«І вогник, ним засвічений, не згас» ( Іван Франко). Урок - квест

Про матеріал
Матеріали, вміщені в розробці, допомагають розширювати знання учнів про творчу спадщину І.П.Котляревського, зацікавлюють їх його творами, розвивають бажання більше знати та самостійно здобувати знання з різних джерел, розвивають інтелектуальні здібності; виховують вміння працювати в команді, бути згуртованими.
Перегляд файлу

  ТЕМА. «І вогник, ним засвічений, не згас» ( Іван Франко).

  МЕТА: розширювати знання учнів про творчу спадщину  І.П.Котляревського, зацікавити їх  його творами, розвивати бажання більше знати та самостійно здобувати знання з різних джерел, розвивати інтелектуальні здібності; прищеплювати любов до літератури; формувати пізнавальну та суспільну активність учнів, викликати гордість за приналежність кожного із них до українського народу; виховувати вміння працювати в команді, бути згуртованими.

Обладнання : маршрутні листи, інтерактивний плакат.

                                          ХІД  УРОКУ

  I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

  Забезпечення емоційної готовності до уроку.

  «Спіймай мій настрій».

  Учитель пропонує дітям стати в коло. Учні виконують дії, які називає вчитель.

  • Діти, посміхніться. Тепер рукою «зніміть» посмішку зі свого обличчя та «передайте» її однокласнику чи однокласниці. І «спіймайте» посмішку від них, «прикрасьте» нею своє обличчя.

Отже, ви налаштовані на роботу, тож розпочнімо.

   II.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ.
    Ще здавна говорили, що великі поети ніколи не помирають, бо це взагалі не люди, а великі душі. Таким і є для кожного із нас Іван Котляревський, життя і творчість якого невід’ємно й органічно пов’язані з Полтавою. Наш квест проходить у той день, коли вся Україна вшановує 252- річницю  від дня народження зачинателя нової української літератури.  Перегляньмо відео  з інтерактивного плаката  «Моя Полтава. В музеї».

     Упевнена, що ви успішно подолаєте усі випробування квесту. У нагоді вам стануть ваші знання біографії та творів, а також логіка, витримка, кмітливість, згуртованість та бажання перемогти. Отже, познайомимося з героями сьогоднішнього змагання: вітаймо оплесками команди-квестори!
   (Дві команди представляють себе).
    Не буде помилкою те, що я вам скажу: результат квесту  залежить від підготовки команд, та ще  від їх бойового настрою та зібраності, але не останню роль відіграє і її величність фортуна!

     Настав час познайомити вас, шановні  учасники гри, з умовами нашого літературного квесту. Кожна команда отримає маршрутний лист, у якому позначено назви станцій. Ви будете виконувати завдання, які так чи інакше пов'язані з Іваном Котляревським. Вони дадуть вам змогу отримати  бали за правильно виконані завдання. Я бажаю командам проявити себе якнайкраще та отримати максимум балів на кожній станції!

  СТАНЦІЯ «РОЗМИНКА».

  За 30 секунд  команда має відповісти на якомога більшу кількість запитань. Перемагає той, у кого відповідей буде більше. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

  Запитання для 1 команди.

  1.Місто, де народився І. Котляревський?   (Полтава).

  2.Прізвище філософа, чиї вірші стали піснями у творі  Котляревського. (Сковорода).

  3.Назва річки, що протікає  біля садиби митця. (Ворскла).

  4. Який твір І Котляревського ще в рукописі набув популярності серед читачів? («Енеїда»).

  5.Прізвисько. яке отримав  майбутній поет. (Рифмач).

  6.Внесок Котляревського в боротьбу з Наполеоном. (Сформував 5-й козачий полк).

  7. Літературний  рід «Енеїди» (Ліро – епос).

  8.З якого твору І. Котляревського герої: Макогоненко, Тетерваковський, Терпилиха? («Наталка Полтавка»).

  9.Як звали Терпилиху? (Горпина).

  10.Який твір і якого автора переробив І. Котляревський на «Енеїду»? (Вергілій «Енеїда»).

  Запитання для 2 команди.

  1.У якій семінарії в Полтаві навчався І. Котляревський? (У духовній).

  2.Як називається твір митця, де виконуються пісні на слова Г. Сковороди? («Наталка Полтавка»).

  3.Соціальний стан І. Котляревського. (Дворянин).

  4.Назва поеми, створеної письменником. («Енеїда»).

  5.Повна назва закладу, яким він керував. (Будинок виховання дітей бідних дворян).

  6.Літературний вид «Наталки Полтавки». (Драма).

  7.Скільки років прожив письменник? (69).

  8. З якого твору І. Котляревського герої: Евріал, Дідона, Турн, Анхіз? («Енеїда»).

  9.Як звати возного Тетерваковського? (Борис).

  10.Хто сказав про І. Котляревського: «Будеш, батьку, панувати, Поки живуть люди…» (Т. Шевченко).

    СТАНЦІЯ «РАХІВНИЦЯ». Команди  називають тільки цифри. За правильну відповідь – 1 бал.

1.Скільки дітей було в батьків І Котляревського? (1).

2.Скільки дійових осіб у п’єсі «Наталка Полтавка»? ( Шість)

3.Скільки осіб беруть участь у діалозі в пісні «Ой під вишнею, під черешнею»? (2).

3.Скільки частин у поемі «Енеїда»? ( Шість)

4.Скільки років прожив І.Котляревський? (69)

5.Пенсія  (у карбованцях), яку отримував І.Котляревський? (600)

6.Скільки років І.Котляревський працював над «Енеїдою»? (30)

7.Скільки пісень у п’єсі «Наталка Полтавка»? (22)

8.Народною енциклопедією України котрого століття стала «Енеїда»? (18)

    СТАНЦІЯ «ВПІЗНАЙ ГЕРОЯ».

  Відповідно до цитатної характеристики з творів учасникам команд за 4 хвилини необхідно визначити героя.

  1….був парубок моторний..

  2.Курнесенька, очима ясна.

    І вся, як з кров*ю молоко

    Духи од себе випускала

    І збрую чудную держала…

   3.От я так чисто сиротина,

    Росту, як при шляху горох:

    Без нені, без отця дитина,

    Еней – отець , а неня – бог.

   4.Без того ж завжди був тихенький,

    Як всякий дід старий, слабенький,

    В чужеє  діло не мішавсь.

   5.Троюрідний був Турну сват,

    Хвастун і дурень від природи,

    Що не робив, то все не в лад.

    6.Не звір я – людську кров пролити,

     І не харциз , людей щоб бити

     Для мене гидкий всякий бой.

   7.Де усу буть, пушок м*якенький

 

     Біленьку шкуру пробивав,

     Та був одвага і завзятий,

     Силач ,  козак лицаркуватий.

    8.Воно хоть паруб*я , неспорно,

      Уміє і склади читать,

      Та дурень, молоде, одважне.

     В бою як буде необачне,

     То може згинуть неборак.

     9.»Ти був бідним, любив мене – і за те потерпів і мусив мене оставити; я тебе любила і тепер люблю.»

     10.»Живуть хоть не так, як люди, а хоть побіля людей, копійка водиться і про чорний день сміється».

     11.»Золото не дівка! Наградив бог Терпилиху дочкою.»

     12.»Один собі живу на світі, як билина на полі, сирота – без роду, без племені, без талану і без приюту».

  ДОВІДКА. 1.Еней. 2.Венера, 3.Низ. 4.Латин.5.Ремул. 6.Латин. 7. Евріал.  8.Турн. 9. Петро. 10.Возний. 11.Наталка. 12.Микола.

    СТАНЦІЯ «МУЗИЧНА».

    Учитель пропонує музичну  паузу, посилання: https://www.youtube.com/watch?v=__ynRtoe9MA

    Далі учням обох команд пропонується завдання: назвати (по черзі)  пісні, які виконуються  у п*єсі «Наталка Полтавка». Перемагає та команда, яка назве їх більше.

    ДОВІДКА: «Віють вітри, віють буйні», «От юних літ не знав я любові», «Видно шляхи  полтавськії і славну Полтаву», «Дід рудий, баба руда», «Ой під вишнею, під черешнею», «Всякому городу нрав і права», «Ой  доля людська – доля єсть сліпая», «Ой мати, мати! Серце не вважає», «Чи я тобі, дочко, не добра желаю», «Ей, Наталко, не дрочися!»,  «Де згода в сімействі», «Чого ж вода каламутна, чи не хвиля збила?», «Гомін, гомін, гомін по діброві»,  «Сонце низенько, вечір близенько», «Віє вітер горою, любивсь Петрусь зо мною», «У сусіда хата біла, у сусіда жінка мила», «Та ішов козак з Дону, та з Дону додому», «Що за того Петруся», «Підеш, Петре,  до тієї, яку тепер любиш», «Ворскло, річка невеличка», «Ой я дівчина Наталка», «Начинаймо веселиться».

     СТАНЦІЯ «КРОСВОРДНА».

  Командам  учитель  пропонує розгадати кросворди ( час визначає він сам).

     Команда 1.

    1.Ви возний, а я простого роду.

    2.Можна вашому горю і пособити.

    3.Енея не любила страх.

    4.Люта чарівниця і дуже злая до людей.

    5.Крива, горбатая, сухая.

    6.Він видав перші три частини «Енеіди».

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

              

    Довідка. 1. Наталка. 2.Виборний. 3.Юнона. 4.Церцея. 5.Сивілла.

                     6.Парпура. 

                 

     Команда 2.

    1.Сирота без роду і племені.

    2.Я так привикла к своєму безталанню.

    3.Добрий Петре й бойкая Наталко.

    4.Упошуках якої країни мандрує Еней?

    5.Сіда, ряба, беззуба, коса.

    6.Скільки років триває подорож Енея?

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

                

          Довідка. 1. Микола. 2.Терпилиха. 3.Возний. 4.Італія. 5.Сивілла.

                     6. Сім.

   СТАНЦІЯ  «ШВИДКІСНА». Потрібно дати якнайбільше більше правильних відповідей за одну хвилину.
   Клоуз-тест «Так» - «Ні»

1.Іван Котляревський народився у Полтаві? (так)

2.Батьки Івана Котляревського були інтелігентами? (ні)

3. Іван Котляревський навчався в Полтавській духовній семінарії? (так)

4. Він займався формуванням  Українського козачого полку для участі  у війні проти Наполеона I Бонапарта.(так)

5. Іван Котляревський  обіймав посаду директора у Полтавському театрі. (так)

6.Письменник був одружений? (ні)

7. Перед смертю Котляревський  звільнив кріпаків. (так)

8. На надгробній плиті Іванові Котляревському  викарбувані слова, написані Тарасом Шевченком. (так)

9.Гора в Полтаві, де розташований музей-садиба, називається Івановою. (так)

10. Котляревський все своє життя прожив у рідній Полтаві.(так)

11. «Енеїда» написана на сюжет однойменної класичної поеми римського поета Вервія. (ні)

12. Перші три частини поеми «Енеїда»були видані в 1798 році, у Санкт-Петербурзі, без відома автора. (так)

13. «Енеїда» — перша масштабна пам'ятка українського письменства, що була укладена розмовною українською мовою.(так)

14. У образах богів Зевса, Венери, Юнони, Еола змальовано українських козаків-запорожців, їх хоробрість та веселі звичаї.(ні)

15.Головними героями п’єси «Наталка Полтавка» є Наталка і Микола. (ні)

16. За жанром «Наталка Полтавка» — соціально-побутова драма. (так)

17. Возний Тетерваковський сватається до Наталки. (так)

18.У фіналі п’єси Возний відмовляється від Наталки.(так)

19. Основна тема п’єси «Наталка Полтавка»: розлука дівчини з коханим-бідняком та одруження з немилим багачем.(так)

20.П*єса «Наталка Полтавка Починається піснею «Ой під вишнею, під черешнею»? (ні)

21.Автор опери Наталка Полтавка» Микола Лисенко. (так)

22.Амата – матір Енея. (ні)

23. Еней гостював у Сивілли. (ні)

24.Наталка Полтавка відмовляє виборному Макогоненку. (ні)

25.Горпина Терпилиха одружується з Петром. (ні)

Маршрутний лист

Команда 1

                Назва станції

      Кількість отриманих балів

«Розминка»

 

«Рахівниця»

 

«Впізнай героя»

 

«Музична»

 

«Кросвордна»

 

«Швидкісна»

 

 

 

 

Команда 2

«Розминка»

 

«Рахівниця»

 

«Впізнай героя»

 

«Музична»

 

«Кросвордна»

 

«Швидкісна»

 

 

 

 

 

 

  III.ПІДВЕДЕННЯ  ПІДСУМКІВ КВЕСТУ.

  IV.ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ.

docx
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку