І.Я. Франко“ Фарбований Лис” Художній образ Лиса Микити ( розвиток мовлення)

Про матеріал
Вчити дітей складати словесний портрет головного героя, відображати своє бачення, розвивати мовлення, спостережливість; збагачувати словниковий запас.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

І. Франко «Фарбований Лис» “ Фарбований Лис” Художній образ. Лиса Микити( розвиток мовлення)

Номер слайду 2

Народна мудрість. Брехнею світ пройдеш,але нічого не знайдеш. Слова ласкаві,а думки лукаві.

Номер слайду 3

Як написати твір. Композиція твору: вступ основна частина висновок (усі частини твору пиши з абзацу)

Номер слайду 4

Поради1. Вживай прості речення.2. Уникай повторів однакових слів. Головним героєм казки є Лис Микита. Його ще називали Фарбованим та царем Остромислом.3. Думки викладай послідовно.

Номер слайду 5

Став кому: Перед сполучниками а, але, однак, проте,  зате,однак, що ,щоб (став кому завжди): Лис Микита жив добре, але завжди хвилювався за колір своєї шерсті. Здавалося, що нема нiчого неможливого для нього. Між однорідними членами речення, які поєднані тільки інтонацією:   Хоробрість, винахідливість, спритність, обережність,терплячість,спостережливість,мудрість переплітаються з негативними рисами характеру. Коли сполучники повторюються: і…і (й...й), ні...ні (aнi...ані), то...то, не то...не то, чи...чи, чи то...чи то, або…або:І веселим, і спритним,і хоробрим – таким здавався собі Лис Микита. Казка застерiгає нас, що не варто бути схожим на такого Лиса, треба розумно оцiнювати власнi можливостi та не брехати анi собі, ані іншим. Лис Микита був спритним і хоробрим (кома не ставиться).

Номер слайду 6

Словесний портрет. Лиса Микити(казка І. Я. Франка «Фарбований Лис») План1. Лис Микита – головний герой казки І. Я. Франка «Фарбований Лис».2. Риси характеру головного героя.3. Казка вчить, як на світі жити!

Номер слайду 7

Номер слайду 8

На уроці української літератури ми познайомилися з казкою І. Я. Франка «Фарбований Лис». У творі розповідається про життя звірів. Але письменник мав на увазі людей.

Номер слайду 9

Головним героєм казки є Лис Микита. Його ще називали Фарбованим та царем Остромислом. Усі перешкоди він долав легко. Хоробрість,винахідливість,спритність,обережність,терпля-чість,спостережливість,мудрість переплітаються з негативними рисами характеру, а саме: брехливістю, лицемірством, гордістю, несправедливістю, хвалькуватістю. Щоб похизуватися, Лис iде красти вдень. Його ледь не розривають собаки. Тiкаючи вiд них, вiн устрибує у фарбу. Тут би замислитися, чи варто бути таким пихатим i надалi. Але… Лис починає стверджувати, що нiби вiн — небачений звiр Остромисл. Стає царем звiрiв.

Номер слайду 10

Негативні риси характеру не дають йому стати насправді гарним лідером. Сталося непоправне: «І не тямлячи вже ані про його добродійства, ані про йоговеличну мудрість, а люті тільки за те, що так довго давали йому дурити себе, усі кинулися на нещасного Лиса Микиту й розірвали його на шматочки». Казка застерiгає нас, що не варто бути схожим на такого Лиса, треба розумно оцiнювати власнi можливостi та не брехати анi собі, ані іншим.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Побажання Лису МикитіЯкби ви мали змогу подарувати Лису Микиті квітку-семиквітку із бажаннями,які могли б змінити його характер, то що б ви порадили йому у майбутньому?

Номер слайду 14

Домашнє завдання Дописати словесний образ (портрет) Лиса Микити.

Номер слайду 15

ПОВТОРИТИЛітературна казка — це авторський художній твір у прозовій чивіршованій формі, заснований на фольклорних джерелах, алеможе бути й цілком оригінальний. За основу казки взято вигаданіфантастичні події. Кінцівка є переважно оптимістичною: добро перемагає зло У літературних творах розповідь ведеться від імені особи, її називають мовою автора, а реплікидійових осіб — мовою персонажів (або дійових осіб). Прозова мова не організована ритмічно, не віршована, вонаподібна до тієї, якою ми спілкуємося в повсякденні. Прозою написані народні казки «Мудра дівчина», «Летючий корабель», народнілегенди й перекази, літературна казка І. Франка «Фарбований Лис»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Майя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
22 листопада 2022
Переглядів
617
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку