Ігри на перервах для школярів

Про матеріал

ІГРИ НА ПЕРЕРВАХ

Неправда

Мета: зняти емоційну напругу та втому; створити гарний настрій.

Хід гри

Учасники стають у коло. Починає гру ведучий, який зрозуміло для інших імітує рухами виконання якоїсь роботи (копає, грає на музичному інструменті, пере тощо). Учасник, який стоїть пра­воруч, запитує: «Що ти робиш?». Ведучому треба відповісти щось, але зовсім не те, що він насправді робить, і продовжувати виконувати свої рухи. Наприклад, ведучий показує рухами, що грає на скрипці, а відповідає: «Зриваю яблука». Тим часом його сусід, отримавши відповід ь, починає викону­вати рухи, що імітують словесну відпо­відь, тобто «неправду». Тепер уже його запитуватиме сусід праворуч, і відповідь знову почує «неправдиву». Усі про­довжують виконувати свої рухи, аж доки замкнеться коло.

Перегляд файлу

ІГРИ НА ПЕРЕРВАХ

 

Неправда

Мета: зняти емоційну напругу та втому; створити гарний настрій.

Хід гри

Учасники стають у коло. Починає гру ведучий, який зрозуміло для інших імітує рухами виконання якоїсь роботи (копає, грає на музичному інструменті, пере тощо). Учасник, який стоїть пра­воруч, запитує: «Що ти робиш?». Ведучому треба відповісти щось, але зовсім не те, що він насправді робить, і продовжувати виконувати свої рухи. Наприклад, ведучий показує рухами, що грає на скрипці, а відповідає: «Зриваю яблука». Тим часом його сусід, отримавши відповід ь, починає викону­вати рухи, що імітують словесну відпо­відь, тобто «неправду». Тепер уже його запитуватиме сусід праворуч, і відповідь знову почує «неправдиву». Усі про­довжують виконувати свої рухи, аж доки замкнеться коло.

 

Детектив

Мета: активізувати увагу; зняти тілесне напруження.

Ігровий матеріал: м'яка іграшка чи інший предмет.

Хід гри

Учасники стають у коло плечем до плеча. Ведучий непомітно дає одному з них якусь річ і за жеребкуванням обирає «детектива». «Детектив» зали­шається в центрі кола, а члени групи мають швидко передавати річ із рук у руки (за спинами). За командою веду­чого «Стоп!» гра припиняється, й «де­тектив» мусить сказати, у кого на той момент знаходиться річ.

 

Незвичайний хор

Мета: зняти втому; покращити на­стрій.

Хід гри

Ведучий об'єднує учасників у три групи — кошенята, цуценята, жабе­нята.

Ведучий: «Ми організували незви­чайний хор. Кожна група має свою партію. Кошенята співають «няв-няв- няв», цуценята «гав-гав-гав», жабеня­та «ква-ква-ква». Ми співатимемо на мелодію пісні «У лісі, лісі темному» (можна використати будь-яку відому мелодію). Ви уважно слідкуєте за ру­хами диригента, починаєте співати свою партію тільки тоді, коли дири­гент укаже на вас».

На роль диригента можна виби­рати дітей, які почуваються трохи невпевнено. Для них ця вправа дуже корисна.

 

Кораблі та скелі

Мета: допомагати навчатися дові­ряти один одному, відчувати настрій іншої людини, чітко дотримуватися правил групової роботи.

Хід гри

Об'єднати учасників у дві групи: «кораблі» та «скелі». «Скелі» сідають на підлогу, «кораблі» заплющують очі й хаотично рухаються кімнатою. При наближенні до них «корабля» «скелі» шиплять, імітуючи звук, із яким «хвилі набігають на скелі». Мета «скель» — не допустити аварії «корабля».

Потім гравці міняються ролями.

 

 

Поверни порядок

Мета: розвивати уважність і пам'ять.

Хід гри

Група учнів шикується в шеренгу (колону, коло). Один учень за­пам'ятовує їхнє розташування. Після цього він повертається в інший бік, а учнів міняють місцями. Його завдан­ня — повернути всіх на свої місця.

 

Збери картинку

Мета: розвивати в дітей уміння конструювати ціле з частин.

Ігровий матеріал: будь-які кольоро­ві малюнки зі старих книжок, альбомів із дитячими ілюстраціями тощо.

Хід гри

Розріжте малюнки на кілька частин (почати краще з 4—5). Складіть у ви­гляді цілої картинки й попросіть ди­тину уважно розглянути її й запам'ятати, що та де на ній зображе­но. Потім перемішайте всі частини й запропонуйте дитині зібрати цілу кар­тину.

Ускладнити гру можна, якщо не по­казувати дитині картинку в «зібрано­му» вигляді, а одразу показати пере­мішані частини. Дізнатися, що на ній намальовано, дитина зможе лише тоді, коли збере її.

Якщо в гру одночасно грає кілька дітей, то можна ввести в неї ще й еле­мент змагання «Хто швидше збере малюнок». При цьому діти отримують у конвертах картинки, розрізані на од­накову кількість частин.

 

Змійки

Мета: розвивати координацію ру­хів, увагу; виховувати організованість і згуртованість.

Ігровий матеріал: 8—15 кеглів.

Хід гри

Одночасно грають 2—3 команди по 15—20 учасників. Вони шикуються в колони по одному за загальною ліні­єю старту. Перед кожною колоною рівномірно ставлять по 4—5 кеглів на відстані 2—3 м одна від одної. Гравці в колонах тримають одне одного за талію. Завдання — пройти змійкою між усіма кеглями й не збити їх. Пройшовши кеглі, перший номер за­микає петлю навколо останньої кеглі та найкоротшим шляхом повертаєть­ся до лінії старту. Таких рейсів може бути 5—7.

Перемагає команда, гравці якої пе­реможуть більшу кількість разів. Перемога не зараховується, якщо хтось збив кеглю.

 

Запам'ятай рух

Мета: розвивати моторно-слухову пам'ять.

Хід гри

Ведучий показує дітям рух, що складається з 3—4 дій. Діти мають по­вторити ці дії — спочатку в тому по­рядку, в якому показав ведучий, а по­тім — у зворотному.

Рух 1: присісти — встати — підняти руки — опустити руки.

Рух 2: підняти руки вгору («збираю дощик») — повернути долоні вниз — опустити руки вздовж тулуба — під­няти руки в різні сторони.

Рух 3: відвести праву ногу право­руч — приставити праву ногу — від­вести ліву ногу — приставити ліву ногу.

Рух 4: присісти — встати — повер­нути голову праворуч — повернути голову прямо.

 

Чемпіон навпаки

Мета: розвивати координацію рухів.

Хід гри

Кількість гравців — будь-яка. Позначається лінія старту, а.на відста­ні 2—3 м від неї — лінія фінішу. Гравці — «равлики» — стають налінію старту. За командою ведучого «равли­ки» починають рухатися. Виграє «рав­лик», який останнім прийде до фінішу. Попередження: не можна зупинятися й рухатися в інший бік.

 

Що змінилося

Мета: розвивати увагу, спостереж­ливість, пам'ять.

Ігровий матеріал: навчальне при­ладдя (іграшки).

Хід гри

Викликати одного учня. На столі розкласти різні предмети: ручки, олів­ці, зошити, книжки тощо. Учень запам'ятовує, а потім відвертається. В цей час треба поміняти місцями із них або забрати один предмет.

Завдання:

а) покласти предмет на своє місце; . б) описати його.

 

Фруктовий салат

Мета: розвивати довільну увагу й уміння її переключати.

Хід гри

Група сидить у колі. Ведучий — у центрі кола без стільця. Згрупувати учнів за принципом: «яблуко», «ків<», «банан», «виноград». Попросити кож­ного запам'ятати «свій» фрукт. Завдання для групи: коли ведучий на­зиває якийсь фрукт, наприклад, яблу­ко, всі «яблука» повинні встати й по­мінятися місцями. Якщо хтось не встиг зайняти стілець, він стає веду­чим. Інколи ведучий може сказати «фруктовий салат». Це означає, що помінятися місцями повинні всічас­ники.

 

 

Вітер дме й здуває всіх тих...

Мета: активізувати увагу; розви­вати спритність.

Хід гри

Учасники сидять на стільцях. Ведучий промовляє: «Сильний вітер дме й здуває всіх тих...». Далі треба на­звати якусь ознаку. Наприклад: тих, хто в чорних штанях, у кого довге во­лосся тощо.

Як тільки фраза завершується, ті, хто повинен устати (хто має названу ознаку), міняються місцями й пере­саджуються на інші стільці. Ведучий теж намагається зайняти вільне місце. Той, кому місця не вистачило, стає ведучим.

Якщо ведучий довго залишається стояти, він може сказати «Ураган», і тоді всі без винятку піднімаються й міняються місцями.

 

 

 

 

 

Запам'ятай послідовність

Мета: розвивати уважність і пам'ять.

Хід гри

Вибрати 6—7 дітей, решта — гляда­чі. Із обраних дітей — один ведучий. Інші учасники шикуються в потяг і «їдуть». Ведучий має подивитися на «потяг» 1 хв, а потім відвернутися й назвати дітей за іменами так, як вони стоять у «потязі».

Після цього учасники стають гля­дачами, а інші діти включаються в гру.

 

М'яч по колу

Мета: розвивати моторику рук і згуртованість колективу.

Ігровий матеріал: м'яч.

Хід гри

Учасники стають у коло, тримаючи руки з піднятими вгору долонями на рівні талії.

Завдання: прокотити м'яч через до­лоні по колу так, щоб він не впав на підлогу.

Спочатку пустіть м'яч по колу за годинниковою стрілкою, потім — про­ти. Бажано, щоб темп гри був якомога швидшим.

 

Телетайп

Мета: вчити приймати й передава­ти інформацію, не спотворюючи її.

Хід гри

Учаснйки стають у коло, тримаю­чись за руки. Ведучий легким стискан­ням руки посилає сусіду праворуч «телеграму», яку він далі передає по колу.

 

Струмочок

Мета: розвивати зв'язне мовлення дітей? комунікабельність у спілкуванні.

Хід гри

Діти стають у коло й беруться за руки. Одна дитина йде по колу, обхо­дячи кожного з дітей:

По струмочку я іду,Щось цікаве я знайду,

І, звичайно, друзям всім

Про це диво розповім.

Біля кого дитина зупиняється, про того починає розповідь за планом.

Наприклад:

Це хлопчик (або дівчинка).

Його (її) звати... (ім'я).

Він (вона)... Який? Яка? (Добрий, веселий, гарний, сміливий...)

(Ім'я)... любить (або вміє) що ро­бити? (Читати, малювати тощо.)

Далі гра продовжується. Дітям аплодують. По «струмочку»- йде дити­на, про яку була розповідь.

 

Веселі скакалки

Мета: розвивати спритність і коор­динацію рухів.

Ігровий матеріал: двометрова ре- зинка завширшки 8—10 мм із зв'язаними кінцями.

Хід гри

Грають троє. Двоє стоять за 2 м об­личчям одне до одного, розставивши ноги на ширині плечей й натягнувши резинку ногами на рівні 20 см від зем­лі. Комбінації стрибків можуть бути найрізноманітніші: стрибки всередину прямокутника й назад; на одній нозі, на двох разом тощо. Далі гру усклад­нюють. Для цього резинку піднімають і натягують на рівень колін, а потім — на рівень поясу.

Гра продовжується, аж поки той, хто стрибає, не помилиться, тобто не торкнеться резинки. Якщо він поми­лився, то міняється місцем з одним із гравців. Кожен гравець, замінюючи того, хто помилився перед ним, про­довжує невиконану ним комбінацію й ускладнює її.

 

Купую заводного...

Мета: розвивати уяву й фантазію.

Хід гри

Ведучий виконує роль покупця. Діти — «заводні іграшки». Вони ши­куються в ряд. Ведучий промовляє: «Підходжу я до магазину й дивлюся в його вітрину. Обираю й купую завод­ного...». Тут називається будь-яка іграшка або предмет. Діти приймають позу названої іграшки (предмета). Ведучий підходить до одного з них і «вмикає», торкнувшись руки «іграш­ки». Дитина зображує іграшку в русі так, як вона собі її уявляє. Потім її ви­микають і дивляться на наступну «іграшку». Можна «вмикати іграшки» по дві або всі одразу, а можна подиви­тися лише на деякі.

 

Плутанина

Мете: розвивати уміння взаємоді­яти в групі.

Хід гри

Варіант 1

Учасники стають у коло щільно одне до одного. Заплющують очі й простягають руки вперед, зчіплюють­ся з тими долонями, на які довільно наштовхнутися. Розплющивши очі й не розчіплюючи рук, потрібно розплу­тати отриману плутанину.

Варіант 2

Учасники стають у коло й простя­гають праву руку в напрямку центру кола. За сигналом ведучого кожен зна­ходить собі партнера з рукостискання, але ним не може бути сусід праворуч. Потім усі учасники витягують ліву руку й також знаходять другого парт­нера з рукостискання, яким не може бути сусід праворуч і та сама людина, що й першого разу.

Завдання'в тому, щоб розплутатися, тобто знову вишикуватись у коле, не роз'єднуючи рук.

 

Гаряча рука

Мета: розвивати спритність і вмін­ня швидко реагувати на сигнал вико­нанням певного руху.

Хід гри

Діти утворюють коло. Ведучий сто­їть посеред кола, промовляючи: «Холодно, холодно!». Всі гравці ви­ставляють руки долонями вгору. Ведучий — «гаряча рука» — йде вздовж кола, намагаючись когось хіегка вда­рити по руках. Діти швидко ховають руки назад. Ведучий проходить по колу 2—3 рази (за домовленістю).

Той, до кого торкнеться ведучий, робить крок назад і виходить із кола. Коли ведучий змінюється, далина про­довжує грати з усіма.

Дітей, які навмисно піддаються, не слід призначати ведучими.

 

 

Пройди безшумно

Мета: сприяти розвитку слуху й уваги.

Хїд гри

Кільком дітям зав'язати очі. Вс стають парами один навпроти од» на відстані витягнутих рук, ніби ут. рюірчи ворота. Решта гравців кама ються по одному проходити через і рота безшумно, обережно, можна гнувшись. При найменшому шумі хто стоять у воротах, піднімають руї щоб затримати того, хто проходи Переможе той, хто зуміє непомічен пройти через ворота.

Карусель

Мета: розвивати вміння скоорд новано рухатися, активність і ува ність.

Ігровий матеріал: мотузка зв'язаними кінцями.

Хід гри

Гравці стають у коло. На землі лежи мотузка, що утворює коло. Діти гаді мають її із землі і, тримаючись за неї с нією рукою, ходять по колу зі словам Ледве-ледве, ледве-ледве

Закрутились каруселі,

А потім кругом-кругом,

Все бігом-бігом.

Діти рухаються спочатку повіл но, а після слів «бігом» — біжать.! командою вчителя «Поворот!», воі швидко беруть мотузку іншою руко та біжать у протилежну сто-рону.

Тихіше вже, не поспішайте! ,

 Каруселі зупиняйте.

 Один і два, один і два,

Ось і завершилася іра!

Рух каруселі поступово сповільни ється і з останніми словами припинз єтьса. Гравці кладуть мотузку На земл й розбігаються. За сигналом вони ш спинають знову сісти на каруселі, то( то взятися рукою за мотузку, і гра ш вторюється.

Займати місця можна тільки до тр< тього дзвінка (або іншого сигналу Той, хто запізнився, на карусель ї сідає.

Варіант гри

На мотузці можуть бути помітки - на три менше від загальної кількос гравців. При посадці на карусель діт мають узятися за мітку. Кому не діс танеться — той не катається.

 

Тінь

Мета: розвивати спостережливісп пам'ять, внутрішню свободу й увагу.

Хід гри

Із групи дітей вибирають двох: одна дитина — «мандрівник», друга — його «тінь», решта — глядачі.

«Мандрівник» іде через «поле», а за ним на 2—3 кроки позаду рухається його «тінь», яка намагається скопіюва­ти рухи «мандрівника». Бажано стиму­лювати «мандрівника» до виконання різних рухів: зірвати квітку, присісти, пострибати на одній нозі, зупинитись і подивитися попід руку тощо.

 

 

 

 

Візьми й передай

Мета: розвивати уяву та фантазію.

Хід гри

Діти стоять у колі та уявно переда­ють одне одному уявні предмети, на­зиваючи їх.

Наприклад, Сашко передає Олі «важку валізу», вона ледь-ледь її під­німає, демонструючи, як їй важко, тощо.

 

Чотири стихії

Мета: розвивати увагу, пов'язану з координацією слухового та рухового аналізаторів.

Хід гри

Діти стоять у колі. За командою ве­дучого виконують певні рухи руками.

Наприклад:

«земля» — опускають руки вниз;

«вода» — витягують руки вперед;

«повітря»—піднімають руки вгору;

«вогонь» — роблять оберти рука­ми, згинаючи їх у ліктьових суглобах.

 

Слухай і виконуй

Мета: розвивати увагу та пам'ять.

Хід гри

Ведучий називає кілька дій, але не показує їх. Можна повторити завдання 1—2 рази. Потім дітям слід повторити ці рухи в тій послідовності, в якій їх називав ведучий.

  • Завдання 1: повернути голову право­руч, повернути голову прямо,опустиш вниз, повернути прямо.
  • Завдання 2: підняти праву руку вго­ру, підняти ліву руку вгору, опустити обидві руки.

Наступним ведучим стає той, хто жодного разу не помилився.

 

Зіпсований телефон

Мета: розвивати фонематичний слух і уважність.

Хід гри

Діти стають рядком чи в коло. Вчитель на вушко одному з учнів каже

слово. Діти по черзі одне одному пошеп­ки повторюють це слово. Виграє коман­да, що найменше спотворить слово.

 

Дзеркало

Мета: налагоджувати приязні сто­сунки; розвивати вміння взаємодіяти в парі.

Хід гри

Варіант 1

Гру слід проводити попарно. Потрібно повторювати одне за одним рухи, пози й погляди. Один учень по­казує — інший «віддзеркалює». Потім міняються ролями

Варіант 2

Гру проводити за аналогією до по­передньої, але діти повторюють звуки, слова й нескладні ритми.

 

 

Колечко

Мета: виробляти навички колек­тивної гри; створювати позитивний емоційний настрій; розвивати увагу.

Хід гри

Любі діти, недалечко

Десь сховалося колечко.

Хто бажає відшукати,

Поспішайте, будем грати.

Усі гравці стають неподалік стіни, навпроти них — ведучий. Гравці три­мають долоні «човниками» перед со­бою, а ведучий у своїх (теж складених «човником») долонях ховає колечко.

Ведучий обходить усіх гравців, а по­тім відходить убік і каже: «Колечко, колечко! Ти ж десь тут, недалечко. Покотись, покотись, усім нам пока­жись». Той, кому він непомітно для інших підкинув колечко, має вибігти, щоб його не схопили інші гравці, і, до­бігши до стіни, торкнутися її. Якщо зможе, то стає ведучим, якщо ні, то гра повторюється з тим самим ведучим.

 

Стежинка

Мета: розвивати координацію ру­хів, увагу й згуртованість.

Хід гри

Діти беруться за руки, утворюючи коло, і за сигналом ведучого почина­ють рух по колу праворуч, аж доки ведучий вимовить слово-завдання. Якщо ведучий скаже: «Стежинка!», всі діти стають одне за одним і кладуть руки на плечі того, хто стоїть попереду. Якщо ведучий скаже «Копиця!», діти йдуть до середини кола, випроставши руки вперед. Якщо лунає «Дощик!», діти присідають, поклавши руки на голову. Ведучий чергує завдання.

 

Дивися на руки

Мета: розвивати увагу; сприяти за­спокоєнню й зібраності.

Хід гри

Діти стоять одне за одним, пер­ший — командир. Під час спокійної ходьби по колу командир показує ру­ками різні рухи, інші повторюють ці рухи. Потім слід обрати нового коман­дира, який має придумувати інші рухи.

 

Упіймай комарика

Мета: навчати основних видів рухів (стрибків); розвивати координацію й спритність; тренувати окомір.

Ігрові матеріали: палиця, на кінці якої мотузка довжиною 0,5 м із прив'язаною яскравою ганчіркою або стрічкою («комариком»).

Хід гри

На ігровому майданчику діти, утво­ривши коло діаметром 4—5 м, стоять на відстані простягнутої руки одне від одного. У центрі кола перебуває веду­чий. У нього в руці палиця, довжина якої відповідає радіусу кола. Ведучий тримає палицю так, щоб «комар» був на 5—10 см вище від простягнутих рук дитини і, плавно рухаючи прутом по колу, змушує «комара» літати.

Завдання дітей полягає в тому, щоб, підстрибуючи на місці, зуміти двома долонями «впіймати комара».

Діти мають підстрибувати на двох ногах або відштовхуючись однією но­гою, що залежить від умов гри. Дитина не повинна покидати своє місце в по­гоні за комариком. Якщо дитині вда­лося впіймати «комара», то рух «кома­ра» припиняється, аж поки дитина його відпустить. Ведучий відмічає най- спритніших гравців.

 

Велетні та карлики

Мета: розвивати увагу й кмітли­вість.

Хід гри

Ведучий називає' великі предмети або тварин, наприклад: «будинок», «слон», «жираф» тощо. Діти підніма­ються на пальчики й тягнуться вгору, показуючи їхній розмір. Якщо ж на­звано, наприклад, «шишку», «миш­ку», «голку» тощо, то всі учасники сідають і опускають руки. Хто поми­литься — робить крок уперед, а при повторній помилці вибуває з гри. Ведучий не тільки голосно називає предмети, а й сам виконує рухи. Перевіряючи увагу гравців, він на­вмисно «помиляється».

 

Слухай оплески

Мета: розвивати увагу, спостереж­ливість і координацію рухів.

Хід гри

Гравці йдуть по колу. Коли ведучий плескає в долоні один раз, діти зупиня­ються й стають у позу «плакучої верби» (нош на ширині плечей, руки злегка розведені в ліктях і звисають, голова нахилена до лівого плеча). Якщо веду­чий плескає в долоні двічі, стають у позу «жабки» (присісти, п'ятки разом, пальчики та коліна в сторони, руки між ногами на під лозі). Три оплески — поза «лелеки» (стояти на одній нозі, руки в сторони). На чотири оплески — поно­вити звичайну ходу.

 

Струмочок

Мета: виробляти навички колек­тивної гри.

Хід гри

Потрібно в довільному порядку об'єднатися в пари. Пари розташову­ються одна за одною. Взявшись за руки, діти піднімають їх угору — утво­рюють дах. Той, хто залишився без пари, проходить між зімкнутими ру­ками й обирає собі партнера серед тих, хто стоїть у парі. Той, хто залишився без пари, заходить у струмочок і шукає собі пару.

 

Кенгуру

Мета: розвивати уміння працюва­ти з партнером; закріплювати навички обчислень у межах 20.

Хід гри

Об'єднати учасників у пари. Запропонувати парам стати одне до одного спинами, зчепити руки в ліктях.

Попросити учнів у парах одночасно тихо сказати одне одному будь-яке число від 1 до 10.

Після цього учасники мають знайти , суму названих чисел, а потім дружно під­стрибнути цю кількість разів на місці.

 

 

 

Лови — не лови

Мета: розвивати моторику рук, швидку реакцію й уміння класифіку­вати предмети.

Ігровий матеріал: легкий м'яч.

Хід гри

Учасники гри (6—8 осіб) шикують­ся шеренгою на півкроку одне від одного. Ведучий із м'ячем перебуває за 4—5 кроків від дітей. Він кидає м'яча будь-якому гравцеві, при цьому вимовляє слова, наприклад, «мед», «малина», «торт» тощо (у цьому ви­падку м'яч треба ловити), або слова, що позначають неїстівні предмети, наприклад, «канат», «палиця», «оку­ляри» тощо (м'яч ловити не слід). Той, хто помиляється, робить крок уперед, але продовжує грати. При по­вторній помилці він вибуває з гри. Дуже важливо, щоб ведучий спочатку вимовив слово, а потім кидав м'яч. Гру продовжують, аж поки в шерензі залишаться двоє найуважніших. З них вибирають нового ведучого й повто­рюють гру спочатку.

 

Чарівне слово

Мета: розвивати довільність психіч­них процесів, самоконтроль та увагу.

Хід гри

Діти й ведучий стають у коло. Ведучий пояснює, що він показувати­ме різні рухи, а діти мають їх повторю­вати, але тільки тоді, коли ведучий додасть слова «будь ласка». Якщо цих слів ведучий не промовляє, діти не ру­хаються.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Бутар Таїса Борисівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ісаєнко Алла Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лещенко Валентина Петрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
18654
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку