«ІДЕЇ АРХІТЕКТУРНОЇ БІОНІКИ: АРХІТЕКТУРА ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ БІОЛОГІЇ»

Про матеріал

Бінарний урок (мистецтво+біологія) із застосуванням елементів STEAM освіти. Архітектурна біоніка – це інноваційний стиль, який увібрав усе найкраще від природи: рельєфи, контури, принципи формотворення і взаємодії з навколишнім світом. Ідеї архітектурної біоніки успішно втілюють відомі архітектори. Найяскравіші проєкти архітектурної біоніки стали предметом дослідження для десятикласників, зокрема:

Храм Лотоса (Індія, Делі)

Сіднейська опера (Австралія)

Собор Санта-Марія-дель-Фйоре (Італія, Флоренція)

Sagrada Familia – Храм Святого Сімейства (Іспанія, Барселона)

Хмарочос «Огірок» (Велика Британія, Лондон)

Bionic Tower – місто-кипарис (Китай, Шанхай)

Kubuswoning – Кубічні будинки (Нідерланди, Роттердам

Auditorio de Tenerife – оперний театр у м. Санта-Крус-де-Тенерифе (Канарські острови, острів Тенерифе)

Ейфелева вежа (Франція, Париж)

Перегляд файлу

                                          Прядко Ірина Борисівна,

учитель-методист, учитель мистецтва та

зарубіжної літератури

Дерипапа Олена Анатоліївна,

учитель-методист, учитель біології

БІНАРНИЙ УРОК-ДОСЛІДЖЕННЯ

«ІДЕЇ АРХІТЕКТУРНОЇ БІОНІКИ:

АРХІТЕКТУРА ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ    БІОЛОГІЇ»

(МИСТЕЦТВО + БІОЛОГІЯ)

Тип уроку: бінарний урок (мистецтво+біологія) із застосуванням елементів STEAM освіти.

Обладнання: інтерактивна дошка, комп’ютерні презентації, арт-галерея робіт учнів, плакати: «Види архітектури», «Мова архітектури», графічні матеріали, акварель, гуаш, клей, ножиці, нитки в’язальні червоного та синього кольору, харчова плівка, губки, біологічні моделі, макети витворів мистецтва, макет скелету людини.

Архітектура — застигла музика

Фрідріх Вільгельм Йозеф Шеллінг

Справжнього життя немає без мистецтва

Евріпід

Перебіг уроку:

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

       Що таке мистецтво?

       Що означає термін «архітектура»?

       Що ми називаємо «стилем»?

       Які архітектурні стилі вам відомі?

Сьогодні ми з вами дізнаємося більше про архітектуру, стилі, напрямки, познайомимося з найкращими зразками світової архітектури, поринемо у чарівний світ мистецтва.

Біоніка – це наука про використання в техніці, архітектурі та дизайні

знань про принципи та процеси живої природи. Основу біоніки становлять дослідження по моделюванню живих систем і механізмів.

Біоніка (як самостійна наука) відносно молода. Вона зародилася в 1960 році на міжнародному симпозіумі в Детройті (США). Перші роботи з біоніки почали з'являтися на початку сімдесятих років ХХ століття.

Архітектурна біоніка – це інноваційний стиль, який увібрав усе найкраще від природи: рельєфи, контури, принципи формотворення і взаємодії з навколишнім світом. Ідеї архітектурної біоніки успішно втілюють відомі архітектори.

З найяскравішими проєктами архітектурної біоніки ми познайомимось сьогодні.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

       Командна робота

Прошу розділитися на 3 команди, щоб зіграти в інтелектуальну гру «Найрозумніший мистецтвознавець». Для гри необхідно підготуватися: прочитати за підручником тему «Архітектура світу», розглянути уважно фотоілюстрації до неї (мистецтво), повторити принцип будови кульшового суглоба, трубчастих кісток (біологія). Кожна команда презентує результати своїх досліджень:

  1. Храм Лотоса (Індія, Делі)

Сіднейська опера (Австралія)

Собор Санта-Марія-дель-Фйоре (Італія, Флоренція)

  1. Sagrada Familia – Храм Святого Сімейства (Іспанія, Барселона)

Хмарочос «Огірок» (Велика Британія, Лондон)

Bionic Tower – місто-кипарис (Китай, Шанхай)

  1. Kubuswoning – Кубічні будинки (Нідерланди, Роттердам

Auditorio de Tenerife – оперний театр у м. Санта-Крус-де-Тенерифе (Канарські острови, острів Тенерифе)

Ейфелева вежа (Франція, Париж)

       Робота над проєктом

Характеристика проєкту:

За кількістю учасників: груповий.

За терміном виконання: короткостроковий.

За ступенем інтеграції: інтегрований (біологія, географія, медицина, математика, технології, трудове навчання, мистецтво, історія).

За переважаючим видом діяльності: дослідницький, практико спрямований.

За масштабом: локальний.

Учасники проєкту: учні 8 класу.

Складові STEAM-проєкту:

Складові

STEAM-

проєкту

 

Предмети: інтеграція / зміст завдання

Проєктний продукт

 

Science

(природничі науки)

Біологія:

-         повторення будови стегнової кістки, кульшового суглоба;

-         ознайомлення з дослідженнями швейцарського професора анатомії, основоположника палеонтології хребетних тварин Германа фон Мейєра (будова стегнової кістки в тому місці, де вона вигинається і під кутом входить у суглоб, при цьому кістка не ламається під вагою тіла), які надихнули французького інженера Густава Ейфеля.

Географія:

-         вивчення географічного розташування архітектурних об’єктів:

  1. Храм Лотоса (Індія, Делі).
  2. Сіднейська опера (Австралія).
  3. Собор Санта-Марія-дель-Фьоре (Італія, Флоренція).
  4. Sagrada Familia – Храм Святого Сімейства (Іспанія, Барселона).
  5. Хмарочос «Огірок» (Велика Британія, Лондон).
  6. Bionic Tower – місто-кипарис (Китай, Шанхай).
  7. Kubuswoning – Кубічні будинки (Нідерланди, Роттердам).
  8. Auditorio de Tenerife – оперний театр у м. Санта-Крус-де-Тенерифе (Канарські острови, острів Тенерифе).
  9. Ейфелева вежа (Франція, Париж).

Усні повідомлення

Макети стегнової кістки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Презентації

PowerPoint

 

Ourboox

 

Ментальна карта

 

Wordwall

Technology

(технології)

Використання цифрових технологій для

дослідження даної теми та створення

презентації свого виробу.

Презентація виступів, підбір фото- та відеоматеріалів

Engineering

(інжиніринг,

проєктування,

дизайн)

Конструювання макету стегнової кістки.

Макети стегнової кістки

All /Arts

(мистецькі, гуманітарні та соціальні науки)

Мистецтво:

-         вивчення ідей та принципів архітектурної біоніки, які були втілені при спорудженні таких проєктів, як:

       Храм Лотоса (Індія, Делі).

       Сіднейська опера (Австралія).

       Собор Санта-Марія-дель-Фьоре (Італія, Флоренція).

       Sagrada Familia – Храм Святого Сімейства (Іспанія, Барселона).

       Хмарочос «Огірок» (Велика Британія, Лондон).

       Bionic Tower – місто-кипарис (Китай, Шанхай).

       Kubuswoning – Кубічні будинки (Нідерланди, Роттердам).

       Auditorio de Tenerife – оперний театр у м. Санта-Крус-де-Тенерифе (Канарські острови, острів Тенерифе).

       Ейфелева вежа (Франція, Париж);

-         виготовлення ескізів Ейфелевої вежі.

Образотворче мистецтво:

-         огляд графічних матеріалів (олівець, акварель, гуаш, туш);

-         створення ілюстрацій архітектурних проєктів (Храм Лотоса у Індії; Сіднейська опера; Місто-кипарис у Шанхаї).

Історія:

-         вивчення відомостей про історію спорудження зазначених архітектурних проєктів.

 

Ескізи Ейфелевої вежі

 

 

 

 

 

Ментальна карта

 

 

 

 

Wordwall

 

 

 

 

 

Ourboox

 

 

 

 

 

Виставка робіт

 

 

 

 

 

Повідомлення учнів-дослідників

 

Mathematics

(математика)

Геометричне розташування і правила будови опори першого ярусу Ейфелевої вежі за принципом архітектурної біоніки.

Ескіз моделі, повідомлення учнів-дослідників, схематичне зображення системи опорних площин, ліній і точок

 

Матеріальне та технічне забезпечення: Сервіси Google, комп’ютер, ватман, олівці, аркуші паперу формату А4, акварель, гуаш, клей, ножиці, нитки в’язальні червоного та синього кольору, харчова плівка, губки, біологічні моделі.

F:\STEM 8-A\Архітектурна біоніка\3.jpgF:\STEM 8-A\Архітектурна біоніка\13.jpg

F:\STEM 8-A\Архітектурна біоніка\18.jpgF:\STEM 8-A\Архітектурна біоніка\15.jpg

       Презентація знань команди №1:

Храм Лотоса (Індія, Делі).

Сіднейська опера (Австралія).

Собор Санта-Марія-дель-Фьоре (Італія, Флоренція).

Храм Лотоса (Індія, Нью-Делі)      Собор Санта-Марія-дель-

                                                             Фьоре (Італія, Флоренція)

Будівництво велося 8 років

(1978 по 1986 рр.),

  архітектор Фаріборз Сахба.

В основі – символічна квітка лотоса. Лотос є піднесеною квіткою, що налаштовує на відчуття чогось неземного.

27 кам’яних пелюсток з бетону покриті грецьким мармуром, а в центральний зал можна потрапити через 9 дверей.

Один із символів міста і культури італійського Відродження взагалі.

Зодчий італійського Відродження

Філіппо Брунеллескі

(1377 – 1446), проєктуючи купол Флорентійського собору, взяв за зразок форму шкаралупи пташиного яйця.

C:\Users\Raven\Desktop\Друкована робота\Архітектурна біоніка\опера в Сіднеї.jpg

Сіднейська опера (Австралія)

               (1959 – 1973 рр.)

Архітектор Йорн Утзон

Вітрилоподібний дах робить цю будівлю не схожою ні на одну іншу у світі. Вона включає 900 приміщень, зокрема Концертний зал, Оперний Театр, Драматичний і Камерний Театри, 4 ресторани і Зал Прийомів. Дах будівлі, побудованої у формі чотирьох черепашок, покриває більше мільйона плиток, які при різному освітленні створюють різноманітну колірну гамму. Цей красивий твір мистецтва та архітектури, розроблений Йорном Утзоном, був оголошений ЮНЕСКО об'єктом Всесвітньої спадщини в 2007 році.

Завдання:

Переглянути фільм «Інженерні ідеї: Сіднейський оперний театр»

Скористайтесь QR-кодом.

F:\qrcode_1282262_a94d6916858fb3c462712a4a418e6f97_ (1).png

       Презентація знань команди №2:

Sagrada Familia – Храм Святого Сімейства (Іспанія, Барселона)

Хмарочос «Огірок» (Велика Британія, Лондон)

Bionic Tower – місто-кипарис (Китай, Шанхай)

Завдання: презентувати ментальну карту, використовуючи сервіс Сoggle it.

C:\Users\Raven\Desktop\Гауді\cаграда.jpg

Саґра́да Фамі́лія Храм Святого Сімейства (Іспанія, Барселона)—  католицька церква в Барселоні. Її будівництво почалось 1882 року та триває донині.

Архітектор Антоніо Ґауді

(1852 – 1924).

Незважаючи на те, що робота над зведенням Саграда Фамілія триває і донині, 7 листопада 2010 р. храм був освячений римським папою Бенедиктом XVI і офіційно відкритий для богослужінь. Уряд Іспанії заявляє, що закінчити тривале будівництво храму вдасться

до 2026 року.

C:\Users\Raven\Desktop\Гауді\250px-30_St_Mary_Axe,_'Gherkin'.jpg

Хмарочос «Огірок»

(Велика Британія, Лондон)

Висота 40-поверхового будинку становить 180 м. Будівництво було розпочато в 2001 р.  і завершено в 2003 р. 2004 року будинок було офіційно відкрито. Мешканці за зеленуватий відтінок скла та характерну форму називають його огірок, або корнішон  (The Gherkin). Проєкт було розроблено англійським архітектурним бюро Foster and Partners.

 

C:\Users\Raven\Desktop\Гауді\Bionic_Tower.jpg

Bionic Tower – місто-кипарис (Китай, Шанхай)

Bionic Tower (Біонічна Башта) — це вертикальне місто, з дуже високими житловими будинками, проєкт якого розроблений іспанським архітектором Хав'єром Піозом, Розою Сервер, Єлой Селайя та іншими. Це мають бути будинки 1228 метрів (4029 футів) у висоту, з квартирами приблизно для 100 000 чоловік. Головне у Bionic Tower є використання Bionics — технологій, які мають вирішити проблему зростання населення світу екологічним способом. Це унікальна споруда, створена за законами архітектури майбутнього, яка імітує природні конструкції, зможе протистояти пожежі, повені, землетрусу й урагану.

 

       Презентація знань команди №3:

Kubuswoning – Кубічні будинки (Нідерланди, Роттердам)

Auditorio de Tenerife – оперний театр у м. Санта-Крус-де-Тенерифе (Канарські острови, острів Тенерифе)

Ейфелева вежа (Франція, Париж)

 

 

 

Kubuswoning – Кубічні будинки (Нідерланди, Роттердам, 1984 р.)

Архітектор Пітер Блом

Кубічні будинки складаються з 3 поверхів:

        цокольний поверх — вхід;

        на першому поверсі — вітальня з кухнею;

        на другому поверсі — 2 спальні з ванною кімнатою;

        на поверненому поверсі — подеколи розбивають невеликий сад.

C:\Users\Raven\Desktop\Друкована робота\Архітектурна біоніка\Сантьяго Калатрав1.jpg

C:\Users\Raven\Desktop\Друкована робота\Архітектурна біоніка\Сантьяго Калатрава.jpg

Аудиторіо-де-Тенерифе 

оперний театр та концертний зал у м. Санта-Крус-де-Тенерифе, о. Тенерифе (Канарські острови); одна з найвідоміших і найбільш оригінальних будівель світу. Збудований у 2003 році за проєктом іспанського архітектора Сантьяго Калатрави. Аудиторіо-де-Тенерифе — символ міста Санта-Крус-де-Тенерифе і одна із головних пам'яток Канарських островів. Оперний театр Аудиторіо визнаний однією з найвидатніших споруд сучасної архітектури.

C:\Users\Raven\Desktop\Друкована робота\Архітектурна біоніка\Ейфелева вежа\Слайд16.PNG

Ейфелева вежа

C:\Users\raven\Desktop\Друкована робота\Архітектурна біоніка\Ейфелева вежа\Слайд3.PNG

C:\Users\raven\Desktop\Друкована робота\Архітектурна біоніка\Ейфелева вежа\Слайд5.PNGC:\Users\raven\Desktop\Друкована робота\Архітектурна біоніка\Ейфелева вежа\Слайд7.PNG

Завдання: використовуючи сервіс Ourboox, створити електронну книгу про ідеї інженерної біоніки впроваджені при будівництві Ейфелевої вежі.

Ourboox "Ейфелева вежа"

Завдання: за допомогою інтерактивної карти вказати споруди архітектурної біоніки, використовуючи сервіс Thinglink.

Thinglink "Найвідоміші споруди архітектурної біоніки у світі"

Найвідоміші споруди архітектурної біоніки у світі:

  1. Хмарочос «Парус» - Україна, Київ (архітектори Сергій Бабушкін, Олександр Комаровський)
  2. Храм Лотоса – Індія, Нью-Делі (архітектор Фаріборз Сахба)
  3. Санта Марія дель Фьоре – Італія, Флоренція (архітектор Філіппо Брунеллескі, купол собору)
  4. Сіднейська опера – Австралія, Сідней (архітектор Йорн Утзон)
  5. Саграда Фамілія – Іспанія, Барселона (архітектор Антоніо Ґауді)
  6. Шпіттелау (сміттєспалювальний завод) – Австрія, Відень (Фріденсрайх Гундертвассер)
  7. Хмарочос «Огірок» -- Велика Британія, Лондон (англійське архітектурне бюро Foster and Partners)
  8. Bionic Tower (місто-кипарис) – Китай, Шанхай (іспанський архітектор Хав'єр Піозом, Роза Сервер, Єлой Селайя та інші)
  9. Kubuswoning (кубічні будинки) – Нідерланди, Роттердам (архітектор Пітер Блом)
  10. Auditorio de Tenerife  (оперний театр) –Канарські острови, острів Тенерифе, м. Санта-Крус-де-Тенерифе (іспанський архітектор Сантьяго Калатрава)
  11. Ейфелева вежа – Франція, Париж
  12. Театр Еспланада («Великий Дуріан»)– Сінгапур
  13. Місто мистецтв і наук у Валенсії – Іспанія, Валенсія (Сантьяго Калатрава)
  14. Всесвітній комплекс у Монреалі (Монреальська Біосфера) – Канада, Монреаль (американський архітектор Річард Фуллер)
  15. Хмарочос SONY – Японія
  16. Музей  Ґуґґенгайма в Більбао – Іспанія (архітектор Френк Гері)

 

Завдання: за допомогою створеного кроссенса розповісти про архітектуру австрійського художника, дизайнера та архітектора Фріденсрайха Гундертвассера.

C:\Users\Raven\Desktop\shtuka1.png

ІV. Закріплення знань

За допомогою поданої хмари слів побудувати розповідь про архітектурну біоніку.

 

V.  Підведення підсумків

Робота з Wordwall-тренажером

Wordwall-тренажер «Найвідоміші проєкти архітектурної біоніки у світі» (проєкти-країни)

 

Wordwall-тренажер «Архітектор-назва споруди-країна-місто»

Визначення переможців. Аналіз роботи учнів на уроці. Виставлення оцінок.

Список використаних джерел:

  1. Біологія: підр. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл./Н.Й.Міщук, І.Я.Жирська, А.В.Степанюк, Л.С.Барна. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2016.
  2. Гончарова Н.О. Використання сучасних цифрових технологій в STEM-освіті. Актуальні аспекти розвитку STEM-освіти у навчанні природничо-наукових дисциплін: збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції м. Кропивницький, 15-16 травня 2019 року / за заг. ред. О.С. Кузьменко, В.В. Фоменко. – м. Кропивницький, 2019.
  3. Мистецтво: підр. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл./Л.М.Масол. – Х.:ФОЛІО, 2016.
  4. Поліхун Н. І., Постова К. Г., Сліпухіна І. А., Онопченко Г. В., Онопченко О.В. Впровадження STEM-освіти в умовах інтеграції формальної і неформальної освіти обдарованих учнів: метод. реком. – Київ: Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2019.
  5. Генератор ребусів  http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator
  6. Інтернет – ресурси:

          https://uk.m.wikipedia.org

          https://wordart.com

          https://coggle.it/

          https://wordwall.com

          https://www.thinglink.com

         https://learningapps.org

            https://www.ourboox.com

doc
Додав(-ла)
Прядко Ірина
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
1 грудня 2023
Переглядів
677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку