Ігри, які розвивають фонематичний слух, увагу та пам’ять
1 клас
Завдання «Знайди помилку»
З-С
Господиня зварила зуп.
Хлопчик сламав тин і забрався в город.
У дівчинки болів суб.
У лузі паслася коса.
П-Б
Воду зберігали в почці.
На квітці сиділа пджола.
Хлопчик бив воду зі склнки.
Із чайника йшла бара.
Д-Т
Я прочитала цілий дом.
У мене доросла тонька.
На лузі росла густа драва.
Г-К
Футболісти забили кол.
Собака гриз гістки.
Мама наварила гострулю борщу.
Ми забралися на Коверлу.
Ж-Ш
Хлопчик не зав’язав жнурки.
Після дощу утворилася велика калюша.
Улітку я шив у бабусі.
Розпечена грубка давала сильний шар
Ш-С
На злодієві горить сапка.
Я люблю пити томатний шік.
З нори вибігла лишиця.
Він відрізав сматок ковбаши.
2.Розвиток пам’яті.
Завдання «Хто більше запам’ятає слів».
Учитель називає іменник КІТ, учень повторює . Учитель називає друге слово ЛИСТ. Учень повторює 2 слова…
Приклади ланцюжків слів:
3.Розвиток слухової уваги.
Завдання «Слухай звуки вулиці»
У тиші учні слухають звуки, що доносяться з вулиці ( гул машин, гуркіт дверцят автомобіля, дитячий сміх, спів птахів, сирену» швидкої допомоги» тощо).
Завдання «Пограємо в індіанців».
Учитель спеціально створює шуми ( шарудить ппером, дзенькає монетами, стукає каблуками тощо), а діти відгадують, од чого відбулися ці звуки.
Завдання «Відгадай, хто говорить»
Учитель вимовляє фрази відповідним голосом, а діти відгадують, хто це говорить.
-Київський час- десята година.
-Налити вам ще чаю?
-Відкрий рот і скажи «а-а-а».
-Один, два, три- тобі водити!
-Морозиво вершкове, полуничне, шоколадне!
-Удень очікується хмарна погода, без опадів.
-Обережно, двері зачиняютьсяю . Наступна зупинка «Молодіжна».
4.Розвиток уваги
Завдання «Хто точніше намалює?»
Матеріал до завдання: картки з геометричними фігурами і цифрами всередині них; для кожного учня- чистий аркуш паперу і кольорові олівці.
Учитель на 5с показує картку і прибирає її. Учні повинні намалювати те, що побачили.
У кого більше правильних малюнків, той виграє.
6
Завдання «Визнач фігуру»
Обладнання: у кожної дитини картка з фігурами.