні або специфічні слова, які вказують на вік героя, його походження, професію, на те, в якій місцевості він народився і проживає.)
б) Пишучи про звірів, Франко мав на увазі людей, тому ми будемо розглядати образ Лиса Микити з точки зору людських якостей. А люди, як правило, не бувають лише хорошими або лише поганими. У кожної доброї людини є недоліки, більші чи менші, а в кожної поганої напевне є якісь хороші риси. Отже, спробуймо схарактеризувати нашого героя різнобічно.
Назвати риси характеру і записати в таблицю під знаком «+» і під знаком «-».
«+» |
«-» |
Кмітливий |
Хвастливий |
Вправний мисливець |
Гордий |
Розумний |
Хитрий |
Товариський |
Необережний |
Сміливий |
|
Терплячий |
|
Дотримує слово |
|
Спостережливий |
|
Добрий, справедливий, м’якосердий цар |
|
IV. Підсумок уроку
Домашнє завдання
V. Підготувати характеристику Лиса(усну зв’язну розповідь).