Ігри. Ігрові вправи з математики.

Про матеріал

Ігрові вправи для кращого засвоєння знань з математики. Допомога вчителю на уроці. Використання даних ігор робить урок не звичайним, цікавим. Допомагають дітям розвивати творчу уяву та мислення.

Перегляд файлу
  1. Гра « Хоп»

Учні по черзі називають натуральні числа, починаючи з 1, замість кожного третього числа кажучи «хоп». Хто зібється, виходить із гри.

  1. Гра « Хто перший скаже 100»

Умови гри : один з учнів називає довільне число від 1 до 11, наступний додає до цього числа довільне натуральне число від 1 до 11 і називає наступний результат і т.д.

Переможець той, хто перший назве число 100. Участь у грі беруть двоє учнів.

  1.  Гра « Не зіб’юся з дороги».

Умови гри : учні по черзі називають числа по порядку. Замість чисел, що діляться на 3, або закінчуються цифрою 3, кажуть : « Не зібюсь». Хто помилився, виходить із гри. Той, хто залишився – переможець. У грі беруть участь 7 – 10 учнів.

  1. Гра « Яких чисел не вистачає?»

Умови гри : учитель називає два числа, а  учні мають назвати числа, які знаходяться між ними. Наприклад, учитель говорить : « 14,  17». Учні показують по черзі числа, яких не вистачає на карточках.

  1. Гра «Вгадай номери квартир»

 

1

14

2

13

3

12

4

11

5

10

6

9

7

8

8

7

9

6

                 

8

6

2

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

5

2

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вгадайте!

Які числа треба поставити в порожні клітинки?

 

1

2

3

 

 

 

 

 

 

3

6

9

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

 

 

 

 

 

 

2

4

6

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа на кмітливість!

Які числа треба поставити в порожні клітинки?

 

2

4

6

8

10

12

6

12

 

 

 

 

 

  1. «Код замка чаклунки».

Необхідно розвязати ребуси, щоб відкрити замок на дверях замку злої відьми.

7 я

Ті 100

Ак 3 са

100 ляр

40 а

Ві 3 на

3 буна

  1. «Бій з відьмою»

У нас є фігури: трикутник, 3 прямокутники, овал, круг. Треба з них скласти меч для бою з чаклункою.

 

      

 

       

  1. Знайди зайве число.

14 21 28 37 42 49

34 30 36 42 48 56

10 14 17 22 26 30

 

  1.  «Відшукай пару»

25+ …=31 27 + … =34

… + 6 =25 … + 9 = 21

69 - … =60 75 - … = 70

… - 3 = 92 … - 4 = 85

 

 

  1.  Математичний телефон.

Обладнання. Телефонні трубки, зроблені із картону і паперу,і провід.

Зміст. Переважно по телефону розмовляють двоє: один запитує, другий відповідає, і навпаки. Вчитель викликає для розмови двох учнів. Вони будуть вести математичну розмову: один буде задавати приклади на додавання однозначних чисел, другі – розвязувати приклад і давати відповідь. Потім вони поміняються ролями.

 

  1.  Визнач маршрут літака.

Обладнання. Малюнки літаків.

Зміст гри. Учитель викликає до дошки трьох учнів ( льотчиків) із кожного ряду (команди). Вони ведуть свої літаки по наміченому курсу, який зашифрований прикладами до яких дано три відповіді, одна із них – правильна, інші дві – неправильні. Льотчики повинні визначити маршрут правильно показавши стрілкою  правильний шлях, вирішуючи приклади знизу вверх таким чином:

 

 

 

 

 

Кожна команда допомагає своєму командиру правильно вибрати шлях маршруту літака, якщо командир помиляється. В кінці гри називаються командирами ті учні, які зуміли правильно провести літак по визначеному маршруту.

 

  1.  Десантники

Обладнання. Малюнки парашутистів.

Зміст гри. Вчитель прикріплює до дошки рисунки парашутистів, під ними пише приклади на додавання з переходом через десяток в межах 20 і повідомляє дітям: « Десантники отримали завдання – приземлитися в лісі. Кожен повинен приземлитися в заданому пункті. Шлях руху парашутиста зашифрований прикладом. Догадайтеся, куди повинен приземлитися кожний із них. Потрібно показати стрілкою, куди приземлиться кожний десантник.(зєднайте приклад з відповіддю)».

 

    

          12+9                       15+8            35+15 65+13

 

 

 

 

 

 

 

 

21             65                23          50             51                 60        78      79

 

Вчитель почергово викликає учнів, вони показують стрілкою шлях руху кожного десантника.

  1.  Визначте маршрут корабля.

Обладнання. Малюнки кораблів.

Зміст гри. Вчитель прикріплює до дошки малюнок корабля і позначає схематично (кругами) причали, позначуючи кожну із них своїм номером, а знизу їх – приклади, в яких зашифровані маршрути до інших причалів. Наприклад.

 

                75-12 84-32 45+14

 

 

 

 

72+16 96-34 32+24 32+14

 

 

Вчитель викликає почергово учнів (моряків). Перший учень обчислює приклад, записаний під кораблем, показує стрілкою, до якого причалу припливає корабель. Другий учень обчислює приклад записаний під причалом і веде корабель до другого причалу, де знаходиться відповідь другого приклада і т. д.

  1.  Перемісти палички. Із 12 паличок складена лампа. Перемісти палички так, щоб вийшли 4 трикутники.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Який кружечок є зайвим?

Нижче розташовані чотири кружечки з числами всередині. Прослідкуйте за змінами чисел і знайдіть кружечок, в якому ці зміни не такі, як в інших.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Знайдіть число!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Гра "Склади 2 приклади "
    Вчитель показує картку з прикладом на додавання. Учень, якого викликали до дошки, складає і записує 2 приклади на віднімання і розв`язує їх.
    Наприклад:
    Клас ділиться на 2 команди. На дошці стільки прикладів, скільки гравців у командах. Перші учні підходять, розв`язують приклади, передають крейду іншому учневі із своєї команди, як естафетну паличку, і так до кінця. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди, то, коли до нього дійде черга, він може акуратно закреслити неправильну відповідь і записати правильну. Виграє команда, в якій швидше будуть розв`язані приклади. (Кількість учнів у командах повинна бути однаковою).
  2. Не помились
    На дошці записані такі числа: 6, 9, 8, 3, 7, 5, 2, 4.
    Учні, які сидять один за одним, повинні швидко дати відповідь від множення кожного із цих чисел, наприклад на 8.
  3. Цікаві дії
    Учням пропонують записати трицифрове число (наприклад 168) і прочитати його навпаки (861), виконати віднімання (861 - 168 = 693). Прочитати утворений результат навпаки (396). Знайти суму двох останніх чисел (693 + 396 = 1089). Результат можна сказати заздалегідь, тому що будь-яке інше число, а не 432, привести того ж результату, якщо лише дві крайні цифри різні. (Наприклад: 154; 461; 451 - 154 = 297; 792; 297 = 972 1089).
  4. Футбол
    Клас ділиться на дві команди. Учень з першої команди називає довільний приклад і вказує учня з другої команди, який буде відповідати. Якщо відповідь правильна, то гравець, який відбив "удар", дає завдання першій команді. Якщо відповідь неправильна то "нападаюча" команда дає правильну відповідь і хором говорить "Гол". Учень, якого викликали, може звернутись за допомогою до одного з членів своєї команди. Перемагає команда, яка заб`є більше "голів".
  5. Поспішай, не помились
    Вчитель називає будь-яке число, а учень, якого викликали до дошки,  повинен назвати число в 10 разів більше, наступний з ним в 100 разів більше, а наступний  в 1000 разів більше.
    Наприклад,  вчитель називає число 510, далі 5100, наступний 51000. за кожну правильну відповідь учні отримують бал. Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів.
  6. ГРА «ВЛУЧНІ СТРІЛЬЦІ

Повідомляємо дітям, що на цьому уроці вони — «влучні стрільці» — будуть «запускати стріли» (проводити стрілки) від прикладу до відповіді. Хто правильно і швидко знайде відповідь, яка відповідає певному прикладу, той стає найкращим стрільцем.

Завдання учні виконують за картками або в зошитах. 2x4+8 15 
2x3+9 16 
25 2x5+15 
6 3x6+19 
22 3x4+18 
3x3+27 
3x5+39 
52 
3x8+35 
24 3x9+47 
54 

  1. ГРА «ХТО СКЛАДЕ ДЛЯ РОБІНА-БОБІНА БАГАТШЕ МЕНЮ» 
    Намальовані фрукти і овочі, в центрі яких записані приклади та табличне ділення. 
    Треба знайти пари, сума часток яких дорівнюватиме 10. Наприклад: 49 : 7 = 7, 27 : 9 = З 
  2.  Гра «Знаю».
    Зміст гри: Учитель пропонує дітям, починаючи з першої парти, почати лічбу вголос. Кожен учень по порядку та встановити (попередній сідає), називаючи наступне число. Замість числа 5 п’ятий учень повинен сказати "знаю”, а наступний почати лічбу з одиниці і т.д. до останнього учня класу. Слово "знаю” разом з п’ятим учнем можуть говорити вголос усі учні ласу. Це слово можна говорити замість будь-якого іншого числа (пізніше ділити клас на 3,5, 7, 9 тощо). 

    "Знаю” можна говорити замість всіх парних (непарних) чисел або замість чисел, що містить певну цифру (наприклад 3, 13, 23, 3 .). 
  3. "Хто швидше порахує?" 
    Гра розвиває пильність, увагу. 
    Зміст гри: на дошці вивішуються два однакових плаката, на яких записані в довільному порядку числа. Наприклад, від 61 до 90 (від 11 до 30 і т.п.). Наприклад, потрібно назвати і вказати на таблиці по порядку всі числа від 61 до 90. Можна змагатися і двома командами, по одній людині від кожної. Потім переможці змагаються між собою і визначається кращий лічильник. 
    Приблизний вигляд плаката: 

90 

75 

71 

63 

66 

67 

82 

86 

68 

76 

87 

61 

73 

89 

81 

74 

88 

65 

77 

84 

80 

69 

78 

62 

70 

64 

83 

72 

79 

85 

  1. Гра « Відгадай слово»

5 ×6+7

=

 

48-4× 3

=

 

28:4+34

=

 

81-36:6

=

 

7×5+16

=

 

6×9-16

=

 

3×8:4

=

 

36

41

37

75

38

51

6

В

А

К

Д

А

Р

Т

Учень виходить до дошки, розв'язує приклади та записує відповідь. В кінці гри учні читають розшифроване  слово.

  1.                  Гра«Склади приклад ».

Мета: розвивати увагу учнів та вміння складати приклади на додавання та віднімання

Зміст гри: учитель плескає в долоні певну кількість разів двічі з деяким інтервалом. Учні мовчки рахують оплески до інтервалу і після інтервалу. А тоді складають приклад на додавання. Кількість оплесків до інтервалу – це перший доданок. Кількість оплесків після інтервалу – це другий доданок.

  1. Гра  «Віднови числа»

Вчитель каже: «На снігу сорока розклала приклади, але повіяв вітерець і частину прикладів засипало сніжком. Допоможіть сороці відновити приклади».

..+29=87              ..+33=68          ..+23=40

..+27=93              ..+13=47          ..+25=56

 

 

31.Гра «Бджілка».

Учитель коментує рух по клітинках (одна вправо, дві вниз, одна вліво, одна вверх), а учні слідкують очима і показують, де зупинилась бджілка (м’яч, автомобіль, …).

 

j0299763

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЗЛОР «Самбірський педагогічний коледж імені Івана Филипчака»

 

Ігри та ігрові вправи на уроках математики

 

                    Підготувала

студентка групи ПО-21

Шпарій Софія

 

 

doc
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
3033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку