Ігри та вправи для розвитку швидкого читання

Про матеріал

Формування навичок читання передбачає роботу над підвищенням темпу, виразності, усвідомлення змісту прочитаного. Учитель створює добірку завдань, що сприяють підвищенню ефективності роботи в цьому напрямі. Сподіваюсь, що ці матеріали стануть у нагоді всім, хто поповнює методичну скарбничку.

Перегляд файлу

Ігри та вправи для розвитку швидкого читання

 

 

Багато читаючи, ви багато дізнаєтесь.

 А чим більше ви дізнаєтеся,

 тим більше робите нових

цікавих відкриттів.

 - Доктор Сьюз.
 

 

 

 

Формування навичок читання передбачає роботу над підвищенням темпу, виразності, усвідомлення змісту прочитаного. Учитель створює  добірку завдань, що сприяють підвищенню ефективності роботи в цьому напрямі. Сподіваюсь, що ці матеріали  стануть у нагоді всім, хто поповнює методичну скарбничку.

 

 

 

 

1.Вправи на вміння доповнювати речення.

Випав густий,лапатий …

Стояла чудова,сонячна…

Під вікном весело цвірінькали…

Красиво вікна розписав…

 

2. «Дощик».Прочитати слова з максимальною

швидкістю в порядку зростання номерів.

12.порівняли        4.розмовляли       9.кольорів

                          3.сьогодні             5.черешеньки    10.бруньки

                          2.підросли            7.запитання        6.чоловік

                         1.оповідання         8. Текст                11.темний

 

3.Артикуляційна гімнастика.Відпрацювання окремих звуків.

-Як шипить змія? (ш-ш-ш)

-Як кричить віслюк? (іа-іа-іа)

-Як гарчить пес? (р-р-р)

-Як гелгочуть гуси? (ге-ге,го-го)

-Як поганяють коня? (но-но)

-Як мукає корова? (му-му)

-Як квакає жабка? (кВа-ква-ква)

4.Плутання.Весняний вітерець попустував.Побігав на рядках віршика.Допоможіть віршикові.

Він цвітом білим сміється

Дубочка з-під,з-під сосни,

Смілим удався отаким

Вісником весни справжнім.

 

5.Розвиток памˈяті (за одну хвилину запамˈятати слова).

Кожній квітці навесні

Сняться кольорові сни

Кульбабі сняться золоті

Тюльпану- сни червоні.

І дуже – дуже голубі

Дзвіночку лісовому.

 

6.Скоромовки.


● Ворона проворонила вороненя.
● Пік біля кіп картоплю Прокіп.
● Раз — дрова, два — дрова, три — дрова.
● Розкажу вам про покупки, про покупки, про покупки, про покупочки мої.
● Улас у нас, Панас у вас.
● Через грядку гріб тхір ямку.
● Водовоз віз воду з водопроводу.
● Їла Марина малину.
● Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.
● На возі коза, під возом лоза.
● На річці Лука спіймав рака в рукави.
● Дрова рубали два дроворуби.
● Біжать стежини поміж ожини.
● У бобра добра багато.
● Кричав Архип, Архип охрип,
Не треба Архипу кричати до хрипу.
● Бабин біб розцвів у дощ,
Буде бабі біб у борщ.
● Дзижчить над житом жвавий жук,
Бо жовтий він вдягнув кожух.
● Як місили тісто в місті —
Усе місто стало в тісті.
● Летів горобчик, сів на стовпчик,
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
● Жовтий жук купив жилет,
Джемпер, джинси та жакет.
● Босий хлопець сіно косить,
Роса росить ноги босі.
● Семен сіно віз — не довіз:
Лишив сани — узяв віз.
● Пиляв Пилип поліна з лип,
Притупив пилку Пилип.
● Ходить квочка коло кілочка,
Водить діточок коло квіточок.
● Коса косить — бруса просить,
Косар Герасим погострив — клин окосив.
● Був бик тупогуб, тупогубенький бичок.
● Бук бундючивсь перед дубом, тряс над дубом бурим чубом. Дуб пригнув до чуба бука — буде букові наука.
● Надворі трава,
На траві дрова.
Не рубай дрова,
Бо трава здорова.

 

7.Чистомовки на усунення логопедичних дефектів.Промовляється поступовим нарощуванням темпу вимови.

 

Чи то лис, чи то ліс,
Чи то кинь, чи то кінь,
Чи то кит, чи то кіт – 
Звуки плутати не слід.


* * *
Гулі, гулі – 
Такі очі, як моргулі,
Чинки, чинки – 
Такі очі, як починки,
Чата, чата – 
Такі очі, як горщата.


* * * 
Ко-ко-ко – вип’єм  молоко.
Ок-ок-ок – маленький жучок.
Ки-ки-ки – смішні малюки.
Ик-ик-ик – засміявся Петрик.
Юк-юк-юк – великий дрюк.
Ку-ку-ку – витягни цю нитку.


* * *
Жив жучок 
Між бурянами,
Жив без тата і без мами.
Жив і жив,
І не тужив,
Жовтим листям 
Ворушив.
Г. Чубач


* * *
Че-че-че,
Че-че-че – 
Бабуся калачі пече.

Ча-ча-ча,
Ча-ча-ча –
Дай, бабусю, калача.

Чі-чі-чі,
Чі-чі-чі – 
Їж, будь ласка, калачі.

 

8.Вправа «Ти початок прочитай та прислів'я відгадай»
(Дітям дається прислів'я без останнього слова. Прослухавши його, вони повинні додати слово відповідно до змісту прислів'я.)


Одна книга тисячі людей ... (навчає).
Без гарного друга — смуток та ...(туга).

 

Вправа «Поясни—чому?Навіщо?»


Після читання речення, щоб уточнити прочитане, учитель або учні можуть поставити запитання. Якщо дитина не може одразу відповісти, то пропонуємо їй прочитати речення повторно. Доки дитина не відповість на запитання.
Наприклад. «На полиці стоять непотрібні ляльки». Питаю: «Чому ляльки непотрібні?» або «Навіщо ляльки поставлені на полиці?»

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 березня 2018
Переглядів
1192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку