Скарбничка вчителя - зарубіжника

Про матеріал

Методичний посібник містить форми роботи, що покликані активізувати діяльність учнів на уроці: кросворди, ребуси, вікторини, цифрові та літературні диктанти тощо.

Перегляд файлу

УПРАВЛІННЯ  ОСВІТИ І НАУКИ
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ВІДДІЛ ОСВІТИ

МОНАСТИРИЩЕНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

МОНАСТИРИЩЕНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №2

МОНАСТИРИЩЕНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Скарбничка вчителя - зарубіжника

 

 

 

 Гончарук Людмила Михайлівна,

вчитель  зарубіжної літератури,

вища категорія, «Вчитель-методист»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Монастирище,  2017 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичний посібник містить форми роботи, що  покликані активізувати діяльність учнів на уроці: кросворди, ребуси, вікторини, цифрові та літературні диктанти тощо.

             Матеріал розрахований на вчителів загальноосвітніх шкіл, які викладають зарубіжну літературу у 5 класі за новою програмою:  Зарубіжна література. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи (2012р. зі змінами 2015р.) ( за новим    Державним стандартом базової, повної загальної середньої освіти)

 

 

 

 

 

 

 

                                  Вступ

         Ми живемо в динамічному світі, що дуже швидко змінюється. Ці зміни стосуються усіх сфер життя : науки і техніки, суспільства, політики, людських  стосунків та цінностей, тому зараз дітям потрібні не тільки  ґрунтовні знання, а й достатній рівень життєвої компетентності, сформованість таких особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та уподобань, стати активними членами суспільства й щасливими, упевненими у власних силах та здібностях людьми. Сучасному суспільству потрібен не виконавець, а творець, людина, яка здатна жити повноцінним життям в інноваційному просторі сьогодення і своєю діяльністю створювати цей простір.

    Тому завдання сучасного вчителя -  створити умови для того, щоб кожен учень  працював  на уроці, напружуючи свій розум, пробудити інтерес до  пошуків, творчості, викликати у школярів пізнавальний інтерес, бажання працювати на уроці. Вчитель, як коуч,  повинен, образно кажучи: « Не дати своїм вихованцям рибу, а дати сітку і показати, як цю рибу можна зловити».  Кожен урок має стимулювати дітей до пізнання нового, а що як не цікаві завдання , може  налаштувати дитину на активну роботу.  Даний посібник пропонує цікаві форми роботи з п’ятикласниками : розгадування ребусів та кросвордів, цифрові та літературні диктанти тощо.

    Посібник допоможе учителю  швидко підготуватись до уроку, використавши у своєму поурочному плануванні  окремі форми роботи, які сприятимуть активізації пізнавальної діяльності учнів та надихнуть учителя на власні творчі пошуки.

 

 

 

5 клас     Тема: «Казки народів світу»

1. Вікторина

 1.У якій народній казці тварина стає царем звірів, пофарбувавши хутро в синій колір?   ( Індійська народна казка «Фарбований шакал»)

2. Що означає ім’я Момотаро? (Хлопчик-персик)

3. Яку чарівну річ мав Малян? (Пензлик)

4. У якій країні проживає народ, який створив казку «Пензлик Маляна»?

                                                                                                     ( Китай)

5. Що означає ім’я Іссумбосі? ( Хлопчик-мізинчик)

6.Хто написав казки «Бременські  музиканти», «Пані Метелиця»?

                                                                           (брати Я. та В. Грімм)

7. Що робить кіт учений, коли іде наліво? ( Казку розповідає)

8. Хто сидить на гілках дуба край Лукомор’я? (Русалка)

9. З чого виготовили героїв казки Г.Х. Андерсена «Непохитний олов’яний солдатик»? ( З олов’яної ложки)

10. Назвіть автора, казку та героя, який втратив вроду через неповагу до матері ( О. Уайльд «Хлопчик- зірка», Хлопчик-зірка)

11. Скільки монет потрібно було відшукати Хлопчику-зірці? (три)

12. Назвіть автора, казку, героя, який через жадібність залишився з розбитим коритом   ( О.Пушкін « Казка про рибака і рибку», баба)

 

 

 

 

 

2. Розгадати ребуси

                                     ''''                          '''

                                    (казка)

 

 

                                     ''''                         

 

   І                        К=ЦЯ

 

                                                                                             (Пані Метелиця)

 

3.Встановіть відповідності

 

О. Пушкін               «Пані Метелиця»                                           Данія

Брати Гріммм         «Хлопчик-зірка»                                            Росія

Г. К. Андерсен        «Руслан і Людмила»                                     Англія

О. Уайльд                «Непохитний олов’яний солдатик»            Німеччина

 

                               4. Знайдіть зайве

  1. Казки про тварин, чарівні казки, соціально-побутові казки, казки про дітей
  2. Дружина, чоловік, дідова дочка, Баба Яга, наймит, багатій, бідняк
  3. Райнеке-Лис,  лис Ренар, лис Микита,  Чандарава, Гензель
  4. Лісовик, русалка, кіт у чоботях, королевич, бурий вовк, грізний цар
  5. Лисичка- сестричка, Іван-побиван, Вовчик-братик, Півник-братик
  6. «Жили-були..», «Був собі...», «От вам казка, а мені бубликів в’язка»,

    « У добрі давні часи..»

5. Незакінчене  речення

  1. Головний конфлікт казки… (боротьба між добром і злом)
  2. Автором фольклорної казки є… (народ)
  3. Килим-літак, чарівне дзеркало, чоботи –скороходи - це предмети з… (чарівних казок)
  4. Розвитком подій у чарівній казці керують… (надприродні сили)
  5. Найстарішими казками вважаються…. (казки про тварин)
  6. Казку «Хлопчик –зірка» написав…. (О. Уайльд)
  7. «Край лукомор’я дуб зелений» - це вступ до… (поеми «Руслан і Людмила» О.Пушкіна)
  8. Автором літературної казки є… (письменник)
  9. Батьківщина братів Гріммм…. (Німеччина)
  10.  Ледащиця з казки «Пані Метелиця» повернулась додому…. (вся у смолі)
  11.  У персонажів казки «Пані Метелиця» немає… (імен)
  12. Малою Нобелівською премією називають…(золоту медаль Г.К.Андерсена)

 

 

6. Виправте помилки (за казкою «Пані Метелиця»)

  1. Пішла ледарка до колодязя, сіла та й плаче
  2. Тільки-но пасербиця ввійшла на рідний двір, а кішка як занявчить
  3. Пасербиця не любила працювати
  4. Бабина дочка була гарна та роботяща
  5. Пасербиця впустила у колодязь відро
  6. Золотий дощ став нагородою для ледащиці
  7. У  пані Метелиці були великі вуха
  8. Ледащиця злякалась, побачивши пані Метелицю вперше
  9. Пасербиця була білоручкою вдома
  10.  Жилось пасербиці у пані Метелиці дуже погано
  11.  Мачуха лаяла на всі заставки ледащицю
  12. Ледарка ненароком впустила в колодязь починок

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            Тема: «Природа і людина»

1. Розгадати ребуси

Завдання : прочитати ім’я та прізвище письменника, назву його

                         твору

 И=О    С      (Джон Кітс)

 

             ''''                ''''                   '              '''

       У=О     Т  І   Р А     

                                                  (Про коника і цвіркуна)

 

2. Встановіть відповідності

 

Джон Кітс                            «Снап»                                         Німеччина

Й.В. Гете                             «Задзвени із глибини…»            Англія

Г. Гейне                              «Про коника і цвіркуна»              Канада

Е. Сетон-Томпсон              «Нічна пісня подорожнього»      Німеччина

 

 

 

3. Гра «Так чи Ні»

  1. Твір Е. Сетона- Томпсона «Снап» - вірш ( Ні)
  2. Й. В. Гете написав « Нічну пісню подорожнього» ( Так)
  3. «Про коника і цвіркуна» написав Г. Гейне (Ні)
  4. Снап – це веселе кошеня (Ні)
  5. Батьківщина Е. Сетона- Томпсона - Канада (Так)
  6. Порода Снапа – бультер’єр  (Так)
  7. Снапа прислав товариш Джек  (Так)
  8. Снап був маленький чорненький (Ні)
  9.  Батьківщина Й. В. Гете – Англія (Ні)
  10.  «Задзвени із глибини… мила пісенька зими..» ( Ні) 
  11. « На всі стежини ліг супокій» (Ні)
  12.  «Поезія землі не вмре ніколи» ( Так)

                                  4.  Міні- тест

  1.        Опис природи у творі - це…

  а) портрет;

  б) пейзаж;

  в) інтер’єр.

 

2. Вірш « Нічна пісня подорожнього» написав…

  а) Дж. Кітс;

  б) Г. Гейне;

  в) Й. В. Гете.

 

3.Твір , який не відноситься до жанру поезії, - це…

   а)  «Про коника і цвіркуна»;

   б)  «Задзвени із глибини…» ;

   в)  «Снап»     

 

4.  Автор вірша   «Про коника і цвіркуна» 

   а) Й. В. Гете;

   б) Дж. Кітс;

   в)  Г. Гейне;

 

   5. Епітет - це….

    а)  художнє перебільшення;

    б) художнє означення;

                 в) художній додаток.

 

  6.  Наведені слова є епітетами

       а)  прозорий, свіжий, теплий;

       б) шепоче річка, плаче сосна, кличе вітер;

       в) наче золото, ніби  червоне намисто, як річка.

 

 

5. Підберіть епітети до поданих іменників

 Вершина, річка, дерево, вітер, хмара, повітря, день, струмок.

 

6. Дешифрувальник

 

Завдання : прочитати ім’я та прізвище поета

 

Й

У

Г

О

У

Е

Г

У

Т

А

У

Е

Н

 

 

Тема: « Світ дитинства»

Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»

                

 

1. Незакінчене речення

  1. «Пригоди Тома Сойєра» написав… ( Марк Твен)
  2. Справжнє ім’я Марка Твена - … ( Семюель Ленгхорн  Клеменс)
  3. Псевдонім «Твен» означає… (мірка два)
  4. Вихованням Тома займалась… (тітонька Поллі)
  5. У суботу Тому довелося… (фарбувати паркан)
  6. Том Сойєр і Беккі Тетчер заблукали у… (печерах)
  7. До Беккі Тетчер Том був зарученим з … (Еммі Лоренс)
  8. Дорослі забороняли дітям спілкуватись з … ( Геккельберрі Фінном)
  9. Том і Гек викрили злочинця…( індіанця Джо)
  10.  Гек Фінн врятував від грабіжників… ( вдову Дуглас)
  11.  Батько Беккі Тетчер працював … (суддею)
  12.  Події у творі « Пригоди Тома Сойєра» відбуваються у місті… (Сент- Пітесберг)

2. Розгадати кросворд

1Т

О

6М

  А

  Р

7т

2Б

е

к

   к

і

 

  т

8С

 

 

3н

и

9т

к

а

І

4в

д

о

в

а

д

 

е     

 

10    г   

5г

а

н

г

р

е

н

а

к

 

11д

і

ж

к

                                                 По горизонталі  :

  1. Ім’я головного героя  твору Марка Твена
  2. Дочка судді
  3. Річ, що вказала на те, що Том купався
  4. Дуглас була…
  5. Хвороба, яку вигадав собі Том, щоб не піти в школу

                                         По вертикалі:

  1. Ім’я американського письменника                  
  2. Поллі для Тома -…
  3. Брат Томаса  Сойєра
  4. Мірка два
  5.  Товариш Тома
  6.  Місце проживання безпритульного друга головного героя.     

 

 

                                                  3.  Впізнай героя

  1. « Навесні він перший починав ходити босоніж, а восени останній взував щось на ноги, ніхто не примушував його вмиватись і переодягатись» ( Гек Фінн)
  2. «…раптом побачив дві довгі золотисті кіски, що спадали на спину…» (Беккі Тетчер)
  3. «… із шкури пнувся, щоб зачарувати дівчинку, заслужити її схвалення…» (Том Сойєр)
  4. «Чоловік він, звісно, непутящий, але щоб скривдити когось – то ніколи. Наловить риби, вторгує грошей на пляшку – і тиняється всюди..» (Маф Поттер)
  5. « Його мокра чуприна була ретельно пригладжена щіткою, і короткі кучерики лежали рівно і гарно (він вважав, що кучеряве волосся властиве лише жінкам, і ті кучері отруювали йому усе життя…» (Том Сойєр)
  6. «  Незабаром в кінці вулиці показався… - той саме хлопець, чиїх насмішок він боявся над усе… посувався вперед таким собі веселеньким підтюпцем-вистрибцем, і це свідчило, що душа його сповнена радості й добрих сподівань» (Бен Роджер)
  7. « Одним із хлоп’ячих військ командував Том, другим – його приятель…» ( Джо Гарпер)
  8. « То був слухняний хлопчик, який не любив пустощів і нікому не завдавав клопоту» (Сід)
  9. «Стара жінка  зсунула вниз окуляри і,  дивлячись над ними, роззирнулася по кімнаті, потім підняла окуляри на чоло і поглянула

    з-під них» (Тітка Поллі)

  1. «Постать …обгортало серапе;  з-під сомбреро виднілись волохаті сиві бакенбарди й довгі пасма сивого волосся, а очі ховалися за зеленими окулярами»  ( Індіанець Джо)
  2. «Їхній…, дожив до поважних літ, так і не досягши того, чого прагнув замолоду. Його заповітною мрією було стати лікарем, але бідність не дала змоги здійснити цю мрію…» (Містер Доббінс)
  3. «… бути багатим –не така вже радість, як ми гадали. Ні дня спокою, ні дня перепочинку…», - говорив… (Гек Фіннн)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Елеанор Портер «Полліанна»

 

                            

 

                                             1. Літературний диктант

  1. Хто відправив  Полліанну до тітоньки? ( жіноча допомога)
  2. Як звали маму дівчинки?   ( Дженні)

3. З ким Ненсі їздила зустрічати Полліанну? ( з Тімоті)

4. У яку гру любила бавитись дівчинка? ( Гра у радість)

5. Кому Полліанна носила їжу ?  (місіс Сноу)

  1. До кого влаштувала Полліанна жити  бідного сироту? ( до містера Пенделтона)
  2. Чиїм листом закінчується твір? ( Полліанни)
  3. Яку професію мав батько дівчинки? (священик)
  4. Де відбулося весілля тітоньки Полліанни? ( в лікарні)
  5. З якої речі розпочалась гра у радість? ( з милиць)
  6. Хто такий Джиммі Бін ? ( безпритульний хлопчик)
  7. Яка біда сталася із героїнею? (потрапила під машину)

2. Незакінчене речення

1. Ім’я тітки Полліанни… ( Поллі)

2. Служниця - подруга Полліанни… ( Ненсі)

3. Садівником  у тітоньки працював… (Том)

4. Тітонька була закохана в… ( лікаря Чилтона)

  1. Ім’я бездомного хлопчика…  ( Джиммі)
  2. Гри у радість Полліанну навчив…. (батько)
  3. Ім’я головної героїні утворене з двох… (імен)
  4. Дівчинка виходила на вулицю, спускаючись по… (дереву)
  5. Першою вечерею Полліанни  у тітоньки були… (хліб і молоко)
  6. Тітонька Поллі та лікар Чилтон завдяки Полліанні… (одружились)
  7.  Полліанна найбільше довіряла лікарю…( Чилтону)
  8.  Після тривалого лікування дівчинка… (одужала)

 

3. Гра «Так чи ні»

   1. Елеанор Портер написала твір «Полліанна»  (Так)

   2. Тато дівчинки був месіонером      (Так)

   3. Полліанна разом з мамою приїхала до тітоньки Поллі  (Ні)

   4.Тітонька приготувала для небоги найкращу кімнату     (Ні)

   5. Дівчинка навчила грати у радість все місто  (Так)

   6. Полліанна часто вередувала   (Ні)

   7.  Тітонька Поллі з радістю зустріла Полліанну    (Ні)            

   8. Садівником у тітки Поллі працював Тімоті   (Ні)

   9. Місіс Сноу  з радістю спілкувалась з дівчинкою  (Так)

   10. Тітонька Поллі вийшла заміж за  містера Пенделтона   (Ні)

   11. Полліанна одразу потоваришувала з Ненсі    ( Так)

  12. Дівчинка змінила життя всіх жителів містечка    (Так)

 

                              4.  Розгадайте ребус

Завдання: прочитати ключову фразу із твору

 

                                                                 

                                                              У                  О =СТЬ

 

 ( Гра у радість)

 

5. Запишіть у прямокутники  героїв твору,

а) імена яких розпочинаються з літери «П»

 

п

о

л

л

і

а

н

н

а

п

е

н

д

е

л

т

о

н

 

 

 

б) імена яких складаються із 6 літер

 

д

ж

и

м

м

і

т

і

м

о

т

і            

 

 

 

 

в) імена яких складаються із 5 літер

 

п

о

л

л

і

н

е

н

с

і

 

 

 

 

Тема: «Сила творчої уяви»

Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див»

 

       

 

1. Дешифрувальник                            

                                                     Завдання:

                                                                         розшифрувати  ім’я та

                                                                         прізвище письменника.

                                                

 

 

                                                               

 

 

Льюїс Керролл ( Читати через букву з голови гусені)

 

 

 

                                 2.  Розгадати ребус

         Завдання: прочитати назву твору

  ‘‘‘І‘‘‘‘

 

 

                                                                                                                               ( Аліса)

 

В‘‘‘АЇ       

 

                                                                                                          (в Країні)                  

 

 

‘‘‘В

 

                                                                                                                                  (Див)

(Аліса в Країні Див)         

 

3.  Незакінчене речення

  1. Алісі  показав шлях у Країну Див…. ( Білий кролик)
  2. Білий кролик загубив… (рукавички)
  3. Королева любила грати у ….. (крокет)
  4. Зазирнувши в маленькі дверцята, дівчинка побачила… (прекрасний сад)
  5. Героїню вразила посмішка…. ( Чеширського кота)
  6. Алісі сестра читала із підручника…. (історії)
  7. Дивного учасника чаювання звали… (Капелюшник)
  8.  Казкового грифона звали… (Додо)
  9. Улюблені квіти королеви - … ( троянди)
  10. Одного із героїв звали Казна-що – не…. (черепаха)
  11. Жорстока королева – просто… (червова дама з колоди карт)
  12.  Мала погану звичку –«…курила довгу кальянову люльку…»…..  

                                                                                                    (Гусінь)

                                             4.  Цифровий диктант

1. У якому році народився Л. Керролл? (1832)

2. Скільки творів написав Льюїс Керролл? (255)

3. Скільки років письменник викладав математику? (47)

4.У якому році була написана повість-казка  «Аліса в Країні Див»?  (1865)

5. Скільки розділів має цей твір? (12)

6. Скільки років Алісі із казки? (7)

7. Через скільки років письменник написав продовження пригод «Аліса в Задзеркаллі»? (6)

8. Скільки років було дівчинці Алісі, з якої письменник  «списав» свою героїню? (10)

9. У якому році   сталась реальна подія, яка наштовхнула Л. Керролла на створення казки?   (1962)

 

10. Рік смерті письменника ? (1898)

11. Скільки років прожив Л. Керролл? (66)

12. Скільки дітей мала родина, у якій народився і виріс письменник? ( 11)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Марина Цвєтаєва «Книги в червоній палітурці»

 

1.Розшифруйте  криптограму

Завдання: прочитати ім’я, прізвище письменниці. Ключ - український алфавіт.

23,1,27, 11, 24, 1      33, 3, 8, 29,1, 8, 3, 1

                                                                                                                  (Марина Цвєтаєва)

 

 

 

 

                1        2       3       4       5       6

                7       8        9      10     11     12

                13    14      15      16    17      18

                19   20      21     22    23      24

               25    26     27     28       29     30

                         31   32      33      34

                        35       36       37     38

 

                                     39

 

 

2. Впишіть імена літературний героїв, які згадуються у поезії

М. Цвєтаєвої

 

Ж

е

б

р

а

к

Б

е

к

к

і

 

П

р

и

н

ц

Т

о

м

 

Д

ж

о

Г

е

к

 

 

3. Дешифрувальник

 Завдання: прочитати прізвища композиторів , про яких іде мова у поезії

 « Книги в червоній палітурці»

 

 

ш

г

к

у

р

ю

м

і

ї

а

г

!

н

 

                                                                                           (Шуман, Гріг, Кюї)

 

 

 

4. Відновіть вірш

 

 З раю моїх дитячих ---------(літ)

 Ви, незрадливі-----------,  ( любі друзі)

 Шлете мені ----------------- (палкий привіт)

 В старій ----------------------. (червоній палітурці).

 

 

 

Тема:  « Сучасна література. У колі добрих героїв»

Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»

                  

1. Незакінчене речення

1. Роальд Дал народився у містечку… (Лландаффі)

2. Батьки були вихідцями із… (Норвегії)

3. Р. Дал навчався в… (пансіонатах)

4. Власник шоколадної фабрики ....( Віллі Вонка)

5. Чарлі на фабрику супроводжував… (дідусь Джо)

6. Прізвище Чарлі… (Баккет)

7. Працівниками шоколадної фабрики були… (умпа-лумпи)

8. Вперше письменник розповів історію про Чарлі… (сину Тео та доньці Олівії)

9. Повчальні пісні на шоколадній фабриці співали … (умпа- лімпи)

10. На фабрику потрапили такі діти:… (Августус Глуп, Вероніка Солт, Віолета Борегард, Майк Тіві, Чарлі Баккет)

11.Чарлі отримав у нагороду від власника фабрики… (шоколадну фабрику)

12. Від хвороб сучасності дітей можуть врятувати… ( книжки)

 

 

 

2. Впишіть  імена дітей, що потрапили на шоколадну фабрику у плитку шоколаду, яку скуштував дідусь Джо

А

в

г

у

с

т

у

с

В

е

р

о

н

і

к

а

В

і

о

л

е

т

а

 

Ч

а

р

л

і

 

М

а

й

к

 

 

3. Цифровий диктант

  1. Скільки розділів має твір «Чарлі і шоколадна фабрика»? (30)
  2. У якому році Р. Дал написав цей твір? (1964)
  3. Із скількох осіб складалась родина Чарлі? (7)
  4.  Скільки років містер Вонка випускав шоколад, не залучаючи до цього людей? (10)
  5. Скільки золотих квитків було випущено? (5)
  6. Скільки дитячих книжок написав Р. Дал? (17)
  7. Скільки доларів знайшов Чарлі? (1)
  8. Скільки центів коштував один батончик? (10)
  9. О котрій годині необхідно було підійти до воріт фабрики? (10)
  10.  Який день лютого було визначено для екскурсії шоколадною фабрикою? (1)
  11.  Скільки умпа-лумп веслували на човні? (100)
  12.  Скільки білок повисли на Веруці, коли вона хотіла впіймати одну із них? (25)

 

                     

 

 

 

 

 

 

 

Туве Янсон «Комета прилітає»

 

1. Цифровий диктант

  1. У якому році народилась Туве Янсон? (1914)
  2. У якому віці письменниця стала професійною художницею?  (10)
  3. Рік відкриття першої художньої виставки Т.Янсон у Гельсінкі? (1943)
  4. Коли виник  у письменниці задум написати твір про Мумі-тролів? (1939)
  5. У якому році  автор написала твір «Комета прилітає»? (1946)
  6. Скільки кондорів нападали на мандрівників? (1)
  7. О котрій годині, за підрахунками професора, комета долетить до Землі? (20.42)
  8. У який день якого місяця (цифра) комета досягне Землі? ( 07. 08)
  9. Скільки секунд давав професор на похибку? (4)
  10. Коли прибули мандрівники до Обсерваторії? (03. 08)
  11. О котрій годині? ( 7.53)
  12. Скількома зірочками позначили улюблені речі герої , збираючись переселятися у печеру?  (3)

 

2. Незакінчене речення

1. Ім’я друга Мумі-троля … (Чмих)

2.  Яскравий браслетик загубила… (Хропся)

3. Про приліт комети розповів.. (Ондатр)

4. Мумі –троль з Чмихом , щоб дізнатись дату прильоту комети, вирушили до …  (Обсерваторії)

5. Збирачем марок був… (Гемуль)

6. У печері  на торті сидів…. (Ондатр)

7.  Чмиха з кошеням перед самим прильотом комети  до печери привів….. (Мумі-троль)

8.  Про те, що катастрофа на цей раз оминула Землю,  засвідчило те, що повернулось…   (море)

9. Над морем пролетіла …. (ластівка)

10. Братика Хропсі звали… (Хропусь)

11. На гармонії любив грати… (Нюхмумрик)

12. Чмихова таємниця – це…. (кошеня)

 

      

3.Підібрати з тексту  цитати - підписи до малюнків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            4. «Поле чудес»

 Вставити в прямокутники імена героїв,

а ) які складаються із 6 букв

 

Х

 

р

о

п

с

я

Г

 

е

м

у

л

ь

О

 

н

д

а

т

р

 

 

б) яке складається з  9 букв

 

Н

 

 

ю

х

м

у

м

р

и

к

 

 

 

5. Розгадати ребус

 

 Завдання : прочитати назву твору

 

                                                                                                                

 

 

                           ПРИ                             

                                                                   К=Є

 

 

                                                                                                    (Комета прилітає)

 

 

Пауль Маар « Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»

 

 

 

 

 

 

1. Цифровий диктант

  1. У якому році народився Пауль Маар?  (1937)
  2. У якому році письменник написав свій перший твір для дітей? (1967)
  3. Скільки тижнів очікував пан Пляшкер на зустріч з Суботиком? (3)
  4. Скільки ніжок від стільця з’їв на сніданок Суботик? (4)
  5. Скільки цяточок зникло із обличчя Суботика, виконуючи бажання Пляшкера, за 12 хвилин? (24)
  6.  Скільки цяток залишилось  у Суботика на той момент, коли герої стояли  на горищі? (8)
  7.  Скільки поліцаїв прийшли на горище разом з паном Амфібером? (2)
  8. Скільки цяток залишилось , коли герої стояли перед машиною для здійснення бажань? (6)
  9. Через скільки годин машина запрацювала, відпочивши після історії з грішми? (2 )
  10.  Марки (гроші)  якого номіналу   замовив пан Пляшкер? (20)
  11. Скільки цяток лишилось у Суботика після відвідин ресторану? (2)
  12. Скільки грошей зникло із міської ощадкаси? (4620)

 

2. Розгадайте кросворд

 

1С

у

б

о

т

а

2 п

а

  У

л

ь

 

3 р

о

  Б

о

т

а

 

 

4 м 

  О

р

к

в

а

н

 

5 в

і

в

  Т

о

р

к

у

с

6м

а

ш

  И

н

а

 

7п

л

я

ш

  К

е

р

 

 

По горизонталі:

  1. День тижня, коли з’явився головний герой твору
  2. Ім’я письменника
  3. Місце, де татусь думав про названого синочка
  4. Господарка квартири
  5. Товариш татуся
  6. Річ, яка здійснювала бажання
  7. Ім’я татуся

 

По вертикалі

  1. Ім’я головного героя твору

 

 

3. Гра «Так чи Ні»

1.  Суботик був рідним сигом Пляшкера   (Ні)

2. Шкіра хлопчика була зелена  (Так)

3. Цятки були білі (Ні)

4. Пані Моркван - мама Суботика  (Ні)

5. Пляшкар закохався у пані Моркван  (Ні)

6. Машина для здійснення бажань спочатку стояла на горищі (Так)

7. Вівторку не любив тварин  (Ні)

8. Суботик у ресторані з’їв « Меню» (Так)

9. Головний герой любив складати і співати пісні (Так)

10. Суботика називали ще Робінзончиком (Так)

11. вівторку приходив у гості по  середах (Ні)

12. Останнім бажанням пана Пляшкера було, щоб Суботик назавжди залишився з ним ( Так)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Ніколенко О.М., Конєва Т.М.. Орлова О.В.. Зуєнко М. О., Кобзар О. І.  Світова літератураю 5 клас. – К : Грамота, 2913
  2. Твен М.  Твори в двох томах – К . Видавництво художньої літератури «Дніпро», 1985
  3. Керролл Л. Алиса в стране чудес. Алима в Зазеркалье. – М: Росмэн-Прес, 2016
  4. Даль Р. Чарлі і шоколадна фабрика – К.: А-ба-ба-га-ла-ма-га, 2009
  5. Янсон Т. Комета прилетает. –Л.: Азбука, 2016
  6. Маар П. Машина для здійснення бажань , або Суботик повертається в суботу – Ровно: Дитяча художня література, 2016

 

 

Інтернет-ресурси

  1. papmambook.ru
  2. yakaboo.ua
  3. myshared. Ru
  4.  tubethe. com
  5.  m.fotki.yandex.ru
  6.  online-biblioqraph.ru
  7. kh-davron.uz
  8. devel.video.ru
  9. maxima-library.orq
  10.  whatzup.com.ua
  11.  pobedpix.com
  12.  mediastorehouse.com
  13.  bany-mama58.ru

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Цвігун Вікторія Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Миколаївна Наталія
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Іршак Лариса Степанівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
27 грудня 2017
Переглядів
8523
Оцінка розробки
4.4 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку