Ігрові вправи для кращого засвоєння знань з математики. Допомога вчителю на уроці. Використання даних ігор робить урок не звичайним, цікавим. Допомагають дітям розвивати творчу уяву та мислення.
Учні по черзі називають натуральні числа, починаючи з 1, замість кожного третього числа кажучи «хоп». Хто зіб’ється, виходить із гри.
Умови гри : один з учнів називає довільне число від 1 до 11, наступний додає до цього числа довільне натуральне число від 1 до 11 і називає наступний результат і т.д.
Переможець той, хто перший назве число 100. Участь у грі беруть двоє учнів.
Умови гри : учні по черзі називають числа по порядку. Замість чисел, що діляться на 3, або закінчуються цифрою 3, кажуть : « Не зіб’юсь». Хто помилився, виходить із гри. Той, хто залишився – переможець. У грі беруть участь 7 – 10 учнів.
Умови гри : учитель називає два числа, а учні мають назвати числа, які знаходяться між ними. Наприклад, учитель говорить : « 14, 17». Учні показують по черзі числа, яких не вистачає на карточках.
1 |
14 |
2 |
13 |
3 |
12 |
4 |
11 |
5 |
10 |
6 |
9 |
7 |
8 |
8 |
7 |
9 |
6 |
8 |
6 |
2 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
5 |
2 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Які числа треба поставити в порожні клітинки?
1 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
3 |
6 |
9 |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
2 |
4 |
6 |
|
|
|
|
|
|
Які числа треба поставити в порожні клітинки?
2 |
4 |
6 |
8 |
10 |
12 |
6 |
12 |
|
|
|
|
Необхідно розв’язати ребуси, щоб відкрити замок на дверях замку злої відьми.
7 я
Ті 100
Ак 3 са
100 ляр
40 а
Ві 3 на
3 буна
У нас є фігури: трикутник, 3 прямокутники, овал, круг. Треба з них скласти меч для бою з чаклункою.
14 21 28 37 42 49
34 30 36 42 48 56
10 14 17 22 26 30
25+ …=31 27 + … =34
… + 6 =25 … + 9 = 21
69 - … =60 75 - … = 70
… - 3 = 92 … - 4 = 85
Обладнання. Телефонні трубки, зроблені із картону і паперу,і провід.
Зміст. Переважно по телефону розмовляють двоє: один запитує, другий відповідає, і навпаки. Вчитель викликає для розмови двох учнів. Вони будуть вести математичну розмову: один буде задавати приклади на додавання однозначних чисел, другі – розв’язувати приклад і давати відповідь. Потім вони поміняються ролями.
Обладнання. Малюнки літаків.
Зміст гри. Учитель викликає до дошки трьох учнів ( льотчиків) із кожного ряду (команди). Вони ведуть свої літаки по наміченому курсу, який зашифрований прикладами до яких дано три відповіді, одна із них – правильна, інші дві – неправильні. Льотчики повинні визначити маршрут правильно показавши стрілкою правильний шлях, вирішуючи приклади знизу вверх таким чином:
Кожна команда допомагає своєму командиру правильно вибрати шлях маршруту літака, якщо командир помиляється. В кінці гри називаються командирами ті учні, які зуміли правильно провести літак по визначеному маршруту.
Обладнання. Малюнки парашутистів.
Зміст гри. Вчитель прикріплює до дошки рисунки парашутистів, під ними пише приклади на додавання з переходом через десяток в межах 20 і повідомляє дітям: « Десантники отримали завдання – приземлитися в лісі. Кожен повинен приземлитися в заданому пункті. Шлях руху парашутиста зашифрований прикладом. Догадайтеся, куди повинен приземлитися кожний із них. Потрібно показати стрілкою, куди приземлиться кожний десантник.(з’єднайте приклад з відповіддю)».
12+9 15+8 35+15 65+13
21 65 23 50 51 60 78 79
Вчитель почергово викликає учнів, вони показують стрілкою шлях руху кожного десантника.
Обладнання. Малюнки кораблів.
Зміст гри. Вчитель прикріплює до дошки малюнок корабля і позначає схематично (кругами) причали, позначуючи кожну із них своїм номером, а знизу їх – приклади, в яких зашифровані маршрути до інших причалів. Наприклад.
75-12 84-32 45+14
72+16 96-34 32+24 32+14
Вчитель викликає почергово учнів (моряків). Перший учень обчислює приклад, записаний під кораблем, показує стрілкою, до якого причалу припливає корабель. Другий учень обчислює приклад записаний під причалом і веде корабель до другого причалу, де знаходиться відповідь другого приклада і т. д.
Нижче розташовані чотири кружечки з числами всередині. Прослідкуйте за змінами чисел і знайдіть кружечок, в якому ці зміни не такі, як в інших.
Повідомляємо дітям, що на цьому уроці вони — «влучні стрільці» — будуть «запускати стріли» (проводити стрілки) від прикладу до відповіді. Хто правильно і швидко знайде відповідь, яка відповідає певному прикладу, той стає найкращим стрільцем.
Завдання учні виконують за картками або в зошитах. 2x4+8 15
2x3+9 16
25 2x5+15
6 3x6+19
22 3x4+18
3x3+27
3x5+39
52
3x8+35
24 3x9+47
54
90 |
75 |
71 |
63 |
66 |
67 |
82 |
86 |
68 |
76 |
87 |
61 |
73 |
89 |
81 |
74 |
88 |
65 |
77 |
84 |
80 |
69 |
78 |
62 |
70 |
64 |
83 |
72 |
79 |
85 |
5 ×6+7 |
= |
|
|||||||
48-4× 3 |
= |
|
|||||||
28:4+34 |
= |
|
|||||||
81-36:6 |
= |
|
|||||||
7×5+16 |
= |
|
|||||||
6×9-16 |
= |
|
|||||||
3×8:4 |
= |
|
|||||||
36 |
41 |
37 |
75 |
38 |
51 |
6 |
|||
В |
А |
К |
Д |
А |
Р |
Т |
|||
Учень виходить до дошки, розв'язує приклади та записує відповідь. В кінці гри учні читають розшифроване слово.
Мета: розвивати увагу учнів та вміння складати приклади на додавання та віднімання
Зміст гри: учитель плескає в долоні певну кількість разів двічі з деяким інтервалом. Учні мовчки рахують оплески до інтервалу і після інтервалу. А тоді складають приклад на додавання. Кількість оплесків до інтервалу – це перший доданок. Кількість оплесків після інтервалу – це другий доданок.
Вчитель каже: «На снігу сорока розклала приклади, але повіяв вітерець і частину прикладів засипало сніжком. Допоможіть сороці відновити приклади».
..+29=87 ..+33=68 ..+23=40
..+27=93 ..+13=47 ..+25=56
31.Гра «Бджілка».
Учитель коментує рух по клітинках (одна вправо, дві вниз, одна вліво, одна вверх), а учні слідкують очима і показують, де зупинилась бджілка (м’яч, автомобіль, …).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КЗЛОР «Самбірський педагогічний коледж імені Івана Филипчака»
Ігри та ігрові вправи на уроках математики
Підготувала
студентка групи ПО-21
Шпарій Софія