Мета уроку.
Математика: Закріпити знання учнів про одиниці вимірювання величин; формувати вміння розрізняти і перетворювати іменовані числа з більших одиниць вимірювання в менші і навпаки; розвивати вміння аналізувати, систематизувати; виховувати інтерес до вивчення математики.
Природознавство: Закріплювати вміння використовувати масштаб; формувати вміння читати простий план і карту; виховувати пізнавальну активність, інтерес до географічних знань.
Покровська районна державна адміністрація
Відділ освіти Новоекономічна ЗОШ І – ІІІ ступенів Покровської районної ради Донецької області
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ І ПРИРОДОЗНАВСТВА У 4 – А КЛАСІ
З досвіду роботи
вчителя початкових класів
Новоекономічної ЗОШ
І – ІІІ ступенів
Байрамової О. Б.
2018 рік
Тема уроку.
Математика: Заміна одних одиниць вимірювання іншими. Розв’язування задач з використанням величин
Природознавство: План місцевості та географічна карта
Мета уроку.
Математика: Закріпити знання учнів про одиниці вимірювання величин; формувати вміння розрізняти і перетворювати іменовані числа з більших одиниць вимірювання в менші і навпаки; розвивати вміння аналізувати, систематизувати; виховувати інтерес до вивчення математики.
Природознавство: Закріплювати вміння використовувати масштаб; формувати вміння читати простий план і карту; виховувати пізнавальну активність, інтерес до географічних знань.
Хід уроку:
І. Організація учнів до уроку. Створення емоційного клімату у класі.
- Я бажаю вам успіху під час уроку,
У – уміння вчитися
С – співпраця у групах
П – подолання труднощів
І – інтерес до знань
Х – хороший настрій
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
« Той, хто не знає математики, не може пізнати інші науки, отже, не може пізнати світ». Наш світ дійсно безмежний, і ми пізнаємо його щодня. І сьогоднішній урок не виключення. Ми об’єднали два предмети: математику і природознавство. Виконуючи різні математичні завдання ми будемо удосконалювати знання з природознавства.
ІІІ. Робота над темою уроку. Закріплення вивченого матеріалу
М 1 : 3000, скільки це в метрах? (в 1см – 30м); М 1 : 200000, скільки це в кілометрах?(в 1см - 2км); М 1 : 4 500 000, скільки це в кілометрах?
(в 1см - 45км)
5год - …(300хв) 130хв - …(2год10хв) 45хв +2год 20хв =…(3год 05хв)
2000кг - …(20ц) 120 000г - …(120кг) 30ц - …(3 т)
М 1 : 20000, тобто, в 1 см – 200 м.
Діти розв’зують:
5 + 3 + 3 + 7 + 5 = 23 (см) – на плані.
200 * 23 = 4600 (м) – на місцевості.
Відповідь: 4 км 600 м
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
(М 1 : 50000, в 1см – 500м)
Діти з села Покровка поїхали автобусом до міста Климова на виставу.
Користуючись планом місцевості та масштабом, знайди відстань від села до міста.
Вимірювання на плані - 5см, 11см, 28см, 22см.
5 + 11+ 28 +22 = 66 (см) – на плані
500* 56= 33000(м) – на місцевості
Відповідь: 33 км
Кожного ранку до школи я добираюсь так: від будинку 316 по вулиці Чкалова до будинку 157 їду велосипедом зі швидкістю 150 метрів на хвилину, а далі до школи – пішки зі швидкістю 50 метрів на хвилину. Скільки часу я витрачаю на дорогу до школи?
( М 1 : 10000, в 1см – 100 м)
Діти роблять виміри та розв’язують
100 * 15 = 1500 (м) – відстань на велосипеді.
100 * 5 = 500 (м) – відстань пішки.
1500 : 150 = 10 (хв) – на велосипеді.
500 : 50 = 10 (хв) – пішки.
10 + 10 = 20 (хв) – на дорогу до школи.
Загадка Країна без людей, міста без будинків,
ліси без дерев, моря без води. (Карта)
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія
V. Домашнє завдання
З природознавства: повторити матеріал на сторінці 32 – 40
З математики: № 372, № 373