І ще раз про бінарні уроки

Про матеріал
Розкривається мета та завдання бінарних уроків, їх важлива роль в сучасній педагогіці
Перегляд файлу

             І ще раз про бінарні уроки

Сучасного учня сьогодні дуже важко чимось здивувати. Звичайний комбінований урок йому нудний і нецікавий. Тому перед педагогом ставиться основна задача, так піднести навчальну інформацію, щоб урок став більш наочним, змістовним та більш цікавим для нинішнього покоління [3].

Самий ефективний спосіб організації чіткого і компактного викладу навчального матеріалу це проведення бінарного уроку. Бінарні уроки – одна з форм реалізації міжпредметних зв'язків та інтеграції предметів. Цей нетрадиційний урок ведуть два або кілька педагогів- предметників. Бінарний урок за своєю природою є однією з форм проєкту. Зазвичай це міжпредметний внутрішній короткостроковий або середньої тривалості проєкт. Такі уроки дозволяють      інтегрувати знання з різних галузей для вирішення однієї проблеми, дають можливість застосувати отримані знання на практиці. Саме  такі уроки сприяють зняттю напруги, перевантаження, втоми  учнів за рахунок перемикання на різноманітні види діяльності в ході уроку. Підвищується якість закріплення вивченого матеріалу, покращується засвоюваність навчальних елементів, підвищується інтерес до предметів. Активніше протікає сприйняття навчального матеріалу, гостріше стає спостереження, активізується емоційна і логічна пам’ять,      інтенсивніше працює уява [2].

Бінарний урок виховує у учнів вміння користуватися теоретичними знаннями в різноманітних варіантах, в нестандартних  ситуаціях. Таким чином, бінарна технологія уроку дозволяє перенести теорію в практику, а формування умінь та навичок підняти на рівень осмисленою, навчальної діяльності. При цьому досягається єдиний підхід до розгляду виникаючих проблем і єдності вимог до учнів у процесі їхньої навчальної діяльності.

Проведення бінарних уроків вимагає від педагогів особливої  ретельної підготовки. Такі уроки можуть бути успішними тільки при умови злагодженої творчої роботи обох учителів. Бо бінарні уроки найчастіше проводяться на етапі творчого застосування вивченого  матеріалу, на таких уроках ставляться цікаві, практично значущі і доступні учням проблеми. Результати дослідження видаються в вигляді діаграм, таблиць, газет, буклетів, презентацій, відеофільмів і мають практичну цінність.

 З якою ж метою проводиться бінарний урок? Які завдання вирішуються при його проведення?

Мета бінарного уроку - створити умови мотивованого практичного застосування знань, навичок і умінь, дати учням можливість побачити результати своєї праці і отримати від нього радість  і задоволення, дати учням всебічні (поглиблені і розширені) знання по предмету вивчення, його цілісну картину [1].

На бінарному уроці вирішуються достатньо складні завдання: розширення кругозору у учнів і педагогів;

          інтеграція знань з різних областей;

          формування у дітей переконання в взаємозв’язку предметів, в цілісності світу;

          підвищення мотивації до вивчення предметів, оскільки створенні  умови для практичного застосування знань;

          розвиток у учнів навичок самоосвіти, тому що підготовку до уроку учні частково можуть здійснювати самостійно і в позаурочний час;

          розвиток аналітичних здібностей і винахідливості;

          реалізація виховного потенціалу;

          розвиток у школярів навичок прийняття рішень в творчих ситуаціях.

Крім того, бінарний урок дозволяє вирішувати цілий ряд завдань, які важко реалізувати в рамках традиційних підходів.

Ось деякі з таких завдань:

підвищення мотивації навчальної діяльності за рахунок нестандартної форми уроку (це незвичайно, значить цікаво);

розгляд понять, що використовуються в різних предметних областях;

організація цілеспрямованою роботи з розумовими операціями: порівняння, узагальнення, класифікація, аналіз, синтез і т.д.;

показ міждисциплінарних зв'язків та їх застосування під час вирішення різноманітних завдань.

Отже, бінарні уроки вимагають дуже великої підготовки, як викладачів, так і учнів. Це творчість двох педагогів, яка переростає у творчий процес. Тому, що вивчення якоїсь проблеми на стику двох наук - це завжди цікаво, такий вигляд діяльності викликає високу мотивацію. А головне в роботі - зацікавити, надихнути, захопити учнів, спровокувати їх творчий пошук.

 

 

 

ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1.     Аліфартова М.В. Ще раз про міжпредметних зв'язках / М.В. Аліфартова, Н.В. Петрищева: Фахівець, 2010, №9;
  2.     Дмитрієв К. Д. Нетрадиційні форми навчання / Дмитрієв К. Д. [Електронний ресурс] // Студми : [Сайт]. - URL: https://studme.org/342120/pedagogika/netraditsionnye_formy_obucheniya_ biologii (дата звернення: 18.03.2023).
  3.     Негатіна, Ст. З. Бінарні уроки як одна з форм організації освітнього простору природничо-математичної спрямованості: спеціальність «Вчитель математики»: автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук / Негатіна Валерія Сергіївна; МАОУ ЗОШ № 200. - , 2020. - 4 с. - Текст: безпосередній.

 

docx
Додано
2 квітня
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку