Ідейно-художній зміст роману І.Багряного "Тигролови". Автобіографічність твору, символіка образів.

Про матеріал
Даний урок відповідно до вимог особистісно зорієнтованого навчання спрямований на активізацію роботи учнів у навчальному процесі, чому сприяє різноманітність традиційних та інноваційних форм роботи, а саме: проект, дослідження, бесіда, художній аналіз прозового твору, творча робота, дискусія, мозковий штурм. Навчальна діяльність має практичну спрямованість на розвиток схильності до роздумів, стимулювання самостійності та оригінальності мислення, розвиток комунікативних здібностей учнів.
Перегляд файлу

Методичний коментар

     Даний урок відповідно до вимог особистісно зорієнтованого навчання спрямований на активізацію роботи учнів у навчальному процесі, чому сприяє різноманітність традиційних та інноваційних форм роботи, а саме: проект, дослідження, бесіда, художній аналіз прозового твору, творча робота, дискусія, мозковий штурм.

    Навчальна діяльність має практичну спрямованість на розвиток схильності до роздумів, стимулювання самостійності та оригінальності мислення, розвиток комунікативних здібностей учнів.

 

  iтигролови

 

 

 Клас – 11(профільний рівень)

Тема уроку:   Ідейно-художній зміст роману І. Багряного « Тигролови» . Автобіографічність твору. Символіка образів роману.

 

Мета:  розкрити символічність образів твору, дослідити художні особливості їх творення; сформулювати ідейний зміст роману; розвивати вміння учнів розуміти зміст і суть художнього твору, висловлювати власні думки ; повторити відомості з літературознавства; показати головного героя роману як людину могутньої волі та незламного духу, тим самим  виховуючи в учнів відповідні моральні засади.

 

   Обладнання: уривки з роману „ Тигролови”, репродукція ікони Волинської Богоматері, літературознавчі словники, технологічні карти вивчення життя та творчості письменника.

    Запис на дошці.

Іван  Багряний

(Іван Павлович Лозовяга)

 9. 10. 1907 – 25. 08. 1963

Ходи тільки  по лінії найбільшого опору – і ти пізнаєш світ... А пізнавши світ, ти пізнаєш себе і ніколи не понесеш душу свою на базар, бо вона буде цінніша за всесвіт, і не буде того , хто міг би її купити.

               І. Багряний

Хід уроку

І.  Мотивація навчання учнів

  • Організаційний момент.
  • Повідомлення теми та мети уроку.

Вступне слово вчителя

Як птахи вдалечінь, під бурю і під громи,

Від рідних зір і гнізд одбилися давно ми.

Йшли повенню вогні.

І задуми, й доми

Згоряли там до тла – і далі

ми з дітьми

Тікали далі в світ, як птахи,

без упину.

Хоч промінь спогаду, хоч мрій

одну жарину

Хотіли зберегти, голубити

В серцях –

Про край, про рідний той!

І завжди темний шлях

Одводив далі нас у далеч

невідому...

               Богдан Кравців

Так склалося, що епоха не цінує геніїв за їх життя – вона згадує про них занадто пізно. Якась жорстока закономірність, час палить, нищить їх невблаганно, а коли збагне, що дух їх безсмертний, схиляється у пошані та каятті.

      Багато українських митців віддали своє життя заради того, щоб не зректися своєї любові, своєї журби . Деякі з них змушені були залишити рідну землю і шукати притулку на чужині. Серед них і Іван Павлович Лозов’яга.

( Повідомлення теми та мети уроку )

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів( Автобіографічний зміст роману

 „Сад Гетсиманський”)

Учитель

     Перед тим, як розпочати знайомство з романом Івана Багряного                  „ Тигролови”, давайте згадаємо деякі відомості з життя письменника.

      Бесіда з учнями

  • Чому І. Багряного у школі називали „ мазепинцем”?;
  • З якої причини   письменник не закінчив навчання в Київському художньому інституті.
  • У 1925р. виходить зб. „ До меж заказаних”. Уже в самій назві міститься активний пртест, не кажучи про зміст книги. Наступні збірки „ В поті чола”, „ Комета” потрапили до НКВС. Поема „ Ave Maria” вражає сміливістю свого змісту та присвяти:„ Всім бунтарям і протестантам. Всім. Хто родився рабом і не хоче бути ним. Всім скривдженим і зборканим і своїй бідній матері – крик свого серця присвячую”.

           Чи подарувала влада цю зухвалість автору?

( Відповіді учнів )

Учитель

Оцей харківський в’язничий досвід і став підмурівком роману „ Сад Гетсиманський”.

  • Який біблійний сюжет ліг в основу назви роману?

    ( В основу назви покладено легенду про Ісуса Христа. Перед тим, як іти на Голгофу,Ісус зустрівся зі своїми учнями в саду Гетсиманськім. Він молився, знаючи, що повинен пролити врвнці кров за гріхи людські)

Учитель

Саме у цьому саду сталася зрада Ісуса Іудою, відступництво Петра.

Герой твору Андрій Чумак – мученик, який іде на Голгофу, бо він вірить у людей. Зраджує Андрія сусід-священник, який не має морального права на зраду, як колись був зраджений сусідом і сам автор .

     Піся нового арешту на І. Багряного чекало заслання, харківська вязниця.  Щоб уявити, який жах змушений був він витримати, послухаємо уривок з роману, в якому автор описує страшні картини нищення людини в радянському таборі.

                              Учень зачитує уривок з роману (індивідуальне завдання, отримане заздалегідь).

У 1940 році  І. Багряний був реабілітований, проте він не вірить у краще майбутнє держави і їде за кордон. Словаччина, Австрія, Баварія і, нарешті, Німеччина,  де 25 липня 1963 року Іван Павлович Лозов’ягін зустрів свою смерть.

ІІІ.Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

  1. Знайомство з книгою.

Учитель

Уперше в Україні твори І Багряного вийшли окремим виданням у 1991році.

Серед цих творів і роман «Тигролови» . У 1944 році  протягом 14 діб був створений цей плід болючих спогадів автора.

      Запитання до учнів.

  • Чи можна назвати даний твір автобіографічним?

( Після арешту 1932 р. атору було присуджено 5 років увязнення на Далекому  Сході, проте термину він не добув: як і головний герой роману

І. Багряний втікає з-під варти та переховується між українцями Зеленого Клину.)

  • На обкладинці книги репродукція ікони Волинської Богоматері

( демонструється репродукція або книга з репродукцією на обкладинці ), що незвичного у зображенні ?

  • Що може означати зображення сокири над голівкою малюка?

( Діти –це цвіт нації. Знищ його – і знищиш майбутнє )

 

2.Робота з текстом роману

       а. Розділ перший „ Дракон”

Учитель

... Вирячивши вогненні очі, дихаючи полум’ям і димом, потрясаючи ревом пустелі і нетра, і вогненим хвостом замітаючи слід, летів дракон.

...палахкотів над проваллям... Зивався над прірвами... Пролітав із свистом спіраллю над диким безкиддям і нагло зникав десь у надрах землі – занурювався, як вогненний хробак, із скреготом і хряском у груди скелястих гір, свердлив їх з блискавичною швидкістю, розсипав іскри. Зникав... І раптом вилітав з-під землі, мов пекельна потвора, потрясаючи реготом ніч...

  • Якою перед нами постяє ця істота? Охарактеризуйте її.

( відповіді учнів )

  • До яких художніх засобів звертається автор у змалюванні дракона?

Негативне ставлення, відраза до істоти викликається за допомогою низки  порівнянь: „ як вогненний хробак”, „ пекельна потвора”. В уривку автор звертається до персоніфікації „ потряаючи реготом ніч”, наведено ряд епітетів „вогнені очі”, „ пекельна потвора”,”несамовитий зойк”, що поглиблюють жахливість, потворнісь, могутнісь образу.

  • Послухайте ряд дієслів: летів, знявся, зривався, пролітав, занурювався, свердлив – з якою метою, автор вживає їх у творі?

( відповіді учнів )

 

 Наведені дієслова передають нестримність дракона, його надзвичайну силу, цілеспрямованість, безвихідь.

 

За допомогою ряду додатків автор, щоб посилити враження читача, створює сприйняття руху істоти:Над безмежжям Уралу... Через дикі кряжі Забайкалля... Через Становий хребет”, -  мчить він до своєї цілі.

 Не з китайських книжок і не з пагод Тибету він з’явився.

  • Звідки ж ця потвора ?

„Вилетів з чорного пекла землі людоловів і гнав над просторами.”

  • Чим же насправді виявляється дракон?

( етапний ешелон НКВС )

  • Це єдиний паротяг, який ми зустрічаємо в романі?

( Відповіді учнів )

 

б. Розділ „ Світ на колесах „

Порівняльна характеристика ешелонів

( учні зачитують уривок від слів „тим же маршрутом” до слів

 „ золоте ельдорадо” )

Тим же маршрутом по Транссибірській магістралі йшов інший експрес, - так званий „ Тихоокеанський експрес нумер один”.

        М’яко погойдуючись, як у мрійливому вальсі, пишаючись шовком фіранок на вікнах, мерехтячи люстрами, котився він, ніби разок блискучих каралів, і миготів емалевими девізами на боках вагонів : „ Нєгорєлоє – Владівосток”. Віз, заколисуючи, екзальтованих паажирів десь в невідомий і вимріяний, казковий край, в дивне золоте ельдорадо.

  • Чим відрізняється цей ешелон від попереднього?
  • Яким же постає перед нами цей світ на колесах?
  • Якого символічного значення набувають у творі ці два паротяги?

( відповіді учнів )

 Робота з літературознавчим словником.

  • Дати визначення , що таке символ.

Символ – предмет або слово, яке умовно виражає суть певного явища ( скажімо, хліб-сіль – символ гостинності )

Учитель

Це символічна картина паралельного, майже незалежного існування в одній державі двох світів – світу пітьми, пекла і світу ілюзорного раю, ілюзорного вільного життя.

   Цей перший ешелон-дракон можна сприймати більш широко. Це і доля героя, і народ з відтятим корінням, і узагальнення божевільної системи, яка розчахнула суспільство на класово-ворожі сили, і те психологічне середовище, в якому людина або божеволіє, або шукає вихід .

 

Знайшов вихід із цієї ситуації головний герой роману, який попав до ешелону смерті.

 

в.Образ Григорія Многогрішного

     Запитання до учнів

  • Чи знайоме вам це прізвище?

(відповіді учнів )

Виступ учня ( пошукова проектна робота, індивідуальна або у малій групі, –«Дем’ян Многогрішний – гетьман Лівобережної України» (завдання учні отримують на попередньому занятті)).

 

Історична довідка в технологічній карті

Микола Костомаров у своїй книзі „ Галерея портретів” розповідає нам, що

„... Многогрішний Демян Гнатович – гетьман Лівобережної України (1668-1672 рр.), ставши спільником Дорошенка, почав неприязні дії проти Москви. Сам висловив великоруському гінцю Танєєву намір нізащо не віддавати Києва полякам і разом з Дорошенком воювати з Польщею. Перш ніж московський уряд вирішив, як вчинити з доносами на Многогрішного, проти останнього було організовано змову... 13 березня, вночі, змовники схопили Многогрішного і відправили до Москви, де гетьмана було катовано, Демян відкидав звинувачення у зраді, але зізнався, що в пяному стані говорив „несамовиті промови”. Старшини від імені всього малоросійського народу просили стратити колишнього гетьмана і його брата Василя. 28 травня 1672 року засуджених вивели на страту у Москві, однак цар вислав гінця з повідомленням, що він на прохання своїх дітей замінює смертну кару засланням до Сибіру.

Учитель

Вислухавши повідомлення учнів та ознайомившись із довідкою в технологічній карті, дайте відповіді на запитання:

 

  • Чи є щось спільне між героєм твору та історичною постаттю гетьмана Демяна Многогрішного?
  • За що Григорій опиняється в ешелоні?
  • Який вирок отримав вязень?
  • Про що, на вашу думку, свідчить надзвичайна пильність варти

до цього вязня?

  • Чи вдалося варті вгледіти за вязнем?
  • Які риси характеру героя розкриває його вчинок?

           ( непримиренність, волелюбство, нескореність, сміливість)

 

Він утікає, щоб стати „гордим соколом”, „безумним сміливцем”, щоб довести, що утримувати за ґратами волелюбність та нескореність духу неможливо.

  • Про що свідчить розмова героя з бурундучком?

( учні зачитують уривок розмови )

 

            - Дивися, братку! Грабунок!..

Мандрівникові повернувся добрий його гумор, і він, дивлячись на пограбованого, співчував йому: „Грабунок, братику, каюсь. Але що зробиш? Могло бути гірше, адже правда? Але знай, - з усіх злочинів, створених мноюза життя, - це найбільший і за це варто приліпити мені двадцять пять років. А то мені приліпили лихо його знає, за що...

( відповіді учнів )

 

  • Аналізуючи поведінку та вчинки героя, чи можемо ми вважати його гідною людиною?

( відповіді учнів )

 

г.Розділ третій „ Родина тигроловів”

  • Що дивує Григорія, коли він опиняється в родині тигроловів?

(відповіді учнів)

Зачитується уривок з твору.

 

...Чудно йому. Глянув просто себе – рясно на покутті купчаться святі, прибрані королівськими рушниками, та ще такими, які в його бабусі були, там, у Трипіллі. Там, звідки його вигнано. Там... на тій рідній, але, мабуть, навіки втраченій землі...

 

... Роздивився по хаті. У кутку рясніли образи, королівськими рушниками прибрані, кропило з васильків за Миколою Чудотворцем. Чорні страстяні хрести напалені на стелі... Пахне васильками... Мати в очіпку і в рясній стародавній спідниці, посміхаючись несе тарілки в двері...

 

 

  •                                  Чому, на вашу думку, на далеких землях Сибіру українці-переселенці намагаються зберегти культуру, відтворити побут, до якого вони звикли на Батьківщині?

( відповіді учнів )

Учитель

               Починаючи з ХІХ ст., мандрують світом українці в пошуках долі.

Створений у романі світ тайги є символічним світом еміграції, де в образі Сірків показані українці, які в несприяттливих умовах сибірської тайги виживають, свято зберігаючи свої звичаї, мову, традиції.

  • Як ставиться Григорій до Сірків?
  • Чи зміг би він бути щасливим, адже сміливі заслуговують на щастя? Що стало на заваді цьому?

( відповіді учнів )

 

ґ. Розділ „ Постріл у тайзі”

  • Які почуття викликало у Григорія побачене на снігу імя Медвина?

...Прокляте прізвище викликало зливу страхітних спогадів, приспаного гніву, пекельної непримиренності, вічної ненависті...

  • Прокоментуйте зачитаний уривок.
  • Як змінюються почуття героя під час зустрічи з катом?

Боже мій! Мить. Мить подиву. Мить буйної радості. Є,є Бог на небіІ Ось він. Ось той, з ким їх і Бог не розсудить ...

  • Що при цьому відчуває Медвин?

А Медвин – бравий герой і грізний суддя та володар душ людців і плюгавий злодюжка, порушник  закону закону нетрів, - стояв і тіпався... Так, тіпався. Губа йому тіпалась, а очі... очі гидкого, сопливого боягуза. Три шпали на ковнірі – як мазки крові.

( учні коментують уривок )

 

Автор не подає розмови між Григорієм та Медвиним, але ми спобуємо уявити, щоб вони могли сказати один одному.

 

( Зачитуються творчі роботи учнів – діалог між Григорієм Многогрішним та Медвином )

 

  • Як закінчилася зустріч Григорія зі слідчим?

... Так... Ну все, товаріщ слєдоватєль! Все. – і важко задихав, - Кінчаю слідство... – і підніс голос, повільно, грізнно,- Тут...я тобі...й рев, тут я тобі й трибунал! – Підкинув гвинтівку і вистрелив.

  • Чому герой, який осуджував себе за „пограбування” бурундучка, став вбивцею?

( роздуми учнів )

  • Чому Григорій не приховує свої злочини і пише зізнання на снігу?
  • Герой разом з коханою змушений іти у невідоме, рятуючи своє життя. Автор залишає сюжетну лінію незакінченою. Як ви гадаєте, чи знайдуть вони щастя?

*Якщо учні на початку уроку не визначили правильно символічний зміст назви роману, то слід повернутися до цього питання.

  • Чому, на вашу думку, твір названий „ Тигролови”?

 

( Сюжетна канва твору вибудована на полюванні майора НКВС Медвина- цього новітнього тигролова, за гордим, неприрученим тоталітарною системою молодим „тигром” із України, який у тайзі знайшов земляків, друзів, кохання. )

 

д. Визначення ідейного змісту твору

     Учитель

Підсумовуючи нашу сьогоднішню бесіду, давайте спробуємо визначити ідейний зміст твору.

( робота з літературознавчим словником)

Ідея – ( від гр.  уявлення, поняття ) – узагальнююча, центральна думка твору, його сенс, те, що хотів сказати автор. І. – думка письменника про зображувані у творі явища, виражена в художніх творах.

( Відповіді учнів)

На допомогу вчителю

Автор викриває тоталітарну систему, яка розчахнула суспільство на класово-ворожі сили; показує вплив сталінської системи на долю однієї людини, трагедію народу, що змушений був залишати рідні землі у пошуках кращого життя; проголошує  незламність волі.

 

IV. Підсумок уроку

     Оцінювання

V. Домашнє завдання.

Заповнити технологічну карту

Підготуватися до уроку-диспуту за романом І. Багряного « Тигролови».

(підготувати розгорнуті висловлювання – роздуми  з запропонованих питань :

1.Які проблеми національного буття підіймає автор у романі «Тигролови»?

2. Вбивство Медвина – злочин чи самозахист?

3. Чим ви пояснюєте відкритість розвязки сюжету в перспективі? Якою ви вбачаєте подальшу долю героїв?

 

Технологічна карта

Ідейно-художній зміст роману І. Багряного « Тигролови» . Автобіографічність твору. Символіка образів роману.

 

 

1.

 

Робота з текстом роману

«Тигролови »

Опрацюйте поданий уривок роману (розділ  «Дракон»). Письмово виконайте завдання.

... Вирячивши вогненні очі, дихаючи полум’ям і димом, потрясаючи ревом пустелі і нетра, і вогненим хвостом замітаючи слід, летів дракон.

...палахкотів над проваллям... Звивався над прірвами... Пролітав із свистом спіраллю над диким безкиддям і нагло зникав десь у надрах землі – занурювався, як вогненний хробак, із скреготом і хряском у груди скелястих гір, свердлив їх з блискавичною швидкістю, розсипав іскри. Зникав... І раптом вилітав з-під землі, мов пекельна потвора, потрясаючи реготом ніч...

 

  • Особливої виразності у змалюванні образу дракона автор досягає завдяки промовистим епітетам та вдалим порівнянням. Доведіть це, виписавши з уривку зазначені художні засоби. Визначте їх роль у тексті.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________2.Опрацюйте уривок роману (розділ  «Світ на колесах»). Виконайте завдання. Дайте відповідь на запитання.

 

Тим же маршрутом по Транссибірській магістралі йшов інший експрес, - так званий „ Тихоокеанський експрес нумер один”.

        М’яко погойдуючись, як у мрійливому вальсі, пишаючись шовком фіранок на вікнах, мерехтячи люстрами, котився він, ніби разок блискучих каралів, і миготів емалевими девізами на боках вагонів : „ Нєгорєлоє – Владівосток”. Віз, заколисуючи, екзальтованих пасажирів десь в невідомий і вимріяний, казковий край, в дивне золоте ельдорадо.

  • Порівняйте образи ешелонів з розділів «Дракон» та «Світ на колесах».
  • Якого символічного значення набувають у творі ці два потяги?

Довідка

Символ – предмет або слово, яке умовно виражає суть певного явища

 ( скажімо, хліб-сіль – символ гостинності )

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

3.Опрацюйте історичну довідку про гетьмана  Демяна Многогрішного.

Дайте відповідь на запитання ( у кінці тексту).

Микола Костомаров у своїй книзі „ Галерея портретів” розповідає нам, що

„... Многогрішний Демян Гнатович – гетьман Лівобережної України ( 1668-1672 рр.), ставши спільником Дорошенка, почав неприязні дії проти Москви. Сам висловив великоруському гінцю Танєєву намір нізащо не віддавати Києва полякам і разом з Дорошенком воювати з Польщею. Перш ніж московський уряд вирішив, як вчинити з доносами на Многогрішного, проти останнього було організовано змову... 13 березня, вночі, змовники схопили Многогрішного і відправили до Москви, де гетьмана було катовано. Демян відкидав звинувачення у зраді, але зізнався, що в пяному стані говорив „несамовиті промови”. Старшини від імені всього малоросійського народу просили стратити колишнього гетьмана і його брата Василя. 28 травня 1672 року засуджених вивели на страту у Москві, однак цар вислав гінця з повідомленням, що він „на прохання своїх дітей замінює смертну кару засланням у Сибір”.

  • Чому, на вашу думку, головного героя роману автор називає нащадком гетьмана Демяна Многогрішного ?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Підготуйте цитатну характеристику образу Григорія Многогрішного.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Аналізуючи вчинки та поведінку Григорія Многогрішного, зробіть висновок, чи можемо ми вважати його гідною людиною. Думку обґрунтуйте.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

               Починаючи з ХІХ ст., мандрують світом українці в пошуках долі.

Створений у романі світ тайги є символічним світом еміграції, де в образі Сірків показані українці, які змушені були залишити Батьківщину.

4.Опрацюйте уривок ( розділ «Родина тигроловів» ). Дайте відповідь на запитання.

 

Чудно йому. Глянув просто себе – рясно на покутті купчаться святі, прибрані королівськими рушниками, та ще такими, які в його бабусі були, там, у Трипіллі. Там, звідки його вигнано. Там... на тій рідній, але, мабуть, навіки втраченій землі...

 

... Роздивився по хаті. У кутку рясніли образи, королівськими рушниками прибрані, кропило з васильків за Миколою Чудотворцем. Чорні страстяні хрести напалені на стелі... Пахне васильками... Мати в очіпку і в рясній стародавній спідниці, посміхаючись несе тарілки в двері...

 

 

  • Чому, на вашу думку, на далеких землях Сибіру українці-переселенці намагаються зберегти культуру, відтворити побут, до якого вони звикли на Батьківщині?.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5.Аналізуючи подані нижче уривки (розділ «Постріл у тайзі»), вкажіть, які почуття оволоділи героями під час зустрічі . Зазначте , за допомогою яких художніх засобів реалізується авторський задум у зображенні внутрішнього  стану героїв.

 

Боже мій! Мить. Мить подиву. Мить буйної радості. Є,є Бог на небіІ Ось він. Ось той, з ким їх і Бог не розсудить ...

…А Медвин – бравий герой і грізний суддя та володар душ людців і плюгавий злодюжка, порушник  закону  нетрів, - стояв і тіпався... Так, тіпався. Губа йому тіпалась, а очі... очі гидкого, сопливого боягуза. Три шпали на ковнірі – як мазки крові…

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Творче завдання.

   Автор не подає розмови між Григорієм Многогрішним та Медвином. Спробуйте уявити, що б вони могли сказати один одному. Складіть і запишіть діалог.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Визначте символіку назви роману ( у разі потреби зверніться до нижче зазначеної приміткі).

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 ( Сюжетна канва твору вибудована на полюванні майора НКВС Медвина- цього новітнього тигролова, за гордим, неприрученим тоталітарною системою молодим „ тигром” із України, який у тайзі знайшов земляків, друзів, кохання. )

 

Опираючись на символіку назви твору, образів дракона,

Г. Многогрішного та родини Сірків, визначте ідейний зміст роману

« Тигролови».

 

Довідка

Ідея – ( від гр.  уявлення, поняття ) – узагальнююча, центральна думка твору, його сенс, те, що хотів сказати автор. І. – думка письменника про зображувані у творі явища.

 

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Домашнє завдання.

Заповнити технологічну карту

Підготуватися до уроку-диспуту за романом І. Багряного « Тигролови».

(підготувати розгорнуті висловлювання – роздуми  з запропонованих питань :

1.Які проблеми національного буття підіймає автор у романі «Тигролови»?

2. Вбивство Медвина – злочин чи самозахист?

3. Чим ви пояснюєте відкритість розвязки сюжету в перспективі? Якою ви вбачаєте подальшу долю героїв?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Галаган Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
118
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку