Конспект інтегрованого уроку математики і природознавства з теми "Заміна одних одиниць вимірювання величин іншими. План місцевості та географічна карта"

Про матеріал

Мета уроку.

Математика: Закріпити знання учнів про одиниці вимірювання величин; формувати вміння розрізняти і перетворювати іменовані числа з більших одиниць вимірювання в менші і навпаки; розвивати вміння аналізувати, систематизувати; виховувати інтерес до вивчення математики.

Природознавство: Закріплювати вміння використовувати масштаб; формувати вміння читати простий план і карту; виховувати пізнавальну активність, інтерес до географічних знань.

Перегляд файлу

                       Покровська районна державна адміністрація

Відділ освіти                                                                                     Новоекономічна ЗОШ І – ІІІ ступенів                                                    Покровської районної ради Донецької області

 

Картинки по запросу карта украины

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ І ПРИРОДОЗНАВСТВА  У 4 – А КЛАСІ

 

                                                                                                З досвіду          роботи         

вчителя початкових класів

Новоекономічної    ЗОШ

І – ІІІ ступенів

Байрамової О. Б.

 

2018 рік

 

Тема уроку.

Математика: Заміна одних одиниць вимірювання іншими. Розв’язування  задач з використанням величин

Природознавство: План місцевості та географічна карта

Мета уроку.

Математика: Закріпити знання учнів про одиниці вимірювання величин; формувати вміння розрізняти і перетворювати іменовані числа з більших одиниць вимірювання в менші і навпаки; розвивати вміння аналізувати, систематизувати; виховувати інтерес до вивчення математики.

Природознавство: Закріплювати вміння використовувати масштаб; формувати вміння читати простий план і карту; виховувати пізнавальну активність, інтерес до географічних знань.

 

Хід уроку:

І. Організація   учнів до уроку. Створення емоційного клімату у класі.

- Я бажаю вам успіху під час уроку,

У – уміння вчитися

С – співпраця у групах

П – подолання труднощів

І – інтерес до знань

Х – хороший настрій

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

  • Цей урок я розпочну словами англійського філософа Роджера Бекона :

« Той, хто не знає математики, не може пізнати інші науки, отже, не може пізнати світ». Наш світ дійсно безмежний, і ми пізнаємо його щодня. І сьогоднішній урок не виключення. Ми об’єднали два предмети: математику і природознавство. Виконуючи різні математичні завдання ми будемо удосконалювати знання з природознавства.

ІІІ. Робота над темою уроку. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Інтелектуальна гра «Найрозумніші» (питання почергово задаються групам, за правильну відповідь – фішка)
  1. Модель Землі - … ( глобус)
  2. Простір землі, який можна охопити очима - … (горизонт)
  3. Пн., Пд., Зх., Сх., - …(основні сторони горизонту)
  4. Прилад для визначення сторін горизонту - …(компас)
  5. Зменшене узагальнене зображення невеликої ділянки земної поверхні - …(план місцевості)
  6. Число, що показує у скільки разів зменшена відстань на місцевості - …(масштаб)
  7. Умовні лінії на географічній карті з Пн. на Пд. - … (Меридіани)
  8. Умовні лінії на географічній карті з Зх. на Сх. - …(Паралелі)

 

  1. Математичний диктант

М 1 : 3000, скільки це в метрах? (в 1см – 30м); М 1 : 200000, скільки це в кілометрах?(в 1см - 2км); М 1 : 4 500 000, скільки це в кілометрах?

(в 1см  - 45км)

5год - …(300хв)    130хв - …(2год10хв)  45хв +2год 20хв =…(3год 05хв)

2000кг - …(20ц)         120 000г - …(120кг)     30ц - …(3 т)

 

  1. Повторення умовних знаків на плані місцевості
  • А зараз ми повторимо умовні знаки на плані місцевості. Необхідно прочитати лист юних охоронців природи частинами по групах. Там, де слова підкреслені, ви повинні показати відповідний умовний знак.

 

  1. На екскурсію до листяного лісу  ми вийшли від школи.  Спочатку  йшли ґрунтовою дорогою, далі – 500 м пройшли по шосе.

 

  1. Ліворуч простягнувся фруктовий сад, а  перейшовши через міст, ми ступили на стежину, яка пролягала луками.

 

  1. Нам довелось знов  перейти по мосту річку Казений Торець. Праворуч простягались чагарники, а ліворуч була ґрунтова дорога, яка і привела нас до листяного лісу.

 

  1. Там ми обгородили мурашник, зібрали для гербарію рослини  і назад пішли іншою дорогою. Спочатку стежиною, а потім – по шосе. По дорозі напилися смачної води з криниці,  а на березі ставка посадили кущики верболозу, щоб не руйнувався берег. Дійшовши до шкільного стадіону, ми попрощалися.

 

  1. Орієнтування на місцевості
  • А тепер  накреслимо маршрут, по якому ми ходили у похід і за масштабом підрахуємо відстань, яку подолали.
  • Поставте у зошиті точку, від неї на Пд.  - 5 см, потім на Пд.Сх. – 3 см, далі на Сх. - 3 см, тепер на Пн. – 7 см і на Зх. – 5 см; 

М 1 : 20000, тобто, в 1 см – 200 м.

Діти розв’зують:

5 + 3 + 3 + 7 + 5 = 23 (см) – на плані.

200 * 23 = 4600 (м) – на місцевості.

Відповідь: 4 км 600 м

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

  1. Розв’язування задачі за планом місцевості

(М 1 : 50000, в 1см – 500м)

Діти з села Покровка поїхали автобусом до міста Климова на виставу.

Користуючись планом місцевості та масштабом, знайди відстань від села до міста.

Вимірювання на плані  - 5см, 11см, 28см, 22см.

5 + 11+ 28 +22 = 66 (см) – на плані

500* 56= 33000(м) – на місцевості

Відповідь: 33 км  

 

  1. Групове  завдання. Розв’язування задачі за планом місцевості

Кожного ранку до школи я добираюсь так: від будинку  316 по вулиці Чкалова до будинку 157 їду велосипедом  зі швидкістю 150 метрів на хвилину, а далі до школи – пішки зі швидкістю 50 метрів на хвилину. Скільки часу я витрачаю на дорогу до школи?

 ( М 1 : 10000, в 1см – 100 м)

Діти роблять виміри та розв’язують

100 * 15 = 1500 (м) –  відстань на велосипеді.

100 * 5 = 500 (м) – відстань пішки.

1500 : 150 = 10 (хв) – на велосипеді.

500 : 50 = 10 (хв) – пішки.

10 + 10 = 20 (хв) – на дорогу до школи. 

 

  1. Робота з фізичною картою України

Загадка  Країна без людей, міста без будинків,

               ліси без дерев, моря без води. (Карта)

 

  • Діти, а хто з вас пам’ятає, що таке географічна карта?
  • Географічна карта – це зменшене зображення земної поверхні на площині, виконане у масштабі, де  географічні об’єкти (моря, річки, озера, гори, міста) позначено умовними знаками.
  • А якими карти бувають за масштабами?
  • Дрібномасштабними та великомасштабними
  • А яка карта перед вами?
  • Фізична карта України
  • Дайте визначення фізичній карті
  • Географічні карти із зображенням природних об’єктів (материків, океанів, гір, рівнин, морів, річок, озер) називають фізичними.
  • Отже, попрацюємо з фізичною картою України. Визначимо за масштабом, на скільки кілометрів простягнулася Україна  з Зх. на Сх.(1316 км) та з Пн. На Пд. (893 км)

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія

  1. Тестування «Так чи ні?»
  • Зеленим кольором на фізичній карті позначені рівнини…
  • Об’єкти на карті показуй пальцем…
  • Блакитним кольором на карті позначена вода…
  • На карті України є океан…
  • Коричневим позначаються гори…
  1. Гра «Мікрофон»
  • Що найбільше запам’яталося сьогодні?
  • Чи можете ви сказати , що сьогодні знаєте більше, ніж знали учора?

V. Домашнє завдання

З природознавства: повторити матеріал на сторінці 32 – 40

З математики: № 372, № 373

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
1296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку